de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grietje_1

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:15

Wat een leuke reacties op Broer, thanks.

NYC, wat een raar verhaal zeg, gelukkig wel op tijd achter gekomen! Voor jou budget kan je genoeg goede kwaliteitsvolle paarden vinden, zelfs voor minder. Zou mij niet blind staren op Totilas, vergeet niet, de merrie is ook mega belangrijk in de lijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:41

Zo, spannende dag vandaag!

Mijn instructrice heeft eerst was gegrondwerkt. Ik heb de hele les langs de zijlijn toegekeken, behalve op het eind. Toen heeft ze me wat dingen laten zien die ik kan oefenen wat betreft grondwerk (verplaatsen voorhand/achterhand). Na het grondwerken ging ze druk uit oefenen en daarna hangen. Voor ik het wist zat ze erop. Hij deed geen kik.... hij bleef rustig stil staan, heel relaxt, geen paniek in de ogen of enige spoor van spanning. Ze heeft wel goed voorbereidend werk gedaan, ben echt heel tevreden over haar, maar wauw, wat een moment als er iemand op je paard zit, die je normaal kent als paard waar je écht niet op kan rijden.... Zaterdag neemt ze haar zadel mee en wilt ze daarmee opstappen. Ze heeft er alleen op gezeten en niet gestapt. Dat komt zaterdag.... Heb er zin in!!

Afbeelding

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:21

fokfanaat schreef:
Waarom eigenlijk?

Daar zijn er binnen het kwpn maar 3 van waarvan 1 een dekhengst.

Ik denk dat je voor een klap minder geld een kwalitatief beter dier kan kopen, met een ander papiertje erbij.

NYC schreef: Hij heet G.S MackleMore. 1.71m zo volgens mij, Totilas x Jazz, heb het stamboek te vluchtig bekeken, was veel te blij. :Y)

Ik geloof er dus geen zak van eerlijk gezegd. En een tip voor NYC: Met jouw budget raad ik je aan een rietje te kopen van deze hengst en dat in een Jazz merrie te laten stoppen. Veel verder dan dat kom je niet.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:21

Leuk joh, Batlow, ziet er relaxed uit!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:40

Wauw Batlow: mooie start zo!

Jee NYC, wat een verhaal. Hoe kan dat nou met die twee paarden 1 papier?

Ik heb vandaag mijn kleine dikkertje aan de longe gehad. Voor het eerst met zadel en het is pas de 5de keer dat we longeren. Ben zelf wel super tevreden. Doordat ik zelf aan het filmen was ging het tempo er wat uit, maar desondanks, zeer blij. Ze zat namelijk een beetje in haar puberale fase de afgelopen week, dus ik moest even wat strenger zijn dan normaal. Maar dat was maar 2 keer en nu is alles back 2 normal :-)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 22:52

Ziet er goed uit hoor!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:59

Dat ziet er lekker relaxed uit zeg

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:40

Mag ik hier mee kletsen? Heb een 3 jarige charmeur x ferro ruin. Sinds april en mijn eigendom..vind het leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:08

Natuurlijk, welkom!
Mooie afstammeling! Heb je foto's en hoe gaat het?

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:30

Zie echt super leuke beesten voorbij komen!! en wat zullen ze nog gaan veranderen!

NYC: jeetje wat een verhaal, vind onwijs sneu voor je want je was er helemaal gek op geworden!
Wat betreft je budget is er echt genoeg te koop, al wordt je wel beperkt door je totilas x jazz eis
wat is de reden dat je dit wilt eigenlijk?

gister weer lekker gereden, mijn jonkie doet het onwijs goed!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:33

ja dat maakt het zoeken wel veel moeilijker, en met een zwarte ruin is de keus helemaal nihile , en ook moet je wel rekening houden dat het kwa karakter niet de makkelijkste beestjes zullen zijn

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:52

Maudenmarc: heb je een foto van jouw Charmeur? Ik ook een 3-jarige Charmeur :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:59

leuk een charmeur, vind ik vaak mooie paarden

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:03

Ja alleen nog niet echt een mooie, zondag gaat hij in de knotten.. in zijn moederlijn zit ook exkurss.

Moet zeggen dat hij het erg goed doet maar ik heb er wel mijn handen aan vol onder het zadel..

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:34

Oeeeh, toch al erg benieuwd naar de minder mooie dan ook ;)
Ik heb ook nog geen foto in de knotten!
Welke kleur heeft hij?

En hoe heb je je handen er aan vol onder het zadel?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:46

Donkerbruin, alleen klein kolletje..rest geen aftekeningen. Er zit behoorlijk wat temperament in, wel eerlijk maar pittig.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:02

@NYC jammer zeg :( het klonk zo alsof het allemaal super zou worden!

Vandaag weer gereden, beste keer tot nu toe, het beeske wordt aan het been, begint het sturen te kennen en ben voor het eerst bedoeld in galop geweest, en ze had zelfs energie voor een goed halfuurtje te lopen! En wat heeft t beest toch heerlijke gangen :o :o

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:42

NYC wat een bizar verhaal. Maar hoe jammer het ook is, het is goed dat je er optijd achter bent gekomen en het hele verhaal heb afgeblazen. Jou droompaard kom je vast en zeker nog tegen!

Gentle gaat echt super!!! Gister gereden, hij was super voorwaarts, liep heel netjes lang en laag en toe ik zei: gaaaalop, sprong ie direct aan. Wat kan je dan trots zijn als baasje
Net even gelongeerd aan het halster, ook nu weer super voorwaarts, en constant zijn hals laten strekken en lekker met zijn neus over de grond.

Het stukje voorwaarts ben ik afgelopen week mee bezig geweest, hij was namelijk erg terughoudend en het voelde telkens alsof ''de handrem'' erop stond. Nu heeft hij het helemaal door. Zodra ik een overgang naar de draf maak hoef ik alleen heel zachtjes me been aan te leggen en dat wil hij alweer in draf ( Jeeeejj, hij denkt naar voren zoals ze dat zeggen )

oftewel, super blij en tevreden!!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:05

Vanavond voor t eerst naar de binnenmanege, ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen!

hoe gaan jullie jonkies?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:07

Veel plezier vanavond!

Goed goed goed!! Na 3 maanden niet te hebben gelongeerd pakt mijn Gentleman het heerlijk op. Opeens zat er een stap-knop op. Geen idee waar hij die vandaan heeft getoverd. Maar ik ben er blij mee :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 14:44

Leuke berichten hier.

Ik heb a.s. vrijdag mijn eerste wedstrijd. Ik mag nog lekker B starten dus wil haar nu ongeveer 1x per maand een keer mee op wedstrijd nemen.

Toch best wel weer spannend!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:45

Wat leuk Lizzy! zover ben ik nog niet.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:48

Lizzy wat leuk!! ben erg benieuwd ga je het filmen?
Anneruth, hoe is het met jou paardje?
Selka: haha vast afgekeken van iemand anders.. grappig dat ze dan zo weer wat geleerd hebben he!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:52

Lizzy, wordt er ook gesprongen toevallig? Stalgenootje gaat geloof ik vrijdag vrijspringen in Udenhout ergens.

Inkiepinkie, ik denk het :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 15:32

Selka schreef:
Lizzy, wordt er ook gesprongen toevallig? Stalgenootje gaat geloof ik vrijdag vrijspringen in Udenhout ergens.

Inkiepinkie, ik denk het :D

Je kunt bij ons in Udenhout eens in de 2 weken oefenspringen op vrijdag maar dat is afgelopen vrijdag geweest...

Ik heb helaas vrijdag niemand die mij kan filmen maar dat ga ik na m'n vakantie zeker een keer regelen (ik vertrek maandag op vakantie *\o/* ).