No_No schreef:Ik denk dat ts niets meer "mag" plaatsen ivm de "zaak"
Dit denk ik ook.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
speurneusc schreef:eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen
Iris82 schreef:Nog 1 keer.
Dan hou ik er ook mee op.
Je bent en blijft aansprakelijk. Dat er een bepaalde mate van EIGEN SCHULD bij de wederpartij ligt, die er voor zorgt dat je dus beperkt wordt in de mate waarin je de schadevergoeding van de tegenpartij moet betalen.
En dat is per geval anders. Per geval zijn er omstandigheden die invloed hebben op de mate van eigen schuld. Daar spelen zoveel factoren in mee, dat het niet te doen is om daar op voorhand al een uitspraak over te doen ook al lijken de gevallen veel op elkaar.
LDRD schreef hier ooit over:Citaat:Maar waarom wordt dan vaak toch niet de hele schade vergoed als de bezitter wél aansprakelijk is? Dat komt omdat nog een ander artikel een rol speelt, namelijk artikel 6: 101 BW, het 'eigen schuld' artikel. Hiermee in de hand wordt bekeken of de schadelijdende partij wellicht zelf ook schuld treft aan het ongeval. Hoe groot het percentage 'eigen schuld' zal worden, hangt zo af van de feitelijke omstandigheden van het geval dat hiervan vooraf weinig te zeggen is. Wat wel te zeggen is, is dat het vastgestelde percentage eigen schuld in mindering wordt gebracht op de schadevergoedingsverplichting van de aansprakelijke. Het eigen schuld percentage kan varieren van 0 tot 100% en alles wat daar tussen zit.
En meer is er niet over te zeggen. Echt niet.
rommulus schreef:Beest is in theorie altijd de dupe ook doet ie zijn werk.
Ken een verhaal waarbij een stel interesse had en vrouw en dochter.
Pa bouwt groot hoog hek om de tuin.
mannen komen nog over het hek.
Pa neemt afgekeurde politie honden in.
snachts worden de mannen aangevallen in huis door de honden.
mannen kregen een foei dat mag niet de honden de spuit.
Moraal van het verhaal ...
kijk uit met je dieren.
wet kan rare dingen doen
CestLaVie_97 schreef:Guys, ts is een goede vriendin van me en ik post dit namens haar. Het is inderdaad tot een rechtszaak gekomen. Met de pony faat het gelukkig goed. Helaas kan ze er niet veel meer over zeggen en ze post het liever niet onder haar eigen naam. Hoop dat jullie daar begrip voor hebben