[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oregon

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:53

Joki schreef:
Slimmerik ik heb gewoon geen zin om me continue te moeten verdedigen over of ik wel of niet capabel ben. Of ik wel of niet diervriendelijk ben. Ik weet wie mijn trainers zijn en zelfs Barbalala zal stiekem moeten toegeven dat ik bij allemaal eerlijk toegelaten ben en dat ik best leuk kan rijden. Maar voor iedereen die niet gelooft dat ik diervriendelijk of capabel ben, zoek het gerust uit.

Deze reactie kan ik niet echt plaatsen. Ik heb in de vorige post van Slimmerik namelijk geen uitspraken gelezen over hoe diervriendelijk of capabel jij zou zijn.
Nu praat je krom wat recht was volgens mij...... Clown

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:54

Ik vind het hier héél er flouw worden, er wordt vreselijk op de persoon gespeeld. Als er hier iemand voortdurend in de "zeik" gezet wordt is het niet door de prof en daphne. draven we hier niet een beetje door. iets onderzoeken O.K. prima. Maar houd het een beetje fatsoenlijk. Uiteindelijk doen jullie jezelf op deze manier hier géén eer aan !

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:08

Joki:

Hmmm, het is geen schande om te moeten erkennen dat je in de luren gelegd zou zijn.
Zoals ik je berichten lees heb jij gehandeld uit mededogen en dierenliefde, is niks mis mee!!

Echter, als de Bleskolk/Karakter aangeeft helemaal niet bekend te zijn met jullie stichting.....euhhh...van wie zijn dan de kinderen die komen rijden?
En zo zijn er nog veel meer dingen die niet kloppen.

Indien je ervoor kiest om nog steeds blind op te komen voor deze stichting en te geloven wat men je voorschotelt.......denk dat het je toekomstige carriere niet veel goeds zal brengen, evenals je persoonlijke integriteit.

Kom op meid, zet die juridische opleiding eens in om voor jezelf uit te zoeken wat er nu precies loos is.
Dan heb je voor jezelf zekerheid.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:47

kainit schreef:
Ik vind het hier héél er flouw worden, er wordt vreselijk op de persoon gespeeld. Als er hier iemand voortdurend in de "zeik" gezet wordt is het niet door de prof en daphne. draven we hier niet een beetje door. iets onderzoeken O.K. prima. Maar houd het een beetje fatsoenlijk. Uiteindelijk doen jullie jezelf op deze manier hier géén eer aan !

Oplichters mogen in de zeik gezet worden. Snap niet dat je het voor de twee criminelen (Professoren Daphne imo) opneemt. Of begrijp ik je nu verkeerd? Het feit dat hier én op hun eigen site geen fatsoenlijke uitleg door hun gegeven is tot op heden, is toch te gek voor woorden?

Afbeelding

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:47

Ik denk niet dat je me verkeerd begrijpt, Alleen leg je het verkeerd uit.
Ik neem namelijk voor niemand op, ik kan het zeker met je eens zijn dat het niet naar zuivere koffie ruikt
er worden alleen hier een aantal dingen verondersteld, en Geïnterpreteerd als feit.
Heb je trouwens al een Officiële aanklacht wegens oplichting ingediend of kunnen indienen met jullie feiten ? Zij kunnen echter namelijk wel een aanklacht wegens laster of smaad indienen !.
Waarom word Joki steeds aangevallen. Ik kan uit diverse treads op Cavalleti en Bokt alleen maar constateren dat zij met de juiste Intenties heeft gehandeld. Waarschijnlijk heeft zij informatie die zij niet met jou wil en hoeft te delen
Ze wordt gebekritiseerd om het feit dat zij meerdere nicks heeft !? Noem je dat een jubelend voorbeeld van constructief onderzoek?
Ik heb zelf ook mijn onderzoek gedaan, met behulp van diverse bronnen, en ben sindsdien ook het een en ander aan de weet gekomen. Zodra ik feiten tegen kom die ik hard kan maken,zal ik hier gepaste actie op ondernemen. en zal mischien hierover binnen dit topic over berichten. binnen de grensen van het goede fatsoen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:59

Op wat voor 'n grond kan ik een aanklacht indienen wegens oplichting? Ik ben niet opgelicht....was er in deze situatie te slim voor.

Ik neem aan dat "Karakter" wel een aanklacht in kan (zal) dienen wegens smaad. En de mensen die wél benadeeld zijn door hen, mogen dat wat mij betreft ook doen.

Ik dacht dat ik ook aangegeven heb dat zowel Medruze als Joki zich voor het karretje hebben laten spannen en waarschijnlijk niets met de praktijken te doen hebben. Alhoewel zij in eerste instantie dat idee wel opriepen door zich betrokken te noemen. (Joki geeft zelfs duidelijk aan vrijwilligster te zijn bij de stichting).

Die meerdere nicks moet zij zelf weten maar was ook een opmerking omdat iedereen door de bomen het bos niet meer kon zien.

Dacht trouwens dat ik genoeg "feiten" heb genoemd in dit topic.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-12-06 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:07

er kan idd weinig aangeklaagd worden omdat er nu , door oplettendheid en onderzoeksdrang van een aantal personen een beerput is opengetrokken
en wat slimmerik al aangeeft, ze heeft meerder malen gepost dat joki en medruze oprecht gehandelt hebben, en niet op de hoogte waren van de onoprechtheid van de stichting die hier ontmaskert is voor wat het werkelijk is

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:18

Quote:

Heb je trouwens al een Officiële aanklacht wegens oplichting ingediend of kunnen indienen met jullie feiten ? Zij kunnen echter namelijk wel een aanklacht wegens laster of smaad indienen !.

Als jij hier doelt op de openbaarmaking van enkele namen, dan is dat niet aan de orde, want die staan in profielen beschreven en overal op internet terug te vinden, zelfs die van de professor Knipoog
Laster kan ook niet, daar er een 'vermoeden' is van een strafbaar feit, waar bewijzen van zijn in tegenstrijdigheden in uitspraken (dat heet de voorfase van een vooronderzoek). Het mailen aar de betreffende instanties is dan ook geen laster, maar gewoon de verplichting als burger een vermoeden van een strafbaar feit te melden Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:20

Joki schreef:
Slimmerik ik heb gewoon geen zin om me continue te moeten verdedigen over of ik wel of niet capabel ben. Of ik wel of niet diervriendelijk ben. Ik weet wie mijn trainers zijn en zelfs Barbalala zal stiekem moeten toegeven dat ik bij allemaal eerlijk toegelaten ben en dat ik best leuk kan rijden. Maar voor iedereen die niet gelooft dat ik diervriendelijk of capabel ben, zoek het gerust uit.

Barbara: waarom aldoor zo cynisch en hard. Iedereen die dit topic heeft doorgelezen (zélfs alle Paardenpraters) heeft inmiddels zijn vraagtekens (en dan druk ik het zacht uit) bij dit hele verhaal en alle mensen zitten nu in afwachting van uitleg over het geheel (denk jijzelf ook wel als je een beetje logisch kan denken). Zolang dat er niet komt (en dat had er allang kunnen zijn), kun je verwachten dat niemand stichting of stal (en degene die ze verdedigt) nog serieus kan en mag nemen.

Overigens op bovenstaande: het hebben van bepaalde trainers zegt in mijn ogen niet zoveel over iemands rijkunst hoor !! Meer of je bereid bent ze ervoor te betalen ! Overigens heb ik geen mening over jouw rijkunst, want die heb ik nooit gezien.

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:35

Wie is er dan wel opgelicht ? want er worden hier mensen of Instellingen oplichter genoemd. Of beschuldigd van betrokkenheid van oplichting ! Ik kan met mijn eigen onderzoek en met de "feiten" die jullie aandragen op geen enkele manier een beschuldiging voor oplichting hard maken. Hooguit "vaagheid" in geschrifte. veel van de veronderstelde "feiten" komen uit monden van "derden" en als zodanig Indirect. En niet uit hoofde van de stichting zelf !
Er zijn nog te veel vragen waar géén antwoord op is, en voordat die vragen beantwoord zijn kun je niemand beschuldigen !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:39

Een stichting probeert geld en goederen in te zamelen voor een doel waar ze niets mee hebben. Waarschijnlijk is het ze nog gelukt ook. Ook 2 jaar geleden hebben ze dat gedaan. Daarvan is dus niets bij de Bleskolk aangekomen. Er is notabene een clinic gegeven voor dit doel..... viewtopic.php?f=13&t=500432&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=bleskolk

En dat vind jij geen oplichting??
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-12-06 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:43

Heb je enerzijds helemaal gelijk in, we zitten nu ook gezamelijk te wachten op antwoorden. De eigenaresse heeft al meerdere malen de kans gehad haar naam te zuiveren, of iig de vaagheid op te helderen. Daar wordt geen gehoor aan gegeven, dus dan blijft het een vaagheid en niet kloppende stukken naast elkaar, tegenstrijdigheden in beweringen van de stichting uit en ga zo maar door. Een voordeel in NL is, je bent geen schuldige tot het tegendeel bewezen is en die kant gaat het hard op zonder tegen bewijzen en verklaringen.
Nu begrijp ik dat ze er ook geen aanstalten erop zullen maken en ontzettend voorzichtig zijn in hun uitspraken, zou ik ook doen met zo'n waslijst aan beschuldigingen en afspraken om niet te praten over het gebeurde...maar als je in je gelijk stata dan is het toch wel zwaar beroerd voor je naam lijkt me zo als alleen het gevonden materiaal en uitspraken beoordeeld worden, dan vecht je toch voor je naam en ga je niet in een hoekje zitten afwachten? Er zullen vast onderwerpen zijn die ze wel aan kunnen snijden om al het gevonden teniet te doen en dat komt er niet, vandaag niet, morgen niet en als het er komt, blijft het één grote vaagheid, want zij zullen zich schuilen achter hun zogenaamde "ik houd me aan de wet, dus zeg niets".
Met daarbij, als stichting zijnde WEET je als je je werk goed doet, dat de inkomsten groter moeten zijn uit donaties in vrom van geld dan in de vorm van verkopen etc, want dan wordt het een bedrijf, een commerciele markt en heb je met heel andere wetten te maken opeens..en gezien zij beweren alles uit eigen zak te betalen geloof ik dat meteen, maar dan wel uit de zak van de mensen die betaalden vor een 'goed', neem bv de clinic..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:47

Rijkunst, dierenliefde, barmhartigheid dit alles doet niets ter zaken.

Een goede advocaat zal zijn client ten alle tijde verdedigen. En dat moet ook daar worden ze voor ingehuurd. Vraag je de advocaat naar zijn menig over schuld of onschuld zal hij dit afdoen met een het is mijn werk meer niet.
In ieder geval DACHT joki de juridisch adviseur te zijn van de stichting. Nu de stiochting echter wegens onzuiverheden in de spotlights staat wegens vermoelijke oplichterij volgens sommigen is joki ineens niet meer de adviseur en ook nooit gevraagd voor die functie.

Joki mag je dus slachtoffer noemen. Verder moet je niet naar buiten treden met dingen, je kunt niet inzet vragen voor een goed doel en vervolgens zeggen als men vraagt naar het hoe waar waarom van het goede doel dat is geheimmmmmmm dat kan en mag ik neit zeggen.

Er zweven gewoon vraagtekens om het hele heen, en er komen dan ook afleidingsmanieren en dergelijke.
Eruit komen we waarschijnlijk nooit, remedie in ieder geval geen materieel of financiele middelen doneren.

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:54

Wat ik vind doet niet terzake, evenals waarschijnlijkheden.
Om genoemde praktijken eventueel strafbaar te stellen heb je namelijk meer dan dat nodig.
Maar ik wil jullie wel complimenteren voor de aandacht en vastberadenheid jegens dit onderwerp. begrijp mij niet verkeerd. ben het alleen niet altijd eens, met jullie formuleringen van feiten . In deze kwestie lijkt niet alles wat het is, en is niet alles wat het lijkt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:56

kainit schreef:
In deze kwestie lijkt niet alles wat het is, en is niet alles wat het lijkt.

Je praat in raadsels. Maar het is nu aan Professor om uitleg en duidelijkheid te geven.

Als "jonge bokker" weet je ontzettend veel van dit af. Ben je misschien ook betrokken bij deze stal?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:12

Als niet alles is wat het lijkt, dan kan je dat over het algemeen vrij snel ontzenuwen door met het werkelijke verhaal te komen. Het feit dat mensen van de stichting zich volledig stil houden doet vermoeden dat ze blijkbaar een probleem hebben met het ontzenuwen van de dingen die Slimmerik heeft uitgezocht.

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:22

Ik heb Expliciet géén enkele betrokkenheid met personen of instantie betrokken bij dit onderwerp. Wel heb ik schriftelijk en telefonisch informatie ingewonnen bij diverse instanties en personen. Dit zijn o.a. gerechtdeurwaarders, K.V.K. en een aantal instanties die bekend zijn met de materie.
Dus hier basseer ik mijn mening ook op. Mischien ben ik nog niet zolang actief als bokker, maar er zijn nog wel meer en betere media dan een paarden forum om geinformeerd te blijven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:29

kainit schreef:
Ik heb Expliciet géén enkele betrokkenheid met personen of instantie betrokken bij dit onderwerp. Wel heb ik schriftelijk en telefonisch informatie ingewonnen bij diverse instanties en personen. Dit zijn o.a. gerechtdeurwaarders, K.V.K. en een aantal instanties die bekend zijn met de materie.
Dus hier basseer ik mijn mening ook op. Mischien ben ik nog niet zolang actief als bokker, maar er zijn nog wel meer en betere media dan een paarden forum om geinformeerd te blijven

Fijn, dat je ook zo goed bezig bent. Kunnen we van jou ook vast meer horen. Ik ben ook nog druk bezig hoor Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:30

En deurwaarders om een voorbeeld van jou te noemen geven telefonisch aan de eerste de beste inlichtingen over klanten van hun en over openstaande vorderingen die ze innen Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:37

Karl66 schreef:
En deurwaarders om een voorbeeld van jou te noemen geven telefonisch aan de eerste de beste inlichtingen over klanten van hun en over openstaande vorderingen die ze innen Verward

Zouden collega's kunnen zijn.... Knipoog

*voor alle zekerheid onderschrift gemaakt* Nagelbijten / Gniffelen

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:50

Karl66 schreef:

Waarschijnlijk niet maar je zou het kunnen proberen door het héél lief te vragen ! Haha!
Mocht dat een onoverkomelijk probleem zijn kun je het hier ook proberen
http://www.curatoren.nl/fo/startsessie.php?betaalnummer=0909-0606&betaalcode=758200

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:56

Dat is kredietinformatie over bedrijven. Dat is iets totaal anders dan informatie van deurwaarders.

Ik ben niet van plan deurwaarders te gaan bellen, lief of niet. Maar aangezien jij blijkbaar die informatie wel gekregen hebt, zou ik graag willen weten welke informatie van welke deurwaarders. Ik wil namelijk wel met alle liefde checken of wat jij beweert klopt.

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:08

Dit kun je niet controleren, Ik heb namelijk inhoudelijks niets over deze kwestie beweert en vind dat nu ook niet noodzakelijk. Mocht daar verandering in komen dan kan ik jullie eventueel hier over inlichten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:24

kainit schreef:

Of je hebt inhoudelijke informatie die deze stichting vrijpleit en dan lijkt het me verstandig om dat te delen, of je hebt die informatie niet en dan snap ik dat je hier nikszeggend over blijft.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:35

Netje daarom rijd ik dan weer bij trainers die je niet uitkiezen om je geld maar om je potentie en je keihard laten vallen als je iets doet wat in hun ogen alleen maar bedoeld is om geld te maken (bijvoorbeeld je paard naar het buitenland verkopen). Ik train voor perfectie en niks minder en daar wil ik al het mogelijke voor doen. Ik ben er trots op dat alle paarden in de periode dat ik ze rijdt/reed verbeterd zijn. En verbetering is met geen geld te koop, net als eerlijkheid of een goed ruiter zijn.

En mijn post was niet tegen slimmerik bedoeld was alleen een uitleg aan slimmerik en de rest.

En aangezien ik hier blijkbaar de enige ben met een wetboek

Volgens art. 261 Sr is smaad het opzettelijk iemands goede eer of naam aantasten door tenlastelegging van een bepaald feit(lees strafbaar feit) met het kennelijke doel daaraan ruchtbaarheid te geven.

Volgens art. 262 Sr is laster het plegen van het misdrijf van smaad wetende dat het ten laste gelegde in strijd met de waarheid is.

Ik zie dus geen smaad of laster in de gedragingen van de stichting