Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 18:48

Ragdollcat schreef:
Punz schreef:
Ik zou toch kijken of het niet simpeler kan. En dat is inderdaad vragen hoeveel ze voor je pony willen hebben, zónder dat jij verantwoordelijk bent voor vervanging.

Wat een toestand zeg, vind dat ze het je echt niet makkelijk maken.

Dat dus, vreselijk!
Ze vinden het blijkbaar wel leuk om een spelletje met je te spelen..........lijkt het wel.

En ik zou al helemaal niet aan contracten beginnen, echt niet.
Daar ga je gedoe mee krijgen.

Gewoon kopen of ruilen voor een andere pony en klaar en direct wegwezen daar en dan is Lotje thuis bij je.

Ik zou het graag zo hebben, zondag het geld neerleggen en Lotje meteen mee kunnen nemen zonder pardon... Helaas gaat dat niet. Dus dan is een contract wel handig.

Serendipity1

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:40

Ik denk dat je als je met contracten in de weer gaat je nog meer laat piepelen. In de zin van: Jij zit nu de hete kolen uit het vuur te halen voor de manege. Dat is op een bepaalde manier logisch, want je wilt je pony graag hebben. Maar wel tot een bepaalde hoogte.

Ik raad je van harte aan om weer terug te gaan naar de basis en een haalbare en zakelijke deal te sluiten zonder deze driehoeksverhouding en contracten.

Dit is overigens absoluut niet bedoeld als kritiek want ik vind het echt fantastisch wat je over hebt voor die pony

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:42

Serendipity1 schreef:
Ik denk dat je als je met contracten in de weer gaat je nog meer laat piepelen. In de zin van: Jij zit nu de hete kolen uit het vuur te halen voor de manege. Dat is op een bepaalde manier logisch, want je wilt je pony graag hebben. Maar wel tot een bepaalde hoogte.

Ik raad je van harte aan om weer terug te gaan naar de basis en een haalbare en zakelijke deal te sluiten zonder deze driehoeksverhouding en contracten.

Dit is overigens absoluut niet bedoeld als kritiek want ik vind het echt fantastisch wat je over hebt voor die pony

Dus uw advies is te werk gaan zonder contracten? Want er zijn echt geldige punten gegeven betreffende de proefperiode in het geval van schade aan de pony. Moet ik mezelf daar niet voor gaan indekken?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:47

Proefperiode is voor de eigenaar van die pony. Sta jij verder buiten ts..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:55

Zammie schreef:
Proefperiode is voor de eigenaar van die pony. Sta jij verder buiten ts..

Maar als er iets gebeurt met die pony waardoor hij Lotje niet meer kan vervangen. Dan krijg ik haar alsnog niet terug.. Hoe kan ik dat voorkomen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:01

Kun je niets aan doen. Jij bent niet de eigenaar van die pony en daar sta je dus buiten. Jij kunt Lotje pas terug kopen als er een andere pony voor is. Gaat het om welke reden niet door met deze pony, krijg je Lotje dus niet terug. Je wordt nu echt voor de gek gehouden ts. Die eigenaar is een vuil spelletje aan het spelen. Ik kan er niets anders van maken..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:13

Zammie schreef:
Kun je niets aan doen. Jij bent niet de eigenaar van die pony en daar sta je dus buiten. Jij kunt Lotje pas terug kopen als er een andere pony voor is. Gaat het om welke reden niet door met deze pony, krijg je Lotje dus niet terug. Je wordt nu echt voor de gek gehouden ts. Die eigenaar is een vuil spelletje aan het spelen. Ik kan er niets anders van maken..

Hmm dat is waar. Maar de proefperiode moet ergens zwart op wit komen te staan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:50

De eigenaar van de pony moet afspraken maken met die manege over die proefperiode. Daar moet jij niet tussen gaan zitten. Jij bent geen partij in die transactie. En laat ze ook zelf onderling het vervoer van de pony regelen. Als die eigenaar van de manege en die eigenaar van de pony serieus zijn in hun plannen, dan regelen ze dat.

Vraag anders hulp van iemand die iets zakelijker in dit soort dingen staat.... Want ik heb de indruk dat je jezelf met je goede bedoelingen in de nesten gaat werken.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:54

Eens met Safina en Zammie. Ik vind het echt heel erg k ut voor je hoe je dit loopt. Als er iets gebeurd met de pony heb jij daar niets mee te maken en ik denk eigenlijk ook dat je daar niets mee te maken moet willen hebben.

Probeer terug te gaan naar de eigenlijke deal: Als er een vervanger is, koop jij Lotje. Je kan vervangers aandragen, maar daar houdt helaas je invloed op.

Een pagina geleden stelde ik voor om éen van je ouders eens een voorstel te laten doen aan de manege eigenaar. Is dat geen optie? Wellicht wordt je vader of moeder wat serieuzer genomen en wordt de deal weer wat zakelijker.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:59

Serendipity1 schreef:
Eens met Safina en Zammie. Ik vind het echt heel erg k ut voor je hoe je dit loopt. Als er iets gebeurd met de pony heb jij daar niets mee te maken en ik denk eigenlijk ook dat je daar niets mee te maken moet willen hebben.

Probeer terug te gaan naar de eigenlijke deal: Als er een vervanger is, koop jij Lotje. Je kan vervangers aandragen, maar daar houdt helaas je invloed op.

Een pagina geleden stelde ik voor om éen van je ouders eens een voorstel te laten doen aan de manege eigenaar. Is dat geen optie? Wellicht wordt je vader of moeder wat serieuzer genomen en wordt de deal weer wat zakelijker.

Wat voor voorstel zit je aan te denken? Ik spreek de manege eigenaar zelden, puur een enkele bericht met wanneer de pony komt. Op welke manier zal hij mijn ouders serieuzer behandelen? Officieel ben ik gewoon een volwassene. Het kan zijn dat hij mij gewoon als een kind ziet, maar ik kan niks verzinnen wat mijn ouders kunnen zeggen km he torches te versnellen... Kan je het mij wat verduidelijken? :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:17

emilyslaluna schreef:
Serendipity1 schreef:

Wat voor voorstel zit je aan te denken? Ik spreek de manege eigenaar zelden, puur een enkele bericht met wanneer de pony komt. Op welke manier zal hij mijn ouders serieuzer behandelen? Officieel ben ik gewoon een volwassene. Het kan zijn dat hij mij gewoon als een kind ziet, maar ik kan niks verzinnen wat mijn ouders kunnen zeggen km he torches te versnellen... Kan je het mij wat verduidelijken? :)

Ik snap wel wat er wordt bedoeld. Jij bent nu zo emotioneel betrokken dat daar misschien een beetje misbruik van wordt gemaakt. Je ouders staan er wat verder af. Zij kunnen het misschien zakelijk beter afhandelen.
Je doet ontzettend je best! Maar ik denk dat je er wel iets te ver in doorslaat. Je bent alles aan het regelen terwijl dat niet de afspraak was, je hoefde alleen maar te helpen met een vervanger zoeken.. maar zelfs dat hoefde niet omdat ze dat zelf al zouden doen.

Ik bedoel het niet vervelend ts. Ik vind het top dat je dit voor Lotje wil doen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:26

Willeke_ schreef:
Ik snap wel wat er wordt bedoeld. Jij bent nu zo emotioneel betrokken dat daar misschien een beetje misbruik van wordt gemaakt. Je ouders staan er wat verder af. Zij kunnen het misschien zakelijk beter afhandelen.
Je doet ontzettend je best! Maar ik denk dat je er wel iets te ver in doorslaat. Je bent alles aan het regelen terwijl dat niet de afspraak was, je hoefde alleen maar te helpen met een vervanger zoeken.. maar zelfs dat hoefde niet omdat ze dat zelf al zouden doen.

Ik bedoel het niet vervelend ts. Ik vind het top dat je dit voor Lotje wil doen!

Je hebt wel gelijk denk ik. Ik ben ook veel te veel aan het doen voor die mensen. Maar ik kan ook niet anders. Als ik niks doe, dan gebeurt er ook niks. Die manege heeft zeker geen haast om haar weg te doen. Niemand heeft haast om Lotje thuis te krijgen, behalve ik. Ik ben de enige die dingen probeert te regelen, want als ik het niet doe, dan komt Lotje nooit meer thuis. Omdat tegen de tijd dat ze voor hun niet meer kan lessen, is haar arteose waarschijnlijk te ver om haar nog in leven te houden.

Ik ben bang dat ze uiteindelijk niet thuis komt als ik nu de situatie laat zakken...

Op zich zijn mijn ouders wel een optie. Maar wat kunnen zij nu doen tegen deze situatie? De pony komt hoe dan ook pas zondag. Ik wil er dan bij zijn. Misschien als mijn ouders ook mee gaan, kunnen ze de manege eigenaar overhalen om Lotje eerder aan ons te verkopen. Maar ik denk niet dat het gaat werken. De manege eigenaar heeft de 'upper hand' hier, ik heb eigenlijk geen poot om op te staan om eisen te gaan stellen...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:48

Ik snap je echt helemaal. Je moet dit wel doen want anders gebeurt er niets.
Misschien kunnen je ouders de manege bellen, aangeven dat je er erg druk mee bent en dat ze graag wat afspraken willen maken (al is het onder het mom van vervoer oid) zodat duidelijk is dat jullie heel serieus zijn en het willen regelen. Misschien kunnen je ouders ook aangeven dat ze graag een back up plan willen omdat ze jou niet teleurgesteld willen hebben als het allemaal niet lukt met de vervanger. Voor de manege eigenaar moet dan ook duidelijk zijn dat er wel echt iets staat te gebeuren ipv het pennyverhaal dat een meisje haar oude pony terug wil hebben. Ik denk eigenlijk dat de eigenaar 'zo vaak' hoort dat jonge meisjes hun lievelingspony willen kopen maar dat ze het helemaal niet kunnen bekostigen oid. Misschien dat hij daarom ook niet zo hard loopt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:53

Volg dit verhaal al een tijdje
Jij kan die pony als optie aandragen
Maar verder moet je er eigenlijk tussen uit blijven !
Want als er dadelijk wat gebeurd met die pony
Of als er een kind afduvelt
Is het nog jouw schuld ook nog .
Je moet vragen wat hun prijs is voor lotje op moment dat ze een vervanger hebben .
En afspreken dat je lotje komt ophalen als de vervanger er is of gevonden is
Die manege houder is niet gek
Lotje is al bekend met kreupel heden . En hij zal nooit weer een te groot bedrag voor haar krijgen
Hooguit € 300 slacht geld
En als ze eerder omvalt betaald ie euthenasie door een DA en de rendac

Hard gezegd
Maar dit zijn kei harde feiten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:55

Willeke_ schreef:
Misschien kunnen je ouders de manege bellen, aangeven dat je er erg druk mee bent en dat ze graag wat afspraken willen maken (al is het onder het mom van vervoer oid) zodat duidelijk is dat jullie heel serieus zijn en het willen regelen. Misschien kunnen je ouders ook aangeven dat ze graag een back up plan willen omdat ze jou niet teleurgesteld willen hebben als het allemaal niet lukt met de vervanger. Voor de manege eigenaar moet dan ook duidelijk zijn dat er wel echt iets staat te gebeuren ipv het pennyverhaal dat een meisje haar oude pony terug wil hebben. Ik denk eigenlijk dat de eigenaar 'zo vaak' hoort dat jonge meisjes hun lievelingspony willen kopen maar dat ze het helemaal niet kunnen bekostigen oid. Misschien dat hij daarom ook niet zo hard loopt.

Ja dat is wel een goed idee. Dankjewel.
Beetje toevallig dat je het zegt, maar ik ben niet het eerste geval bij hun. Of ja, het andere geval was heel anders.

Een paar maanden geleden kwam een moeder met pubers aan dat ze hun oude pony op de manege hadden gevonden. Deze hadden ze verkocht omdat de kinderen over wilden naar de paarden. Later hadden ze heimwee naar de pony's en wilden ze hun oude pony terugkopen. Dit hebben ze ook gedaan.

Het verschil was dus dat die pony veel jonger was en ingezet werd bij de oudere kinderen. Daar zijn meer pony's dan voor de kleintjes. Daarom mag Lotje niet zo makkelijk weg...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:03

Toevallig idd!
Ik zou je ouders vragen even te bellen en de eigenaar even wakker te schudden 'En we begrepen ook dat u zelf ondertussen nog verder zoekt naar een pony, heeft dat nog iets opgeleverd?'

En even aangeven dat het vanwege school wel wat haast begint te krijgen. 'Ze is er nu dag en nacht zoet mee en school mag er natuurlijk niet onder lijden blabla. Kunnen we het nog bespoedigen?'
Beetje draagvlak creëren bij die meneer.
Succes!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 23:07

Willeke_ schreef:
Toevallig idd!
Ik zou je ouders vragen even te bellen en de eigenaar even wakker te schudden 'En we begrepen ook dat u zelf ondertussen nog verder zoekt naar een pony, heeft dat nog iets opgeleverd?'

En even aangeven dat het vanwege school wel wat haast begint te krijgen. 'Ze is er nu dag en nacht zoet mee en school mag er natuurlijk niet onder lijden blabla. Kunnen we het nog bespoedigen?'
Succes!

Dat is een goed idee. Ik zal het met mijn ouders overleggen. Wel heb ik al eerder bij de eigenaar aangekaart dat mijn herexamens eraan komen en Lotje eigenlijk dit weekend al opgehaald moet worden. Maar dat mocht niet. Hij zei er verder ook niks over behalve dat hij hoe dan ook een volledige proefweek wilt.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:10

Willeke_ schreef:

even wat in laatste zin ook staat, het is een soort Penny verhaal, en degene neemt je echt in de maling. Ik vind het te treurig dat Lotje zo ontzettend nodig is terwijl de pony al niet zuiver loopt.
Ik blijf het een spelletje noemen, pesten eigenlijk meer.
Beetje gevoelsmens zou zeggen koop de pony zodat ze nog een fijn laatste jaren heeft , maar die passie zie ik niet terug in de reactie vd manegehouder.
Ze hebben een echt puur zakelijk gedachte, Lotje moet blijven voor de klanten zodat er geld binnenkomt..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:54

emilyslaluna schreef:
Willeke_ schreef:
Toevallig idd!

Succes!

Dat is een goed idee. Ik zal het met mijn ouders overleggen. Wel heb ik al eerder bij de eigenaar aangekaart dat mijn herexamens eraan komen en Lotje eigenlijk dit weekend al opgehaald moet worden. Maar dat mocht niet. Hij zei er verder ook niks over behalve dat hij hoe dan ook een volledige proefweek wilt.

Persoonlijk zou ik gewoon proberen te regelen dat je ouders Lotje direct ophalen als die andere pony na die proefweek goed genoeg is.
Dan heb je haar daar tenminste weg, ik ben bang dat het door uitstellen anders alleen maar lastiger gaat worden.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:40

Elisa2 schreef:
Persoonlijk zou ik gewoon proberen te regelen dat je ouders Lotje direct ophalen als die andere pony na die proefweek goed genoeg is.
Dan heb je haar daar tenminste weg, ik ben bang dat het door uitstellen anders alleen maar lastiger gaat worden.

Van onze kan gaat het zeker niet uitgesteld worden. Ik wil juist proberen dat we haar eerder op kunnen halen. Maar in principe, als die pony zondag gebracht wordt, is de zaterdag erna de 7e dag. Dus dan zou Lotje eigenlijk al mee kunnen. Zeker als we haar bijvoorbeeld in de avond na de lessen ophalen, er is namelijk geen verschil tussen zaterdag avond en zondag ochtend toch?

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:48

Weet je wat het nou net is? Jij zegt dat je niet in de positie bent om eisen te stellen of voorwaarden te creëren, ik ben het daar niet mee eens.

Ik zou inderdaad mijn ouders laten bellen (liefst vader-figuur, van man tot man werkt vaak verhelderend en minder emotioneel...) en dan aangeven dat je x-bedrag voor Lotje bereid bent te geven (eerder genoemde vraagprijs) en dat er een vervangende pony is gevonden. Deze komt op proef zoals afgesproken, maar Lotje gaat mee naar huis. Of de vervangende pony wel of niet voldoet is tussen manege-eigenaar en eigenaar pony, daar zitten jullie niet meer tussen!
De manege-eigenaar gaat nooit of te nimmer meer dat bedrag ontvangen voor Lotje, Lotje gaat immers geld kosten. Ze loopt niet optimaal, heeft meerdere gezondheidsproblemen, is oud, is op en niet meer in staat/geschikt voor manege-werk. Het hele land is vol met veel geschiktere pony's.
Laat er door je vader een take it or leave it verhaal van maken (zakelijke aanpak), jullie leggen een klap geld neer voor een pony die dat in de verste verte niet meer waard is, blijkbaar vind de manege-eigenaar geld erg belangrijk (belangrijker dan welzijn) en als je dat geld neertelt mag je zeker wel wat eisen stellen in het belang van Lotje.

Ik geloof niet dat de manege-eigenaar liever Lotje heeft staan met haar rugzakje aan problemen en risico's ipv een leuke cent duiten, hij verdient dik op deze transactie.
Als hij wel zo vuil wil zijn om compleet zijn wil door te duwen (harteloos richting Lotje en jullie) en dus kiest voor Lotje ipv het geld, dan is hij bovenop alles wat hij al is ook nog eens behoorlijk stom.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:22

dieseltje schreef:
Weet je wat het nou net is? Jij zegt dat je niet in de positie bent om eisen te stellen of voorwaarden te creëren, ik ben het daar niet mee eens.

Ik zou inderdaad mijn ouders laten bellen (liefst vader-figuur, van man tot man werkt vaak verhelderend en minder emotioneel...) en dan aangeven dat je x-bedrag voor Lotje bereid bent te geven (eerder genoemde vraagprijs) en dat er een vervangende pony is gevonden. Deze komt op proef zoals afgesproken, maar Lotje gaat mee naar huis. Of de vervangende pony wel of niet voldoet is tussen manege-eigenaar en eigenaar pony, daar zitten jullie niet meer tussen!
De manege-eigenaar gaat nooit of te nimmer meer dat bedrag ontvangen voor Lotje, Lotje gaat immers geld kosten. Ze loopt niet optimaal, heeft meerdere gezondheidsproblemen, is oud, is op en niet meer in staat/geschikt voor manege-werk. Het hele land is vol met veel geschiktere pony's.
Laat er door je vader een take it or leave it verhaal van maken (zakelijke aanpak), jullie leggen een klap geld neer voor een pony die dat in de verste verte niet meer waard is, blijkbaar vind de manege-eigenaar geld erg belangrijk (belangrijker dan welzijn) en als je dat geld neertelt mag je zeker wel wat eisen stellen in het belang van Lotje.

Ik geloof niet dat de manege-eigenaar liever Lotje heeft staan met haar rugzakje aan problemen en risico's ipv een leuke cent duiten, hij verdient dik op deze transactie.
Als hij wel zo vuil wil zijn om compleet zijn wil door te duwen (harteloos richting Lotje en jullie) en dus kiest voor Lotje ipv het geld, dan is hij bovenop alles wat hij al is ook nog eens behoorlijk stom.

Dit dus! Jij bent zeker ook in de positie om eisen te stellen. Laat je niet ondersneeuwen!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:54

dat zou dan 1500 euro zijn, die eerder genoemde vraagprijs. Dat is immers de richtprijs die ts van de manege gekregen heeft toen ze vroeg in wat voor richting ze moest denken wat de vervangende pony ging kosten.
Dat is gewoon belachelijk veel voor deze pony.
Waarschijnlijk hebben ze zelf 250 euro betaald.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 13:24

xxCYNNxx schreef:
dat zou dan 1500 euro zijn, die eerder genoemde vraagprijs. Dat is immers de richtprijs die ts van de manege gekregen heeft toen ze vroeg in wat voor richting ze moest denken wat de vervangende pony ging kosten.
Dat is gewoon belachelijk veel voor deze pony.
Waarschijnlijk hebben ze zelf 250 euro betaald.

Het zou inderdaad die 1500 euro moeten zijn. Maar dat gaat hem zeker niet worden...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:26

dat kan ik me voorstellen :)