Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

was blijkbaar niet zijn dag.
. Ging echt heel erg fijn! Ik reed in de buitenbaan omdat er binnen nog manegelessen waren en Bel begon enorm schrikkerig. Er ritselden zoveel blaadje s en er was zoveel te zien en te doen. Maar, na wat eenvoudig op te lossen momentjes, liep ze als een zonnetje. Ze was heel fijn in de aanleuning, mooi ruimte achter de kaak en gewoon heel fijn naar voren. Als ze dan een keer schrok, kon ik gewoon doorrijden. Uiteindelijk de proeven doorgereden en ik ben helemaal klaar voor morgen! Ik weet dat het dan zomaar anders kan zijn (andere omgeving doet zoveel), maar meer dan dit kan ik niet doen!
Sjolvir schreef:Indestal schreef:Het lijkt mij leuk lid te worden, alleen rijd ik niet zo goed op mijn uber onzekere paard, zou ik er wat aan hebben?
Ik snap nog even niet hoe jullie leren, van filpmpjes die hij neerzet met infotalk en voorbeelden? Of worst jullie ruiterschap door hem beoordeeld via filmopname?
Ze leggen redelijk uit wat ze doen op die filmpjes, dan ga je naar je paard en je probeert datgene wat je hebt gehoord ten uitvoer te brengen en inderdaad dat gaat niet altijd goed en soms duurt het lang en soms lijkt het totaal niet te werken. Kwestie van toch niet handig genoeg, of toch nog iets fout doen of gewoon meer tijd nodig. En ja, is lasting. Je kan een eigen filmpje indienen, krijg je dan commentaar op.
Mrijn schreef:Zijn er hier ook mensen die ook het Tristan Tucker pakker hebben en erbij doen. Dat lijkt me ook zo rete-interessant, maar ik weet niet of dat verwarrend of strijdig gaat zijn met Rien.
Heb je het gevoel dat je meer geduld hebt als je weet waar je mee bezig bent? Succes morgen!

Uiteindelijk 5e geworden in een heel sterk deelnemersveld van 11 man met 188, waarbij ik ook 3 dikke 4'en op het protocol had staan wegens een verprutste contragalop (paardje schrok van wat langs de kant) en daardoor ook een verprutste overgang naar draf (zat ik natuurlijk al in). En meneertje besloot op rust te gaan staan in het halt houden
Hahaha, maar al veel beter dan de vorige wedstrijd. Toen liep hij mega op de rem, sloot zich helemaal af voor mijn hulpen en heb ik bijna alleen op spoortjes moeten rijden. Tijdens het losrijden vandaag mega reactie op de kleine beenhulp, in de proef ietsje op de rem, maar kon er super aan blijven rijden. En dat pas na 2x rijden volgens online training. Daardoor heb ik alweer zin in de volgende keer rijden, ben benieuwd! Ben in ieder geval trots op knappie