Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoSav schreef:Aw, dank je wel!Wat hebben jullie ook al een band samen. Blijf het leuk vinden jullie updates te lezen.
Wat betreft je moeder aan een eigen paard zijn er natuurlijk wel goed doorgereden Tekes op de markt, maar daar hangt vaak wel een behoorlijk prijskaartje aan. Kijk, zelfs voor recreatie vind ik ze dat geld waard. Als stokmaat en leeftijd geen belemmering is, zijn er af en toe in Duitsland wel voor een nette prijs basis opgeleide Tekes te vinden.(Maar goed, "nette prijs" is ook weer zo abstract, he?)
Heb je echt een beperkt budget en toch het liefst een Teke? In Hongarije en Tsjechië zijn ook ruinen en ook wel highbreds te vinden voor onder de 5.000 die netjes beleerd zijn. Maar dan zit je natuurlijk met de afstand.
Verder leuk dat jullie gestaag vorderingen blijven maken!
SVRL schreef:Rustig aan geraken we er wel.Fijn dat het zo goed gaat, echt een leuke update om te lezen.
En tja, wandelende snoepmachines, ik ken het probleem. Wordt er ook gek van.
Varekaj schreef:Foei!Ik heb nog geen reet uitgevoerd aan opknapwerken![]()
![]()
Heb sinds 2 weken uitbreidingsuren op contract gekregen dus mijn dagen zijn nu iets drukker geworden.
Ik doe nu 20u bureau en 10u verpleging per week. Ideale combinatie werk en vrije tijd behouden!
Volgende week heb ik geen tornooi, als je op zaterdag graag een rondje maakt met een ervaren paard erbij? Dan zorg ik wel voor rustige paden met weinig stukken straat
En dat zakkenrollen... dat ga je er niet meer uit krijgen vrees ik. Hier weten ze ook perfect bij wie ze zich kunnen opdringen en wie niet. Het enige wat je vooral moet doen is zorgen dat ze niet zodanig ver gaat dat ze je moeder gaat blok zetten of proberen imponeren.
Retjethorse schreef:Aw, dank je wel!![]()
Als ze qua karakter zoals Aliaa zijn, dan zijn ze zoveel meer waard, zeker voor recreatie kan ik me geen beter paard voorstellen. Aliaa is nog jong en vrijwel onbeleerd, maar ze geeft gewoon vertrouwen en is zo eerlijk...
Mijn moeder is niet de grootste (ze is ongeveer 1m58) en heeft liever geen reus onder haar kont, dezelfde schofthoogte als Aliaa is zeker groot genoeg (ik schat dat zij rond 1m55 zit). Leeftijd maak ook niet zoveel uit, bij voorkeur eentje die al wat ervaring heeft (dus het jonge grut valt sowieso al af), iets ouder mag ook, maar té oud liever niet. En dan is de vraag wat te oud is natuurlijk... De ene is 20 en kan nog jaren mee, terwijl de ander al rond 15 op pensioen moet om het zo maar even te zeggen. We zoeken een paard welke toch nog een aantal jaar mee zou kunnen op buitenrit. Mijn eigen voorkeur gaat er toch naar uit om niet boven de 15 jaar te gaan, maar opnieuw, dit is zo abstract ook... Als je hét paard tegenkomt, dan gaan die enkele jaren jonger/ouder het verschil niet maken.
Vooral het karakter is belangrijk, een minder ervaren ruiter als mijn moeder moet er veilig mee op pad kunnen.
Budget hangt ook af van het paard natuurlijk. Maar aangezien de kosten zeer waarschijnlijk voor mij zullen zijn, is dat natuurlijk beperkter dan wanneer mijn ouders het paard zouden betalen.Ik denk dat het budget ruim genoeg is om iets leuks te vinden in elk geval.
Mocht je wat leuks weten staan, mag je dat gerust laten weten hoor.
ieris schreef:Ach, ze is erger gewoon van mij...Ze kijkt er echt zo bij van wat doe je me aan moet dat nou!
Maar wel fijn als het goed werkt, prikbeestjes zijn ook niet leuk.
Jee dat lijkt me ook vervelend als je moeder de levende snoepmachine uithangt, zou dan ook ruzie krijgen hoor als de mijne dat zou doen.
Hoop dat jullie een fijn paardje voor haar vinden, is wel zo gezellig om lekker samen op buitenrit te gaan.
Ja gevoelig huidje is heel herkenbaar, hier ook een veulen die meteen na de eerste keer halster aan doen de afdrukn het halster in de haren had staan. Had het maar heel even om gehad. Gaat echt zo snel.
Varekaj schreef:Ik heb het vliegenmasker besteld bij Kifrahorse.nl. Daar kost het 33.95 euro geloof ik, maar met verzendkosten erbij zat ik toch al snel 10 euro meer. Er zijn nog webshops die ze verkopen, maar Kifrahorse was de goedkoopste die ik vond, verzendkosten niet meegerekend.Oh waar heb je dat masker gevonden en welke prijs hangt eraan? Lijkt me I-DE-AAL voor mijn heer en meester in vliegenmaskers uitkrijgen/slopen...