[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 23:48

Het kind wilde kusjes. Ik had dus geen keus <3

En we hebben een beginnetje met longeren gemaakt.
Dat zit zo.

Madammeke maakt een bende van haar box, want zij vindt het niet meer nodig hem netjes te houden. Op zich een goed ding, dat ze er nu op vertrouwt naar buiten te gaan. Een minder goed ding dat ik hem zo vaak uit moet mesten.

Hoe dan ook, het was erg rustig, dus ik besloot haar nog even buiten te zetten. Dat is wel niet helemaal normaal, maar dan moet je maar niet bij Ava gaan wonen, als je normale dingen wilt :+

Ik kreeg nog een kusje, en toen moest ze even de benen strekken. Jammer dat je in het donker niet kunt filmen. Tenminste met een zwart paard wordt dat erg moeilijk. Ik heb drollen geschept. Ik vind dat altijd zo'n werkje waar je nederig van wordt als mens. Kan je een enorm ego hebben, maar drollen scheppen brengt je dan weer terug op aarde.

Toen ik haar weer kwam halen wilde ze heel graag een werkje doen. Ik snap dat wel, ze is heus kort buiten geweest vandaag. Ze wilde namelijk niet dat ik bij haar wegging, iets met vuurwerk :(:)

Ava had een halster en een touwtje en dacht: waarom ook niet. Het is bijna Oud en nieuw, donker, en dus een volkomen rationele beslissing om nu iets te gaan aanleren. Eerst nog even wat geoefend met inparkeren, wat ze echt heel goed snapt nu. En toen halster om en (trucje van mij) haar hoofd weggestuurd. Ze snapt wegsturen ook al een beetje namelijk, en ik wil het wat meer uitbouwen. Het voordeel van het hoofd, en niet de kont wegsturen is dat ze niet steeds omdraaien.

En toen liep ze een stukje weg, half rondje, click, snoepje, nog een keer, heel rondje, weer een click en een snoepje, de andere kant op hetzelfde. En dan gestopt.
Terug op stal gezet met een berg hooi natuurlijk voor de nacht, heeft het kind wat te knabbelen, hoofdstel ging ook zonder mankeren, en toen slobber gegeven. Les voor vandaag weer klaar.

En toen moest het kind knuffeltjes hebben. En heb ik mijn neus in het kruintje op haar voorhoofd gewreven en op zeker moment lag ik languit in de box en Madame vond dat een heel goed idee, en ik kreeg nog veel meer knuffeltjes.

Dus erg Penny momentje <3

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:33

Avalanche81 schreef:
En toen moest het kind knuffeltjes hebben. En heb ik mijn neus in het kruintje op haar voorhoofd gewreven en op zeker moment lag ik languit in de box en Madame vond dat een heel goed idee, en ik kreeg nog veel meer knuffeltjes.

Dus erg Penny momentje <3

Heerlijk, ik word op zulke momenten zelf helemaal zen, heb jij dat ook?

Ik had vanavond aai-massage dienst. Ik ben een aantal maanden geleden helemaal opnieuw begonnen met mijn nieuwe merrie. Die leek met alles oké maar kwam helemaal niet verder. Bij nader inzien blijkt ze werkelijk met alles spanning op te bouwen waaronder dus zelfs het eten. Bij spanning lijken haar darmen nauwelijks te werken maar ik heb gemerkt dat aai-massage haar darmen weer activeert. Ik ben nu aan het proberen haar meer relaxed te krijgen met eten. Zij is een luchtzuiger maar vanavond heeft ze niet 1 maal de tralies gegrepen, had wel 2x aandrang maar bedacht zich en nam een slokje water :):)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:36

Krijgt het kind elke keer een snoepje als ze komt kussen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 00:41

Rocamor schreef:

O:)

Niet elke keer, wel vaak :') niet heel verantwoord, wel heel Penny :')

irmaz schreef:
Heerlijk, ik word op zulke momenten zelf helemaal zen, heb jij dat ook?

Ja echt, zijn echt van die heerlijke momenten <3

irmaz schreef:
Ik had vanavond aai-massage dienst. Ik ben een aantal maanden geleden helemaal opnieuw begonnen met mijn nieuwe merrie. Die leek met alles oké maar kwam helemaal niet verder. Bij nader inzien blijkt ze werkelijk met alles spanning op te bouwen waaronder dus zelfs het eten. Bij spanning lijken haar darmen nauwelijks te werken maar ik heb gemerkt dat aai-massage haar darmen weer activeert. Ik ben nu aan het proberen haar meer relaxed te krijgen met eten. Zij is een luchtzuiger maar vanavond heeft ze niet 1 maal de tralies gegrepen, had wel 2x aandrang maar bedacht zich en nam een slokje water

Super goed, relaxen met eten is belangrijk :j kauwen ze beter en minder kans op koliek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:08

Rocamor schreef:

_O- hier moet ik zo om lachen. Ik vind jou ook een heerlijk mens Rocamor net als Ava die dit weer sappig en erg beeldend heeft neergezet. _O-

AlwaysH

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:43

Kusje is zo’n leuk trucje joh! En een goed opgevoed paard doet het zo zacht en enthousiast. Hier okk echt het favoriete kunstje en volgens mij haalt het paard er flink plezier uit (want het is simpel maar baas blijft er enthousiast op belonen met primaire en secundaire bekrachtigingen := _O- ).

Wat dacht je van flemen/lachen, Avalanche. Ook zo simpel als kusje. Ook leuk om te oefenen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:55

Soms krijg je ook ongevraagde kusjes
Afbeelding

Overigens niet helemaal bewust aangeleerd dit. Ik zeg altijd 'dikke kus' en dan krijgt ze een kus op haar snoet. Maar dat is zo'n leuk spelletje dat ze het ook spontaan doet :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:57

:') Geweldig! Altijd fijn zo een snoet in je snoet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:51

pien_2010 schreef:
Rocamor schreef:

_O- hier moet ik zo om lachen. Ik vind jou ook een heerlijk mens Rocamor net als Ava die dit weer sappig en erg beeldend heeft neergezet. _O-

:D leuk dat je er om kon lachen, maar er zat een niet geschreven vraag bij. Mijn paarden kunnen geen kusjes geven, wel ontvangen. Ik krijg dus te pas en te onpas een bovenlip / neus tegen mijn mond: --> baas geef kus (want dat is wat ik doe. Ik vraag ze om een kus en geef zelf de kus). Als ze kussen op commando, krijgen ze een snoepje. Als ze kussen zonder commando, krijgen ze aandacht..."Daar vroeg ik toch helemaal niet om / ja dank je wel heel lief van je maar je krijgt geen snoepje hoor / oeeeh wat een lekkere neus, smak /ja ik vind jou ook heel lief <3". Lekker inconsequent dus

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:25

In het kader denk na welke hulp je koppelt aan een kunstje..

Mijn paard geeft kusjes als ik met mijn vinger op mijn wang tik en zeg kusje.
Maar dus ook als ik toevallig even aan mijn wang of neus jeuk. Zit ik weer met een vieze veeg over mijn gezicht :')

Flemen doet ze bij een vinger in de lucht. Als ik haar corrigeer en mijn vinger in de lucht doe van: pas op!
,krijg ik een fleem. Vervolgens moet ik dan lachen...weg correctie. :+

Uiteraard krijgt ze dan geen snoepje maar waarschijnlijk denkt zij: niet geschoten is altijd mis!

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:12

Mijn vorige paard had ik in een grijs verleden "kusje" aangeleerd (neus tegen mijn wang). Ondanks dat ik het na het initiële aanleren nooit meer beloond heb met snoep heeft dit tot haar dood keurig op commando gestaan. Heel schattig <3 maar toont ook aan hoe beklijvend clickertraining is. Zag er in dit topic ook alweer mensen zich druk om maken, maar het is dus wel de bedoeling dat je de voedselbeloning geleidelijk uitfaseert (of het maar heel sporadisch beloont).

Om nog even terug te komen op management i.c.m. sensibele paarden: helaas sta ik op een stalling waar het management niet helemaal optimaal is (ze komen te weinig buiten - helaas is het in mijn regio kiezen tussen dit, of stallen waar ze verrot hooi voeren en de paarden verwonden door personeel met gebrekkige kunde :o ). Daarnaast zijn er met mijn bijrijdpaard (want daar gaat dit verhaal over) tijdens het beleren wat kleine dingetjes misgegaan. Niet dramatisch ofzo, maar ze ervaart bijvoorbeeld veel stress tijdens het opzadelen.

We zijn dit nu aan het aanpakken met target- en clickertraining. Gaat heel goed, en ze is al veel relaxter geworden, zowel tijdens de training als tijdens de omgang in het algemeen. Naast het trainen gebruiken we nu ook hay play hooiballen, zowel mijn bijrijdpaard als mijn eigen paard vinden deze echt fantastisch! Ze vinden het heel leuk om te doen en het houdt ze lekker bezig. Eerst hadden we hooinetten, maar mijn ruin presteerde het om zijn hoofd er helemaal in vast te draaien, dus die gebruiken we maar niet meer :\

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:45

Fillis schreef:
Mijn vorige paard had ik in een grijs verleden "kusje" aangeleerd (neus tegen mijn wang). Ondanks dat ik het na het initiële aanleren nooit meer beloond heb met snoep heeft dit tot haar dood keurig op commando gestaan. Heel schattig <3 maar toont ook aan hoe beklijvend clickertraining is.

Niet alleen clickertraining hoor, paarden hebben een geheugen als een olifant :j :D

Ik heb mijn jonge ruin vroegah, ver in de vorige eeuw toen clickertraining nog niet bestond, op een regenachtige middag geleerd om zijn knie op te heffen voor een brokje. Meneer had het binnen een paar minuten door en was zo enthousiast dat in de dagen erna ik iedere keer wanneer ik in de buurt was, een knie in mijn rug, tegen mijn been of wat minder aangename plekken kon verwachten. Kunstje dus maar snel vergeten (ik dan :+ ) want 15 jaar later herinnerde ik me ineens dat kunstje en heb ik even geinformeerd bij de ruin. En zonder aarzelen kwam meteen het knietje de lucht in *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:06

Paard van een stalgenoot geeft heel af en toe en dan ook nog erg selectief een kusje.
De eerste keer was ik helemaal in de wolken. Niet alleen een kusje maar het gevoel wat er meekwam.
Ik kreeg een hele grote lieve warme deken om mij heen. :knuffel:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:22

De ene leren flemen, om van het bijten af te komen, dat is nu dus het bedelmiddel. En de andere heeft het flemen van vriendje afgekeken alleen doet die het een stuk subtieler.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 14:42

Hahahahahhahha ik moet zo lachen om jullie reacties weer _O-

Het kind kan ook flemen, maar ze vindt kusjes veel leuker :D waarschijnlijk omdat ik dat vind <3 ik vind het zo zoet. En tuurlijk is het een kunstje en aangeleerd, maar het kind is uiteindelijk ook een merrie en zij doet niets wat zij niet wil :')

Nu ben ik dat op zich wel met haar eens, ik vind dat ze daar een punt heeft :j Ik moet gewoon de dingen zo leuk maken dat ze ze wél wil :D het grappige is nu ook het "ik wil eten" hinnikje als het hoofdstel uit de kast komt. Ze heeft duidelijk nog niet de link gelegd met rijden :') heeft ze met het zadel overigens ook niet, een zadel op je rug staat gewoon stoer 8-)

irmaz schreef:
Fillis schreef:
Mijn vorige paard had ik in een grijs verleden "kusje" aangeleerd (neus tegen mijn wang). Ondanks dat ik het na het initiële aanleren nooit meer beloond heb met snoep heeft dit tot haar dood keurig op commando gestaan. Heel schattig <3 maar toont ook aan hoe beklijvend clickertraining is.

Niet alleen clickertraining hoor, paarden hebben een geheugen als een olifant :j :D

Ik heb mijn jonge ruin vroegah, ver in de vorige eeuw toen clickertraining nog niet bestond, op een regenachtige middag geleerd om zijn knie op te heffen voor een brokje. Meneer had het binnen een paar minuten door en was zo enthousiast dat in de dagen erna ik iedere keer wanneer ik in de buurt was, een knie in mijn rug, tegen mijn been of wat minder aangename plekken kon verwachten. Kunstje dus maar snel vergeten (ik dan :+ ) want 15 jaar later herinnerde ik me ineens dat kunstje en heb ik even geinformeerd bij de ruin. En zonder aarzelen kwam meteen het knietje de lucht in *D

Hahahahahha paarden hebben idd een heel goed geheugen, veel beter dan wij ook :j dat levert ook echt regelmatig hilarische momenten op :D

In vergelijking met paarden hebben wij een een beroerd geheugen. Er zit een zekere ironie in het feit dat paarden, ondanks dat ze zich echt bijna alles herinneren, in het nu kunnen leven en wij mensen heel vaak in het verleden of de toekomst leven. Daar moet je ook je nederigheid als mens erkennen vind ik. Sommige dingen zijn paarden echt veel beter in dan wij.

Wat ik ook altijd heel bijzonder vind bij trainingspaarden, bij honden en katten is dat ze soms echt vreselijke dingen hebben meegemaakt en alle vertrouwen kwijt zijn, en het dan tóch weer proberen. Toch weer in het nu, toch weer geloven in de toekomst. Ik heb daar bewondering voor.

Fillis schreef:
Mijn vorige paard had ik in een grijs verleden "kusje" aangeleerd (neus tegen mijn wang). Ondanks dat ik het na het initiële aanleren nooit meer beloond heb met snoep heeft dit tot haar dood keurig op commando gestaan. Heel schattig maar toont ook aan hoe beklijvend clickertraining is. Zag er in dit topic ook alweer mensen zich druk om maken, maar het is dus wel de bedoeling dat je de voedselbeloning geleidelijk uitfaseert (of het maar heel sporadisch beloont).

Ik zie het anders. Ik doe niet aan uitfaseren (zoals ik eerder zei, er zijn dingen die ik echt áltijd blijf belonen, omdat het gewoon best heel wat voor ze is, of omdat ik het leuk vind, iets met kusjes :+ ) maar je verplaatst het beloningsmoment wel.
Met dat hoofdstel: eerst beloon je voor aanraken, dan in de mond nemen, dan voor over de oren trekken (ik heb dat overigens in nog veel meer stapjes opgedeeld met deze omdat ze echt angst had voor het bit) en nu voor het helemaal omdoen, waarbij ik het over de oren-trek-moment nog wel blijf belonen omdat ik het heel knap vind.
Dus je blijft idd niet hetzelfde belonen, en in een leerproces moet dat ook, moet je ook dat moment verplaatsen, anders kom je niet verder. Maar dat heeft voor mij niet zoveel te maken met uitfaseren van de voedselbeloning (mijn zakken zitten echt altijd vol) maar wel met het leerproces.

Fillis schreef:
Om nog even terug te komen op management i.c.m. sensibele paarden: helaas sta ik op een stalling waar het management niet helemaal optimaal is (ze komen te weinig buiten - helaas is het in mijn regio kiezen tussen dit, of stallen waar ze verrot hooi voeren en de paarden verwonden door personeel met gebrekkige kunde ). Daarnaast zijn er met mijn bijrijdpaard (want daar gaat dit verhaal over) tijdens het beleren wat kleine dingetjes misgegaan. Niet dramatisch ofzo, maar ze ervaart bijvoorbeeld veel stress tijdens het opzadelen.

We zijn dit nu aan het aanpakken met target- en clickertraining. Gaat heel goed, en ze is al veel relaxter geworden, zowel tijdens de training als tijdens de omgang in het algemeen. Naast het trainen gebruiken we nu ook hay play hooiballen, zowel mijn bijrijdpaard als mijn eigen paard vinden deze echt fantastisch! Ze vinden het heel leuk om te doen en het houdt ze lekker bezig. Eerst hadden we hooinetten, maar mijn ruin presteerde het om zijn hoofd er helemaal in vast te draaien, dus die gebruiken we maar niet meer

Nice!!! :D Targetting is echt een geweldige tool om te leren, super dit om te horen!!!!

fransje23 schreef:
In het kader denk na welke hulp je koppelt aan een kunstje..

Mijn paard geeft kusjes als ik met mijn vinger op mijn wang tik en zeg kusje.
Maar dus ook als ik toevallig even aan mijn wang of neus jeuk. Zit ik weer met een vieze veeg over mijn gezicht :')

Flemen doet ze bij een vinger in de lucht. Als ik haar corrigeer en mijn vinger in de lucht doe van: pas op!
,krijg ik een fleem. Vervolgens moet ik dan lachen...weg correctie. :+

Uiteraard krijgt ze dan geen snoepje maar waarschijnlijk denkt zij: niet geschoten is altijd mis!

Hahahahha ik lig echt vlak dan :') op sommige paarden kun je ook gewoon echt niet boos worden, en volgens mij weten ze ook hoe ze ons aan het lachen moeten maken. Ik zweer dat ik ze zie lachen soms :))

Rocamor schreef:
:D leuk dat je er om kon lachen, maar er zat een niet geschreven vraag bij. Mijn paarden kunnen geen kusjes geven, wel ontvangen. Ik krijg dus te pas en te onpas een bovenlip / neus tegen mijn mond: --> baas geef kus (want dat is wat ik doe. Ik vraag ze om een kus en geef zelf de kus). Als ze kussen op commando, krijgen ze een snoepje. Als ze kussen zonder commando, krijgen ze aandacht..."Daar vroeg ik toch helemaal niet om / ja dank je wel heel lief van je maar je krijgt geen snoepje hoor / oeeeh wat een lekkere neus, smak /ja ik vind jou ook heel lief <3". Lekker inconsequent dus

Met dat soort dingen interesseert het me ook niet zoveel moet ik heel eerlijk zeggen. Als een paard met die inconsequentie, en dus vrijheid om kan gaan is het prima :) lol hebben hoort erbij. Ik ben echt zoveel aan het lachen als ik aan het werk ben ook, als je dat eruithaalt is het toch ook niet leuk meer? Wees consequent, maar niet altijd. Consequent inconsequent als dat ergens op slaat, en dat snappen ze heus.
Al zijn er paarden met wie je dat niet kan doen natuurlijk, bij een brutaal paard, wat minder moeite heeft met in je ruimte komen, ben ik er ineens een stuk strenger mee, want ik wil geen kopstoten :+ de Haflinger van een vriendin van mij vindt dat reuze onredelijk van mij, kopstoten zijn toch ook fijn?
Madammeke is zo'n introvert meisje, die eigenlijk heel weinig uitleg daarin nodig heeft, en altijd heel beleefd blijft in die dingen, en dan vind ik het niet erg. Het ligt ook zo aan je paard :)

Hahahahaha Qimm _O- super zoet ook <3

pien_2010 schreef:
Rocamor schreef:

Ik snap werkelijk niet dat jullie nog beeldmateriaal willen >;) grapje hoor :D Thanks Pien <3

tamary schreef:
De ene leren flemen, om van het bijten af te komen, dat is nu dus het bedelmiddel. En de andere heeft het flemen van vriendje afgekeken alleen doet die het een stuk subtieler.

Creatieve oplossing, I like it :D leuk ook om het zo om te buigen :j

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:15

Mijn fijnste moment van de dag blijft s' morgens na de 1e voerbeurt gezellig in de schuilstal met mijn ene merrie aan het knabbelen en mijn andere naast mij staan slapen.
Mijn grote warmbloed heeft haar laatste jaren op een manege gestaan (ze staat nu bij ons op pensioen en moet niets meer) en ze heeft een bloedhekel dat je aan haar hoofd komt. Het fijnste is als ze haar hoofd op mijn schouder legt en dan rustig in slaap valt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 15:17

Je doet het toch ook voor het Penny gevoel uiteindelijk? Voor de connectie met je paard? Het is uiteindelijk die diepe band met je paard, waar je het allemaal voor doet.......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:27

Avalanche81 schreef:
Hahahahahhahha ik moet zo lachen om jullie reacties weer _O-

Het kind kan ook flemen, maar ze vindt kusjes veel leuker :D waarschijnlijk omdat ik dat vind <3 ik vind het zo zoet. En tuurlijk is het een kunstje en aangeleerd, maar het kind is uiteindelijk ook een merrie en zij doet niets wat zij niet wil :')

Nu ben ik dat op zich wel met haar eens, ik vind dat ze daar een punt heeft :j Ik moet gewoon de dingen zo leuk maken dat ze ze wél wil :D het grappige is nu ook het "ik wil eten" hinnikje als het hoofdstel uit de kast komt. Ze heeft duidelijk nog niet de link gelegd met rijden :') heeft ze met het zadel overigens ook niet, een zadel op je rug staat gewoon stoer 8-)

Dat doet me denken aan Fjord. Als veulen stond hij op een stal/ponyclub. Dan werden de paarden gepoetst voor het rijden en hij dus ook, alleen dat rijden gebeurde dan niet. Dat vond hij NIET leuk. Komt mijn partner op het idee: wat gebeurt er als ik 'm een hoofdstel voor houdt?
Komt ze aanlopen met dat hoofdstel; Fjord kijkt alle paarden eens aan; nee, die hebben allemaal een hoofdstel.... Oh, deze is voor mij?? En hij doet z'n mond alvast open en ze kon het hoofdstel zo omdoen. De apetrotse bek die hij erbij trok was echt goud waard!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 15:44

Zoet is dat he <3

ik ben er echt van overtuigd dat als je het goed leert, dat paarden rijden ook gewoon leuk vinden :D

Met dat filmpje wat ik eerder plaatste, ze vindt het bit inhappen nog een beetje moeilijk soms, gaat heel goed nu, maar moet je kijken hoe goed ze haar best doet om haar hoofd stil te houden als ik de riempjes vastmaak, en daarna is ze echt zo blij en trots :D Hahahahha met het zadel ook, ze vindt het echt enorm stoer om een zadel op te hebben hahahahaha :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:55

Blijf alsjeblieft schrijven :j
Vanonder m'n steen heb ik hier al zoveel ideeën opgedaan voor een aantal nieuwe paarden bij ons op stal. En van sommige weet ik bijna zeker dat ze het puzzelen ook leuk zullen vinden.
:D

Madam is niet alleen zoet en lief, ze is ook een grote inspiratiebron om sommige dingen eens anders aan te pakken bij een paar paarden +:)+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 15:59

Wat veel stille meelezers :D welkom!

Ik zal zeker blijven schrijven want het inrijden ga ik denk ik ook op de puzzelmanier doen :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:15

Hoe is de merrie nu met het vuurwerk/kabaal?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 16:18

Zolang ze binnen staat, gaat het prima eigenlijk. Haar box is echt haar veilige plek. Naar buiten kan wel, maar dan blijf ik erbij, dat vindt ze spannend, maar zolang ik er ben, voelt ze zich veilig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 17:11

Update: kind is nog altijd een blij kind. Als er wat is, dan is het: "MAMAAAAAAA!!!!" en moet ik haar leven komen redden. Dus het is wel wat dramatisch :(:) maar ik ben nog altijd lief. Ze wil alleen een werkje doen en is gefrustreerd dat dat niet kan, maar inparkeren kunnen we in de box echt niet oefenen.

Verder erg bezitterig op mij, en heel jaloers naar de buurman. Ze werd boos omdat hij een scheet liet _O- hoe durft hij >;)

Gelukkig is het geknal morgen over. Er wordt vandaag overigens ook niet gereden in onze baan. Mag niet.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:14

Ik zal blij zijn als dat geknal over is. Je hoort veel minder knallen, maar vooral 's nachts is het soms alsof men een kerncentrale opblaast. Zo jammer dat je het ook niet kunt uitleggen aan de paarden.

Ik vind het mooi/aandoenlijk om te horen dat ze zo graag met je wil werken. Dat is/wordt echt een happy athlete.