dieseltje schreef:Weet je wat het nou net is? Jij zegt dat je niet in de positie bent om eisen te stellen of voorwaarden te creëren, ik ben het daar niet mee eens.
Ik zou inderdaad mijn ouders laten bellen (liefst vader-figuur, van man tot man werkt vaak verhelderend en minder emotioneel...) en dan aangeven dat je x-bedrag voor Lotje bereid bent te geven (eerder genoemde vraagprijs) en dat er een vervangende pony is gevonden. Deze komt op proef zoals afgesproken, maar Lotje gaat mee naar huis. Of de vervangende pony wel of niet voldoet is tussen manege-eigenaar en eigenaar pony, daar zitten jullie niet meer tussen!
De manege-eigenaar gaat nooit of te nimmer meer dat bedrag ontvangen voor Lotje, Lotje gaat immers geld kosten. Ze loopt niet optimaal, heeft meerdere gezondheidsproblemen, is oud, is op en niet meer in staat/geschikt voor manege-werk. Het hele land is vol met veel geschiktere pony's.
Laat er door je vader een take it or leave it verhaal van maken (zakelijke aanpak), jullie leggen een klap geld neer voor een pony die dat in de verste verte niet meer waard is, blijkbaar vind de manege-eigenaar geld erg belangrijk (belangrijker dan welzijn) en als je dat geld neertelt mag je zeker wel wat eisen stellen in het belang van Lotje.
Ik geloof niet dat de manege-eigenaar liever Lotje heeft staan met haar rugzakje aan problemen en risico's ipv een leuke cent duiten, hij verdient dik op deze transactie.
Als hij wel zo vuil wil zijn om compleet zijn wil door te duwen (harteloos richting Lotje en jullie) en dus kiest voor Lotje ipv het geld, dan is hij bovenop alles wat hij al is ook nog eens behoorlijk stom.
Dit dus! Jij bent zeker ook in de positie om eisen te stellen. Laat je niet ondersneeuwen!