Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:28

gijsenkim schreef:
denk het wel, want dat is namelijk al eeuwen zo.

Dan zou je dus geen waarde meer hoeven hechten aan wetenschappelijke onderzoeken.

Moet je niet aan denken...alle wetenschappers werkloos! Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:30

ceasario"]
[quote="Aqua8horse schreef:
[
Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar die vrijwel hetzelfde zijn.

Alsof de matarie al niet ingewikkeld genoeg is Lachen
[/quote]

Dat het aanwezig is inmiddels duidelijk,zie Dr.Back Utrecht.
Waar het vandaan komt is het bewijs nog niet geleverd .
Maar dat wanneer het aanwezig is (de woekering of het begin van de woekering) lijkt mij het verstandig om bij een aankoopkeuring hier een foto uit dit gebied te laten nemen of een test uit te voeren.

En gezien de reactie van Utrecht zal dit binnen een korte termijn aan de orde van de dag zijn.

Daarmee wordt het probleem in een paar jaar vanzelf opgelost. Haha!

Dat denk ik ook, dan moet je wel anders gaan rijden anders wil niemand meer een paard kopen of sluit de verzekering het uit. Want zover gaat het denk ik.

Krijg ik het misschien nog drukker.....word ik overwerkt Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:32

Aqua8horse schreef:
Slechte conclusie.
waarom? heeft de prof. ook wetenschappelijk aangetoond dat achter de ll lopen in alle gevallen schadelijk is? dat je iets slecht vind is ok, maar graag een onderbouwing, anders komen we niet verder Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:32

Aqua8horse schreef:

En nogmaals achter de loodlijn= achter de loodlijn meer to the point kan niet. Zodra je achter de loodlijn rijdt wordt de hoek anders.

Das bull-oliebol.

Bij deze longeerfotoos als voorbeeld (of je het nou met mijn manier van longeren eens bent of niet, graag buiten deze discussie) Kun je duidelijk zien dat de hoek hetzelfde blijft, alleen de hals laat zich vallen.

Afbeelding
Afbeelding

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:33

Ja. De onderbouwing heeft te maken met de balans en de bewegingen van het paard laten. Ook heeft het te maken met het leren dragen.
Zodra het paard achter de loodlijn komt moet het zijn balans compenseren, daardoor verlies je kracht in het achterbeen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:34

Aqua8horse schreef:
En neem nou maar van mij aan dat ik echt wel weet hoe een verzameld paard voelt, eruit ziet en beweegt. Als je je paard correct heb getraind is de aanleuning niet zon groot probleem meer.

kijk, en daar zit het uitgangspunt van deze discussie. Waarom moeten we jou hier op je woord geloven? Dat wil jij ons ook niet.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:34

Samsam schreef:
Das bull-oliebol.
Verward Tong uitsteken

de rest van je posting klopt imo. de enige reden waarop het paard hier achter de ll komt is omdat zijn hals zakt, en niet omdat de hoek scherper wordt. daarmee is dus het verband dat achter de ll lopen slecht is en de conclusie van de prof. uit elkaar.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:37

Samsam"]

En nogmaals achter de loodlijn= achter de loodlijn meer to the point kan niet. Zodra je achter de loodlijn rijdt wordt de hoek anders.

Das bull-oliebol.

Bij deze longeerfotoos als voorbeeld (of je het nou met mijn manier van longeren eens bent of niet, graag buiten deze discussie) Kun je duidelijk zien dat de hoek hetzelfde blijft, alleen de hals laat zich vallen.

Afbeelding
Afbeelding
[/quote]

Niks ervan!!!
Jij denkt dus dat de belasting gelijk is?
Daar moet ik dan wel wat om lachen want dat kan helemaal niet.

Wat ik niet snap is dat je niet het LDR gebruikt maar je hebt les van iemand die dat gebruikt en vervolgens longeer je zo.
Waarom ontken je dan dat je wel degelijk lDR traint en dus als het waar blijkt te zijn, zal ook jij (als je slim bent) dus moeten omschakelen.

(vreselijke foto's, dat je daar plezier aan kan beleven is voor mij onbegrijpelijk.)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:39

Aqua8horse"]
Jij denkt dus dat de belasting gelijk is? Daar moet ik dan wel wat om lachen want dat kan helemaal niet.
[/quote]niet lachen dit is een serieuze zaak Haha! waarom kan dat niet?

zal ook jij (als je slim bent) dus moeten omschakelen.
waarom? er is hier toch geen sprake van een TE scherpe hoek die schadelijk is volgens de prof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:40

SuperPepeijn"]
[quote="Samsam schreef:
Das bull-oliebol.
Verward Tong uitsteken

de rest van je posting klopt imo. de enige reden waarop het paard hier achter de ll komt is omdat zijn hals zakt, en niet omdat de hoek scherper wordt. daarmee is dus het verband dat achter de ll lopen slecht is en de conclusie van de prof. uit elkaar.
[/quote]
De conclusie klopt niet SP. Er is meer in de binnenkant van het paard dan de hoek van het hoofd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:40

runningkawa schreef:

2 cm achter de Ll en ik heb 2 ons in mijn handen en een ontspannen paard onder me wat ik daarna als het frisse eraf is naar wel voor de Ll kan brengen.

Dat is ook de bedoeling, dat je je paard zo hoog en zo laag in kunt stellen als jij wilt, en als hij echt in balans en nageeflijk is levert dat geen enkele probleem op.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:41

Lovely schreef:
De conclusie klopt niet SP. Er is meer in de binnenkant van het paard dan de hoek van het hoofd.
mee eens, maar dat is wel zoals hier de stelling van de prof. wordt genomen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:42

Lielle"]
En neem nou maar van mij aan dat ik echt wel weet hoe een verzameld paard voelt, eruit ziet en beweegt. Als je je paard correct heb getraind is de aanleuning niet zon groot probleem meer.

kijk, en daar zit het uitgangspunt van deze discussie. Waarom moeten we jou hier op je woord geloven? Dat wil jij ons ook niet.
[/quote]

Wat zou ik dan moeten geloven?
Het LDR systeem is slecht, dat kan ik beredeneren en ik kan het zien in een wetenschappelijk onderzoek.
Dat een aantal van jullie dat niet kunnen begrijpen en dus niet willen geloven dat het anders kan met een beter resultaat, daar kan ik niets aan doen.

En je hoeft mij toch niet te geloven?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:44

SuperPepeijn"]
[quote="Samsam schreef:
Das bull-oliebol.
Verward Tong uitsteken

[/quote]

Het gaat om de extreme druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:44

SuperPepeijn"]
[quote="Lovely schreef:
mee eens, maar dat is wel zoals hier de stelling van de prof. wordt genomen.
[/quote]
Het is onmogelijk om een mening te vormen over het onderzoek van de professor, alleen op basis van het artikel in de PK. Dat artikel vertelt niks over wat er nou precies onderzocht is en hoe, de condities worden niet verteld en over de uitkomst is niet eens helder waar die precies over gaat: alleen het knikje of het overstrekken van paard?
Discussie is dus onmogelijk.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:45

Aqua8horse schreef:
ik wil je geloven, maar leg ajb uit waarom en wanneer de druk extreem wordt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:46

Lovely"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Lovely schreef:
Ter aanvulling: het is belangrijk te kijken naar de natuurlijke richting van de halswervels en waar die halswervels eigenlijk zitten.

Ja, LOV dat ben ik met je eens. Je ziet ook hoe het paard op de eerste foto overduidelijk op de voorhand loopt. Je ziet op de derde foto dat er geen impuls is bij het achterbeen.

Je hebt als je een paard correct rijdt, helemaal geen LDR nodig om hem lekker soepel door het lijf te hebben.
[/quote]

Mwah, ik doe daar geen uitspraak over. Als Sjuimpje de bevindingen van de professor niet in twijfel mag trekken wegens "te weinig ervaring en winstpunten", dan ga ik Anky en Bonnie ook maar niet bekritiseren, tevens wegens te weinig ervaring en wereldbekerpunten. De professor kan goed paarden opensnijden (maar wat minder goed deugdelijke artikelen dicteren) en Anky kan goed wereldbekerwedstrijden rijden.
[/quote]

Je mag het onderzoek in twijfel trekken, maar een professor als gek beschouwen gaat voor mij te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:48

Aqua8horse"]
[quote="Lovely"][quote="Aqua8horse"]
[quote="Lovely schreef:
Ter aanvulling: het is belangrijk te kijken naar de natuurlijke richting van de halswervels en waar die halswervels eigenlijk zitten.

Ja, LOV dat ben ik met je eens. Je ziet ook hoe het paard op de eerste foto overduidelijk op de voorhand loopt. Je ziet op de derde foto dat er geen impuls is bij het achterbeen.

Je hebt als je een paard correct rijdt, helemaal geen LDR nodig om hem lekker soepel door het lijf te hebben.
[/quote]

Mwah, ik doe daar geen uitspraak over. Als Sjuimpje de bevindingen van de professor niet in twijfel mag trekken wegens "te weinig ervaring en winstpunten", dan ga ik Anky en Bonnie ook maar niet bekritiseren, tevens wegens te weinig ervaring en wereldbekerpunten. De professor kan goed paarden opensnijden (maar wat minder goed deugdelijke artikelen dicteren) en Anky kan goed wereldbekerwedstrijden rijden.
[/quote]

Je mag het onderzoek in twijfel trekken, maar een professor als gek beschouwen gaat voor mij te ver.
[/quote]

Klopt, maar anderen voor gek zetten omdat ze toevallig geen winstpuntje rijden, is nog erger. Hoe gaat het met jouw wedstrijden eigenlijk?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:48

Aqua8horse"]
Jij denkt dus dat de belasting gelijk is?
[/quote]

De hoek is gelijk en dat bleef jij ontkennen!

[quote="Aqua8horse"]
Wat ik niet snap is dat je niet het LDR gebruikt maar je hebt les van iemand die dat gebruikt en vervolgens longeer je zo.
Waarom ontken je dan dat je wel degelijk lDR traint.
[/quote]

Kop op, ik ontken niets, als je in mijn profiel kijkt kun je zien hoe mijn paard gereden wordt!

Maar blijkbaar zie jij mijn longeren als LDR, ik denk daar heel anders over. Als je goed kijkt, zijn de touwtjes op beide foto's even lang!

[quote="Samsam"]

(of je het nou met mijn manier van longeren eens bent of niet, graag buiten deze discussie) ]

(vreselijke foto's, dat je daar plezier aan kan beleven is voor mij onbegrijpelijk.)
[/quote]

Frusty Frusty Frusty Denk dat iemand die zelf het lef niet heeft om fotoos te plaatsen, maar beter zijn mond kan houden over mijn fotoos!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 28-12-03 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:50

SuperPepeijn"]
[quote="Aqua8horse"]Jij denkt dus dat de belasting gelijk is? Daar moet ik dan wel wat om lachen want dat kan helemaal niet.
[/quote]niet lachen dit is een serieuze zaak Haha! waarom kan dat niet?

zal ook jij (als je slim bent) dus moeten omschakelen.
waarom? er is hier toch geen sprake van een TE scherpe hoek die schadelijk is volgens de prof?
[/quote]

Jullie proberen volgens mij onder het ondezoek uit te komen.
Het gaat in eerste instantie om de extreme druk op bpeze, banden en spieren.
De hoek geeft hij aan om aan te geven wanneer dit op treedt.
Neem nou maar van mij aan dat dat achetr de loodlijn is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:51

Aqua8horse schreef:
[
Het LDR systeem is slecht, dat kan ik beredeneren en ik kan het zien in een wetenschappelijk onderzoek.?
[/quote]

Maar jij scheert LDR en achter de loodlijn over 1 kam!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:54

Lovely"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Samsam schreef:
Das bull-oliebol.
Verward Tong uitsteken

[/quote]
[/quote]

OK dan! OK dan! OK dan!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:56

SuperPepeijn"]
[/quote]

Heel simpel: waarom? Als je je paard achter de loodlijn rijdt. Wanneer? Als je paard achter de loodlijn loopt. Lachen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:57

Aqua8horse schreef:
Jullie proberen volgens mij onder het ondezoek uit te komen.
Het gaat in eerste instantie om de extreme druk op bpeze, banden en spieren.
De hoek geeft hij aan om aan te geven wanneer dit op treedt.

Neem nou maar van mij aan
dat dat achetr de loodlijn is.

Jij probeert onder het onderzoek uit te komen, omdat dit niet aangeeft dat achter de LL slecht is, alleen te een scherpe hoek/knik. En dat geeft je dus helaas geen munutie in de strijd tegen het rond/achter de LL rijden.

Ik neem niets zomaar van jou aan, niet dat je zieke, kreupele paarden geneest, niet dat je hogere dressuur rijdt, niet dat al jou paarden geen problemen hebben met balans, aanleuning, verzameling en ontspanning, niet dat jouw methode het antwoordt is op alles en dus ook niet dat achter de LL rijden slecht is!

Ik wil toch bewijzen zien.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:59

Aqua8horse"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Aqua8horse schreef:
[/quote]

Heel simpel: waarom? Als je je paard achter de loodlijn rijdt. Wanneer? Als je paard achter de loodlijn loopt. Lachen
[/quote]
Das lekker makkelijk zeg, de vraag was waarom de druk te hoog oploopt bij het achter de LL rijden?