dat vind ik ervan...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Helemaal niet aaien. Kans dat hij leert te happen is heel groot. Kleine kinderhanden moeten helemaal uit de buurt blijven. En kleine kinderenhanden met koekjes.... Is er een mogelijkheid om hem achteraf te plaatsen? Of een ketting/touw te spannen waar men niet achter mag komen?
Verder denk ik dat het geen probleem is als hij op stal staat. Maar als jij een aanvaring met hem hebt en desnoods een bezemsteel op hem stuk moet slaan om de overhand te behouden, dan wil je niet dat er vervolgens allerlei verhalen over je de ronde doen dat je een dierenbeul bent. En JIJ bent de eigenaar, reken maar dat er mensen komen die jou even gaan vertellen hoe je een hengst moet behandelen. Helemaal de mensen die zich aardig thuis voelen...
Cassidy schreef:Wat ik begrepen heb gaat het hier om een hengst die terug komt uit de opfok, dus nog geen opvoeding heeft genoten, dus niet weet wat wel en niet mag. En dan zijn kleine kinderen GEEN goed idee om hem dingen te leren en snoepjes te geven en voortdurend aan zijn gezicht te frutten. Verkeerd gedrag is sneller aan- dan weer afgeleerd, en ook voor de veiligheid van de kinderen zou ik in dat geval vrezen.
Kilian schreef:mijn ervaring is juist om een jonge hengst helemaal apart te houden. touwen voor de stal dat ze er niet bij kunnen komen, helemaal niet zo'n succes zijn. hengsten zijn trots en kunnen zich snel beledigd voelen daardoor. althans die hengst waar ik het over heb. maar idd de mensen toespreken of een bordje in de stal hangen van niet voeren of wat dan ook. maar om nou een touw ervoor te hangen dat ze er ook niet langs kunnen lopen. lijkt me niet echt gezellig voor de hengst zelf...
schapendoes schreef:Maar het is toch heerlijk hoe die kunnen lopen!!! Mijn volgende paardje wordt zeker een hengst.
runningkawa schreef:Zouden Salinero en Bonfire dan nog beter kunnen lopen als ze nog hengst waren geweest?
gijsenkim schreef:Ik vind hengsten maar luie donders, vaak niet vooruit te branden en met alles in hun omgeving bezig behalve het werk.