Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Ah is de castratie wel goed verlopen, WonkeyDonkey?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

SandraWierda schreef:
Hier zonder longeerlijn. In het verleden hele slecht ervaring met een lijn eraan gehad. Idd omdraaien, lostrekken en met lange lijn erachter op de kletter met mij erop -O-

Longeercirkel vind ik echt perfect voor de eerste momenten erop. Ik heb er zelf niet eentje, maar stal hier vlakbij wel, denk dat ik weer ga vragen of ik daar terecht kan, eerst paar keer longeren om dan de vervolg stappen daar ook te doen.

Ik vind het ook eng aan de longeerlijn en dan erop te zitten. Hier helaas ook geen longeercirkel. Wel een grote paddock, maar die is nu na de winter niet geschikt om in te rijden of longeren.

Wonkey, hoe gaat het met je hengst ruin? Dit is een mooie tijd om ze te castreren. Mooi weer genoeg om lekker buiten te lopen en nog geen vliegen.

Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst op Fellow gezeten. Zadelmakmaker heeft eerst gereden en daarna is het meisje wat hem straks gaat rijden erop gegaan. Ze reed er zo mee weg. Stap, draf, galop, linksom rechtsom. En hij is zo braaf. Dus toen zij klaar was wilde ik er ook even op. Eerste rondje eerst iemand meegelopen en daarna gewoon los. Ook daarna nog een rondje gedraafd en toen vond ik het wel goed. Ik kon merken dat ie moe was.
Volgende week gaat zij er nog een keer naartoe om te rijden en dan haal ik hem volgende week zaterdag op. Hier helaas geen binnenbak, dus ben benieuwd hoe hij het gaat doen in onze grote buitenbak (45 x 45)

Bijrijdster op Fellow
https://youtu.be/XxXNNJyT4rg

En ik op Fellow
https://youtu.be/svUSlgRyS5c

Heel trots dat ie het zo goed doet. Er zit nog zeker veel werk aan. Hij moet uiteindelijk wat nageeflijker worden. En rechtsom vindt ie ook nog een stuk moeilijk. Dus thuis gaan we aan de slag met grondwerk en longeren met dubbele lijnen.

boedjang

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Nou ik vind dat heel knap voor zo'n jonkie hoor

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:08

boedjang schreef:
Nou ik vind dat heel knap voor zo'n jonkie hoor

Ja ik ook. Hij is heerlijk nuchter. Op de filmpjes zie je op de korte zijde grote strobalen. Daarachter liepen nog 2 veulentjes. Ik zag ze wel lopen en hoorde ze ook, maar hij heeft niet 1x gekeken of spooky gedaan