Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Leo schreef:sanne83 schreef:Ik zie ook niet de toegevoegde waarde van zonder lijn werken. Je hebt dan geen enkele controle bij spanning en wegrennen.
Mits je de juiste ruimte hebt en de lichaamstaal beheerst. Ik had zeker heel veel baat juist bij werken zonder lijnen bij mijn vluchter. Geen lijnen als stoorzender of mogelijk obstakel, wel een veilige ruimte waar hij het prima op een lopen kon zetten zonder risico's. Ook met 'gekke' / nieuwe dingen had ik hem het liefste helemaal los, in een roundpen. Koos hij voor vluchten, prima, maar vanaf daar bepaal ik het tempo en de richting. Zodra hij tekenen van ontspanning en focus toonde liet ik hem weer bij me komen. Bij mij en eventueel bij dat gekke nieuwe ding, is er rust en ontspanning. Zelf leren nadenken
poes schreef:Van de andere kant: te veel denken en te veel psychologie is ook een zeer grote valkuil. Goed kijken maar wel blijven doen. En verder werken met een plan werkt bij mij goed.
Goof schreef:Ik lees constant terug dat je alles voor hem wil oplossen, overal druk wil weghalen als hij die ervaart. Hij leert op die manier nooit zelf denken en oplossen. Laat hem eens met rust, laat hem eens rennen, laat hem eens schrikken, laat hem eens wegspringen. Leer hem zelf denken.
Goof schreef:Ik lees constant terug dat je alles voor hem wil oplossen, overal druk wil weghalen als hij die ervaart. Hij leert op die manier nooit zelf denken en oplossen. Laat hem eens met rust, laat hem eens rennen, laat hem eens schrikken, laat hem eens wegspringen. Leer hem zelf denken.