Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:20

Die van mij maakt zelf een deken.. Of 10.
Heb hem al 3 keer onder de hals geschoren. Gister had het enorm veel geregend, hij leek wel 100 kg afgevallen. Alle haren waren'plat' en daardoor lijkt hij ineens een heel stuk slanker. Ik gok dat hij ergens mammoet in zijn familie heeft zitten.
Vorig jaar stond hij ook te zweten met letterlijk niks doen en ik stond dik ingepakt en alsnog te bibberen van de kou. Hij denkt dat het hier de noordpool is. Maar zijn vacht doet in elk geval erg goed zijn werk.

Afbeelding

Overigens heb ik laatst een zadel gezien, kans bestaat dat ik volgend jaar ook met zadel kan beginnen. Eerst op en af stappen op mijn manier via barebackpad. Mocht hij daar aan gewend zijn kan ik eventueel voor het zadel gaan daarna. Heel veel eerder dan gepland, maar hij zou mee kunnen groeien dus het gokje waard. Zadel is ook nog zwart, dus helemaal mooi. :):)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:48

Joya staat dus ook bloot en ik vind dat ook wel erg makkelijk. Nooit te warm of te koud, kan niet schuren of scheuren etc.
Ze heeft een erg compacte vacht, geen hele lange haren maar wel veel.
Ze staat nu ook een groot deel van de dag op stal dus droog en uit de wind en genoeg tijd om op te drogen.

Van het voorjaar kunnen de vogels hun nestjes weer bekleden met Joya-haar

Afbeelding

Gimme_Joy

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 11:50

Ahhh wat een lieve foto! <3

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:59

Mooie foto zo met die vogel!

Wat voor een zadel heb je op het oog voor Elano? Hij heeft inderdaad wel een flinke vacht, denk dat de ‘echte’ kou pas eind januari/februari gaat komen. Dat was dit jaar ook pas volgens mij

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:30

Ohh die met die vogel is inderdaad erg mooi! <3
Wat dat betreft hou ik echt van lente (tot de haren in mijn mond, ogen en neus terecht komen), heerlijk poetsen en kijken hoe hij verkleurd.... Is het al lente? O:)

@Duplo
Ja het weer is sowieso raar. Enorm lang droog, warm en nu slaat het om naar waterval uit de lucht.
Easytrek classic, dressuur variant. https://www.kifrahorse.nl/Easytrek-Boomloos-zadel
Wilde eigenlijk vzh vanwegen eventuele springen.. Maar ben niet zo'n held met springen, dus zal het niet vaak en hoog doen. Met een verzorgpony durfde ik nog te springen, die springt toch wel. Sprong dan meestal 50-60 cm. 70 Was niet meer fijn springen met een dressuur zadel en spring angst. Mijn hart zit al elke keer in mijn keel. Zeker als ze door had dat we gingen springen, zoeff. Foto zegt denk ik genoeg. Dappere dodo gaat springen met plassen in de bak. _O-
Afbeelding

Springen zal ik dus ook niet veel doen. En alleen als de bak goed is, dus winter zal hem al helemaal weinig worden. Als ik al in de winter kan rijden met mijn heupen. Maar ben wel enorm benieuwd of Elano springen leuk gaan vinden, maar dat zien we dan wel weer.
Ben overigens sowieso al geen held met rijden. Het is dus al een wonder dat ik zonder angst op mijn onbeleerde knol stapte, zonder zadel, zonder cap, zonder dat iemand hem vast had.. Nu hopen dat die angst ook weg blijft.

Ik ben trouwens ook aan het kijken voor beugels voor aan het zadel, ben wel benieuwd wat jullie allemaal hebben/willen? Ik zelf zat te kijken naar ijslander beugels(?), die met die boogjes en gedraaid. Niet duur (altijd fijn), makkelijk je voet in kunnen doen (omdat je niet hoeft te zoeken, hangt als het ware al goed) en extra veiligheid door de boogjes, mocht je vallen minder kans op blijven hangen. (lijkt mij overigens dood eng!)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 12:35

Afbeelding

Trainingsbeugels. Kan je nergens meer krijgen en zijn speciaal van Billy Cook. Maar dat is niet waar jij naar op zoek bent denk ik... :=

Ze zijn dun en licht. Heel fijn voor het begin.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:43

Ik rijd al zo 15 jaar met EZ rides endurancebeugels met korf. Zien er heel lomp uit maar zijn erg comfortabel, breed en zacht stuk onder je voet. Door de korf kun je niet met je voet door de beugel schieten.
Inmiddels bestaan er meer soorten en ook wat eleganter dus wie weet koop ik nog wel een nieuwe variant tegen de tijd dat ik een nieuw zadel ga kopen.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:50

puppy1128: Die snor... :')

Die foto met de vogel is ook heel leuk! :D

Aliaa heeft bijna geen wintervacht, maar lijkt het niet koud te hebben. Enkel als er een hele koude wind is of het regent gooi ik er een 0gr water/winddicht deken op. De mijne is niet zo dol op die nattigheid, maar kan er wel tegen als het moet. :P

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:09

Danuah:Heb even gekeken naar de site van Eveline Esser, ziet er inderdaad mooi uit.
Gaaf ook die foto's bij het strand.
Lijkt me een erg fijne vrouw.

Ja klopt feather light heeft echt een super lange wachtlijst, ik had een mailtje gestuurt of ik met mijn jonge paardje Matsie terecht kon, en dat zou ongeveer in oktober 2020 kunnen :wow: dacht eerst even hebben ze nou een typfout gemaakt maar ze hebben het echt zo druk.

Heb nu ook iemans anders gevonden die mij wilt helpen op basis van Annemarie van der Toorn. Anders kan ik pas terecht als Matsie 7 is en dan hoop ik toch wel al zelf met hem rond te rijden.

Fransje23: wow gave foto zeg echt leuk ja hoe die vogels in het voorjaar de plukjes haar komen verzamelen.
Mooie spaanse dame heb je ook!

Retjehorse, ja inderdaad Matsie heet hij! Goed onthouden.
Knap dat jullie zo ver zijn met plastic, dat lukt mij nog niet hoor, plastic aan stick vind hij ook nog behoorlijk spannend.
Heb laatst een vlag besteld dat werkt wel fijn mooie lichte stof.
En vind hij ook minder spannend.

Ik gebruik ook geen deken voor Matsie, hij staat altijd buiten en kan zelf naar binnen wanneer hij wil.
Heeft al een behoorlijke wintervacht.
Afbeelding

Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:19

Het feit dat we zo ver zijn met plastiek ligt meer aan Aliaa haar karakter, dan dat ik er hard aan gewerkt heb. :') Aliaa speelt er graag mee. _O- Ik ben van plan om binnenkort een stok met reepjes plastiek aan te maken, ik ben benieuwd hoe ze daarop gaat reageren. :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:35

Puppy, ziet er mooi uit en mooie prijs (ook prettig)
Ik heb de Harry’s horse composit besteld, lekker licht en voelde met passen fijn. Hoe het met echt rijden gaat zijn is afwachten

Heb zelf bij kifra gekeken naar dat westernzadel maar besloten toch eerst voor een Ghost te gaan. Qua kosten even wat vriendelijker en dan kan ik alle kanten nog op

Ieris 2020 :wow: WoW dat is echt lang zeg!
Vind haar altijd mooi werken zo op de films te zien.

De les ging erg goed, ze liep weer gewoon zonder nijdig te zijn.
Tuurlijk af en toe even proberen kant te wisselen enzo maar hele andere reactie als vorige keer.
Ook meteen even samen onder ons afdak geoefend wat ze spannend vind en moeilijk stil blijft staan en elke keer als ze braaf stil stond even rondje buiten gelopen om af te vloeien en weer naar binnen. Zo ook alle4 de voetjes vast gehad en gehouden en op het laatst stond ze eindelijk wat ontspannener.
Grappige is dat er een graafmachine bezig was en dat interesseert haar dan weer niets _/-\o_

Alle andere bleven echt op afstand :Y) Ze draaide alleen net om omdat ik met de hooikar aankwam
Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:48

Daarnet snel even gekeken hoe Aliaa op het zeil zou reageren, geen kik. Stoer beest! <3 Ook rondstappen is prima. :D

Edit: als ik nou eens foto's zou toevoegen he.. _O-
Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:14

Retjethorse schreef:
Het feit dat we zo ver zijn met plastiek ligt meer aan Aliaa haar karakter, dan dat ik er hard aan gewerkt heb. :') Aliaa speelt er graag mee. _O- Ik ben van plan om binnenkort een stok met reepjes plastiek aan te maken, ik ben benieuwd hoe ze daarop gaat reageren. :D

Same here :j
Joya haar nieuwsgierigheid is gewoon groter dan haar angst. Als ze ook nog eens kan eten boeit helemaal niets haar meer.

Fijn dat het zo goed ging, Duplo!
Heeft je draver wel training gehad om te koersen?

Feather light vind ik ook erg inspirerend :j Ben ook naar de open training geweest. Dat de wachtlijst bizar lang was wist ik ook. Ze wil ze dan ook graag nog zo groen mogelijk dus vond het ook geen optie. Wil best wachten met rijden maar in de tussen tijd wel wat doen met mijn paard.
Nu ga ik het maar zelf doen met goede instructie.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:37

Beetje uit de verte in de schemer (uitdaging voor mijn 2mp foontje :')) Maar lieve Apple is begonnen met basis longeren! Onder begeleiding van Versatile Horsetraining, wat voor ons heel fijn werkt!
Druif krijgt alles in hele kleine stapjes, dan gaat ze met sprongen vooruit :D
Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:49

Ik ga het elke keer weer zeggen, maar ik vind Apple zooooo leuk!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:52

Haha dank je :) Is ze ook <3 heel lief en zo zacht en onzeker. Best wel ff wennen als je een dominante buldozer als ander paardje hebt...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:37

Wat goed dat je daar ook ondersteuning bij hebt gezocht Hoppit. Longeren wordt vaak onderschat.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:59

Oh gewoon het hele voorbereiden doen we met begeleiding hoor. Hebben we zelf nog nooit gedaan :D
De mijne hebben we ook niet doorgereden gekocht en dus via wandelen en avonturen opzoeken heel bomproof gekregen, maar dat is een heel ander type. Apple kan een stuk minder hebben voor ze in het rood zit. Hoewel we dat nu echt vooruit zien gaan met hoe groot de spanningsboog is. In het begin was het emmertje vol bij hoevenkrabben, nu begint haar routine met poetsen en hoeven krabben, 'opzadelen' met dekje en singel, dan een stukje les en vervolgens nog wat rondjes erf.

En idd longeren, ik heb me ondertussen wel een ons gelezen van hoe het zou 'moeten'. Maar concreet als niemand je corrigeert sta je zo'n dier héél erg veel rare signalen te geven en te blokkeren. Ik longeer zelf niet veel, maar ga denk ik ook weer vanaf nul beginnen. Apple snapte zonder zweep binnen twee keer proberen voorwaarts en halt. Goed om concreet eens te zien hoe dat beter moet, daar gaan we alle 4 baat bij hebben.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:38

Hier zeker geen dekens...

(maar is dan ook zomer en 28 graden Celsius :)) )

Het zal misschien verrassen, in onze tropische "winter" krijgen de paarden ook een flinke wintervacht, en hebben veel sport- en oudere paarden een deken op.
En met de paarden zonder deken... zit je in de lente gewoon weer met dat ellendige verharen. (kun je nog zo ver verhuizen, die haren blijven je achtervolgen.)

Afbeelding
(de mijne is die gele)

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:19

Ik meld mij ook! Mijn 3,5 jarige merrie is net zadelmak gemaakt en is 14 februari naar 'huis' gekomen. 2019 staat dus in het teken van rustig opbouwen en vooral veel plezier maken! Ik heb er nu 4 keer opgezeten in totaal. :Y)

( ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen dus dat houden jullie tegoed :+ )

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:35

Mijne staat wel met deken. Hij staat de hele dag veel buiten zonder schuilstal en na het werk wil ik hem niet bezweet weer naar buiten doen (hij kan zich nogal eens druk maken). Dus dan liever een dek op en wat dunner in het haar zodat hij sneller opdroogt. 'S-nachts staat hij op stal.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:37

Afbeelding

Dankje Rivano!! Het is gelukt! *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:25

jacqii schreef:
Ik meld mij ook! Mijn 3,5 jarige merrie is net zadelmak gemaakt en is 14 februari naar 'huis' gekomen. 2019 staat dus in het teken van rustig opbouwen en vooral veel plezier maken! Ik heb er nu 4 keer opgezeten in totaal. :Y)

( ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen dus dat houden jullie tegoed :+ )

Jouw paard heb ik gezien bij de open training van Feather Light! Wat een mooie stoere dame heb je! Ga je vast veel plezier mee hebben :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:13

jacqii schreef:
[ [url=m/L3tLh4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje Rivano!! Het is gelukt! *\o/*

Yeah!!
Leuk, dan kunnen we je ook met fotos volgen.
Mooie dame hoor!