Paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

6 november heb je de leste mert nog in Druten. Iets kleinschaligere paardenmarkt maar er wordt wel gehandeld

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:59

rowindie schreef:
Christiene schreef:
Gelukkig dat een aantal goed huisje vinden.

Die shetjes in grote wei doen worden ze idd niet makker van. Zo doe je het prima, en ik las al kleinere stuk.

Die zwarte van pzb heeft in elk geval al nu wel te eten. Dat dat door de veearts keuring komt.. die is wel wat dunner dan alleen schraal.

Een tandarts komt er nu ook bij in elk geval denk ik bij hun. Zou me niks verbazen als het gebit slecht is.

Of keuren ze alleen op wonden en ziektes.

De dierenarts die erbij stond stelde niet zoveel voor. Ze keek bij het uitladen en dat was het dan ook wel. Er ging een veulen volop op zn plaat bij t uitladen en daar keek ze verder ook niet naar terwijl die wel op de stenen viel en echt plat lag…

Die kunnen wel wat hebben. Gebeurd hier onbedoeld ook nog wel eens

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Lottum heb je ook nog daarna. Maar is niet zo groot

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Hedel is niet de laatste dat is lottum.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:06

Lottum is denk ik idd de laatste, ga ik ook heen.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Ze kunnen zeker wat hebben ja maar bedoel meer dat de dierenartsen die er rondlopen niet zoveel voorstellen en dat het mij dus niet verbaast dat een mager paard de markt op mag.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

SaraViavia schreef:
Nog mensen hier naar Hedel?

Is wel de bedoeling om te gaan. Stallen zijn vol, dus het is alleen kijken.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:14

anjali schreef:
annibel schreef:
Ik las ergens dat de ‘rotzooi’ naar Hedel komt en dat daar niet goed gecontroleerd wordt. Is dat zo of valt dat mee?

Dit is wel een krasse uitspraak. Maar ik vraag me in het algemeen af of je op een markt kans zou lopen een paard met een besmettelijke aandoening te kopen? Want ter plekke (klinisch) laten keuren zal wel niet gaan?

Ik zeg niet dat dit zo is he, ik heb dit gelezen en vraag of dat echt zo is. Dat alles wat niet verkocht is op voorgaande markten dan nog maar voor de laatste kans mee naar Hedel gaat. Het is natuurlijk sowieso goed kijken en opletten. Maar vraag me dus af in hoeverre het klopt wat ik las.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Ik wil nog naar Hedel. Maar meisje die altijd mee gaat kan helaas dan niet. Dan moet ik alleen en zie ik ook niet zo zitten.
Maar ik heb nog een hengstveulen nodig en nog iets leuks kleins :+
Daar was ik niet in geslaagd bij Zuidlaren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

anjali schreef:
annibel schreef:
Ik las ergens dat de ‘rotzooi’ naar Hedel komt en dat daar niet goed gecontroleerd wordt. Is dat zo of valt dat mee?

Dit is wel een krasse uitspraak. Maar ik vraag me in het algemeen af of je op een markt kans zou lopen een paard met een besmettelijke aandoening te kopen? Want ter plekke (klinisch) laten keuren zal wel niet gaan?

Je hoort vrijwel ieder jaar wel dat er paarden van een markt komen die droes hebben. Van andere besmettelijke ziektes zou ik zo niet weten of die ook op markten komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Mijn beide merries zijn gezond van de markt gekomen. Mijn toen nog hengst had 40 graden koorts een paar dagen later

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

1 op de 10 paarden is droes drager dus met zoveel paarden bij elkaar met stress is de kans dat droes mee komt groter.

Droes neem je dus sneller mee ook omdat er paarden aan worden geboden die al 'ziek' zijn en het nog niet uiten. En in enkele gevallen zit er wel degelijk al een bult.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

De markt is idd slecht, probeer twee hele knappe veulens van de buurman te verkopen maar gewoon niks.. en dat zijn gewoon echt leuke correcte veulens

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

MarjanB schreef:
De markt is idd slecht, probeer twee hele knappe veulens van de buurman te verkopen maar gewoon niks.. en dat zijn gewoon echt leuke correcte veulens

Ja veulens is al helemaal drama op t moment! Wel jammer.