De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:31

Ania schreef:
_PatriciaH schreef:
Als ik jullie verhalen lees wordt ik moederloos...

Ik heb een paard met gebrek te koop staan en daar ben ik echt eerlijk over! En een super springpaard met potentie alleen door ziekte van mij wordt hij al even niet meer intensief gereden dus dit zal opgepakt moeten worden..

Ik krijg werkelijk waar de raarste mailtjes... springpaard is 11 jaar en vraag ik € 4250.-. "11 jaar is oud hoor, hoe durf je zoveel te vragen, ik bied € 1000.-" . Uiteraard mag er iets af als hij super goed terecht komt maar zoveel minder bieden..
Hannoveraan met gebrek is 15 jaar en daar heb ik nu al redelijk wat handelaren op gehad met de vraag wat hij nu eigenlijk heeft terwijl dat duidelijk in de advertentie staat.. "Kom hem vanavond voor niets ophalen"... euh nee?

Hoop dat ik een fijn thuis kan vinden voor beide en ik niet nog een paar maanden met die rare vragen of opmerkingen zit -O-

Je hannoveraan is 16 (geboren 1999). In je advertentie zet je 14 en hier meldt je 15...

pfff zal er snel naar kijken, heb met veel tranen de advertentie gemaakt dus zal wel niet goed gekeken hebben..

Urielle

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:44

Je moet ook niet rekening houden met wat achter ze ligt, maar wat voor toekomst? Een ongeklasseerd al iets ouder springpaard wat terug in het werk moet, dat wordt niet aangekocht als sportpaard. Zelfs voor een jeugdruiter is dat niet interessant. Sorry, ik zeg het maar zoals het is.
Dat wordt een paard voor een recreant die het leuk vindt om een sprongetje te maken. En die betalen geen vierduizend.
Wat je wel kunt doen, is hem twee maanden bij een professionele springruiter zetten, die hem direct hoger kan starten. Laat die een L parcours of nog liever M als hij zijn werk echt kent doen, mooie concoursfoto erbij en cashen. Dan trek je een ander publiek. Maar dan moet je eerst investeren.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:59

Patricia, wat voor gebrek heeft je paard?
Een 11 jarige waar verder nog niks uitgehaald is dus geen M niveau gereden is door jou of andere ruiter is het bedrag niet meer waard. Klinkt even heel banketstaaf.

Ik verkoop gezonde paarden met papier die gewoon weg niet hoog opgeleid zijn, leuke B proef kunnen en verder gewoon tijd ingestoken moet worden tussen de 1800/2200 euro.
Daar raak ik ze snel voor kwijt, mensen willen juist goedkoper paard en het hoeft helemaal niet meer hoog geklasseerd te zijn, dat willen ze zelf wel doen met lessen.

Een paard met gebrek zakt gewoon al in de waarde, heel naar maar de realiteit. Ookal heeft het paard hét papier of dé looks. Mensen willen gezonde dieren voor zo goedkoop mogelijk. Én daarbij is 4200€ gewoon in deze tijd een hele hoop geld voor een paard.
( daar koop je leuke 3/4 jarige springpaarden voor)

Een 11 jarige voor springer word nooit meer hoog uitgebracht, ik rij zelf fanatiek mee in de springsport en of de 11 jarige zijn al leermeesters voor kinderen die de overstap nemen naar paarden, of gewoon ondat mensen deze dieren al jaren in bezit hebben. 11 is relatief "oud" voor mensen die serieus de springsport in willen.

Neemt niet weg dat 11 oud is he ;) paard gaat echt nog wel 15 jaar mee :D

Ik zal je paard aanbieden voor 2500,- / 3200,- kan je wellicht nog proberen. De markt is verzadigd met goede paarden.

Edit: even gekeken in de advertentie, grappig ook een zangersheide. Ik ga juist mijn zangersheide ook te koop zetten. Ook spring gefokt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:25

Bedankt allemaal!!

Leuk ook een Zangersheide :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:35

Ik heb mijn paard ook ongeklasseerd gekocht, prijs was ook minder dan een wel geklasseerd paard van die leeftijd, 10 was hij toen. Heb hem zelf direct in het M uitgebracht want de oefeningen kon hij met gemak. Dus ongeklasseerd zegt niet alles vind ik, het is maar net wat je zoekt (ik zocht een paard dat al verder opgeleid was), wedstrijdniveaus zeggen ook niet alles als je ziet wat er rond rijdt, en vooral, hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:44

Ellendige verkoop-advertenties.. Hou op schei uit... Toen ik m'n rug had gebroken ging ik een half jaar later toch weer op zoektocht naar een brááf paard voor mezelf. Nou de een na de ander... Volgens de advertentie reuze braaf, maar als je dan opbelt en wat doorvraagt bleken ze niet stil te kunnen staan met opstappen, nogal eens een flinke uitspatting te kunnen maken of al weken stil te staan... Laat dat nou net een aantal dingen zijn die ik met m'n rug niet wilde riskeren _O-

Uiteindelijk bij twee paarden wezen kijken (puntje van groningen :+ leuk ritje vanuit ZH) bij een 4 jarige pony en een (uit m'n hoofd) destijds 14 jarige Gelderse. Die Gelderse was volgens de advertentie 'echt braaf'. Werd als een malloot opgezadeld zo snel, werden even 2 rondjes op gestapt en gedraafd en daarna stapte ze al af en mocht ik erop. So far so good denk je dan, behalve dan dat ze iedere keer om de 3 meter stil stond en ik na 2 rondjes in een nat weiland nou niet bepaald een held ben en dan even doorpakte _O- dus uiteindelijk een ander erop, deze durfde wel door te vragen en daar kwam een partij bokken uit waar je helemaal eng van werd; na 16 bokken viel deze eraf en paard stond weer verder te eten. 'Doet ze anders nooit, zo vreemd.' Of ik niet nog een andere keer nog een keer wilde kijken.

Bij de 4 jarige pony ook wezen kijken toen, was een plaatje om te zien en is toen uiteindelijk de pony geworden die ik ook heb gekocht. Was daar een stuk braver dan thuis, maar goed _O-

Viel me wel enorm op dat een hoop mensen een hele aparte definitie van braaf hebben... Been aanleggen om in draf te krijgen en te houden en in plaats daarvan een bokronde van hier tot en met krijgen viel hier echt niet onder de noemer braaf.. Zeker niet nadat we van tevoren wel tot 4x toe hadden uitgelegd hoe de situatie was en waarom we op zoek waren naar een braaf paard. In plaats van een hertje.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:36

Zo'n 4jaar geleden ging ik bij een (lees 4 jarig springpaard) kijken. Zadelmak, maar doods braaf.

Nou ruim 2u in de auto. Leuk paard echt mijn ding. Stapte zo op deed even een rondje stap-draf. En verder even los laten lopen om te kijken hoe en wat. Alleen viel het me op dat hij voor een '4 jarige' echt een pup was. Slap, overbouwd ect. Toen ik in het paspoort keek bleek hij net 2.5jaar te zijn.
Toen ik hier naar vroeg vertelde de verkoper (ja dat verkoopt sneller...) oke.. nou 2.5jr is ook welkom hij gaat aankomende zomer toch lekker het land op.
Gekeurd en wel mee naar huis (bloed onderzoek was niks te zien). En thuis na zijn weiland jaartje ontploft hij toch!!! Aan de hand, tijdens poetsen en op stal. Aan de opvoeding lag het niet. Hij liep braaf mee gaf voetjes. Blabla.

Zo heb ik toch nogmaals alles laten na kijken.
Zn rug zn nek ect. 3 klinieken afgeweest. Inmiddels was hij al 3.5jr en heb ik hem zijn zadel laten aanmeten met een d.a uit utrecht en de zadelmaker + osteo erbij. Alle 3 de dieren klinieken verklaarde 'paard met kronkel in zn kop' er was namelijk niks aan te merken. Maar ze vroegen mij nogmaals de bloed test van de 1e keuring op te vragen.

Zo gezegt zo gedaan. Bleek het bloed helemaal niet goed!! Er zat een flinke hoeveelheid sedatiemiddel in zn bloed.

Niet gek dat ie zo braaf is, en later op t land merk je er niks aan. Pas als je het naar binnen haalt..

Na 3 prof. Trainings stallen in nl en duitsland, kreeg ik een paard terug dat nog geen meter verbeterd was. Toch wilde ik het niet opgeven zo zo nog ruim een jaar zelf gerommeld!

Een geerlijk paard is t geworden. Had zo wel zijn kuren naar vreemde.. maar ik kon er blindelings zonder zadel en of hoofdstel mee over de weg.. hij was een schat!. Helaas moeten verkopen.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:17

Wat een verhalen zeg!

Een jaar of 10 geleden zetten mijn ouders mijn B pony te koop omdat ik echt te groot werd. Super mooie pony, 4 witte beentjes en een sprekend hoofdje. Was super braaf maar kon er wel eens tussen uit knijpen. (Zijn naam was niet voor niks Speedy :D ) Maar was er toch L2 mee geworden.

Na een dag belde er mensen op die een pony zochten voor hun oudste dochter of ze mochten kijken, tuurlijk. Zij gekomen en alles ging super goed, waren erg geïnteresseerd in de pony. Hun jongste dochter wilde er ook op en zelfs dat ging goed. Ze maakte een afspraak voor een 2e keer.

2e keer hup er weer op en eigenlijk ging alles goed maar de pony zette het op een galop en zijn valt er echt hard af. En wij dachten dit gaat niks meer worden, maar gelukkig had ze zich niet hard gestoten en was alleen wat geschrokken.

Een dag later belde de mensen op met de mededeling dat ze de pony wilde kopen. Wij hadden echt zo iets van uhh weten jullie dit zeker? Maar die mensen waren juist blij dat ze gezien hadden wat hij deed.

De pony heeft nog jaren bij hun gestaan, de oudste dochter heeft er weer L2 mee gestart en de jongste zelfs M2! Nu staat hij hier een dorp ver waar hij weer bij een jong meisje staat. De pony is nu 20 jaar maar knijpt er nog regelmatig tussen uit maar ook deze mensen zijn dol op hem!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:49

StalNollie schreef:
ligt ook aan hoe een filmpje is opgezet. ik zag onze oude pony die wij 2 weken geleden dus hebben verkocht ook weer op internet staan
leuke foto's maar te lange advertentie en dan ga je op filmpje zoeken en dan zie ik een filmpje wat de pony helemaal niet goed in uit komt. erg jammer ik zou afknappen op het filmpje terwijl in het echt de pony wel lekker kan lopen.

dus filmpje wil ook echt niet alles zeggen.

Maar dan heb je 't over heel gewone paarden.
Dit ging echt over een topper in de dop die ge-wel-dig zou moeten lopen en daar was gewoon helemaal niets van te zien. Als je verstand hebt van paarden zie je ook dat zo'n filmpje niet deugt.
Naast dat, een filmpje kan wel prut zijn, maar als het erin zit zie je dat ook wel als hij maar heel gewoon ronddraaft, daarvoor hoeft hij echt niet snurkend en met de staart over de rug rond te lopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:56

_PatriciaH schreef:
bruintje123 schreef:
Natuurlijk gaat het om de plek.
Maar als je te hoog inzet komt ook niet de juiste persoon kijken.

Dat is waar... heb het al iets aangepast, staan er nog maar net op. Even afwachten wat voor reacties ik krijg. Hou jullie ideeën hier over zeker in mijn achterhoofd!

Hij is zeer gevoelig, al een tijd niet gereden, moet rustig opgepakt worden en heeft iemand nodig die de tijd voor hem neemt.
Dat wekt de indruk dat het onder het zadel geen makkelijk paard is.
Ik weet niet of dat ook zo is, maar dat schrikt wel af.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:40

Het is onder het zadel juist een heel relaxt paard... En hij is gewoon gereden tot voor kort hoor, bijrijdster kwam 3x in de week!
Komt voor hem echt wel de juiste persoon |( en anders laten ze hem maar staan, heb geen haast... Is hij veel te leuk voor!
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 23-09-15 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:51

Dan zou ik je advertentie even aanpassen want zo komt het dus niet over.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:55

Heb het weg gehaald.. En er staat in de advertentie duidelijk dat hij de laatste tijd niet serieus gereden is, niet dat hij al lange tijd stil staat!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:07

Zeg het is maar een tip hoor, je hoeft het van mij niet aan te passen, doe ermee wat je wilt.
Maar als je zegt 'niet serieus gereden' en 'hij moet opgepakt worden' dan denk je aan een paard wat dus niet gereden wordt. En dan dat stukje 'erg gevoelig' erbij en dat maakt dat veel amateurs afhaken en voor mensen die serieuzer in de sport willen is hij ws te oud of heeft te weinig gepresteerd.
Zowieso is 'gevoelig' wel iets wat snel verkeerd opgevat wordt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 02:59

Dat ben ik met Annelies eens.

"Hippie heeft wel iemand nodig die de tijd voor hem neemt. Hij is zeer gevoelig maar heeft hij zijn plekje gevonden doet hij alles voor je."

Dit klinkt als een eenkennig paard dat bij een keer te veel hand of been van de waps raakt.
Daar zou ik ook op afhaken als ik een braaf recreatie paard zou zoeken.
Want hoe rot het ook klinkt, een 11 jarige zonder klassering valt niet meer onder een sportpaard.

Maar voor die prijs zonder toebehoren zou ik ook al niet bellen.
Ook omdat er geen foto's bij staan waar zijn talent in naar voren komt.
Maar voornamelijk de leeftijd.
Paardenhandel is slap. Staan er een heleboel. Mensen hebben voor het uitzoeken. Dat is momenteel in je nadeel als verkoper. Hoe leuk je paard ook is :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:13

Zullen we weer wat meer on topic gaan in plaats van dit specifieke paard bespreken? Dat kan ook via de Pb denk ik! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:23

bruintje123 schreef:
Paardenhandel is slap. Staan er een heleboel. Mensen hebben voor het uitzoeken. Dat is momenteel in je nadeel als verkoper. Hoe leuk je paard ook is :)

Daarom moet je je paard op de juiste manier aanprijzen, goede foto's zijn ook heel belangrijk.
Eigenlijk minimaal 2 onder het zadel als het paard gereden is, een in vrijheid van opzij, een van het hoofd en van alles wat bijzonder is ook graag een foto erbij. Dus als hij echt zo braaf is dan maak een foto waar je er zonder zadel op zit, of met je neefje of nichtje erop, of aan een lang teugeltje door het centrum.
Beetje creatief zijn wat dat betreft. ;)

Maar idd weer ontopic, zij heeft genoeg tips nu ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:26

upendo schreef:
Zullen we weer wat meer on topic gaan in plaats van dit specifieke paard bespreken? Dat kan ook via de Pb denk ik! :)

Zou ik heel fijn vinden, boodschap is nu wel duidelijk, hou zeker alle tips en commentaar in mijn achterhoofd. Bedankt allemaal!
Doet me heel veel pijn mijn paard (en) te moeten verkopen en hier wordt ik niet blijer van...

Edit: Nogmaals ik heb een chronische ziekte vandaar de verkoop |( |( |( , kan niet meer rijden en bijrijdster is gestopt.... ik kan geen foto`s onder het zadel plaatsen omdat ik niemand heb die ik er op kan zetten!! Een wild vreemde die hem even snel in de krul trekt lijkt me ook niet bevorderlijk voor de foto -O-
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 24-09-15 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:29

Ik stuur je even een pb.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:33

Sterkte Patricia!
Ik zag dat hij ook Parelli getraind is - heb je er al aan gedacht om je advertentie op nhforum.nl aan te bieden?
Daar zitten mensen met een speciale interesse in oa grondwerk, misschien dat je daar een goed baasje vind!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:38

swartbeessie schreef:
Sterkte Patricia!
Ik zag dat hij ook Parelli getraind is - heb je er al aan gedacht om je advertentie op nhforum.nl aan te bieden?
Daar zitten mensen met een speciale interesse in oa grondwerk, misschien dat je daar een goed baasje vind!

Bedankt!
De Hannover is idd parelli getraind en zoek ook iemand die dit wil gaan doen met hem. Ik heb idd gekeken op het forum maar ik kwam er niet helemaal uit. Zal nog eens goed gaan kijken hoe ik hem erop krijg!
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 24-09-15 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:39

Leuk om de verhalen te lezen.

Hier eigenlijk alleen maar oeps momentjes tijdens het verkopen.

Had een hele brave 3 jarige merrie, net ingereden. Kwamen er mensen kijken maar omdat wij geen bak hebben rijden we gewoon op een veld dus geen omheining. Mensen wilde dat ik eerst een rondje reed om te zien of ze braaf was. Prima, stap op vraag wat ze willen zien en ga mijn gang. Wil ik aandraven vliegt ze opeens in volle galop over het veldje. Wel nog stuurbaar maar zat er met een knal rood hoofd op. Wat bleek zaten wat rammelende muntje in mijn zak waar ze van schrok. Hand op muntjes paard stopt braaf.

Paard heeft even schriktraining gehad en konden 5 minuten later met heel veel rammelende dingen op haar draven.

Dacht die mensen willen haar niet, maar juist door de schrikreactie en haar reactie hebben ze haar gekocht.

Verkopen beken heb er dan nu 2 zelf verkocht en bij de 3e had ik geen zin in de rompslomp, advertentie maken, mensen die bellen/mailen/appen, kijkers. Dus heb haar naar de handelaar gebracht, kon deze vrouw ook (merrie kwam er zelf vandaan) en deze heeft haar van mij gekocht en weer doorverkocht. Wist dat ze daar goed zou staan en ik de rompslomp niet.

Wel bij kijken een keer een paardje laten staan omdat mensen niet het hele verhaal verteld hadden. Hadden de mensen dit wel had ik haar waarschijnlijk wel gekocht. Paard was tijdens het rijden wat voorwaarts/heet en ik wilde een rustig paardje voor de recreatie. In de advertentie stond gereden merrie dus dan ga ik ervan uit dat paard gewoon 3/4x per week wat mee gedaan, mocht het niet anders in de advertentie staan word. Bleek ze al een half jaar stil gestaan te hebben en was ik de eerste die er weer opstapte. Nou z'n reactie na een half jaar stil staan die paarden krijgen van mij een 10. Maar toen al gezegd ze is te heet voor mij. Toen ze bekende had ik al een ander paardje bekeken wat mij zeer goed aanstond. Dus helaas niet gekocht

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:47

Ik stuur je n pb, Patricia :-) Misschien kan ik je helpen.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:59

Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken van advertenties waarin met vele hoofdletters wordt vermeld dat het paard met spoed weg moet en de prijs veel te laag lijkt voor het paard...
Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij je je paard met spoed moet verkopen maar met zo'n beschrijving en dan een hele lage VP, vraag ik me af wat voor soort types je aantrekt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:38

Dat soort advertenties kunnen een mazzeltje betekenen, maar ook helemaal niks. Ik houd er niet van om onder druk gezet te worden. Ik laat dit soort advertenties links liggen