Gisteravond voor het eerst mijn kleine vriend onder de man gezien! De eerste week is ie gelongeerd, zonder en met zadel. De tweede week steeds eventjes gehangen en kleine stukjes gestapt. De afgelopen week de hele bak al door in stap draf en zelfs in een rustige galop langs allerlei enge dingen (prullenbak, felle lichtstralen, toeschouwers ed.) zo trots op die kleine vent! Hij doet zo zijn best!
Jaaaaa gister avond hebben ze op Haydn gezeten hij was super braaf, heeft even gerend door het piepen van de laarzen op het zadel maar oh wat deed hij het goed, stond alleen maar te glimmen van trots , hij vindt alleen het afstappen even spannend . Vandaag komt hij weer . Filmpjes volgen
hannelover
Geplaatst: 18-04-15 11:06
mijn fries is in maart zadeldak gemaakt gaat erg goed allen is ze nog een beetje druk in de normale bak in een kleine bak gaat het wel gister in de grote bak aan de logeerlijn erop gezeten ging er gelijk als een speer vandoor daarna nog in het kleine bakje toen ging het super goed
Ik blijf hem ontzettend gaaf vinden Moniek, hij loopt ook al tactmatig ook al ontzettend constant. Mag je echt trots op zijn!
moniek21
Geplaatst: 18-04-15 22:15
yeentll schreef:
Ik blijf hem ontzettend gaaf vinden Moniek, hij loopt ook al tactmatig ook al ontzettend constant. Mag je echt trots op zijn!
Dank je yentl ik ben ook vreselijk blij met hem, het afstappen is nog even een dingetje dat vindt hij nog spannend maar als hij erop zit loopt ie als een trein Morgen ochtend komt hij weer
Orsje
Geplaatst: 19-04-15 20:10
Vandaag in een spontane bui tijdens het speels hangen, mijn been over zijn rug geslagen en toen zat ik! Dus vandaag voor het eerst op mijn kanjer gezeten! Wat een bijzonder gevoel, om de eerste te mogen zijn die op zijn rug zit. Hij vond het prima en zette geen stap verkeerd! Hij vond de baas bij de kleren pakken interessanter, dan wat ik op zijn rug deed, haha. Geduld, grondwerk en vertrouwen heeft zich vandaag dubbel en dik bewezen! Mijn dag kan niet meer stuk!
Voor wie interesse heeft is er ook een filmpje samengesteld.
Het is gebleven bij een rondje stappen, voor de eerste keer! Het echte inrijden laat ik door mijn instructrice doen. Vandaag was ongepland en spontaan. Maar zo blij het gedaan te hebben! Hier mijn knapperd:
Na mijn valpartij van 2 weken geleden, gister weer voor het eerst op Daminka geklommen In de tussentijd is ze wel gereden door iemand anders, maar het was toch spannend om er weer op te gaan. Uiteindelijk lekker gestapt en gedraafd!
LS, wat goed dat je weer op Daminka bent geklommen! Is natuurlijk altijd weer even spannend!
Amaretto heeft vandaag even wat anders mogen doen, lekker vrij springen! Morgen gaat zijn trailer er waarschijnlijk voor het eerst op!
Kimvicious
Geplaatst: 21-04-15 20:16
Heaven vandaag de tweede keer onder het zadel. Aan de longeer lijn zelfs even gedraafd al en wow wat zit ze al lekker! Zo beheerst alsof ze zadelmak geboren is. Daarna los uitgestapt wat een heerlijk gevoel. Na nog geen 10 minuutjes was de training dan ook weer over en werd madam heerlijk vertroeteld
Gister avond beide jonkies weer even gepakt. Buurmeisje erop zonder zadel en Bitloos en los gereden over land en erf. Ik liep er nog bij maar zij bestuurde. Danika deed dit al goed, Myrthe is momenteel even niet van plan om naar iemand te luisteren. Kijken of ik haar op de grond uit die neeeeee houding kan krijgen zodat ze leuk gast vinden om mee te gaan. ZE gaat nu echt met vier benen in de grond stil staan en zet geen pas meer. Maar uuiteindelijk toch gegaan, pluk gras erin en afgestapt. Klaar en dan wedstrijdje wie als eerst weer bij het eten is dat vind ze dan wel weer leuk.
Ik heb vandaag eindelijk een passend zadel voor hinde gevonden! Het is de Custom Costanze geworden met monoblad, wat zat dat onwijs heerlijk zeg, nu 3 maandjes wachten tot het wordt geleverd. Gelukkig wel een leenzadel gekregen!
HxSunlight
Geplaatst: 21-04-15 23:01
Ziet er goed uit allemaal!
Vandaag even met Truusje gesprongen wat spieren kweken
Leuke vorderingen hier. Mijn paarden trainen vooral elkaar op het moment. Mijn 19 jarige is weer een paar jaar jonger geworden met de komst van de puppy en de puppy leert heel veel van mijn 19 jarige. Hij volgt hem blindelings maar is ook niet over de zeik als ik een dag met hem weg ben. Ga er pas in juni op. Dan is hij pas echt 3.
Carantona
Geplaatst: 22-04-15 09:45
Mijn bijna 3 jarige zal aankomende winter zadelmak gemaakt worden en dan tot het voorjaar op rust.Hij kent het zadel al en longeren gaat goed, verder doen we niks met hem omdat hij wel erg groot is voor een PRE en hij ook nog best een baby in zijn koppie is. Ik ben erg zuinig op hem
@painted, Wow, das een gave PRE! Verstandig dat je wacht met beleren
t plan bij ons is dat we van de week wat gaan oefenen met longeren en de trailer op lopen en daarna mogen ze een halfjaar weer lekker de wei op en daarna gaan we ze rustig aan beleren denk ik
SammyFloor
Geplaatst: 22-04-15 11:07
Ik vind het geweldig al deze verhalen te volgen!
Ik ben nu 2 maand aan de slag met Mieke die enkel gewend was dat ze mensen op haar rug zaten. Ondertussen hebben we al 3x alleen rondgereden in de piste, ook in draf en ze doet het super! Ze reageert heel goed op de hulpen en leer heel snel bij
@loveslimpy Rio is vorig jaar op de PRE-premiekeuring geweest in Heeze. Hij moest dus op de trailer op een vreemde plek een heel weekend en aan de longeerlijn voorgebracht worden maar het was allemaal geen probleem voor hem. Je ontkom niet aan training als je naar een keuring gaat maar echt erop gaan zitten en aan het werk is inderdaad te vroeg op 3 jarige leeftijd. Maar alle positieve indrukken die hij op kon doen heeft hij gedaan, thuis in de opfok en tijdens de keuring.
Painted....wouw wat een gave PRE heb je daar! Sammyfloor....ziet er braaf uit.
Vandaag weer op hummie gezeten. De planning was om er in de longeerbak op te gaan om het wat makkelijker te maken voor hum. Helaas was die zoooo zwaar en mul en ongelijk dat ik er maar weer in de binnenbak ben opgestapt. Lekker even 10 min gestapt en geoefend met halthouden en een beetje sturen. De draf achterwegen gelaten ook omdat ze wat sensibel en ril was vandaag.