Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ranike schreef:ik vind dat je de pony dan moet verkopen hoe hard het ook is je kan er niet eeuwi op rijden.het is niet anders.je kan die pony niet in de stal laten staan hoe erig het ook kan zijn.
ranike schreef:ik vind dat je de pony dan moet verkopen hoe hard het ook is je kan er niet eeuwi op rijden.het is niet anders.je kan die pony niet in de stal laten staan hoe erig het ook kan zijn.
spoekie schreef:ranike schreef:ik vind dat je de pony dan moet verkopen hoe hard het ook is je kan er niet eeuwi op rijden.het is niet anders.je kan die pony niet in de stal laten staan hoe erig het ook kan zijn.
Maar er zijn andere dingen dan rijden.. Ieder paard kan in principe voor de kar, je kunt andere begeleiden terwijl zij op jouw pony rijden, je kunt vrijheidsdressuur doen etc.
Waarom meteen verkopen?

myrtheJ schreef:Najah, ik vind het egoistisch. Pony heeft al die jaren zn best voor je gedaan, en omdat je er nu niet meer op kan rijden moet ie maar weer weg. het is geen speelgoed, maar een levend wezen.... Nee, imo is dat niet eerlijk tegenover je pony.

myrtheJ schreef:Najah, ik vind het egoistisch. Pony heeft al die jaren zn best voor je gedaan, en omdat je er nu niet meer op kan rijden moet ie maar weer weg. het is geen speelgoed, maar een levend wezen.... Nee, imo is dat niet eerlijk tegenover je pony.

maar dat hoord natuurlijk bij geen enkele pony.
Leandra15 schreef:Tja ik vind dat @myrtheJ , het iets realistischer moet bekijken.
MarEst schreef:Kijk, ik vind, als iemand te groot is, dan kan je soms de pony in de weg zitten als je niet netjes kan blijven zitten, maar dat is ook zo als je goed op je pony past, als je niet te zwaar bent vind ik het goed, want als je je pony misschien een beetje hinderd, en je pony vind rijden alsnog heel erg leuk, waarom dan stoppen als jullie samen zoveel plezier hebben? Ik was gestopt met rijden op mijn vz shetlander maar toen kwam ze nog maar heel traag naar me toe en voond het niks meer, toen heb ik een shetlandfokkerij gemailt, ik kreeg snel bericht terug, en die zeiden: als je ZONDER zadel netjes zit en dus op de goede plaats van de rug zit, dan is dat geen probleem!
De volgende dag ging ik naar mijn vz shetlander toe en haar eigenaren vonden het jammer dat ik niet meer op haar reed want de shet had duidelijk plezier in de ritjes die we maakten...
de eigenaar heeft een dochter die ook in de paardenwereld zit en die zei ongeveer precies hetzelfde als de shetlandfokkerij.
dus heb ik besloten er weer op te rijden en nou rent ze naar me toe en hinnikt zachtjes, ik wissel veel af, maar als ik gereden heb komt ze altijd wel sneller maar ze is er weer een stuk vrolijker van geworden, en nou gaan er mensen denken: waarom zoek je dan geen ander ruitertje die er goed op past, vaak zijn die minder ervaren en dat is niet zo handig bij deze shet... ze luisterd eigenlijk alleen goed bij mij met rijden en als er iemand anders op zit wil ze niet stilstaan ze wil niet een heel eind van me weg rijden ZONDER dat ik er bij ben...
sorry voor het lange verhaal, maar zo denk ik er dus over
ik bedoel, het ziet er niet uit nee, maar ik vind plezier toch wel het belangrijkste voor jou EN VOOR JE PONY !
En je moet natuurlijk niet te zwaar zijn..maar dat hoord natuurlijk bij geen enkele pony.
En ik rijd dus echt niet altijd, ik wissel af, ik denk 1 keer in de week lekker rijden buiten... en de rest longeren, mennen, wandelen, los laten, springen aan de hand... dat soort dingen
Citaat:Kijk, ik vind, als iemand te groot is, dan kan je soms de pony in de weg zitten als je niet netjes kan blijven zitten, maar dat is ook zo als je goed op je pony past,

superwoman schreef:idd spoekie!
Ik vind het nogal een "goedpratend " verhaal, zeker haar eerdere post. Alle negatieve dingen goedpratend.Zoals deze:Citaat:Kijk, ik vind, als iemand te groot is, dan kan je soms de pony in de weg zitten als je niet netjes kan blijven zitten, maar dat is ook zo als je goed op je pony past,
![]()
wanneer je nog niet netjes kán zitten, kun je dat verbeteren....
Wanneer je je pony hindert door je lengte, kun je daar niks aan doen.....
Ook wanneer je langer bent zit je vaak aan het max gewicht wat de shet veilig kan dragen.
Ookal vind hij het nu leuk, dat geloof ik echt wel! ,hij kan niet weten dat z'n gewrichten hierdoor vroegtijdig kunnen gaan slijten. Daar moet de verzorgster rekening mee houden.