Noura had haar gekke 5 minuten. Eerst had ze de oude merrie lopen pesten en daarna waren de ruinen aan de beurt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daihyo schreef:Spannend! Alvast heel veel succes!
Noura had haar gekke 5 minuten. Eerst had ze de oude merrie lopen pesten en daarna waren de ruinen aan de beurt
[ Video ]

heb wel even goed duidelijk gemaakt dat ze dat geen tweede keer hoeft te doen. Boodschap kwam aan. Ze was extreem beleefd daarna. Ze is de grootste jaarling van haar groep en ze voelt zich helemaal tof nu. Denk dat ze even wilde testen of dat bij mij ook werkte. Ga denk ik even overleggen overleggen of er een pismerrie kan worden bijgezet. Denk opzich dat ze dit geen tweede keer doet maar een beetje manieren er laten rammen door een ouder dier kan nooit kwaad
Daihyo schreef:Een goede alfamerrie hoeft niet te rammen. Maar met zo'n brutaaltje geen slecht idee om er een ouder dominanter dier bij te zetten. Maar dan wel een goede leider, die weet hoe het werkt. Ik merk dat het opgroeien in een gemengde kudde Noura wel heel goed doet. Ze weet haar plek, maar krijgt ook gewoon de ruimte om lekker jong en gek te doen
Ben ook voorstander van een gemengde kudde, zo’n jong dier gaat natuurlijk de grenzen gewoon opzoeken. Maar door omstandigheden en ruimte is ze in een jaarling groep gezet.. er komt wel een volwassen Welsh bij in februari maar volgensmij is dat een doetje
bij enge situaties staat ze ook vooraan en is ze de eerste om het te onderzoeken. ik zag een filmpje van haar als veulen. Toen ze net een week oud was en geïntroduceerd werd aan een hooinet. Vond ze het maar niets. Ze begon direct er naar te trappen
zal maar niet teveel zwijmelen over hoe leuk ik haar vind 

). Ook in de omgang merk je dat hij expressiever wordt. Waar hij eerst wat meer een binnenvetter was maakt hij het heel snel duidelijk als hij het er ergens niet mee eens is. Maar dat is ook misschien een beetje het hengst worden. Dus ben ook wel heel benieuwd of en hoe dat gaat veranderen als hij straks ruin is. Ik hoop voor een nieuw plekje ook een mooie gemengde kudde te kunnen vinden, denk dat hem dat opvoedkundig ook wel goed zal doen.
) 
Daihyo schreef:Arm dier. Daar gaat zijn ego
Noura is ook echt aan het spelen de laatste tijd. Ze was wat buikig en heb van de veearts een Pramox wormenkuur gekregen. Ondanks een schoon mestonderzoek waarschijnlijk toch wormen. Ze is veel minder buikig en een stuk speelser
).
). Danique_G schreef:Daihyo schreef:Arm dier. Daar gaat zijn ego
Noura is ook echt aan het spelen de laatste tijd. Ze was wat buikig en heb van de veearts een Pramox wormenkuur gekregen. Ondanks een schoon mestonderzoek waarschijnlijk toch wormen. Ze is veel minder buikig en een stuk speelser
Fijn! Viel me ook al op dat ze minder buikig was. Had ze van het voorjaar ook niet wormen?
Komt best vaak voor ook dat het ingekapseld zit. Ze ziet er goed uit in ieder geval !
Daar had ik niet op gerekend, dus ben blij. Kan ik mooi verder sparen voor een definitief zadel voor als hij is uitgegroeid. Zadelmaakster heeft hem iets opgevuld en er een Prolite-pad bij gedaan, want hij is voor nog iets wijd. Met de pad ligt hij echter super, en dan hebben we wat speelruimte voor spiergroei 
Iemand tips voor een fijn merk wat geen rib uit je lijf kost? Dekje wat ik nu heb is weer iets te goedkoop, dat blijft niet goed liggen... Ik zie door de bomen het bos niet meer

Daihyo schreef:Fijn Fillis! Dat scheelt weer! Voor dekjes snuffelde ik altijd op Marktplaats. Of Facebookpagina's. Die kocht ik zelden nieuw
En ik zou voor full gaan. Het is geen kinderzadel toch? Dan kom je met cob met de zweetbladen vaak maar net uit.
Of net niet
Nu nog een fijne kleur voor een lichtbruine... vind dat echt de moeilijkste kleur paard om iets moois bij te vinden