Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:29

snotverdrie ik baal nog steeds dat ik niet kan autorijden... Boos! Anders was ik állang in die auto gesprongen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:30

Vraag het eens om www.zadelkamer.nl Knipoog
Daar zitten er een oel uit roossendaal en daarin de buurt Lachen

Arabian_Girl

ligt bij bergen op zoom en roosendaal NB
4651

de plaats is hier ong 40 min vanaf

Anoniem

arabian enz. ook niet? het leek me wel slim om even te melden dat ze wel of niet gevonden is Knipoog vind het een beetje raar om nu gewoon verder te praten zonder een update

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:34

dees_daan schreef:
arabian enz. ook niet? het leek me wel slim om even te melden dat ze wel of niet gevonden is Knipoog vind het een beetje raar om nu gewoon verder te praten zonder een update

dat lijkt me toch zeker wel duidelijk dat ze niet is gevonden, andershad het hier allang luid en breed gestaan hoor!! er is gewoon nog niet veel duidelijk alleen dat ze weer terug willen!!!!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:37

SmeeJ schreef:
Vraag het eens om http://www.zadelkamer.nl Knipoog
Daar zitten er een oel uit roossendaal en daarin de buurt Lachen

weet je waar het hoort?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:44

heb t maar ergens geplant Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:04

Haha dat zou vast wel goed staan Tong uitsteken
Zk is niet zo groot Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:26

pfff... had al; wel het één en ander gelezen, maar heb nu alles gelezen in dit topic...kostte aardig wat tijd, maar dat terzijde.

ik vind dit verhaal steeds warriger en vreemder worden... ik hoop van harte dat het beestje een fijne plek heeft of krijgt( bij lynn?) en daar tot rust kan komen.

die sorayalover en dr ouders kunnen wat mij betreft heel hoog de boom in!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:49

Dus met andere woorden, SL lachte jullie gewoon uit Lynn?
Sjeetje, wat een familie zeg!!!
Ik vind het zwaar triest, ik had zo gehoopt dat Paloma gevonden was, maar nee

Maar Lynn, JE BENT GEWELDIG!!
Ik vind het super dat je je zo inzet voor Paloma!!
Ik heb RESPECT voor jou!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:57

goed hier kom ik, zal heel bokt wel over me heen krijgen...... maargoed.

Feit is dat het dier echt heel naar getrapt heeft, en ergens kan ik wel begrijpen dat de ouders van Soraya het niet op hun geweten willen hebben dat als ze het dier doorverkopen dat het dan de volgende eigenaar ook zo toetakeld... Ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Toen ik op een handelsstal werkte hebben we ook wel eens een paard naar de slager gebracht omdat ie levensgevaarlijk in de omgang was, en TE slecht in het werk voor proff mensen (welke over het algemeen wel met zulke paarden overweg kunnen) Onder het zadel een skatje, kon er een klein kind mee wegsturen, maar aan de hand en op stal echt levensgevaarlijk. Ik heb me een keer moeten wurmen tussen de drink en de voerbak omdat ze al gillend met beide benen mij dr stal uit wilde hebben....

Natuurlijk vind ik het geweldig dat er bokkers zijn die dit probleemdier op zich willen nemen, maar hemellief kijk uit! wees uber voorzichtig!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:04

Tuurlijk, ik snap best dat de ouders geschrokken zullen zijn, en SL misschien ook wel.
Maar ik vind niet dat ze zo met dit dier om mogen gaan.

Ik zou dit dier NOOIT zomaar naar de slacht brengen, echt niet !
Als een bokker zich aanbied om het dier over te nemen, dan neem ik dat ook serieus.
je spreekt natuurlijk eerst van alles af, zodat ze ook ECHT weten hoe het dier is!

En nee, je geeft het dan ook nooit aan ouders mee met kinderen, maar da's logisch!
Ik vind gewoon dat zo'n dier nog een kans verdient!

En dan nog, dan heeft iemand serieuze interesse in het paard, wordt ze gewoon uitgelachen (begreep ik ?)
Nee, dat vind ik te ver gaan!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:52

wat Kim net zegt, dat heb ik ook al een par keer gezegd, er lijkt wel helemaal voorbij gegaan te worden aan de reden waarom de pony naar de slacht zou, en de ouders het paard niet meer in de handel wilden hebben..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:53

Marigold schreef:
wat Kim net zegt, dat heb ik ook al een par keer gezegd, er lijkt wel helemaal voorbij gegaan te worden aan de reden waarom de pony naar de slacht zou, en de ouders het paard niet meer in de handel wilden hebben..

sjah, en als het een medisch probleem is? niemand heeft haar ooit een kans gegeven? trouwens als je goed leest wou haar vader haar niet uit de handel.
Wel naar bekwame mensen.....

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:55

Ik weet niets over hoe het Paloma getrapt, en waarom.
Tuurlijk is het levensgevaarlijk om met dat soort paarden om te gaan zoals jij beschrijft. Ik kan me voorstellen dat mensen op een handelsstal daar ook absoluut niet op zitten te wachten.

Hopelijk krijg ik ook niet heel Bokt over me heen, maar ik kan me best indenken dat die mensen de pony naar de slager willen brengen. Bovendien brengt desbetreffende pony dan nog iets op, en zo voorkomen zij ongelukken. Oké, tuurlijk houd je er rekening mee dat het een pony is die onverwachts trappen uitdeelt, maar ik zou het een vervelend gevoel vinden als ik mijn pony verkoop en dat de nieuwe eigenaar/eigenaresse gewond raakt door een fikse trap.

Wel erg lief aangeboden van Lynn dat zij de pony een plekje wou geven op de wei, maar dat heb ik al eerder in dit topic vermeld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:55

Ik persoonlijk zou zo een dier ook wegbrengen......... nee je verkoopt het, zelfs met het hele verhaal verteld.... en zo een dier skupt de nieuwe eigenaresse naar de eeuwige jachtvelden.......

IK zou dan niet meer met mezelf kunnen leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:58

Als ik heel eerlijk ben, denk ik er ook zo over. Wat ik wel vaag vind is dat eerst het dier schrok wegsprong en daarbij de eigenaresse raakte. Nou ja dat kan gebeuren, denk ik dan. Maar trapt het paard gericht dan is het een ander verhaal..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:59

Dus het dier krijgt geen kans op onderzoek naar medisch probleem?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:00

ja het paard trapte gericht op de alvleesklier Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:02

Welk medisch probleem moet een dier hebben om aan de hand zulk gedrag te vertonen....???

onder het zadel kan ik dat begrijpen, maar aan de hand??? nee, ja of het dier moet een tumor in het hoofd hebben ofzo, en dan is ook de enige oplossing afmaken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:02

Mijn pony heeft tijdens de koliek de da assistente neig Bloos getrapt........

Ik heb al een trap gekregen in mijn onderbuik waar ik vier meter achteruit vloog

Wat doe je dan met paarden die pijn hebben??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:04

KiWiKo schreef:
Welk medisch probleem moet een dier hebben om aan de hand zulk gedrag te vertonen....???

onder het zadel kan ik dat begrijpen, maar aan de hand??? nee, ja of het dier moet een tumor in het hoofd hebben ofzo, en dan is ook de enige oplossing afmaken

Ik zou zelf nooit zo'n paard kopen, ookal heb je het dier goedkoop gekregen. Tel de DA-kosten erbij op, en voor het zelfde geld had je een leuk netjes doorgereden paard kunnen kopen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:04

Trouwens ééntje post, en inneens is iedereen akkoord?

Heb ook een paard met rugproblemen behandeld, was onhandelbaar rug behandeld en het was een mak poesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:05

Anzjuhlaa schreef:
Als ik heel eerlijk ben, denk ik er ook zo over. Wat ik wel vaag vind is dat eerst het dier schrok wegsprong en daarbij de eigenaresse raakte. Nou ja dat kan gebeuren, denk ik dan. Maar trapt het paard gericht dan is het een ander verhaal..

Ik had het er vanmiddag toevallig nog met mijn zus over die ook het verhaal een beetje volgt. Als hij schrok en wegsprong he, dan is het paard dus niet levensgevaarlijk. En het was een nieuw paard van het meisje toch? Bij nieuwe paarden moet je áltijd voorzichtig doen omdat je ze niet kent. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze onvoorzichtig is geweest, maar misschien lette ze even niet op, schrok het paard, en raakte haar. Of zeg ik nu iets heel doms? In ieder geval vind ik wel dat er eerst naar een medische oorzaak gezocht zou moeten worden als het paard dan echt zo levensgevaarlijk is..
Er word soms zo makkelijk beslist over een paard (dier) zijn lot, het blijft wel een leven waar je een eind aan maakt...
Maargoed, mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:06

Katavia............. zucht, dat is toch een aanwijsbare reden Lachen

Mijn hond heeft ook de da in zijn hand gebeten (en niet zuinig ook Haha!)

naar het verhaal gaat....en ik weet er niet het fijne vanaf.. ging het dier uit het niks tekeer, en dat is fout... Hoe je het ook wend of keert, onbetrouwbaar dus.

om zo een paard door te verkopen is vragen om ellende