[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:50

Oh bah.......ik miste je verhalen ook al... beterschap!

kwita

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:58

wat een rot bericht, hopelijk heb je snel wat meer lucht!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:47

Veel beterschap ook van hieruit gewenst.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:51

He bah! Beterschap!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 08:10

Dankje allemaal, lief :)
Heb voor het eerst sinds een week weer beter kunnen slapen met meer lucht. Hoefde niet meer rechtop te slapen. Dus medicijnen doen al wat.
Heb nog wel erg veel pijn in en rondom de longen en spieren
Maar daa logisch.
Lekker rusrig aan doen. Hoef alleen een paar keer de paarden en de homd te verzorgen. Voor de rest blijf ik lekker op de bank.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 15:50

Heb geen leuke update van Nick of Bliksem.
Maar omdat het vakantie is mochten David en Marloes gisteren mee naar de manege waar ik vrijwilligers werk doe. Ik heb niks gedaan gisteren hoor, maar moest er toch even heen om een leenzadel terug te brengen en mijn zus doet daar ook vrijwilligerswerk. Dus ging ik gewoon met haar mee.
Marloes en David mochten mee rijden in de les. Ze vonden het prachtig.

Eerst even goed voorbereiden op de les. Een tosti eten in de kantine!
Afbeelding

David zit lekker bij het opstapje naar de les te kijken.
Afbeelding

David houdt Sherlock vast. Het paard waar David en Marloes op mogen rijden.
David lette even niet op en Sherlock wou er vandoor. Oeps!
Afbeelding

Klein Loesje in de les met 'grote mensen!!'. Helemaal blij en trots.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

High 5!
Afbeelding

En David mag ook nog even.
Afbeelding

Na de les heeft David Sherlock weer op stal gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Ondanks de pijn in mijn lijf, toch een hele leuke middag gehad. Vandaag doe ik niks. En kan ook niks. -O- Gelukkig is het weer er ook niet naar om wat te doen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 20:24

Ik heb vandaag aan het einde van de middag nog even een klein wandelingetje gemaakt met Marloes en David. Even frisse neus gehaald.
David nam een vrachtwagen mee die gevuld werd met gras, voor onderweg. :')

Davidje zet ons even op de foto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

David maakt een foto, maar Nick en ik kijken net even naar wat Oscar aan het doen is. :Y)
Afbeelding

Oh die zat in de sloot. :+
Afbeelding

En weer terug naar huis. (Huis links is van ons).
Afbeelding

Gelukkig had David nog weer wat in de vrachtwagen gedaan voor thuis.
Afbeelding

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:31

Wat fijn dat je weet even wat hebt kunnen doen. Beterschap voor zover je dat nog nodig hebt!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 20:35

Dankje :)
Het gaat nu wel aardig, zolang ik rustig aan doe. Zit wel best aan zware medicijnen nu. Ook voor de pijn. Maar dat komt wel goed. Was al blij dat ik even een wandelingetje heb kunnen maken. Al was het maar in onze eigen straat. Ik word namelijk helemaal gek als ik niet naar buiten kan. Vreselijk vind ik dat. Vooral als de zon schijnt! :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 22:20

Vandaag een rondje industrie gedaan.
Marloes lag lekker in de kinderwagen, want ze was nog behoorlijk moe van de verjaardag gisteren avond.
David had gisteren nieuwe laarzen gekregen, dus die moesten uitgebreid getest worden.
En daarvoor moesten we water opzoeken!
Gelijk een goede training voor Nick.
Vorig jaar, toen Nick bij ons was ben ik ontzettend hard van hem afgevallen bij het water. Hij schrok ergens van en sindsdien durfde hij niet meer in de buurt van het water te komen en ik was er toen ook helemaal klaar mee. (Ik kwam toen op dat moeilijke punt dat ik James' dood moest accepteren.)
In de tussentijd hebben Nick en ik weer zoveel gedaan dat ik het vandaag opnieuw wilde proberen.
De spanning steeg gelijk op de plek waar de val vorig jaar gebeurd was.
Nick durfde dan ook niet dichterbij te komen. Maar dat lag voor een groot deel aan mijzelf. Weer veel te onzeker. En een en al angst... Kreeg hem niet in de buurt van het water. En dat frustreerde me. Wat alleen maar averechts werkte.
Ik was teleurgesteld en alle emoties kwamen weer boven. De dood van James, waterpret met James. Gewoon alles.. Man wat miste ik James vandaag weer...
En daarbij kom ook dat ik een behoorlijke winterdip heb en gewoon slecht in mijn vel zit op het moment. Dus moest echt eerst tot rust komen en het anders aanpakken.
Ben vervolgens zelf maar in het water gaan staan en toen lukte het ineens wel! :Y) Ik moest het eerst letterlijk laten zien dat het kon. Daarna kon ik met Nick over en over door het water stappen langs de kant en was er geen probleem meer. Al bleef hij wel op zijn hoede. Maarja dat is logisch.
Toch weer een hele overwinning samen! Nadat het een paar keer goed ging zijn we ook gelijk gestopt om het goed af te sluiten. Om aansluitend nog een rondje over het industrie te stappen.
Nu hoop ik dat er binnenkort lente weer komt, zodat we kunnen gaan oefenen, oefenen, oefenen en in de zomer misschien wel samen een duik kunnen nemen op de plek waar ik dat altijd met James deed!

Afbeelding

Gewone waterplassen zijn geen probleem meer.
Afbeelding

Op naar het water.
Afbeelding

Angst overwonnen, we stappen door het water langs de waterkant. :)
Afbeelding

Afbeelding

En weer terug naar huis. In gedachten verzonken. Denkend aan de avonturen met James.
Afbeelding

Deze waterplas kwamen we ook nog tegen. Weer een mooie oefening.
Afbeelding

En thuis lekker hooi eten.
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:54

Echt ontzettend knap van je dat je steeds je eigen angst weet te overwinnen en Nick er ook in mee neemt. Kan ik wat van leren!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:09

Super knap van je dat je ondanks je zenuwen en de spanning toch je eigen angst weet te overwinnen en zo ook die van Nick. Jullie komen er echt wel samen. James was een top paard en zal altijd bij je zijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:57

Goed gedaan weer!
Gefeliciteerd met de verjaardagen.
Zijn David zijn laarzen ook helemaal goed gekeurd?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 20:31

Update!! Heb eindelijk weer wat met de paardjes kunnen doen vandaag! Na een sombere, natte, drukke week met lichamelijke ongemakken was het vandaag eindelijk tijd voor de paardjes. En kon het ook!

Vanmiddag ben ik gewoon fijn bij de paarden in de weide geweest. Knuffelen, borstelen en nog wat dingetjes op het blok gedaan. Had vitamine Paard ook echt hard nodig!!!
En Blikkie was zo knuffelig en lief vandaag. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daan was de hele dag niet thuis, maar toen hij aan het einde van de middag thuis kwam zijn we nog even fijn als gezinnetje gaan wandelen.
Bliksem mag de volgende keer ook mee. Ik wilde nu graag nog even wat water training met Nick doen. En David had nog wel even zin om bij het water te spelen.
Ondanks dat Nick het toch best wel weer spannend vond, deed hij het al stukken beter dan vorige week!
En omdat we van de vorige keer geleerd hadden, ben ik gelijk eerst met hem aan het touw het water in gegaan. Pas later onder het zadel.
Dus kom maar op met dat mooie weer, dan kunnen we wat vaker oefenen! Zodat het water helemaal vertrouwd wordt :)
Een blije, spetterende hond en spelende kinderen zijn in ieder geval geen probleem meer. :)
Onderweg kwamen we ook nog een open waterpomp tegen. Nou dat was wel zo'n raar ding. Het water klotste eruit en het maakte lawaai. Maar Nick overwon zijn angst. :D Vertrouwde me en kwam bij me naast de pomp staan!
Terug thuis viel Marloes per ongeluk uit de kinderwagen, maar Nick troostte haar en toen was het al snel weer goed! Marloes gaf Nick nog een dikke kus.
Was een fijne wandeling met mijn gezinnetje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waterpomp training.
Afbeelding

En Nick troost Marloesje.
Afbeelding

Afbeelding

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:32

Nick en markoesj <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:07

Oh wat een lieve en gezellige foto's.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:46

leuke up date!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:20

Leuk om weer even wat te lezen :). We wachten allemaal op wat mooier weer zo te zien :).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 18:17

Trainen is herhalen, herhalen en nog meer herhalen...
En ook gisteren zijn we even naar het water gewandeld, wat hier dichtbij is. Dit keer liep Nick er zo in! Grote kleine vriend Bliksem mocht ook mee. Wat natuurlijk een stabiele factor is. Maar je hebt er wel (letterlijk) je handen vol mee. :')
Het leek er zelfs op dat Nick lol kreeg in het water. Stampen met de benen en lekker met de neus erdoor! Het gaat dus steeds beter!! Het moet ook vertrouwd worden en hij moet eerst compleet over zijn angst zijn, voordat hij het leuk kan gaan vinden. Dus dat wordt herhalen.. herhalen :)
James was in het begin ook met geen stok het water in te krijgen. Maar toen hij door kreeg dat het wel erg leuk was, en in de zomer ook heel fijn was hij er met geen stok meer uit te krijgen ;)
Op de terugweg ben nog even bovenop Nick gaan zitten, wat ook erg goed ging zo zonder zadel. Weer fijn vitamine Paard gehad met m'n gezinnetje. Doet me goed.
David en Marloes vermaakten zich uiteraard weer prima in de modder aan de waterkant! Want ze hadden emmertjes, schepjes en graafmachientjes meegenomen.
Kom maar op met dat mooie weer!

De wandeling richting water. Je kan het niet goed zien, maar ik duw Marloes die in de kinderwagen zit.
Afbeelding

Welverdiende aai over de bol.
Afbeelding

Samen met de voetjes in het water.
Afbeelding

En toen stond Nick best een tijdje zo in tot de knieën in het water. Hij stond relaxt en speelde wat met zijn neus in het water. Ook begon ie lekker te stampen! Helemaal top dus! +:)+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je mag er uit hoor... kom je? :=
Afbeelding

En weer terug naar huis. Ik had de laarzen uit gedaan en mijn hardloopschoenen weer aan, want daar kan ik het beste op lopen. Kon het niet laten om er eventjes op te gaan zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:48

Hartstikke leuke foto's weer en een geslaagde training. :D
Ben je niet bang dat je laarzen per ongeluk vol gaan lopen met water? Ik heb met dit weer echt een hekel aan natte voeten. :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 15:28

Victory-Boy schreef:
Hartstikke leuke foto's weer en een geslaagde training. :D
Ben je niet bang dat je laarzen per ongeluk vol gaan lopen met water? Ik heb met dit weer echt een hekel aan natte voeten. :+

Haha tot mijn verbazing was dat niet gebeurd en had ik nog keurig droge voetjes. ;)
Gelukkig heb ik nog een paar laarzen, dus als deze vol lopen gaan ze te drogen.

Vorige week wel natte voeten gekregen, toen had ik geen laarzen aan. Maar gewoon jodphurs met chaps. En omdat Nick absoluut niet het water in wilde, moest ik het maar voordoen. Had dus zeiknatte schoenen en chaps, maar was wel gelukt. Dat was de truc :+ Mee gaan en voordoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:36

Ik kan niet wachten op het springen. Eerst voordoen! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 19:41

Haha dat doe ik zo hoor :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:54

Filmpje dan ook hé? :D

Hoewel.... Ik geloof je idd _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 20:38

Als de weides weer opgedroogd zijn en de grond weer geschikt is om het springen op te pakken, zal ik het eerst even voor doen. :Y) :')

edit.
Ik kwam Nick net zijn brokjes met magnesium brengen. Ik loop met het bakje naar het blok, want die staat nog in de weide. En hij neemt me toch een sprint naar de blok en steigert en stampt met 2 benen tegelijk dat blok op. "Zo, ik sta, kom maar op met die brokjes!"
Echt... zo grappig was dat! Lach helemaal in een deuk. Dat soort dingen zijn juist leuk voor op de film. :D Wie weet doet ie dat morgen nog wel een keer.