Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Norway_girl schreef:@ Lorelei
Vind dit wel een vaag verhaal hoor. Gewoon geen goede dosis gegeven. Zelfs de beste maken fouten hoorEn wat het verder betreft ben ik het met Tessie eens
Tiessie schreef:En wat betreft er wel of niet bij zijn: als je zeker wilt weten dat het goed gebeurd moet je erbij zijn of iemand die jouw paard kent en die jij vertrouwd. Da's mijn mening. Ik ben er zelf bijgeweest en heb verder iedereen weggestuurd, dat laatste moment was van mij en Artiest samen. Je laat je vriend(althans dat was Artiest voor mij) niet alleen sterven. En als je denkt dat je het niet kan: je kan het wel, op dat moment doe je het gewoon, dat ben je verplicht, je moet. Als het klaar is komt je eigen verdriet, mijn hart is toen ook gebroken.
lorelei schreef:Norway_girl schreef:@ Lorelei
Vind dit wel een vaag verhaal hoor. Gewoon geen goede dosis gegeven. Zelfs de beste maken fouten hoorEn wat het verder betreft ben ik het met Tessie eens
voor jullie een vaag verhaal voor mij niet!ik was erbij en jullie niet.
Norway_girl schreef:Wow rustig maar hoor. Jemig mina zeg je voelt je erg aangevallen zeker? Het is mijn mening en ik vind het vaag ja! Ik heb vaak genoeg gezien hoe een paard een spuitje kreeg en ik heb ze nog nooit zien spartelen! Dus de dosis was gewoon niet goed.
Perrokai schreef:Norway_girl schreef:Wow rustig maar hoor. Jemig mina zeg je voelt je erg aangevallen zeker? Het is mijn mening en ik vind het vaag ja! Ik heb vaak genoeg gezien hoe een paard een spuitje kreeg en ik heb ze nog nooit zien spartelen! Dus de dosis was gewoon niet goed.
Helemaal mee eens! Er kan altijd wel eens iets misgaan, bij spuiten en bij slachten, de 1 heeft een vreselijke ervaring bij spuiten en de ander bij slachten. Laten we hopen dat als voor onze paarden die tijd komt, het rustig en vredig en zonder complicaties verloopt.....en we er allemaal een "goed" gevoel aan over houden !
Gelukkig nieuwjaar allemaal !
![]()
![]()
PERENBOOMPIE schreef:@weshcobfan hoezo dit snap ik niet,wannneer je hem naar de slacht kunt brengen kun je hem toch net zo goed naar de dierenarts brengen en daar in laten slapen of denk je dat de slager hem in je achtertuin slacht en gelijk gaat uitbenen en verwerkt ??!!
Welshcobfan schreef:Dood is dood, het is slechts een omhulsel wat er overblijft. Liever snel voorbij dmv een schot, dan langzamer dmv spuitje. Wat er met het omhulsel gebeurd maakt mij niet uit, maar ik wil gewoon niet mensen en kinderen mijn pony onder een zeil zien. Er wonen kennissen recht tegenover de stal, die wil ik er niet mee opzadelen als dat niet nodig is. Andere kant op kijken is niet altijd mogelijk... als je er uitzicht op hebt.
Perrokai schreef:Welshcobfan schreef:Dood is dood, het is slechts een omhulsel wat er overblijft. Liever snel voorbij dmv een schot, dan langzamer dmv spuitje. Wat er met het omhulsel gebeurd maakt mij niet uit, maar ik wil gewoon niet mensen en kinderen mijn pony onder een zeil zien. Er wonen kennissen recht tegenover de stal, die wil ik er niet mee opzadelen als dat niet nodig is. Andere kant op kijken is niet altijd mogelijk... als je er uitzicht op hebt.
Vraagje: Je weet dat hij na dat schot niet dood is ? En dat hij daarna doodbloed ??
mirgino schreef:ze zijn hersendood en voelen niets meer.
maar ieder zijn keuze,toch?
alleen als het paard niet meer te vervoeren is ,krijgt het bij mij een spuitje, en anders een rit naar de slager.
je hebt altijd voor en tegen standersje moet doen waar je je het fijnst bij voelt ,want het is al erg genoeg als je maatje er niet meer is.