Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cerosa schreef:Wat fijn! Klinkt als een heerlijk ritje. Wel vervelend van de heup, is dat dezelfde als de appeltaart van het blauwe plekken topic? Heftig dat het tot een operatie komt waarschijnlijk. Zag er ook wel flink beurs uit.
Leuk setje hebben jullie!
Nadiine__x schreef:Ik ben blij dat je lieve duke verhuisd hebt, tijdenz ons laatste ritje maakte ik mij best een beetje zorgen om hem. En dan kun je als eigenaar 200 inzet geven en bijvoeren, maar een stalbaas hoort in te grijpen als haar pensiopaarden zo danig achter blijven..
Super fijn dat hij zo bij komt, hij ziet er inderdaad al een stuk beter uit!!
En wat fijn dat je er even opgezeten hebt, hopelijk heb je er niet teveel spijt van vandaag
Nadiine__x schreef:Sommige paarden hebben die stalrust nodig
Je weet hoe bij mij de paarden staan, en ik heb er ook 2 die snachts op stal gaan van 23:00 tot 8 a 9:00, die 2 hebben gewoon even een plekje voor zichzelf nodig, hun eigen voertjes en even wat extra voordroog ipv hooi.
Niet alle paarden zijn gemaakt voor 24/7 buiten op weidehooi.
Echt fijn dat duke zo opknapt!!
Ik vind het wel echt bizar wat hij aan krachtvoer extra bijkrijgt..
Dat voer wat ik jou adviseerde, als je daar 1 kilo per dag van geeft en hij daarnaast onbeperkt hooi heeft zou dat echt voldoende moeten wezen voor hem! Je zou nog 1,5 kilo kunnen doen en afbouwen als hij op gewicht is, maar wat hij nu krijgt is echt bizar, je houd zelf ook geen portomonnee over zo
Daarnaast gaat hij sublementen te veel binnen krijgen en hierdoor veel meer plassen en ze niet kwijt kunnen. Distels eten duidt op een nier die overvol is/niet lekker gaat.
Pluis heeft daarvoor druppels gekregen van de osteopaat, die vrat al haar hele leven distels en nu opeens is het over. Stond daar echt versteld van, dacht ja ja zal wel haha.
Krijgt hij echt hooi hooi?
Dan zou je nog kunnen overwegen om hem de nacht op wat vetter voordroog te zetten. Dat scheelt je financiël ook een hele bult hoor![]()
Het zijn maar tips hoor!!
Hij ziet er echt al onwijs veel beter uit!! Verhuizen is goede keuze geweest
Sintara schreef:Ja, z'n voorpluk is ongeveer gelijk aan die van mijn paard hahaah, Engels volbloedgelukkig heeft Mel nog wel behoorlijk dikke manen voor een volbloed, ik laat ze uitgroeien nu, kijken of het wat wordt[ [url=m/wiQX9l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo niet dan gaat het er weer af, maar dat kan altijd nog. Waarschijnlijk wordt het dan ook een hanekam