Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:44

idylle schreef:
Ahh Ok ja, jullie hebben de stal aan huis, maar als je de stal niet aan huis hebt, heb je WiFi nodig om beeld op je laptop te krijgen toch?
Ik weet het eigenlijk niet precies, weet wel dat er wel mensen zijn die zonder WiFi beeld kunnen krijgen, maar hoe dat zit...

TS, kun je niet met je verzorgsters een plan bedenken?
Een soort shiften maken? Of in ieder geval in kaart brengen hoevaak, hoelaat, welke dagen diegene er is.
Kijken of je een patroon kunt vinden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:07

We kennen iemand in de buurt van het weiland die Wifi heeft,we gaan daar vragen of we op hun Wifi mogen.
Het gaat hier niet om een kind,maar volwassene.Een brief sturen heeft geen enkele zin,echt niet.
Het enige wat ik kan doen is de camera op de Wifi aansluiten [dat kan n.l.] en ik ga melding maken bij de politie.Ben er helemaal klaar mee met die gestoorde.
Ik heb der een keer een soort van betrapt buiten het weiland.Ze schrok en vertelde een of ander banketstaaf.Normaal ben ik er niet op die dag,maar had geruild met een verzorgster die normaal op die dag er alleen vroeg in de morgen is.Verder is er dan niemand in de middag of avond.
Ik ken heel veel mensen die het weiland in de gaten houden,als er iets verdachts is,melden ze mij dat via FB of App.
Er zijn 2 bokkers die haar ook kennen.
Maar zonder bewijs kan je weinig doen.

KBK dat zou ik idd. wel kunnen doen ja! Thnx voor de tip.

W.b.t. het kaartje begrijp ik niet goed hoe of wat ermee gebeurd is.Dat er in de camera is geweest staat 1000% vast,batterijen zijn echt weg, 4 simpele 3AAA baterijtjes.
Met een schroefje moet je de onderkant los draaien en dan kan je bij het kaartje en de batterijen.Camera zelf zit heel goed vast,gaat niet zomaar los.

zonnebloem18

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:13

Misschien kan je nog een kastje om de camera bouwen met een hangslotje er op, dan kan er sowieso niemand anders bij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:20

zonnebloem18 schreef:
Misschien kan je nog een kastje om de camera bouwen met een hangslotje er op, dan kan er sowieso niemand anders bij.

Ook een supertip! Thnx.
Stom dat ik daar zelf niet op kom,heb overal op de wei een ketting met hangslot zitten,behalve op de camera.Dat kastje gaat er zeker komen,liefst laat ik er een maken van metaal.

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:32

Ik heb m'n babyfoon wel eens gebruikt om de paarden te filmen. Het is zo'n simpel ding met een camera'tje en je kunt er een SDkaartje indoen om wat op te nemen of gewoon live naar het scherm kijken.
Staat er een huis in de buurt met een raam dat uitkijkt over je wei? Misschien mag je dan daar nog wel een extra camera in het raamkozijn zetten?
Je mag van mij mijn ding wel lenen hoor. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:34

Er staan huizen maar er staan helaas bomen voor.
Eerst mijn plannen uitvoeren,en als dat niet werkt komt er een 2de camera bij.[ook al kost dat wat].

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:58

Wat een lef heb je dan zeg om door te gaan, die persoon moet toch bang zijn gesnapt te worden.batterij duurt toch even voor je die er uit heb.

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:28

Heb heel het topic doorgescand, mijn mond is nou zo'n 10 keer opengevallen van verbazing. Allereerst van alle bizarre ervaringen aan het begin van het topic (ongelofelijk!), vervolgens door het gore lef van de dader om meermaals jouw terrein op te komen en zelfs gericht naar die camera te zoeken.

Ik zou eerlijk gezegd een ongenoemd aantal goedkope wifi-webcams halen, om die te verstoppen in de stal en in de buurt van de camera die je nu hebt. Geen idee of dit wat zou zijn, maar het lijkt me dat de dader dan wel ergens in beeld zou moeten komen. Nare situatie hoor, ik wens je veel succes.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:29

Als mensen tips eens door sturen?
Het heeft totaal geen zin om hier dingen te posten want als ts dat doet weet de dader toch al wat er gebeurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:46

Gentlegiant schreef:
Het heeft totaal geen zin om hier dingen te posten want als ts dat doet weet de dader toch al wat er gebeurt

Idd!
Tips via pb naar de ts!

We geven de dader niet meer info dan hoeft!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:51

Joaltijd schreef:
Gentlegiant schreef:

Idd!
Tips via pb naar de ts!

We geven de dader niet meer info dan hoeft!

+:)+ en dat niet alleen, het vergroot de kans dat diegene op heterdaad betrapt wordt. En dat verdient deze 8)7 persoon zeker!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:24

Als het iets is waar de dader niks aan kan doen, dan kunnen de openbare tips geen kwaad, die kan er immers niets aan manipuleren dan

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:34

voelt dit voor mij als enige alsof we detective spelen :')

vind het wel grappig om te zien hoe bokkers meedenken, maar ook uitspraken doen als "we geven de dader niet meer informatie dan nodig is"

alsof dit topic een groot politieteam bevat ofzo :')

sorry totaal niet relevant verder, maar is het idd niet een optie om meerdere goedkope camera's overal zo neer te zetten dat je er niet ongezien bij komt? misschien toestemming vragen aan de gemeente om een camera op een lantaarnpaal op afstand van de stallen te hangen? zodat je precies kunt zien wie er langs jou terrein loopt en er binnen gaat? ik bedoel dus een camera buiten jou terrein, die wel jou terrein filmt. maargoed ik zou niet weten hoe dat zit met toestemming van de gemeente etc.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:34

Maar dan kan die wel minder makkelijk betrapt worden

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:37

dat is waar, maar als je dan meerdere camera's hebt eentje die het hele terrein filmt en eentje die op het terrein filmt moet dat toch echt goedkomen denk ik?

ik bedoel, dit probleem moet gewoon opgelost worden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:11

Bizarre wending!!! Succes en sterkte met de jacht op een heterdaadje.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:23

Stel voor dat deze persoon het kaartje ook heeft gewist, in vele gevallen kan je een card rescue doen en de beelden terughalen mits er niet weer nieuwe beelden overheen zijn opgenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:00

Te bizar dit...

Kan je niet met je buren aan tafel gaan zitten en vragen of ze mee kijken? Dat de ene een extra rondje doet met de hond, de ander rookt een keer een sigaretje in de voortuin ipv achtertuin, iemand die met kindje paardjes komt kijken/aaien, dat soort dingen.
Verder zeker de wijkagent op de hoogte brengen en vragen om een extra ritje langs je terrein. Eventueel aan hem vragen of er geen team bestaat dat je terrein komt bekijken ivm veiligheid. In België kan je zo een team vragen dat dan komt checken hoe inbraakveilig je huis is. Wie weet bestaat er bij jullie korps iets gelijkaardig en kunnen zij meedenken?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:09

Als je dit in je hoofd haalt dan ben je toch ècht gestoord 8)7

Heel raar dat diegene gewoon heeft zitten zoeken naar die camera om die batterijen eruit te halen, dat ie gewoon een schroevendraaier bij zich had (tenzij je die er nog had liggen).

Is die persoon in kwestie nog bij je paarden geweest of is die alleen geweest om de batterijen te jatten?

Ik hoop echt voor je dat die gestoorde persoon gepakt wordt!! :r

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 08:11

Mensen die daar hun hond uitlaten letten sowieso al op.Het probleen is altijd,ze komt altijd als er helemaal niemand is en er geen mensen langs komen die opletten.
Ik ga sowieso melding maken bij de politie,al zullen die niet veel doen.Bij eerdere meldingen mee gemaakt.Ze vragen dan: wat kunnen wij er aan doen?Dan zei ik: als je toch rond rijd,rijd dan ook langs het weiland.In het begin deden ze dat ook idd. maar nu al heel lang niet meer.

Je hebt geen schroevendraaier nodig,je draait een schroefje los aan de onderkant en het is open.
Verder zijn er geen paarden bereden zover ik kon zien.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:24

Echt te bizar dit.. Toch iemand die het echt niet goed meent. Ik zou het ook gaan melden aan de wijkagent. is dit al niet kwaadwillige opzet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 10:39

Er gaat vandaag als eerste wéér een ander cijferslot op de staldeur.
Mocht dit slot weer geopend worden door die persoon,dan weet ik precies welke verzorgster dit doorspeelt.Er is n.l. 1 verzorgster die contact heeft met die persoon,en dan is het echt einde oefening voor die verzorgster.Kan het me niet voorstellen dat ze dit allemaal zou doen,maar ik twijfel wel,ze is erg vatbaar voor mooie woorden van die persoon.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:43

Echt te bizar voorwoorden

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:45

Ik lees vanaf het begin al mee, maar m'n mond valt steeds wijder open naarmate dit topic vordert. Wat een bizarre situatie zeg TS! Hopelijk wordt het snel opgelost, want op deze manier kan je ook niet echt ontspannen leven..

[edit] typo :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 10:52

Dit gaat zeker opgelost worden,ben er nu helemaal klaar mee.