Beest was verontwaardigd dat we al zo snel klaar waren maar ik vond dat ik mijn geluk wel genoeg beproefd had

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JosjeDZ schreef:Leuk, Azmay! Wat goed. Heb je het lange teugelen ook met kaptoom gedaan? Ik heb gisteren zadel opgedaan en wat met mijn voet in de beugel (beide kanten) wat druk gezet. Nog niet gaan hangen. Vond ie helemaal prima. Ik heb hem dan zelf vast, maar blijft relaxed stilstaan. Zo gaaf vind ik dat!
EdkingEnzo schreef:Jeetje wat spannend Suikermeisje! Laat je weten hoe het gegaan is?
Waaah wat goed Azmay!! Knappe Dief![]()
Enzo is van 30 april![]()
Ik heb ook wat leuks te vertellen. Enzo is afgelopen donderdag voor het eerst in het bos geweest voor een fotoshoot! Hij heeft zich keurig gedragen!![]()
Ik ben trouwens lid van de paard natuurlijk Facebook groep. (volgens mij heet het zo..) en had daar een berichtje geplaatst. Kreeg reacties dat ik eigenlijk het beste kon wachten tot dat hij 5,5 / 6 jaar zou zijn met het inrijden.. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Ik wil graag nog even wachten met echt rijden, zal dit jaar voornamelijk wat voorwerk gaan doen en misschien er eind dit jaar een keertje opzitten maar ik vind wachten tot hij 5,5/6 is wel erg lang.
EdkingEnzo schreef:Ben ik het met je eens! Ik ga denk ik ook echt beginnen wanneer hij 4 is. En zware training ga ik toch niet doen. Gewoon lekker bosritjes maken hou ik het eerst dan bij. Maar ging me meer om dat ik 5,5 / 6 wel erg oud vind om er pas voor het eerst op te stappen en was benieuwd hoe jullie daar over denken.
Quir schreef:Ik vind het belangrijkste dat je vooral goed kijkt en blijft kijken naar je paard.
Mijne heeft vandaag voor de eerste keer een hoofdstel om gehad. Ze vond t bit maar niets, haha. Maar wel super braaf en stoer. Hoofdstel zit verder gewoon vast, heel los. Eerst maar eens wennen aan dat ding in haar mond.
[ [url=m/e0mg4C.jpg]Afbeelding[/url] ]
LianaDV schreef:Quir schreef:Ik vind het belangrijkste dat je vooral goed kijkt en blijft kijken naar je paard.
Mijne heeft vandaag voor de eerste keer een hoofdstel om gehad. Ze vond t bit maar niets, haha. Maar wel super braaf en stoer. Hoofdstel zit verder gewoon vast, heel los. Eerst maar eens wennen aan dat ding in haar mond.
[ [url=m/e0mg4C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knap hoofdstel met die brede neusriem, waar heb je het vandaan?
_Melanietje_ schreef:Iedereen heeft zijn eigen mening hierover en er zal geen goed of fout antwoord hiervoor zijn.
Mijn persoonlijke kijk, een paard zadelmak maken tussen 3 en 4 jaar. Tot 5,5 / 6 jaar wachten vind ik te lang. Als ze nog in de groei zijn kunnen de gewrichten, botten, pezen en spieren meegroeien in het werk wat ze straks moeten doen.
Ik zie vergelijk het altijd met mensen, kinderen doe je ook al laten sporten vanaf een bepaalde leeftijd zodat alles voorbereid wordt voor later. Je begint niet pas op je 18e met sporten wanneer je uitgegroeid ben. Doe je dat wel heb je grotere kans op blessures enzovoort.
Ik probeer een tussenweg hierin te zoeken. Die van mij is van mei 2014 en wil hem van de zomer zadelmak maken en dan van de winter een vakantie geven. Weer lekker jong mogen zijn.