Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:27

Urielle schreef:
Ach, genoeg mensen die ook ooit te paard door de McDrive zijn gegaan hahaha. Ook niet het toonbeeld van sportiviteit ;)

Ja daar heb ik me vroeger als meisje van 15/16 jaar ook schuldig aan gemaakt :=
Die gezichten toen, goud waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:32

@Urielle, ja dat lijkt mij ook geweldig. Mijn paard blijft waarschijnlijk wel staan. Alleen is er bij mij in de buurt niet zo'n terras, helaas.

Ik heb vroeger van mijn oude instructeur (militair) echt op mijn flikker gehad als je op je pony ging "zitten kletsen" dus op een stilstaande pony blijven zitten. Dan trok hij je van je pony af. Als je op een paard/pony zit dan ben je bezig met rijden en met het dier, het paard is geen luie stoel!!! Riep hij dan. Dat is er altijd in blijven zitten bij mij. Daarom zal je mij ook nooit zien eten als ik op mijn paard zit.

Ook gingen we vroeger met de rijvereniging op buitenrit en na verloop van tijd moesten we allemaal (correct) afstijgen, singel 2 gaatjes losser en er zo'n 20 min naast gaan lopen, zodat de paarden even konden ontspannen.......

Dus ja, afstappen en met je zweetreet op een terrasje gaan zitten vind ik absoluut een "go!". Paard kan dan ook even lekker ontspannen.

Anoniem

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:42

Ik vind roken op het paard echt pauper gedrag :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:59

En dat te bedenken dat ik regelmatig TOP springruiters zie roken te paard. Waar publiek bij is, geen gezicht. En niet het goede voorbeeld.

Maar dat moeten ze zelf weten.

Wat ik nog meer niet mooi vind :o Is van die glitter springzweepjes voor kids.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:08

Tja roken op je paard vind ik ook not done..Het staat aso en het is niet veilig,als het paard iets raar diet loop je toch risico dat je je paard of jezelf een brandplek bezorgt lijkt mij..

Haha urielle nee zo lijkt het me ook niets om op een terras te gaan zitten na het rijden..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:50

x_Jeanine_x schreef:
Wat ik nog meer niet mooi vind :o Is van die glitter springzweepjes voor kids.

Ik vind het op zich wel leuk voor ze om te hebben maar als nadeel: mijn dochter wou een zweepje omdat ze er zo leuk uitzagen. Dus toen heb ik haar toch even uitgelegd dat ze eerst fatsoenlijk mag leren rijden en dat we dan nog bekijken of ze een zweepje wil en krijgt. Die dingen kosten geen drol maar ze moet wel bewust zijn dat het geen speelgoed is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:54

[***] schreef:
Als je op een paard/pony zit dan ben je bezig met rijden en met het dier, het paard is geen luie stoel!!! Riep hij dan.

Heb ik ook geleerd ja, heb dan ook op verschillende stallen al gehoord dat ik de enige was die daar altijd serieus reed :') want als ik opstap is het niet kletsen, met de telefoon prullen of roken maar rijden.
Maar gisteren heb ik mijn dochter bewust een minuut of 20 alleen met haar pony laten rijden, ze doet dan ook niks dan meeliften maar ze begint tegen die pony te kletsen, ze vindt vanuit ontspanning zelf uit hoe je er het beste/comfortabelste op zit en op deze manier komt er ook wat meer binding tussen pony en kind. Dus dan dient het toch wel zijn doel om gewoon te hobbelen :P
(en stiekem mis ik het dat het gewoon relaxed gaan hobbelen bij mij verloren is gegaan, gewoon lol met je knol mag ook best, zonder rijtechnisch gedoe gewoon zitten en maar laten doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:01

Urielle schreef:
[***] schreef:
Als je op een paard/pony zit dan ben je bezig met rijden en met het dier, het paard is geen luie stoel!!! Riep hij dan.

Heb ik ook geleerd ja, heb dan ook op verschillende stallen al gehoord dat ik de enige was die daar altijd serieus reed :') want als ik opstap is het niet kletsen, met de telefoon prullen of roken maar rijden.
Maar gisteren heb ik mijn dochter bewust een minuut of 20 alleen met haar pony laten rijden, ze doet dan ook niks dan meeliften maar ze begint tegen die pony te kletsen, ze vindt vanuit ontspanning zelf uit hoe je er het beste/comfortabelste op zit en op deze manier komt er ook wat meer binding tussen pony en kind. Dus dan dient het toch wel zijn doel om gewoon te hobbelen :P
(en stiekem mis ik het dat het gewoon relaxed gaan hobbelen bij mij verloren is gegaan, gewoon lol met je knol mag ook best, zonder rijtechnisch gedoe gewoon zitten en maar laten doen)

Oh tuurlijk is het voor een kind prima om lekker mee te hobbelen. Daar leren ze ontzettend veel van.

Ik heb een tijdje hetzelfde gevoel gehad als dat jij omschrijft, maar sinds een jaar rij ik even geen wedstrijden meer en ben afgelopen week 4x met mijn paard lekker naar het bos geweest. Zelfs wat boomstamhindernissen gesprongen die er altijd staan voor de cross. Af en toe betrap ik mezelf er op dat ik dan toch bezig ben met rechtrichten, juiste stelling en buiging, maar dat ga ik steeds vaker loslaten :D . Merk dat mijn paard het ook erg leuk vind.

En dat terwijl ik normaal gesproken echt wel 5 dgn dressuurmatig aan het trainen was in de bak.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:57

Anthea schreef:
Ik vind roken op het paard echt pauper gedrag :')

Kwam afgelopen zomer een paar tegen die zaten te blowen te paard.

Beest was ook totaal niet onder controle , liep te springen en te hupsen.. maar alles om toch nog even te blowen.. En hem daarna door te geven aan de volgende :n

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:17

Okee ik heb mezelf ook wel schuldig gemaakt aan roken opt paard (wel met 100% bomproof die echt nergens van schrikt), maar serieus, blowen op je paard? Ik zal zelf niet eens stoned naar de paarden gaan, ook niet zat. Vind dat echt veel te gevaarlijk. Je bent zelf niet meer bij de tijd en vind alles grappig.
Grappig als je dan van je paard dondert...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:41

Ze hadden het paard ook beter een trekkie van die joint kunnen geven _O-

Nee ff zonder gekheid, maar dat vind ik echt super dom en not done!
Nu heb ik op voorhand al een grote hekel aan die zooi

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:22

michelle___ schreef:
Wat ik ook stom vind is op blote voeten in een jurkje rijden.
Er was eens een topic van een meisje die dat deed midden in de winter. :=

oe dat ga ik zondag doen :D hopen dat ik niet bevries :') :brr:
wou zo'n shoot in de zomer maar dat ging niet door dus nu in de heerlijk warme nazomer O:)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:01

_San87_ schreef:
Soraya10 schreef:
Tja als exroker kan ik alleen zeggen dat t heerlijk ontspannend was ff een peukie tijdens een buitenrit en pasrd van mn zus is 35 geworden dus die heeft niet geleden onder t mee roken. Mijn pony is nu 23 en in blakende gezondheid. Ik ben blij dat ik niet meer rook en vaak denk ik ook bij bushaltes etc wat ziet t er eigenlijk stom uit dat roken, maar ja best hypocrirt aangezien ik t ook jaren gedaan heb. Nu al ruim 2 jasr gestopt en begin nooit meer!

De opa van m'n vader is ook 90 geworden ondanks het roken :'). Dat zijn altijd van die kul-argumenten, he. Roken is slecht. Voor mens en voor dier, punt.

Ik zit op t paard in de buitenlucht en het rook trekt altijd naar achter aangezien je niet tegen de wind in rookte. Hoe ademt dat paard het dan in? Daarbij zit ik nu in de rook (als nu niet roker) gedwongen, omdat mensen dan wel misschien niet op t paard maar wel daarna roken op t erf of in de kantine. dus...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:49

Toen ik op Ijsland aan de sheep round-up mee deed was het een groot feest incl zelfgemaakte drank. Want ja het is bere koud op zo'n ijslandse berg dus dan nemen die boeren zelfgemaakte drank mee. :D
Ik moet zeggen dat het best lekker was om 10 uur s'ochtend aan de drank te zitten....vervolgens weer verder te rijden en best wel een beetje aangeschoten was.
Maar op je paard word je ook wel weer snel nuchter :):)
Later op de dag heb ik een dronken boer zo van zijn paard zien vallen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:38

Soraya10 schreef:
Ik zit op t paard in de buitenlucht en het rook trekt altijd naar achter aangezien je niet tegen de wind in rookte. Hoe ademt dat paard het dan in? Daarbij zit ik nu in de rook (als nu niet roker) gedwongen, omdat mensen dan wel misschien niet op t paard maar wel daarna roken op t erf of in de kantine. dus...

Joh, wat jij wil. Je hebt helemaal gelijk :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:38

Urielle schreef:
Ach, genoeg mensen die ook ooit te paard door de McDrive zijn gegaan hahaha. Ook niet het toonbeeld van sportiviteit ;)

Waarom niet, ik eet en hij raakt de kcal kwijt, perfect toch? _O-
Nee onzin, McDrive vind ik een super oefening, paard mentaal aan het werk zetten, opsluiten aan vier kanten zonder veel hulpen, staan blijven op drie plekken, ruiter over zich gebogen en wiebelend... Prima!

Blowen te paard vind ik echt belachelijk, maar ik moet wel zeggen dat vrienden van me wel eens stoned op het paard hebben gezeten, als ik ze tegen kwam was het mooi weer, dan is 'iedereen' hier stoned, en dat maakt mijn paard niet uit.
Wel vind ik roken en/of blowen (op of naast het paard) in het openbaar echt paupergedrag ja, doe dat lekker thuis of in een hoekje, ik heb niks tegen blowen en roken, maar doe dat thuis joh.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:53

Ik heb een nostalgiecap gevonden die van mn stiefmama was zo'n 8 jaar geleden. Die heeft halfjaar gereden en nooit weer. Mn eigen is te groot en deze past me perfect.
Damn wat zitten die oudjes lekker zeg! Een horka cap met fluwelen stofje! Heb m op mn kop terwijl ik dit typ! Die gaat morgen dus mooi mee naar mn paarden beestje

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:12

xDaantjxx schreef:
Ik heb een nostalgiecap gevonden die van mn stiefmama was zo'n 8 jaar geleden. Die heeft halfjaar gereden en nooit weer. Mn eigen is te groot en deze past me perfect.
Damn wat zitten die oudjes lekker zeg! Een horka cap met fluwelen stofje! Heb m op mn kop terwijl ik dit typ! Die gaat morgen dus mooi mee naar mn paarden beestje

Foto :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:20

Daantje, dat is nog Penny'er dan met je rijkleren op de fiets zitten :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:20

Een cap die zo'n beetje op je neus zit, en je nauwelijks iets kan zien.
En dan de reactie 'm'n knotje zat te hoog'...... Terrible!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:53

Wil niet op mn telefoon helaas :+
Klijntje: mwah penny niet echt gelukkig. Ik was aan het passen en verstellen toen dit topic ineens in mn hoofd kwam, dus direct gaan bokken en toen stond de cap nog op mn kop hihi.

Kan wel ff foto maken met cap op mn kop, maar dan moet iemand ff zn nummer geven en vervolgens hier willen plaatsen of desnoods via facebook ^^

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:07

Bokker Amigo heeft de foto ontvangen!
Veel lachplezier hahaha want ziet er voor geen milimeter uit ofcourse!
Een goedenacht bokkers!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:10

Afbeelding
:') _O-

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:11

Charming :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:11

Ik vind hem best gaaf eigenlijk... Leuk voor op wedstrijden, en dan in die 'echte' Engelse, ouderwetse stijl starten, vind ik veel leuker dan de lak en glitters, het plastic en de carbon die ik zelf heb :+