vikawiek Hahaha juist positief blijven was het toch 
Marilu Ja het voelt een beetje als zweedse propaganda want het is echt totaal niet het geval. Ik gok dat het in het zuiden en de grote steden anders is maar hier in het Noorden is het echt vreselijk. Alles 'komt wel' en 'we zullen wel zien' ..
Nado Ja dat herken ik wel, maar anderzijds zijn ze hier ook echt onwijs pusherig omdat ze verwachten geen antwoord te krijgen. Wij kunnen gerust om 22:00 een e-mail krijgen voor een boeking en dan bellen ze om 8uur 's ochtends of we de email hebben ontvangen. Erm ja tussen 22:00 en 8:00 rusten en slapen we....
In het geval van de trailer wel gewoon druk gezet en nu kregen we dus de 30e een SMS dat de trailer klaar is... Ze waren tot de 31e op vakantie dus duidelijk dat die trailer al veel eerder klaar was maar ze het ons gewoon niet hebben verteld. Zóo irritant. Nouja ik ga hem de 8e ophalen en dan de 13e Saedis terug naar huis brengen.
Saedis is vandaag opnieuw gedekt, zal komende week nog een paar keer worden gedekt en daarna haal ik haar op. Dan doe ik de scan hier thuis want een 3e poging is geen tijd meer voor, dan komt het veulen volgend jaar te laat in het seizoen en is het niet groot genoeg om de winter hier door te komen.
We willen ook de 14e voor een nieuw paard gaan kijken, hopelijk kunnen we dan terecht want onze agenda zit nog steeds behoorlijk vol tussen alle tours in en daarnaast bekap ik en masseer ik. Kan niet wachten tot het september is en ik 10 dagen naar NL ga, heerlijk even uitrusten.
We hebben ook Skutte zijn headshaking onder controle gekregen. Een panty strak om zijn neus gebonden met de onderkant dicht blijkt de oplossing te zijn. We hadden ervoor wel een panty geprobeerd maar dan de onderkant open en dat deed niets. Duidelijk zat dus dat het trichminaal is, ik gok getriggerd door zijn zomereczeem omdat hij het alleen een paar maanden in de zomer heeft. Het is ook duidelijk dat beestjes die rond zijn hoofd vliegen triggeren, misschien UV licht en wat ook meer.
Hij ziet er nu niet uit als hij mee gaat op tour maar hij is er duidelijk veeeel gelukkiger onder, ging nu heerlijk vlot mee met de rest super fijn om te zien