Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 17:59

Idd moet je daarbij wegblijven. Ypenburghoeve heeft zeker een heel slechte naam. PRE Caballos ken ik niet, of is dat Rokven van vroeger? Rokven verkoopt hele mooie paarden maar daar moet je echt altijd overkeuren want ze durven wel eens paarden verkopen waar iets mis mee is.
Ik weet dat Xavier, de eigenaar van Troyan Stables vooral op Facebook zit. Adelante Stables volg ik ook vooral op Facebook maar die hebben ook wel een relevante website dacht ik.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:16

Ja dat is rokven inderdaad.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:23

Is dat die ook op de zuidlaardermarkt staat met PRE'S?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:32

Ik dacht dat dat andere mensen zijn die op die markt stonden maar durf het niet met zekerheid te zeggen

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:49

Ben vanmiddag samen met een collega wezen kijken bij een 8 jarige KWPN merrie. Het waren klanten van haar en misschien dat het wat voor mij was. Best een leuk beestje, enorm rustig met opzadelen enzo. Helaas was er met rijden helemaal geen klik en botste het eerder. Dus besloten geen vervolgafspraak te maken, dus maar weer verder kijken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 21:27

Ja, ik ken mensen die er slechte paarden vandaan hebben en ik ken mensen die er hele goede hebben gekocht. Overkeuren is dus gewoon de boodschap.

Balen Robinxfellow, maar dan weet je gewoon dat het geen paard voor jou is.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:35

Ik heb leuk nieuws *\o/* *\o/*,
vandaag op een stal wezen kijken,was bij de meeste friezenstallen open dag. Helaas was het niet mogelijk om voor vandaag te komen kijken ivm de hengstenkeuring. Dus vandaag wezen kijken voor 2 leuke merries, los laten lopen en gereden. Eigenlijk hoefde ik de 2de niet meer te rijden maar toch voor de zekerheid. Iedereen zei van te voren de 5 jarige past vanaf het filmpje goed bij je.Maar toen ik de 3 Jarige zag vast ik op slag verliefd <3 ontzettend braaf. Was veel bekijks en moest de keuze dus vandaag maken ondanks dat ik heen zou gaan zonder iets meteen te kopen heb ik de knoop toch doorgehakt en gezegd dat ik haar wil.
Ze moet alleen nog gekeurd worden!! Zo spannend *\o/*

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 21:41

Ah wat leuk om te horen! Veel succes en hopelijk wordt hij goedgekeurd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:04

Ik heb ook weer 'zoiets'. Ik had een paar maanden geleden al eens een advertentie met 'paard gezocht' online gezet in de nieuwsgierigheid wat er aangeboden ging worden. Uiteraard was het voor mij nog wel wat te vroeg op dat moment dus heb ik het er na 2-3 dagen terug afgehaald. Nu dan met de financiële tegenslag zal het ook weer wat maanden langer duren tenzij ik iets goeds vind dat ook iets goedkoper is. Maar oké, ik kreeg een reactie van een man die mijn budget vroeg, ik stuurde hem dat we liefst onder de 7000 blijven voor een pas beleerde of onbeleerde. Kreeg ik een antwoord 'oei'. Dus ik heb daar niet meer op geantwoord. 2 weken later kreeg ik weer een bericht of ik al iets gevonden had, advertentie was er dus intussen ook al afgehaald. Ik heb hem toen vriendelijk uitgelegd dat het nog iets te vroeg is en we momenteel nog niet echt op zoek zijn, ik ook nog examens heb tot 21 januari en pas daarna rustig wil gaan rond kijken. Dat begreep hij niet goed want de examens waren toch al gedaan? Nee zei ik, voor de unief moeten ze nog beginnen. Nou hij had een paard staan voor 8500 euro en vroeg of ik niet een keer kwam kijken, ik kon (natuurlijk vriendelijk bedoelt) eventueel ook wel een paar maanden rijden voor ik ze kocht. Nou ja, ik heb hem daarna vriendelijk bedankt en uitgelegd dat 8500 ook echt boven mijn budget is en ik niet boven mijn budget wil gaan als ik nog geen enkel paard ben gaan bekijken en sowieso examens heb tot 21 januari en nu even wil focussen daarop. Dat begreep hij (dacht ik).

Nu krijg ik dus gisteren weer een bericht of ik nog op zoek ben van diezelfde man... Moet ik er een tekening bij maken?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:11

Even gek gezegd misschien. Maar het is niet iemand die andere bedoelingen heeft dan een paard verkopen? :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:21

Cioccolato schreef:
Even gek gezegd misschien. Maar het is niet iemand die andere bedoelingen heeft dan een paard verkopen? :+

Ik heb geen flauw idee maar dat is dus de tweede keer dat ik dit voor heb met iemand die constant berichtjes stuurt. := Ook een keer meegemaakt met een weide, die persoon had mij een bericht gestuurd en me daarna onmiddellijk gebeld voor ik kon antwoorden, ik heb toen wel opgenomen maar een paar dagen later een bericht gestuurd dat het toch niet helemaal was wat we zochten en ook te ver van huis was. Een paar weken later stuurde die persoon mij allerlei andere advertenties van weides door. Ik niet meer geantwoord. Nog een week later weer een bericht of ik al iets gevonden had. Heb hem dan ook geblokkeerd.

Alles gaat via tweedehands, daar staan dus ook geen foto's van mij op of andere contactgegevens op tenzij die persoon mij heeft opgezocht op Facebook natuurlijk. Ik vind het zelf ook een beetje creepy en ontzettend opdringerig :=

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:41

Misschien lukt het hem niet om zijn paard te verkopen voor de prijs die hij in gedachten had en wil hij nu zakken naar jouw prijs?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 00:24

Dat denk ik niet? Anders had hij dat toch al gezegd na zijn tweede poging om mij te bereiken? Zelf heeft hij ook geen advertentie van het paard. Heb het paard dus ook nog niet gezien op foto etc. Als je je paard zo graag kwijt wil dan maak je toch zelf een advertentie?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:20

CalipsoLover schreef:
Dat denk ik niet? Anders had hij dat toch al gezegd na zijn tweede poging om mij te bereiken? Zelf heeft hij ook geen advertentie van het paard. Heb het paard dus ook nog niet gezien op foto etc. Als je je paard zo graag kwijt wil dan maak je toch zelf een advertentie?

Ah het was echt een nieuw bericht? Dat had ik niet helemaal uit je tekst gehaald. Dan is het gewoon een weirdo -O-

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:12

Datum is vast, vrachtwagentje is gehuurd. 25 januari gaan we hem ophalen! Dan laat ik ook foto's zien, wil dat nu nog niet doen uit respect voor zijn huidige eigenaar. :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:35

Kiki1995 schreef:
Datum is vast, vrachtwagentje is gehuurd. 25 januari gaan we hem ophalen! Dan laat ik ook foto's zien, wil dat nu nog niet doen uit respect voor zijn huidige eigenaar. :D

Wat leuk! Als ik je berichten teruglees is het allemaal sneller gegaan dan je verwacht had. Nog een weekje geduld voor je dus :)

Hier gaan we kijken of we wat eerder op zoek kunnen gaan. M’n bijrijdpaard is gister onverwachts overleden en het idee dat ik een halfjaar niks met paarden doe maakt me gek.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:42

Wat erg Selina, heel veel sterkte!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:37

Kiki1995 schreef:

Leuk! Het aftellen is begonnen :P .

Wat naar Selina, veel sterkte! Hopelijk komt er gauw een eigen paard op je pad!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:18

Vanmiddag is mijn nieuwe paardje goedgekeurd! We gaan haar tweede helft van februari ophalen (dat duurt nog láááng)

Afbeelding

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:45

Die is erg knap <3 sterkte met wachten :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:50

Wat een knapperd!! Sterkte met wachten :D

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:37

Ik doe dan ook maar een leuk berichtje: ik ben ook voorzien *\o/* . Dinsdag gaan we hem halen.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:52

Selina schreef:
Kiki1995 schreef:

Wat leuk! Als ik je berichten teruglees is het allemaal sneller gegaan dan je verwacht had. Nog een weekje geduld voor je dus :)

Veel sneller, was ook niet het plan om meteen in januari al voorzien te zijn (originele plan was voor april/mei) :') Had ook stiekem gehoopt dat hij nog langer kon blijven, maar door omstandigheden daar kon dat niet dus het gaat allemaal iets harder dan verwacht. :x

Wat sneu van je bijrijdpaardje! Hoop dat je in 2020 een leuk eigen paard tegenkomt!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:14

Fijn dat er al een aantal goed geslaagd zijn.
Naar Selina van je paardje, hier pas ook eentje moeten laten gaan en dat hakt er altijd erg in.

Wij zijn na al diverse bezichtigingen nog niet geslaagd.
Ik vind dat een springpaard toch ook dressuurmatig gereden moet zijn, maar dat valt tegen.
Veel scheve paarden, of moeilijk in de mond, loperig nee het valt hier tot nu toe niet mee.
Dus als iemand iets weet?
Ruin, tussen 5 en 12, minimaal L springen met winst en wat cross ervaring zou mooi meegenomen zijn.
Budget tot 15000.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:23

Ik zoek ook niet meer veder maar lees wel lekker mee. Dit is Ali een friese merrie van 3 jaar gisteren goedgekeurd en meteen meegenomen.
Afbeelding