ook een keer ging mijn paard rennen terwijl 1 beugel uit was (was hem aan het verstellen) en de ander was veel te lang en mijn teugels los waren, toen rende hij op de hoek af en makten een bocht van 90 graden en daar lag ik met een gekneusde heup
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

AlexandraM schreef:mijn ergste val was begin vorig jaar..nu bijna een jaar geleden... een ex renbaan paard ging er met me vantussen.. hij ging op zn hardst dus dat is snel voor een renpaard! en ben er toen op een vrij harde grond buiten vanaf gedondert....
heb er weken last van gehad en kon int begin niet goed adem halen
iets ergers gelukkig niet al voelde het echt of alles gebroken was toen ik op de grond lag
pijnlijk
Kreeg een corset mee en die moest ik overdag aan doen en gelukkig met slapen af. En nu zoveel maanden verder heb ik nog steeds last van me rug. Mn spieren zijn verzwakt. Maar nu met fysio gaat het stukken beter.
en nu nog steeds last van
en gaat waarschijnlijk ook niet mee over.. dus als je echt pijn heb laat je gelijk controleren is echt een tip van me..

Bleken mijn spieren nog steeds gekneusd te zijn, maar mijn 'goede' spieren hadden de normale bewegingen, zoals lopen, oid, overgenomen, maar zodra er een onverwachte beweging kwam, zoals struikelen, misstap van paard ed, namen de oude spieren het automatish over. Was erg pijnlijk. Heb nog steeds wel een zwakke rug.
_pauline_ schreef:Afgelopen mei. Was een demonstratie springen aan het geven met drie vriendinnen gekleed in een bijen pak.
Het inspringen en alles ging goed, ook gewoon voor publiek. We gaan uiteindelijk beginnen aan het echte proefje. We nemen de eerste hinderenis, pony geeft een bok na de hindernis.. En ik kletter zo voor al die mensen vol op mn hoofd (echt recht naar beneden) hoorde t kraken in mn nek / rug alsof je een cola fles breekt zegmaar.
En tja, toen lag ik daar voor dood op de grond. Ik deed niks meer, keek heel dood uit mn ogen. Sommige mensen hadden de tranen in de ogen. Ze dachten niet veel goeds. Maar, na even liggen kon ik zwaaien, omdraaien en weer op mn paard stappen en doorrijden.
Gevolg: giga rugpijn, overal spierpijn, 2 gekneusde ribben, last van mn schouders. En soms heb ik er nog steeds last van.
Verder ook een keer met een springwedstrijd over de kop geslagen met dezelfde pony.
En gister ben ik voor het eerst sinds tijden, weer van dezelfde pony af gekletterd. Tja, wat wil je als het beestje 5mnd heeft stilgestaan en weer opgebouwd mag worden.
Gevolg: ademen doet pijn, lachen etc allemaal. Maar dat valt mee

franka75 schreef:ik ben een keer van en shetlander geduveld en daar val je hard vanaf omdat ze zo klein zijn hij sleepte mij met mn 65 kilo aan zn teugels door het zand, koppig beestje ik had mn rug gekneusd aan de onderkant en lag plat en voel het nu nog regelmatig op die plek terug is nu 12 jaar geleden