De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:06

pearl_tje schreef:
Ach ik snap ook niet waarom mensen steeds nieuw caps ontwerpen, dat ding heeft toch bijna niemand meer op zonde van het geld..

Dat heb ik eerder al eens gezegd: omdat het van die trutkrengen zijn die amper passen en hun doel missen. Ze sluiten niet goed aan op je hoofd en ze zijn zeer oncomfortabel.

Nieuwe caps zijn al luchtiger, ze hebben al banden aan de binnenkant waardoor ze beter aansluiten en dus ook beter blijven zitten bij valpartijen.

Die innovatie was HEEL hard nodig en ik snap niet waarom ze dat niet eerder gedaan hebben.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:16

Omdat de helft van nederland geen cap draagt Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:30

pearl_tje"]
[/quote]
En waarom draagt de helft van nederland geen cap?

[quote="Desiree schreef:
[Dat heb ik eerder al eens gezegd: omdat het van die trutkrengen zijn die amper passen en hun doel missen. Ze sluiten niet goed aan op je hoofd en ze zijn zeer oncomfortabel.
.
[/quote]

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:33

Desiree"]
[quote="pearl_tje schreef:

[/quote]
Omdat nog niet eens een kwart van Nederland regelmatig paard rijdt Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:33

Citaat:
Desiree schreef:
[Dat heb ik eerder al eens gezegd: omdat het van die trutkrengen zijn die amper passen en hun doel missen. Ze sluiten niet goed aan op je hoofd en ze zijn zeer oncomfortabel.
.
[/quote]

mag ik je dan tippen: een Troxel-veiligheidshelm! Na mijn Casco waardoor mijn bril steeds uit model raakte, vind ik deze jelm een verademing! Detail: het is ook niet zo'n enorme champignon en ze zijn er in verschillende kleuren

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:34

Kusia"]
[quote="Desiree"][quote="pearl_tje schreef:

[/quote]
Omdat nog niet eens een kwart van Nederland regelmatig paard rijdt Haha!
[/quote]

*flikker van mijn stoel van die opmerking*

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:36

pearl_tje schreef:
*flikker van mijn stoel van die opmerking*

Ik hoop dat je een cap op hebt Tong uitsteken
Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:36

smurf schreef:
Citaat:
Desiree schreef:
.
[/quote]

mag ik je dan tippen: een Troxel-veiligheidshelm! Na mijn Casco waardoor mijn bril steeds uit model raakte, vind ik deze jelm een verademing! Detail: het is ook niet zo'n enorme champignon en ze zijn er in verschillende kleuren

misschien is dat wel die helm die ik in gedachten heb voor mijn verjaardag!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:39

Krijg de hik had geen cap op maar ja.. caps worden voor niks ontworpen *LOL*

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:42

pearl_tje schreef:

Argumentatie aub! Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:49

Nagelbijten / Gniffelen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:28

Ik weet niet in hoeverre er al beargumenteerd is in dit topic... heb niet alle 23 pagina's gelezen Knipoog
Maar ik heb wel een duidelijke mening hierover.
Cap is eigen keus.
Daarnaast vind ik het ook krom, iemand die Z dressuur rijdt hoeft ineens geen cap meer op tijdens de wedstrijden Verward Waarom dan? Omdat dan wordt geacht dat ze kan rijden ofzo? Waarom dan vanaf de Z ineens dat hoedje???

Ik ben zelf anti cap, maar vind wel dan een ieder dat voor zich moet weten, elke keer weer zo'n zinloze discussie..... Scheve mond

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:47

Heel vaak is het eerder onzekerheid (ben ik wel leuk genoeg met cap?) dan arrogantie. Sinds een vriendin van mij stierf omdat haar supermakke haf uitgleed, zij met haar blote hoofd de stoep raakte en nooit meer opstond, draag ik eigenlijk altijd een cap.

De meeste afasiepatiënten die ik heb gezien werden na hun noodlottige val zonder cap nog onzekerder dan ze waren vòòr hun val (de waarheid is hard, de grond eveneens).

Alleen voor op foto`s zet ik wel vaak de cap af. Lekker hypocriet hè!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:49

Zonder cap zie ik er ook niet uit.
Geen argument dus.
Ik sta er gewoon niet aan stil.
Laatst bijgewerkt door coydog op 12-05-04 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:49

kimmy"]
[quote="DePennyBitch schreef:

btw: je kunt ook van een keukentrap vallen en je hoofd stoten/jezelf dood vallen.... hoef ik dan ook niet meer te poetsen thuis? Tong uitsteken

Ook je cap op zetten tijdens het poetsen Haha!
[/quote]

Bert Visscher: "Het belangrijkste bij het bloemschikken is..... de helm!"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:52

pearl_tje schreef:

spreek voor jezelf
ik ben maar wat blij dat ze nog caps ontwerpen
ik rijd niet graag op een paard zonder cap!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:54

BlazingBoots schreef:
precies....hebben jullie ook een helm op, tijdens het fietsen...asfalt is harder dan het zand in de rijbak...en moet je nagaan wat de voorkant van een auto met je hoofd kan doen...

sorry hoor...jullie zijn echt helemaal geweldig dat jullie braaf en cap op doen maar verwijt mij nou niet dat ik het niet doe....

Je moet het helemaal zelf weten, uiteraard. Ik verwijt niemand iets. Maar je argument is wel heeeel makkelijk onderuit te halen: Er sterven jaarlijks talloze fietsers door ongelukken in ons land, vandaar de discussie over de fietshelm. Bovendien: In Nederland wordt het fietsers erg makkelijk gemaakt om veilig langs de straat te fietsen. Ik heb in Zuid-Afrika (zonder helm!) gefietst tussen de roekeloze, dronken truckdrivers over de semi-verharde wegen enne.. Ik had bij keuze liever zonder helm op een wilde mustang gezeten! Er zit dan wel een permanente rem op de fiets (verschil paard/ apparaat), maar automobilisten ZIEN je als fietser niet eens daar.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:55

coydog schreef:
Geen argument dus.

Reden voor veel mensen om juist geen cap op te zetten: zien ze er NOG beroerder/ opvallender uit en dat willen ze niet (= getoetst door een vriendin van me van psychologie). Kennelijk sta je er (nu) wel bij stil. Maar, nogmaals: iedereen moet voor zichzelf weten waaraan hij zijn eenmalig verkregen schedel-met-inhoud blootstelt.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:22

zooo, en dat 23 pagina's lang een discussie over wel of geen cap.

heb er ook eigenlijk niks nieuws aan toe te voegen (kan ook haast niet na 23 pagina's) Maar ik rij dus sinds de laatste tweeneenhalf jaar altijd met cap voor die tijd idd alleen tijdens het springen en tijdens een buitenrit.
reden: 2 jaar geleden vloog mijn vriendin op een zeer vervelende manier van mijn paard af en klapte met een rotvaart tegen de bakrand aan.
gelukkig voor haar droeg ze dus een cap omdat die merrie van mij nogal eens onvoorspelbaar kon doen en ik had haar toen net dus mocht ze er van mij zonder cap niet op.
Conclusie zonder cap had ze denk ik een schedelbasisfractuur gehad en nu alleen hoofdpijn en een stijve nek sindsdien stap ik dus op geen enkel paard meer zonder cap en ja het zijn ondingen waar je flink onder gaat zweten maar ook daar wen je aan . verder wordt het steeds meer een verplicht item tijdens het rijden op maneges en ook verzekeringsmaatschapijen zijn er mee bezig dat ze het verplicht gaan stellen dus ach voordat het een verplichting wordt ben ik het al gewend..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:14

Uums"]
[quote="coydog schreef:
Geen argument dus.

Reden voor veel mensen om juist geen cap op te zetten: zien ze er NOG beroerder/ opvallender uit en dat willen ze niet (= getoetst door een vriendin van me van psychologie). Kennelijk sta je er (nu) wel bij stil. Maar, nogmaals: iedereen moet voor zichzelf weten waaraan hij zijn eenmalig verkregen schedel-met-inhoud blootstelt.
[/quote]
Ik bedoel dat ik er niet aan stil sta hoe ik eruit zie met of zonder cap.
Ik ben bezig met mijn hobby,paardrijden,niet met een modeshow.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:04

Dan kun je je ook gaan bezighouden met brommerrijders, wielrenners, skaters en nog en hele zooi en alle andere dingen waarbij je iets op kan lopen..... Ik kan nu ook vd trap vallen...

Lekker iedereen het voor zichzelf laten beslissen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:10

coydog"]
[quote="Uums"][quote="coydog schreef:
Geen argument dus.

[/quote]
Ik bedoel dat ik er niet aan stil sta hoe ik eruit zie met of zonder cap.
Ik ben bezig met mijn hobby,paardrijden,niet met een modeshow.
[/quote]

Ik ben altijd kei-blij als ik mijn mega- champignon opzet met drie keer mijn hoofdomtrek Knipoog zoooo aantrekkelijk

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:46

HAhaha. Haha!
Daarom zet ik'm ook altijd af voor een foto. Cheese!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:16

Uums"]
[quote="BlazingBoots schreef:
precies....hebben jullie ook een helm op, tijdens het fietsen...asfalt is harder dan het zand in de rijbak...en moet je nagaan wat de voorkant van een auto met je hoofd kan doen...

sorry hoor...jullie zijn echt helemaal geweldig dat jullie braaf en cap op doen maar verwijt mij nou niet dat ik het niet doe....

Je moet het helemaal zelf weten, uiteraard. Ik verwijt niemand iets. Maar je argument is wel heeeel makkelijk onderuit te halen: Er sterven jaarlijks talloze fietsers door ongelukken in ons land, vandaar de discussie over de fietshelm. Bovendien: In Nederland wordt het fietsers erg makkelijk gemaakt om veilig langs de straat te fietsen. Ik heb in Zuid-Afrika (zonder helm!) gefietst tussen de roekeloze, dronken truckdrivers over de semi-verharde wegen enne.. Ik had bij keuze liever zonder helm op een wilde mustang gezeten! Er zit dan wel een permanente rem op de fiets (verschil paard/ apparaat), maar automobilisten ZIEN je als fietser niet eens daar.
[/quote]

ik vind nou niet echt dat je mijn argument onderuit haald....
je verzint gewoon een heel ander verhaal wat ook waar is.
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik heel erg veel met zuid-afrika te maken heb.... Scheve mond

maar inderdaad...je moet tegenwoordig uitkijken met de keukentrapjes..
soms springen ineens aan de kant als je erop staat..en wat ben jij dan blij dat je die helm ophad Haha!

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:24

Ik draag zelf ook altijd een cap en heb er ook al eens een gebroken.
Hoe goed je ook kan rijden, je paard kan altijd struikelen.
Ik vind zelf dat iedereen zelf moet weten of hij/zij een cap draagt maar vind het wel jammer dat er banketstaaf wordt gedaan als je er zelf wel een draagt, dit is uit eigen ervaring.
De caps van tegenwoordig hebben naar mijn mening meer voordelen dan nadelen: je hebt geen last van regen en zon, je haar blijft droog in een regenbui want die van mij zweet ook echt niet, en als je toch de grond raakt heb je tenminste niet al dat zand in je haar zitten........ Het is en blijft alleen wel een stom gezicht.

Het is inderdaad waar dat verzekeringen heel moeilijk doen met uitkeren als blijkt dat je tijdens een ongeval geen cap draagt.
Ook is het inderdaad zo dat de vereniging/manege aansprakelijk kan worden gehouden als je geen cap draagt en zelfs ook als dit je eigen keuze is geweest, want zij hadden beter moeten weten......
Het is wel jammer dat er niet meer duidelijkheid hierover is want veel mensen beseffen niet wat er te wachten staat als er wel iets gebeurt en dan bedoel ik vooral financieël. Het is wel van de gekke als ze nadat blijkt dat dit financieël echt een strop is ze dan de instructeur/manege/vereniging aansprakelijk gaan stellen, maar dit gebeurt inmiddels dus wel. Het zou beter zijn als bijv. de KNHS hier een duidelijker standpunt over zou innemen.

Ik begrijp ook niet dat het op wedstrijden gewoon mogelijk is dat er mensen op het losrijterrein zonder cap rijden en ook het dragen van een hoedje is natuurlijk onzin wat bescherming betreft.

Wel of geen cap dragen heeft natuurlijk niets met arrogantie te maken maar ik denk eerder met onwetendheid over de gevolgen als het wel fout gaat.