Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:26

BarbaLala schreef:
Zertab schreef:
Wat voor bit heb je gekocht? :) echt een leuk dier om te zien!

Dankjewel :)
Deze; https://www.agradi.nl/harrys-horse-bust ... xIEALw_wcB

Die heb ik ook besteld! Alleen dan de sweet iron variant. Nu heeft paard twee keer een watertrens enkel in gehad. Alleen deze is te dik voor hem.

Alleen geen idee of ie ooit geleverd gaat worden. Maandag Agradi maar bellen. Want wacht er al 1,5 week op en krijg ook geen updates meer. Verwachte bezorgdatum staat nog op 30-11 :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:30

Zertab schreef:
Die heb ik ook besteld! Alleen dan de sweet iron variant. Nu heeft paard twee keer een watertrens enkel in gehad. Alleen deze is te dik voor hem.

Alleen geen idee of ie ooit geleverd gaat worden. Maandag Agradi maar bellen. Want wacht er al 1,5 week op en krijg ook geen updates meer. Verwachte bezorgdatum staat nog op 30-11 :')

Oh da's toevallig, haha :D
Hoop dat het voor jouw paard ook zo goed uitpakt!

Wat poedersuiker van Agradi. Was het wel op voorraad toen je bestelde?
Ze hebben veel en vaak goedkoop maar qua levering kan het beter is mijn ervaring :7

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:33

Die heb ik in begin ook gebruikt voor Vossie. Vond ze geen optie...

Vandaag weer naar de buren geweest. Paarden werden binnen gezet en heb haar bij me gehouden. Ze is zoooo geobsedeerd. Na een minuut of 5-10 zei de buurman: "ik dacht dat je een merrie had, geen hengst, toch?"

Komende tijd even niet longeren / dubbele longe. Ga weer wat meer werk aan de hand doen, kijken of ik haar stresslevel daarmee omlaag kan krijgen.

Thuis is ze de rust zelve.

Zertab

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:37

@BarbaLala: ja ik ben heel benieuwd! Is ook echt gewoon uit proberen. En Agradi had inderdaad een aanbieding. Alles was wel op voorraad toen ik bestelde.

@Rocamor: wat heb jij nu voor bit?
Hopelijk helpt het haar stress level wat naar beneden te krijgen! :)

Hier vandaag even heel basaal geoefend met het optillen van de hoef met commando "voetje". Hij snapte het na twee keer al, maar balans is dan nog even zoeken op drie benen. Doordat we elkaar al wat beter kennen, is de angst om getrapt te worden al een stuk minder! Ik merk ook dat hij me ook al herkent en weet dat ik altijd snoepjes heb en als hij iets goed doet, hij snoepjes krijgt :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:45

Ik heb zo'n appelbitje via mp.
Beetje dit idee: https://www.agradi.nl/br-watertrens-app ... gID9PD_BwE
Maar ik denk dan een (nog?) goedkopere versie. Geen idee welk merk.

Vos vindt het niet fijn als er iets beweegt in de mond. Vandaar redelijk ongebroken geprobeerd. Moet het bit ook relatief hoog hangen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:55

Ah ja dan is dit wel een goede optie. Pharon is nog niet zover dat ik echt kan merken wat een voorkeur is. Maar moest nu iets omdat bit wat er nu ligt dus te dik is.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:03

Wel goed dat je weer bent gegaan rocamor, klinkt mij vrij heftig hoor, maar ben dan ook n held op sokken.

Kwa bitjes heb ik bijna dezelfde barbalala van HH alleen dan met zilveren bitringen net zo dun iig.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 00:40

Hier vandaag ook weer wat aan de knutsel geweest even wat rondjes gelopen.. en mensen bekeken tussen de kerstbomen. <|- . ( das raar daar lopen normaal geen mensen laat staan kinderen die rennen en huilen _O- ( om dat ze aan ons stroomdraad pakten }:) ) en tja op voeden noem.ik het lopen aan de hand pasjes achteruit stoppen als ik stop.. Al met al 15/ 20 min aan de knutsel geweest daarna mocht ze nog even in de bak spelen met mijn andere

Volgende week wel weer verder( al zal deze maand minder gewerkt worden net beide paarden ivm op eigen werk meer uren werken.. ( 2 dagen extra )

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 01:48

Jeetje Rocamor ze reageert dan wel echt heftig. Denk dat je er inderdaad goed aan doet om weer even aan de hand te gaan werken en het longeren voor nu te laten voor wat het is. Als ze zo hoog in hun stresslevel zitten leren ze toch niks.

BarbaLala oeps zoveel wormen eraf is niet best, dan zou ik toch nog eens herhalen. Wel fijn dat ze alles zo braaf oppakt!

Hier heb ik vrijdag even kort in de bak gespeeld met mijn jonkie. Wordt hij altijd helemaal blij van maar blijft echt zo goed op mij letten, echt gek met hem!
Zie het filmpje voor ons spelen. Eerst even aan de lijn paar kleine sprongetjes voor de fun en daarna nog even los mij volgen.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:41

Wat heerlijk om dit topic steeds weer even "bij te lezen". Zoveel knappe paarden en leuke ontwikkelingen.

Rover gister even aan de longe gehad. Was van plan alleen wat met m te wandelen (dag ervoor equikinetic gedaan, en de dag daarvoor gereden. Dus pauze dagje leek me goed)... Maar hij had duidelijk een andere planning. (ik deed niets, stond alleen in t midden)

Helaas heeft hij ontzettend veel jeuk op zijn lijf (vooral linker flank). Vorige week dierenarts geweest. Biopt genomen en bloed geprikt. En voor de zekerheid spuit gekregen tegen mijten. Maar dat laatste was het niet, want 0 effect. Dierenarts vermoed een allergie. Hopelijk komt er iets uit t bloed.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:07

Zertab schreef:

Hier vorige week ook wat besteld bij Agradi, alles was op voorraad bij het bestellen en nu is er opeens iets niet op voorraad en duurt het eindeloos.
Ik had juist daar besteld zodat ik meerdere spullen in 1x kon kopen ipv maar één product (die ik toch wel met enige haast nodig heb) bestellen bij een andere webshop.
Ik ga er morgen ook even achteraan want ik kan nu net zo goed de gehele bestelling annuleren en het product wat ik nu nodig heb ergens anders halen :\

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:57

Wat een leuke filmpjes komen er voorbij! Heerlijk om zo samen te kunnen spelen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:48

Sneeuw in Belgisch Limburg

Afbeelding

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:32

Ja ik heb ook anderhalve week op mijn agradi bestelling moeten wachten, stond al een week op 'verzonden'

Maar het was het wel waard <3
Afbeelding

‐------

Ik heb een Sprenger bitje voor Replay. Ik denk tegen tijd dat ik er echt mee aan de slag ga, dat ik even een bitfitter laat komen en laat kijken. Zelf ben ik wel fan van dubbelgebroken bustrens voor mijn paarden. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat Replay fijn vindt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:07

Rose-Sonny, wat een toffe dekjes :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:23

@Ulaantje: hey leuk je hier ook tegen te komen! :D Perry doet het echt al zo goed, ook van wat ik op insta voorbij heb zien komen. Super leuk!

@Eefste: haha lekker dier :P

@Nick_en_ik: ja ik ga morgen ook bellen. Denk ook om te annuleren want ben er klaar mee. Weet alleen niet waar ik dan zo snel een sweet iron dubbel gebroken bustrens van 14 of 16 mm vandaan moet halen... EJ heeft alleen 13 mm. Dat lijkt me dan weer erg dun. BR heeft ze wel, alleen dan moet ik vooraf betalen. Dus wil ik eerst met Agradi geregeld hebben. Alleen wel super stom want Agradi had dus een leuke korting. Of ik moet toch maar de winkels hier in de buurt af rijden.. alleen dichtsbijzijnde is al op 30 minuten rijden pff.

@Rose_Sonny: oeh gave kleuren! <3

Hebben jullie de nieuwe dekjes van PS of Sweden gezien? Die zijn super mooi. Moet echt op mijn handen zitten. Enige wat me tegenhoudt is dat ik twijfel tussen Merlot en Copper. Dus wil ze eigenlijk in het echt zien.

Hier vanmorgen alles ontwormd, dat moest nog steeds gebeuren. Eigenaar dacht er elke keer niet aan (kan ik hem ook niet kwalijk nemen gezien de leeftijd). Dus heb ik het voortouw genomen en even samen gedaan. Daarna met de drie jonkies aan de slag. Kost me een berg tijd :') Ben ook echt kapot nu, zeker omdat ik nog herstellende ben van de griep ofzo.
Heb ook echt overal spierpijn en heb dus niets gedaan afgelopen week. Zal wel een nawee zijn.
Ben wel echt trots op Pharon <3 Derde keer hoofdstel in, derde keer aan de longe stappen. Hij doet het echt al zo goed!

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:01

@Zertab, inderdaad lastig als je iets heel specifieks nodig hebt! Hopelijk kun je wat regelen/vinden!

Vandaag de kou getrotseerd, en even langs Nicky geweest. We hebben een heerlijke wandeling kunnen maken. Het ging echt verrassend goed, ze liep lekker door en we hebben er beide ontzettend van genoten! Zo trots op mijn kleine mammoet haha <3
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:33

Hier na twee weken vakantie te hebben gehad vandaag meteen langs de paarden gegaan. Gister na de reis had ik echt de puf niet meer.

Voorlopig krijgt Fier iets langer vakantie, door de castratie levert hij toch in en wil hem eerst wat vetter hebben voor ik verder weer wat ga doen. Ik zie en voel nu licht de ribben. Tevens maakt hij geen vacht aan dus twijfel om een deken op te doen, aan de andere kant geen enkel teken van kou dus als ik geen passende heb laat ik het nog even zo.
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:28

Die staat idd strak qua vacht.

Als hij wat dikker moet zou ik eigenlijk wel kiezen voor een deken dan moet hij niet teveel energie steken in zich warm houden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:37

Ik ben een beetje late to the party maar ik heb net even een aantal mensen toegevoegd op Instagram, van wat ik zo snel terug kon vinden in dit topic. Dus mochten jullie denken, wie is dit nou weer, dan ben ik het wrs geweest (mylifewithred) :')

Verder heb ik niet zo veel toe te voegen momenteel want, mede vanwege mijn eigen gezondheid (of gebrek daaraan := ), heb ik de mijne een maand geleden voor het laatst gezien en veel eerder dan volgend voorjaar was ik niet van plan haar op te halen :o hoop wel binnenkort nog even langs te kunnen, maar het is ook even wat het is.

Desondanks wel heel leuk om te zien hoe jullie al met jullie paarden bezig zijn en hoe sommige al grote stappen maken! En wat was het een ellende qua natte weides etc bij sommige van jullie, hoop dat het ergste bij iedereen inmiddels wel een beetje weggetrokken is :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:52

Melyn, jouwe heeft ook zo'n mooie gemêleerde buik. Mijn oudste merrie heeft ook amper vacht. Heeft het ook niet koud. Maar bij haar slaat het direct op de spieren, dus zij heeft echt een dek nodig.

Blacky, waardeloos dat je gezondheid parten speelt.

Ik heb vandaag toch Vossie maar weer meegenomen. Wel het zadel erop. Maar enkel aan leadrope gewerkt. Beetje SB, travers, appuyementje, inbuigen. En op laatst gewoon een heel simpel drafje en galopje. De paarden van de buurman stonden naast de rijbak naar ons te kijken.

Vos deed het heel goed. Als ik haar de volte op stuurde in draf en galop (wel eerst in stap uiteraard en ook direct reageren op mijn vraag), gingen haar grote oren op standje aërodynamisch.
Standje onzeker?

Toen ik naar huis ging, kwam hun paard even kijken, Vos bedenkt zich geen moment, draait zich om en mept van zich af. Doet ze anders nooit :oo

Later hoorde ik van de buurman dat de rollen omgedraaid waren. Afgelopen dagen ging mijn Vossie over de flos als hun paarden uit de paddock naar stal gingen. Nu gingen hun paarden over de flos nadat wij weg waren gegaan.

Zo trots op mijn Vossekind

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:14

Blacky94, ik heb je toegevoegd op insta :j (twobrownarabians)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:20

Art_Ificious schreef:
Die staat idd strak qua vacht.

Als hij wat dikker moet zou ik eigenlijk wel kiezen voor een deken dan moet hij niet teveel energie steken in zich warm houden.

Klopt, maar als ik hem zie spelen zie ik een grote dekensloper rennen :+
Als je aan dekens begint kan je niet zomaar ermee stoppen. En al dat gespeel vreet natuurlijk ook energie. Hij is 2,5 dus heb geen haast, hoort er ook wel een beetje bij (groeien, castratie, wat beginnend werk). Ik heb een bucas smartex rain liggen van zijn moeder, morgen passen maar anders laat ik het even zo. Ik ga sowieso extra bijvoeren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:43

Ja Baron krijgt geen deken. Maar da's totaal andee ras, eentje die net wel vacht aanmaakt, kleine teddybeer :+

M'n draver heeft (had want is geschoren) ook een wintervacht. Maar hij valt ondanks dekens toch af zo erg dat je de ribben ziet doorheen de vacht dus staat hij op een pensionstal.

Zo ziet hij er nu uit. Qua dikte ben ik zeer blij. Nu qua bespiering nog wat meer, maar spieren kweken heeft meer tijd nodig dan vetjes denk ik. Maar gaat helemaal goed komen. Krijgt eiwitrijk ruwvoer. En luzerne onder z'n brok.
Vanaf morgen krijg ik ook les, ben heel benieuwd.
Afbeelding

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:54

DDDara schreef:
Als jullie aan de lange teugel/ dubbele longe werken of dressuur aan de hand doen, doen jullie dat dan al met bit?

Ik doe dat aan de kaptoom. Inrijden wil ik ook aan de kaptoom gaan doen. Ondertussen oefen ik wel eens met een bitje in de mond omdat ik vind dat het bij de opleiding van een paard hoort, maar ik weet nog niet of er een moment komt dat ik echt ga overschakelen naar werken met bit. Ik wil in elk geval eerst het stuur goed bevestigd hebben op de neus.

Voor Sire is zaterdag de osteopaat geweest, gelukkig weinig bijzonderheden. Woensdag komt de zadelpasser, ben echt benieuwd of ze het zadel dat ik voor hem heb bedacht, passend kan krijgen...