Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:18

No_No schreef:
Ik denk dat ts niets meer "mag" plaatsen ivm de "zaak"

Dit denk ik ook. ;) Logisch ook.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:42

gohya schreef:
No_No schreef:
Ik denk dat ts niets meer "mag" plaatsen ivm de "zaak"

Dit denk ik ook. ;) Logisch ook.

Wellicht wel zo netjes om dat dan in dit topic te melden toch? Iedereen is immers heel begaan met ts!

Kimbers

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:49

Hoezo wel zo netjes? Wat een onzin. Ts mag prima zelf weten of ze nog een update wil geven of niet.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:51

speurneusc schreef:
eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen

Dit is de k ik het slimste.
Als eigenaar ben je altijd verantwoordelijk als iemand van jouw pony valt.
Dus denk dat je alleen op deze manier dat kan omzeilen door je zo goed in te dekken.
Hoe krom het ook is natuurlijk want is is ten eerste al super brutaal om zomaar bij een ander zijn pony in het land te komen, laat staan erop klimmen.
Maar vind het van de ouders ook super brutaal dat ze je voor de kosten op willen laten draaien.
Als ik zoiets vroeger zou doen was het huis te klein, tegenwoordig lijken ouders alles goed te vinden wat hun kinderen doen.

Sterkte ermee! Hoop dat de pony geen blijvende schade heeft en dat het hun niet lukt om jou ervoor op te laten draaien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:07

Iris82 schreef:
Nog 1 keer. :D
Dan hou ik er ook mee op.

Je bent en blijft aansprakelijk. Dat er een bepaalde mate van EIGEN SCHULD bij de wederpartij ligt, die er voor zorgt dat je dus beperkt wordt in de mate waarin je de schadevergoeding van de tegenpartij moet betalen.

En dat is per geval anders. Per geval zijn er omstandigheden die invloed hebben op de mate van eigen schuld. Daar spelen zoveel factoren in mee, dat het niet te doen is om daar op voorhand al een uitspraak over te doen ook al lijken de gevallen veel op elkaar.

LDRD schreef hier ooit over:
Citaat:
Maar waarom wordt dan vaak toch niet de hele schade vergoed als de bezitter wél aansprakelijk is? Dat komt omdat nog een ander artikel een rol speelt, namelijk artikel 6: 101 BW, het 'eigen schuld' artikel. Hiermee in de hand wordt bekeken of de schadelijdende partij wellicht zelf ook schuld treft aan het ongeval. Hoe groot het percentage 'eigen schuld' zal worden, hangt zo af van de feitelijke omstandigheden van het geval dat hiervan vooraf weinig te zeggen is. Wat wel te zeggen is, is dat het vastgestelde percentage eigen schuld in mindering wordt gebracht op de schadevergoedingsverplichting van de aansprakelijke. Het eigen schuld percentage kan varieren van 0 tot 100% en alles wat daar tussen zit.

En meer is er niet over te zeggen. Echt niet.

En ook dit klopt. Ook zelf meegemaakt.
Ik stond met paard samen met nog een andere combi bij het stoplicht. Ik aan de buitenkant en het andere wat lastige (moeilijk stil staan etc) aan de binnenkant. Toen wij op de kruising gingen staan was deze nog leeg.
Daarna sloot het verkeer achter en opzij aan. Opzij voor rechtsaf. Op het moment dat het verkeerslicht op groen stond kwam het linkerpaard naar binnen (naar mij) en het verkeer achterop wilde oprijden. Mijn paard voelde zich opgesloten en schopte opzij waarbij hij in de auto daarnaast met een klap raakte. Het paard naast mij galloppeerde van schrik naar de overkant. De mijne (die nog op de rem stond) maakte een pas achteruit en ging met zn hele hebben en houden in het achterportier van de auto zitten.
Wiens schuld is het dan? Wettelijk gezien horen motorvoertuigen een gepaste afstand (volgens mij zelfs minimaal 5 meter) te bewaren. De auto naast mij stond te dicht op, aangezien mijn paard alleen maar opzij hoefde te schoppen om die te raken.
Toch heeft mijn aansprakelijkheidsverzekering uitgekeerd. Het was namelijk mijn paard die de schade heeft veroorzaakt. Maar er was een "eigen schuld" factor. De auto had niet zo dicht op mogen staan dus is er maar de helft van de schade uitgekeerd.

1 ding weet ik zeker. Die automobilist heeft er in ieder geval iets van geleerd :D :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:13

Maar komt echt zoiets tot een rechtzaak, ik zie dit niet verder tot een geschil bij max de vrederechter komen.
Ik ken er weinig van, maar kan er mij niks bij voorstellen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:43

Beest is in theorie altijd de dupe ook doet ie zijn werk.

Ken een verhaal waarbij een stel interesse had en vrouw en dochter.
Pa bouwt groot hoog hek om de tuin.
mannen komen nog over het hek.
Pa neemt afgekeurde politie honden in.
snachts worden de mannen aangevallen in huis door de honden.
mannen kregen een foei dat mag niet de honden de spuit.

Moraal van het verhaal ...
kijk uit met je dieren.
wet kan rare dingen doen

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:10

rommulus schreef:
Beest is in theorie altijd de dupe ook doet ie zijn werk.

Ken een verhaal waarbij een stel interesse had en vrouw en dochter.
Pa bouwt groot hoog hek om de tuin.
mannen komen nog over het hek.
Pa neemt afgekeurde politie honden in.
snachts worden de mannen aangevallen in huis door de honden.
mannen kregen een foei dat mag niet de honden de spuit.

Moraal van het verhaal ...
kijk uit met je dieren.
wet kan rare dingen doen

Pff de hele omgekeerde wereld dan hoe het zou horen te zijn.. :(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:01

Je zou toch bijna eigen rechter gaan spelen he. Zucht. Arme dieren. Ze doen alleen wat hun instinct of training ze ingeeft. Mensen doen bewust kwaad en krijgen er bijna geld bij.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:32

Ik ben benieuwd hoe het ondertussen gaat...

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:38

Ik ook

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:37

Als de ouders van dat meisje echt de ts een proces aan de broek doen, dan zal de ts waarschijnlijk op aanraden van een advocaat hier voorlopig niets meer posten.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:12

Er zijn ook mensen die alles in twijfel trekken wat TS zegt... Omdat het 'ongeloofwaardig' zou zijn. Dan snap ik dat het niet leuk meer is om iets te posten. Maargoed, de echte reden weet ik ook niet ;)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:40

Mocht ts echt een rechtzaak aan haar broek hebben hangen wens ik haar veel sterkte en succes!
Horen later de uitkomst wel neem ik aan (:

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:57

Hoe gaat t met je pony's nu ts ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:09

Mondy schreef:
Hoe gaat t met je pony's nu ts ?

Vjestagirl schreef:
Als de ouders van dat meisje echt de ts een proces aan de broek doen, dan zal de ts waarschijnlijk op aanraden van een advocaat hier voorlopig niets meer posten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:20

Leuk dat je dat quote Vjestagirl maar TS kan zelf natuurlijk ook een berichtje plaatsen dat zij op aanraden van even niets post.

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:37

Guys, ts is een goede vriendin van me en ik post dit namens haar. Het is inderdaad tot een rechtszaak gekomen. Met de pony faat het gelukkig goed. Helaas kan ze er niet veel meer over zeggen en ze post het liever niet onder haar eigen naam. Hoop dat jullie daar begrip voor hebben

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:42

Hè bah. Hoop op een goede uitkomst voor ts.
Het is al vervelend genoeg dat onbekenden je pony berijden en dan komt dit er achter weg.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:48

Bah, bah, bah, wat een ontzettende naaiend kind en een stel naaiende ouders. Als ik dit vroeger had geflikt had ik zo'n probleem gehad en niet de eigenaar van de pony.....

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:51

CestLaVie_97 schreef:
Guys, ts is een goede vriendin van me en ik post dit namens haar. Het is inderdaad tot een rechtszaak gekomen. Met de pony faat het gelukkig goed. Helaas kan ze er niet veel meer over zeggen en ze post het liever niet onder haar eigen naam. Hoop dat jullie daar begrip voor hebben

Heel fijn dat t goed gaat met de pony. Hopelijk met de Ts straks ook. Daarom vroeg ik naar de pony als interesse en niet naar de rest.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:53

Wens ts heel veel sterkte en goede moed!!!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:55

Inderdaad een erg kinderachtige, lage actie van de aanklagers om het zo te spelen. Dit terwijl de TS er niet debet aan is. Erg veel wijsheid toegewenst! (En een lange adem waarschijnlijk)

Wel fijn om te horen dat de pony iig weer goed gaat....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:57

Succes TS!! Fijn te horen dat het met de pony beter gaat :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:07

Fijn dat 't met de pony goed gaat! Wat naar dat het tot een rechtszaak moet komen.... Succes ts, ik neem aan maar hoop vooral dat jij sterker staat. :(:)