Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:12

slimmerik schreef:
Als ik zulke misstanden aantref in mijn buurt dan zal ik dat zeker vast leggen........

Blij te horen dat er nog perfecte mensen bestaan in deze wereld.
Ik loop nooit met mijn fotocamera rond en weet uit ervaring dat je zelden of nooit tweede kans krijgt om zulk soort toestanden even rustig op de foto te zetten.
Dan is het dus aan de DB en/of AID.

Ik had trouwens via Omroep Friesland ook begrepen dat hij in 2004 veroordeelt is wegens verwaarlozing van vee en paarden. Maar ja, mij Fries is niet al te best dus ik kan het mis hebben.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-11-06 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:12

rechts achter, het eialndje waar ze stonden

Afbeelding

het hek waar ze gister door zijn gegaan naar vaste grond:

Afbeelding

de paarden vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je de boer (rechts) met iemand anders bezig met het maken van een kraal:

Afbeelding

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 22:13

slimmerik schreef:
Cer schreef:
'heb je daar vast en zeker foto's van' ?? Hoezo dat?

Als ik zulke misstanden aantref in mijn buurt dan zal ik dat zeker vast leggen........

Zij hebben tenminste een poging gedaan om die dieren een beter leven te laten leiden, itt sommige anderen die hun ogen er voor sluiten.
Zich niet druk gemaakt om bewijs voor bepaalde slimmerikken op bokt, maar instanties gebeld die er wat aan konden doen.
Die hebben vast wel bewijs in hun archieven, vraag je daar toch naar?
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 04-11-06 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:14

Chrystal-gek schreef:
slimmerik schreef:
Op een kudde van 300 paarden zullen idd weleens paarden en pony's afgemaakt moeten worden..... Gebeurt op een koeien en varkens bedrijf ook..... Niet ieder beest is even gezond.

Dat klopt, maar dan laat de boer dat meestal zelf doen door de dierenarts nadat hij van alles heeft geprobeerd.
De dierenbescherming of de AID komen er normaal niet aan te pas.

En dat is bij hem wel gebeurt, een heel ander verhaal dus.

Als de AID tijdens een inspectie constateerd dat er een aantal paarden zo slecht aan toe zijn dat ze gelijk afgemaakt moeten worden en dat de boer zijn dieren onvoldoende verzorgd, dan zijn die paarden daar echt zo weg. Ik denk dat een aantal mensen zich zo langzamerhand eens moeten gaan afvragen waarom de AID regelmatig dieren weghaalt en ze hier heeft laten staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:14

slimmerik schreef:
Nogmaals als ie écht schuldig is dan mag ie hangen van mij.....gewoon op feiten en niet op een of andere ordinaire dorpsroddel.

Heb je gelijk an... maar..
Soms doet men ook wel es wat met getuigenverklaringen... En wat aanwijzingen.. Maar onderzoek zal misschien wat uitwijzen. Hoewel de ervaring leert dat je heel wat mag doen met je eigen dieren en dat ze niet veel meer waarde hebben dan een tweedehands koelkast. Dus de voorlopige conclusie kan zijn dat die meneer gewoon dieren mag blijven houden en dat er niks aan de hand is geweest. Het waren tenslotte zijn dieren, en zolang ze eten en water ( Cool ) hebben is er eigenlijk niks aan het handje..

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:16

Slimmerik:
ziet een schaap in desloot half op apen gapen en half dood gaat naar huis haalt de camera opmaakt foto's om vervolgens het arme diet uit de sloot te vissen of niet ??
of een schaap in stroom draad laat eerst dat beest lekker vast zitten voor foto's om het daarna er uit te halen !! dan ben je gek als je dat doet dan denk je er dus niet bij na om foto;'s te maken het enige wat je denkt is hoe krijg ik dat beest het snelt weer vrij!!!! naja IK dan ik denk zo !!!!en zoals eerder werd gezegt toen ik 13 was had ik geen mob voor foto's want die waren er toen niet en je gaat er niet vanuit zoiets aan te treffen !!

edit: even spaties gedaan men spatie doet debiel:P

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 22:19

Karl66 schreef:
Als de AID tijdens een inspectie constateerd dat er een aantal paarden zo slecht aan toe zijn dat ze gelijk afgemaakt moeten worden en dat de boer zijn dieren onvoldoende verzorgd, dan zijn die paarden daar echt zo weg. Ik denk dat een aantal mensen zich zo langzamerhand eens moeten gaan afvragen waarom de AID regelmatig dieren weghaalt en ze hier heeft laten staan.

Net zoals ik denk dat sommige mensen eens moeten afvragen of de AID/DB altijd wel correct handelt...
Want dat gebeurt dus niet altijd, drukte maken om niks soms en als er dan werkelijk wat aan de hand is, kunnen ze niks doen...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:19

Cer als je daar ook nog voldoende medische zorg aan toevoegt heb je helemaal gelijk.

Maar als ze voldoen eten, drinken en medische zorg krijgen, wat is dan het probleem?

En als ze dat niet krijgen en de AID constateerd dat er dieren zo slecht aan toe zijn dat ze ter plekke afgemaakt moeten worden heb je hier in Nederland echt wel een probleem. Dan worden die dieren bij je weggehaald.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:20

slimmerik schreef:
nikkiej_86 schreef:

Jammer dat je naam Slimmerik is...ik vind je echt niet slim
Als jij een schaap midden in de winter in de sloot die al half is aangevreten normaal noemt??
Een friese hengst die nog moet dekken met een gebroken voor poot normaal vind
En een schaap die vast zit in stroomdraad waar schok op staat normaalvind ????
We bellen echt niet voor niks hoor !!!!
en dat is nog maar een kleine versie van wat ik bij die klootzak heb gezien !!!

En ben je blij dat je dat nu hebt gehoord !!!!!

Als dat waar is dan heb je vast en zeker daar foto's van dus kom maar op......

Waarom moet dit met foto's bewezen worden????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:21

nikkiej_86 schreef:
Slimmerik:
ziet een schaapin desloot half opapengapen en half dood gaat naar huis haalt de camera opmaakt foto's om vervolgens het arme diet uit de sloot te vissen of niet ??
of een schaap in stroom draad laat eerst dat beest lekker vast zitten voor foto's om het daarna er uit te halen !! dan ben je gek als je dat doet dan denk je er dus niet bij na om foto;'s te maken het enige wat je denkt is hoe krijg ik dat beest het snelt weer vrij!!!! naja IK dan ik denk zo !!!!en zoals eerder werd gezegt toen ik 13 was had ik geen mob voor foto's want die waren er toen niet en je gaat er niet vanuit zoiets aan te treffen !!

Schapen in de sloot en aan de stroomdraad komen voor ...... deze beesten breken nou eenmaal gemakkelijk uit. Ook een schaap valt wel eens op zijn rug.... Heeft imo niets met slechte verzorging te maken. Dan bel je niet de DB of AID maar dan bel je de boer of je redt zelf dat schaap.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:22

Crystal, meestal zijn die gevallen waarin ze niks doen, paarden die 's winters o zo sielugh buiten staan in plaats van netjes geschoren onder een deken en het liefst nog met roze bandages om op stal staan.

Het is gewoonweg niet waar dat ze niet ingrijpen als er werkelijk iets aan de hand is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:23

Karl66 schreef:
Cer als je daar ook nog voldoende medische zorg aan toevoegt heb je helemaal gelijk.
Maar als ze voldoen eten, drinken en medische zorg krijgen, wat is dan het probleem?

Dieren die dood zijn hebben niet veel medische zorg meer nodig Cool

Ik weet niks van deze man af hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dierenleed is gewoon een erg moeilijk verhaal. Als ik mijn hond een gebroken poot schop, en ik breng em vervolgens naar de DA is er niks aan de hand. Dat is voor een buitenstaander wel es lastig te verkroppen.... Vooral als ik dan ook nog es zeg dat ie van de trap is gevallen oid.

Citaat:
En als ze dat niet krijgen en de AID constateerd dat er dieren zo slecht aan toe zijn dat ze ter plekke afgemaakt moeten worden heb je hier in Nederland echt wel een probleem. Dan worden die dieren bij je weggehaald.

Die mensen doen hun best, maar ze hebben naar mijn idee wel weinig regels/voorschriften e.d. om echt wat mee te kunnen.

Maakt dat ik me afvraag hoe het uiteindelijk is gegaan met dat paard met dat vreselijke gat in zn hoofd, wat een tijdje geleden op bokt heeft gestaan.... Maar das een heel ander verhaal...

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:24

@SLIMMERIK:Hoe verklaar je die friese hengst dan als je zo slim bent heb je daar ook vast weleen goeie reden voor dat die een gebroken poot had en dat de beste boer het niet zag !
En ja als je je strroomdraad laat slingeren krijg je dat ja !
maar ik had het nog nooit eerder gezien en na die tijd ook niet meer!!en ik kom nu ook NOOIT meer bij die vieze klootzak!
Ik zou zeggen Slimmerik ga er eens een kijkje nemen kom dan terug en spreek dan weer !!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:27

nikkiej_86 schreef:
@SLIMMERIK:Hoe verklaar je die friese hengst dan als je zo slim bent heb je daar ook vast weleen goeie reden voor dat die een gebroken poot had en dat de beste boer het niet zag !
maar ik had het nog nooit eerder gezien en na die tijd ook niet meer!!en ik kom nu ook NOOIT meer bij die vieze klootzak!
Ik zou zeggen Slimmerik ga er eens een kijkje nemen kom dan terug en spreek dan weer !!!!

Dat kijkje laat ik dus aan deskundigen over en dat zouden jullie ook moeten doen..

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:28

Ik denk dat het helaas voor veel mensen moeilijk voor te stellen is wat er bij deze familie op het erf gebeurt, dit zal je wel met eigen ogen hebben moeten zien ofzo.. IIg weten velen hier hoe het zit en laten we met zijn allen hopen dat er nu eens actie komt en dat er een wet wordt aangenomen die dit soort mensen aan banden legt en mensen die slecht voor hun dieren zijn een houdersverbod op kunnen leggen..

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:28

slimmerik schreef:
nikkiej_86 schreef:

Dat kijkje laat ik dus aan deskundigen over en dat zouden jullie ook moeten doen..

Hebben we al zo vaak gedaan maar die doen niks
Dus ik zou zeggen ga erheen en kijke met je eigen ogen;) en ga er lekker foto's van maken Haha!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:29

sorry, ik bedoel natuurlijk: dit soort praktijken.. ga anders wel erg ver Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:30

Als jij je hond een gebroken poot schopt en bij de DA zegt dat hij van de trap gevallen, dan valt dat moeilijk te bewijzen en kunnen ze er ook niks aan doen. Maar als jij als boer een paard met een gebroken been voor de dekdienst blijft gebruiken, beweert dat je het nooit gezien hebt en daarom medische zorg hebt onthouden, dan heb je als boer echt wel een probleem.

Afhankelijk van de ernst van de geconstateerde klachten heb je minstens een boete te pakken (en ja bedrijven die geld willen verdienen in de portemonnee pakken is wel effectief) tot als zwaarste sanctie een houdersverbod, waardoor je dus je bedrijf niet meer kan uitoefenen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:31

sorry hoor maar ik denk dat die boer echt wel in de gaten wordt gehouden nu en een aktie om te zorgen dat hij die paarden niet mee kan nemen vind ik wel gaan....heel televisie wereld zit er al op die beelden zijn heel de wereld overgegaan..die kerel draait op voor alle kosten en zal vast wel voor de rechter moeten komen ofzo...(en terecht)maar om daar nou met zn allen heen te gaan...denk dat die boer alsnog zn paarden mag meenemen...vind het wel echt een bokt aktie....ik ga niet heen..maar de rest veel succes,begrijp me niet verkeerd hoor vind het echt sneu voor die paarden,dat dit gebeurd is en het had niet gehoeven,maargoed dit is niet aan bokt om op te lossen,maarja dat is mijn mening

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 22:31

Karl66 schreef:
Crystal, meestal zijn die gevallen waarin ze niks doen, paarden die 's winters o zo sielugh buiten staan in plaats van netjes geschoren onder een deken en het liefst nog met roze bandages om op stal staan.

Het is gewoonweg niet waar dat ze niet ingrijpen als er werkelijk iets aan de hand is.

O nee, dat zijn dan meestal juist van die gevallen waar ze zich wel druk om maken...
Beter een wollebaal op de wei, dan een kale kip hele dagen op stal zou ik zeggen.
nou, mijn kale kip staat met deken zonder bandages overdag op de wei

Misschien dat ze wel in willen grijpen, maar vaak zijn ze met handen en voeten gebonden aan de regeltjes en wetjes hier in NL dat ze vaak maar weinig kunnen doen.
Zoals je kan lezen, ze zijn op bezoek geweest, ze hebben de opdracht gegeven om enkele dieren af te maken (en dat zou men toch niet zomaar doen?) en misschien nog wel meer sancties opgelegd.
Blijkbaar was de melding serieus genoeg om op in te haken...

Marjon_

zijn jullie er nog heen geweest of niet het word mij niet echt duidelijk hier in het verhaal

slimmerik

nikkiej_86 schreef:

Hebben we al zo vaak gedaan maar die doen niks
Dus ik zou zeggen ga erheen en kijke met je eigen ogen;) en ga er lekker foto's van maken Haha!

Dan moet je toch eens vragen stellen bij je eigen deskundigheid als die niks doen. Maar dit blijft een welles nietes spelletje en je blijft maar vuil spuiten dus ik trek me maar terug uit deze discussie met jou..... Ben de oudste en de wijste ten slotte Schijnheilig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:32

ik ben er wel geweest zie mijn foto's iets hierboven
en er waren nog een paar bokkers.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:33

en als het dan toch zon klootzak is als nikkiej zegt.....wat doe jij daar dan?en ben het wel met slimmerik eens....

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:33

en heeft hij alle paarden nu mee genomen dan???