Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rowindie schreef:Christiene schreef:Gelukkig dat een aantal goed huisje vinden.
Die shetjes in grote wei doen worden ze idd niet makker van. Zo doe je het prima, en ik las al kleinere stuk.
Die zwarte van pzb heeft in elk geval al nu wel te eten. Dat dat door de veearts keuring komt.. die is wel wat dunner dan alleen schraal.
Een tandarts komt er nu ook bij in elk geval denk ik bij hun. Zou me niks verbazen als het gebit slecht is.
Of keuren ze alleen op wonden en ziektes.
De dierenarts die erbij stond stelde niet zoveel voor. Ze keek bij het uitladen en dat was het dan ook wel. Er ging een veulen volop op zn plaat bij t uitladen en daar keek ze verder ook niet naar terwijl die wel op de stenen viel en echt plat lag…
anjali schreef:annibel schreef:Ik las ergens dat de ‘rotzooi’ naar Hedel komt en dat daar niet goed gecontroleerd wordt. Is dat zo of valt dat mee?
Dit is wel een krasse uitspraak. Maar ik vraag me in het algemeen af of je op een markt kans zou lopen een paard met een besmettelijke aandoening te kopen? Want ter plekke (klinisch) laten keuren zal wel niet gaan?
anjali schreef:annibel schreef:Ik las ergens dat de ‘rotzooi’ naar Hedel komt en dat daar niet goed gecontroleerd wordt. Is dat zo of valt dat mee?
Dit is wel een krasse uitspraak. Maar ik vraag me in het algemeen af of je op een markt kans zou lopen een paard met een besmettelijke aandoening te kopen? Want ter plekke (klinisch) laten keuren zal wel niet gaan?