Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shadow0 schreef:Passantjes zijn die kleine extra lusjes waar je het stuk neusriem of keelriem dat overblijft doorheen schuift.
Ah, nog een zonde van mij: meestal sla ik de eerste over en stop ik 'm alleen in de tweede
Anne_GTI schreef:De instructie bij de vereniging was gewoon legertraining. Pony moest goed gepoetst en tuig en laarzen ook. Alles werd nagekeken op wedstrijd door de instructie. Doekje langs de beugels was niet voldoende. De blokjes moesten eruit geweest zijn want daar werd op gecontroleerd. En tijdens het oefenen voor het achttal kon je niet zitten dromen. Dan vloog er wel wat door de lucht om je wakker te schudden. Of de lange zweep raakte je over de vingers.daarom had ik wel handschoenen aan.
De eerste lessen waren aan de longe zonder teugels. Daarna gingen de beugels eraf en pas als je in alle gangen goed kon zitten kreeg je beugels en teugels en mocht je de groepsles in.
En sporen kreeg je van de instructeur. Die moest je verdient hebben. Vervolgens moesten die ook altijd aan.
safina schreef:Wat ik me ook nog herinner: Vroeger had je altijd van die oude zeurkousen, die steeds klaagden over "de jeugd van tegenwoordig."
....maar nu ik sommige posts in dit topic lees besef ik me dat dat nog steeds zo is.