Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:41

Zolang je de situatie niet kent waarom mevrouw niet kwam opdagen en niet heeft afgemeld kunnen wij daar niks over zeggen. Het lijkt erop dat mevrouw niet wilde komen en dat zij hiermee eigenlijk haar fout toegeeft maar dat weten we in alle eerlijkheid niet. Het is vooral jammer voor TS dat de afspraak nu eenzijdig en niet zoals verwacht ging. Het had mooi geweest als er nu spijkers met koppen geslagen waren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:50

TS waardeloos dat het nu nog niet is uitgesproken allemaal :(:)

Dat mevrouw niet komt opdagen zegt mij genoeg en van mij had ze persoonlijk de wind van voren gehad als ik de eigenaresse was vanhet bijrijpaard want zulk gedrag naar mijn bijrijder zou ik niet pikken.

De stalbaas vind ik persoonlijk ook een doetje!
Hij kan op zijn minst mevrouw eens goed toespreken dat zulk gedrag niet getolereerd wordt op zijn erf.
Iemand zomaar beschuldigen van diefstal is niet zomaar wat klieren, dat is een flinke stap te ver.
Hij kan van haar eisen dat ze zich vanaf nu normaal naar jou gedraagt en dat hij verwacht dat het meeloopkliekje jou ook met rust laat.

Mevrouw heeft niet alleen de bijrijder voor Jan met de korte achternaam aan tafel laten zitten , maar ook de stalhouder.
Die heeft ze niet netjes afgebeld en hij heeft haar moeten bellen waar ze bleef.
Ik weet niet hoor, maar ik zou als stalbaas toch even de prioriteiten recht zetten.

TS nogmaals sterkte :(:)

Mijn ervaring is helaas dat een stalbaas die zelf geen duidelijke leiding neemt, het geroddel en gekonkel hand over hand toeneemt.
In de regel is het nu eenmaal 1 groot kippenhok en zonder haan zijn een aantal vrouwen bitchen :r

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:54

Lieve TS, wat zit het je allemaal tegen zeg. Ik snap dat je je gefrustreerd en radeloos voelt.

Om even terug te komen op wat anderen zeggen, niet je lieve bijrijdpaard opgeven voor zo'n figuur.. Blijf asjeblieft bij je eigen gevoel. Op een gegeven moment is het dan maar gewoon klaar voor jezelf en hoeveel energie je ervoor kunt opbrengen. Ik vraag me af of je na deze gebeurtenis ooit nog rustig naar stal kunt, zonder het gevoel te hebben dat je op je tenen moet lopen.

Hiermee bedoel ik niet dat je 'zomaar' opgeeft, maar je hebt je sterk gehouden, een nette houding gehad ten opzichte van de vrouw en staleigenaar. Je hebt echt wel gestreden! Maar ik begrijp je gevoel van machteloosheid en dan is het soms fijner en rustiger voor jezelf om je handen er vanaf te trekken. Die vrouw komt zichzelf echt nog wel een keer tegen, of dat nu in deze situatie gebeurt of in de volgende.

En nogmaals, echt respect voor je volwassen manier van omgaan met de situatie. Kan zij nog wat van leren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:56

VivaByoux schreef:
Als mijn kind ergens in nood is, of iets dergelijks dan gaat mijn hoofd niet naar dat ene gesprek. En ik ben geen moeder.
Ja het is onfatsoenlijk om niet af te bellen. Maar je kent de situatie niet.

In nood?? Nou spreek je wel van een heel uitzonderlijke situatie. En die nood was niet hoog, aangezien mevrouw gewoon haar telefoon beantwoordde toen de stalhouder belde :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:56

@spatter: Ik vind het wel knap dat je vanaf een afstand kan beoordelen dat de stal baas een doetje is..
Die man doet ook gewoon wat hij denkt dat het beste is. Er zijn genoeg die niet eens een gesprek aan gaan maar gewoon beide van het terrein af kicken om dit soort onenigheden ;) hier ben ik het dus duidelijk niet mee eens!

@ts ik zou als ik jou was proberen het los te laten. Ik zou inderdaad de eigenaresse van je verzorgpaard een berichtje laten sturen in de app en daarna gewoon weer lekker genieten van je paard. En lekker afwachten hoe het gaat. Die vrouw is er waarschijnlijk ook wel klaar mee. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:58

Britt_Sisi schreef:
@spatter: Ik vind het wel knap dat je vanaf een afstand kan beoordelen dat de stal baas een doetje is..
Die man doet ook gewoon wat hij denkt dat het beste is. Er zijn genoeg die niet eens een gesprek aan gaan maar gewoon beide van het terrein af kicken om dit soort onenigheden ;) hier ben ik het dus duidelijk niet mee eens!

@ts ik zou als ik jou was proberen het los te laten. Ik zou inderdaad de eigenaresse van je verzorgpaard een berichtje laten sturen in de app en daarna gewoon weer lekker genieten van je paard. En lekker afwachten hoe het gaat. Die vrouw is er waarschijnlijk ook wel klaar mee. :)

Mee eens en stel dat die stalhouder mevrouw er inderdaad op zou aanspreken, dan zou ik dat als ik de stalhouder zou zijn, niet aan de neus van TS hangen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:59

Lees hier al een tijdje mee, maar wat een gedoe zeg... Ik vind dat je je heel knap groot houdt. Het rijden wordt er zo vast niet leuker op terwijl het een ontspannende hobby zou moeten zijn.

spatter schreef:
Mijn ervaring is helaas dat een stalbaas die zelf geen duidelijke leiding neemt, het geroddel en gekonkel hand over hand toeneemt.
In de regel is het nu eenmaal 1 groot kippenhok en zonder haan zijn een aantal vrouwen bitchen :r

Ik vraag me af waarom mensen dit verwachten van een stalbaas. In principe is zijn enige taak de stallen verhuren en de paarden verzorgen volgens afspraak.
Maar de kleuterjuf, mediator of psycholoog uithangen zou ik echt niet aan beginnen. Ik vind het al heel wat dat hij dat gesprek georganiseerd heeft. Hij doet mi wel goede pogingen, en als je dit nog nooit meegemaakt hebt of van jezelf al niet een echt doorpakker bent is het ook gewoon heel moeilijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:00

Ik denk dat de stalbaas er gewoon niet bij betrokken wil worden. Wat ik me ook goed kan voorstellen! Dat hij aanbiedt om om tafel te gaan zitten met beide vind ik zeer netjes. Over het gedrag van de beste mevrouw laat ik me maar niet uit.. Dat ze misschien kinderen heeft waar wat mee was dat geloof ik ook niet, die heeft gewoon geen zin om aangesproken te worden op haar gedrag. Die weet vast zelf ook wel dat dat niet door de beugel kan. Maar een ander de schuld geven is altijd makkelijker dan jezelf..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:07

Wat een verhaal zeg...Ik heb zelf 2 kinderen, maar sorry even een appje sturen kost je een paar seconden. Alleen bij een levensbedreigende situatie oid kan ik me voorstellen dat je niet aan zo'n gesprek denkt. In andere gevallen kan je best even tijd maken, zo niet is het gewoon onwil in mijn ogen. Nare situatie ts.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:10

Euh, als een stalhouder een afspraakt maakt met een klant en die komt zonder wederhoor niet opdagen, vind ik dat behoorlijk onfatsoenlijk.

TS hoeft inderdaad niet te weten wat de stalhouder met mevrouw bespreekt, daar hoeft ze ook niet bij te zijn.
Maar het zou wel verstandig van hem zijn eens een goed gesprekje met deze dame te voeren over haar gedrag op ZIJN stal.
Ik zou zo'n onruststoker liever niet op mijn erf hebben, zeker niet als ze vervolgens zich niet aan de gemaakte afspraken houdt(het gesprek )

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:13

spatter schreef:
Euh, als een stalhouder een afspraakt maakt met een klant en die komt zonder wederhoor niet opdagen, vind ik dat behoorlijk onfatsoenlijk.

TS hoeft inderdaad niet te weten wat de stalhouder met mevrouw bespreekt, daar hoeft ze ook niet bij te zijn.
Maar het zou wel verstandig van hem zijn eens een goed gesprekje met deze dame te voeren over haar gedrag op ZIJN stal.
Ik zou zo'n onruststoker liever niet op mijn erf hebben, zeker niet als ze vervolgens zich niet aan de gemaakte afspraken houdt(het gesprek )

ik ook niet en velen met mij en jou ook niet. Maar vooralsnog heeft de stalhouder toch al laten zien redelijk wat te willen aanpakken. Heeft de video bekeken, staat open voor gesprek. Je weet niet welke acties hij achter de schermen allemaal doet.
Hij had (net als een boel anderen) ook kunnen zeggen: Los dat allemaal maar lekker zelf op, zolang ik er geen last van heb en jullie mij maar betalen".

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 10:21

Ik waardeer alle reacties heel erg. Iedereen is in dit topic vriendelijk tegen me geweest, ik heb goede adviezen gekregen en jullie medeleven heeft me zelfs geholpen om de afgelopen nachten te kunnen slapen. Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken.

Ik ben echter ook geschrokken van de hoeveelheid reacties. Alle steun is heel fijn, maar (vooral) de laatste pagina's veranderen de adviezen in berichten waarin er in bepaalde bewoordingen over zowel de stalbaas als mevrouw wordt gesproken. Dat soort berichten kan tegen mij gebruikt worden door degene die meeleest of degenen die meelezen.

Daarom zal dit topic gesloten worden.

Hoe het verder zal gaan?
Samen met de eigenaresse heb ik een stappenplan gemaakt. Wat deze stappen zijn, zal ik in verband met de meelezer(s) niet delen. Pas als we deze stappen zonder succes hebben genomen, zal ik overwegen of het voor mijzelf niet fijner is om (op dit moment) met mijn bijrijdpaard te stoppen. We hopen uiteraard dat het niet zo ver zal komen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie medeleven, steun en adviezen. Ten slotte wil ik iedereen die iets soortgelijks heeft meegemaakt nogmaals veel sterkte wensen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:23

Verstandig TS! Veel succes c.q. sterkte gewenst!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:31

Succes TS! Ik vind je een wijs en verstandig persoon en hoop dan ook dat alles goed komt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:32

Begrijpelijk Littera, maar laat AUB je liefde en plezier van je paard niet vergallen door een stalgenoot. Jij, de eigenaresse en de stalhouder weten dat je niet gestolen hebt.

Blokkeer de galspuwende appende stalgenoten en blijf AUB!! echt gewoon genieten van je paard. Het zou zo zonde zijn, als je je plezier kwijt raakt door zoiets. Dat plezier mag je die stalgenoten niet gunnen hoor. Daarvoor is je hobby (hoop ik) te belangrijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:36

Ik hoop niet dat je stopt met je bijrijdpaard. Ik denk dat dit wel kan/zal overwaaien als je het met rust laat.

Desondanks wens ik je veel succes verder.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:37

Succes met je stappenplan!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:37

Littera schreef:
Ik waardeer alle reacties heel erg. Iedereen is in dit topic vriendelijk tegen me geweest, ik heb goede adviezen gekregen en jullie medeleven heeft me zelfs geholpen om de afgelopen nachten te kunnen slapen. Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken.

Ik ben echter ook geschrokken van de hoeveelheid reacties. Alle steun is heel fijn, maar (vooral) de laatste pagina's veranderen de adviezen in berichten waarin er in bepaalde bewoordingen over zowel de stalbaas als mevrouw wordt gesproken. Dat soort berichten kan tegen mij gebruikt worden door degene die meeleest of degenen die meelezen.

Daarom zal dit topic gesloten worden.

<KNIP>

Wijze keuze. Succes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:38

TS nogmaals sterkte, ik hoop echt dat de sfeer beter wordt op stal en dat je er met plezier kan gaan rijden.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:39

Alle succes Ts! Ik hoop van harte dat iedereen elkaar meer in de waarde zal laten, daar op stal. Samen heb je meer plezier! :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:40

Hierbij dan het slotje op verzoek van TS.