die vergissing maken ze al een paar maanden niet meer.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik antwoord op de vraag die je me stelt en ze stellen nooit rechtstreeks de vraag die ze beantwoord willen hebben. In het algemeen niet maar zeker niet als ze willen uithoren. 
mensen kijken vaak met enige wanhoop naar me als ze me dingen vragen dus voor mij is het vrij standaard, 

en dat is hartstikke prima... je bent een tofwijffie... je houdt je super staande in een wereld die maar door gaat ondanks dat je brein en lijf niet meewerkt zoals dat vroeger was doe je het toch maar... mensen die je kennen die weten waar je reacties vandaan komen en houden omverminderd van je... 
. Inmiddels was er nog iemand bij komen staan maar ik ken daar niemand dus ik zeg "Sorry dat ik het zeg N maar die neiging heeft jouw vaste ruiter voor haar ook wel... " en zodra N begon te verdedigen had ik door dat de ruiter in kwestie er dus bij stond. 
Ze moet tegen kritiek kunnen maar heb het ide dat deze generatie daar minder goed mee om kan."
ondanks dat ik nog niks gereden had hing ik al vol modder. Praktische vuile maar waterdichte schoenen.... muts op waar slordige krullen onder uit zijn weten te sluipen... 

Maflinger_S schreef:Je bent ook een indringer, want ze kent jou niet maar ineens gaat N wel gezellig met jou staan kletsen en ziet jou voor vol aan, terwijl je er niet uitziet alsof je iets te melden hebt. En dan ook nog zeggen dat jij haar wel eens kan begeleiden. Dat is ook niet leuk voor haar.
Als ze naar de paardenschool gaat denk ik dat zij rond de 20 is? Dat is sowieso een leeftijd waarop je nog lekker onzeker kan zijn.

.
.
. Ayasha schreef:Ging weer taktvol vandaag...
Ik moest wat hooi mee nemen naar de veulens dus reed uitzonderlijk het erf op. Er waren kopers geweest voor de pony die ik gereden heb en N vertelde me dat ze haar echt met de kin op de borst reed om haar te remmen. Het klopt dat deze merrie hard gaat. Dat doen veel jonge paarden nu eenmaal.. Inmiddels was er nog iemand bij komen staan maar ik ken daar niemand dus ik zeg "Sorry dat ik het zeg N maar die neiging heeft jouw vaste ruiter voor haar ook wel... " en zodra N begon te verdedigen had ik door dat de ruiter in kwestie er dus bij stond.
In mijn verdediging: ik had haar nog nooit gezien.![]()
..

dus voor aanleuning s problemen op een verder braaf paard schrik ik niet terug.

)
, maar ik bedoel het helemaal niet slecht. Maar als ik je soms zie reageren in andere topics. En hoe je de kadering geeft in je eigen topics is een heel verschil.
Kmbrly schreef:Geen paniek kennen elkaar niet, maar ik bedoel het helemaal niet slecht. Maar als ik je soms zie reageren in andere topics. En hoe je de kadering geeft in je eigen topics is een heel verschil.
mijn man zegt naar anderen toe ook altijd Kat,,, of Karma. Of Fatima 
ik kan heel kort en kordaat zijn, afhankelijk van waar je me treft, in welke context en hoe je me benaderd heb je een andere versie van mij voor je. Als ik het ide heb dat het welzijn van een dier in gedrang komt of is bv ben ik onverbiddelijk.
laatst had ik zo’n situatie in de Colruyt. Dan kan ik best gemeen uit de hoek komen en op zo’n manier dat de andere persoon zich verloren voelt. Maar dat zal ik alleen doen als je me uit daagt. Probleem op bokt is wel dat ik een erg goed geheugen heb.
waardoor ik bij sommige bokkers sneller uithaal zeg maar omdat ik weet wat gaat komen.
(hij heeft ooit beslist dat ik een limiet van X aantal woorden per dag moet hebben en eens overschreden, dat ik dan niet meer kan praten.
)
hij is gewoon dat als ik het kan communiceren zonder woorden dat ik dat doe. 

die kan echt van 90% naar 3% gaan en dan uitvallen op een kwartier tijd... 
Neon schreef:Kath je bent wie je benten dat is hartstikke prima... je bent een tofwijffie... je houdt je super staande in een wereld die maar door gaat ondanks dat je brein en lijf niet meewerkt zoals dat vroeger was doe je het toch maar... mensen die je kennen die weten waar je reacties vandaan komen en houden omverminderd van je...
En daarbij... paarden en andere dieren laten prima weten of een mens een goede is of niet... het feit dat jij met een ieder welk dier goed om kunt gaan... dat toont gewoon echt aan dat je een heerlijk/eerlijk mens bent. Je mag trots op jezelf zijn...
loez schreef:Neon schreef:Kath je bent wie je benten dat is hartstikke prima... je bent een tofwijffie... je houdt je super staande in een wereld die maar door gaat ondanks dat je brein en lijf niet meewerkt zoals dat vroeger was doe je het toch maar... mensen die je kennen die weten waar je reacties vandaan komen en houden omverminderd van je...
En daarbij... paarden en andere dieren laten prima weten of een mens een goede is of niet... het feit dat jij met een ieder welk dier goed om kunt gaan... dat toont gewoon echt aan dat je een heerlijk/eerlijk mens bent. Je mag trots op jezelf zijn...
Hier heb ik helemaal niets aan toe te voegen!

(ik ook
). Voor ik het wist was ik haar ook wat aan het helpen met rijden. Het blijft raar voor mij om iemand te helpen die ouder is dan ik en objectief ‘meer’ bereikt heeft. Ze heeft immers haar eigen pension stal.. Hoe dan ook... na een tiental minuten zei ze ‘dit is eigenlijk echt een hele fijne pony...’ (klopt,
)
Vind dat echt zo leuk om te zien steeds...
dat ruiter en paard ondanks die 1e indruk zo snel een combinatie kunnen worden.
N heeft ook gewoon echt gevoel voor paarden IMO. Ze is zo heerlijk dankbaar altijd. Ze zei ook ‘dat verschil op één rit in hoe ze voelt is ongelooflijk...’

Ayasha schreef:Alles gebeurt met een reden zeggen ze hè...![]()
Ik denk dat iedereen zich nuttig wil voelen op het eind van de dag. Voor velen is dat via het werk maar dat heb ik niet... als ik iemand kan helpen zoals nu waar ze allebei beter van worden, zeker zo’n leuk mens als N... Dan voel ik me nuttig... Dat helpt... bij N zijn helpt ook. Ze is zo... Tsja. Ik kan mezelf zijn bij haar. Heb nooit het gevoel me te moeten bewijzen...