Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:56

MirandaFuego schreef:
Er zijn wel plaatsen waar je op het fietspad hoort, daar waar geen weg is.

Nee, die zijn er niet.

Er zijn wel veel ruiters die niet in de openbare ruimte horen omdat ze de regels niet kennen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:56

amykimmie schreef:
quera schreef:
Amykimmie je hebt helemaal gelijk. Sorry maar als je zo'n bord voor je kop hebt. Dan vraag ik me af wil je het niet begrijpen of kan je het niet begrijpen.

Ben er een beetje klaar mee. Meerdere mensen proberen jou uit te leggen waar je dan wel hoort te rijden. En niemand keurt het goed dat diegene heeft gescholden. Maar het feit blijft dat je daar niet hoort te rijden.

Ga binnenkort maar even met de auto over het fietspad want anders kom ik moeilijk bij de weg *\o/* zal de politie blij mee zijn.

Ik weet heus wel waar ik wel en niet hoor te rijden.
Dat weet ik zo langzamer hand wel, dat hoeft niet 100x herhaald te worden.

Blijkbaar toch niet anders had je niet dwars over het fietspad kunnen staan.. Want dat kan alleen als je in de Fietsersberm reed. :)*

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:57

MirandaFuego schreef:
Die hebben wij hier ook genoeg!
Alleen mensen moeten eens rekening gaan houden met paarden, of ze nu op de fiets zijn of met de auto!

Heb je een wetboekartikel welke bevestigd dat er uitzonderingen zijn dat paarden wel wettelijk gezien op het fietspad mogen.? Ben zeer benieuwd.

Met deze instelling dat anderen rekening met jou moeten houden geeft aan dat het hele topic nog niet is doorgedrongen.

@TS: Zoals HC aangeeft, jij wilt ergens heen waardoor je over het fietspad moet. Dit word gedoogd, maar houd je dan wel aan de eerste regel.

Verder weet ik wel het verschil tussen discussiëren en grote mond hebben. Heel veel uitroeptekens heeft niets met een discussie te maken. Je bent dan 'figuurlijk' aan het schreeuwen om je punt te maken en dat heeft niets met discussiëren te maken. Geloof me, I know, zie dit topic: [FZ] Discussiëren kan je leren. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:59

Er zijn wel veel wielrenners die niet in de openbare weg horen omdat ze met niemand rekening houden.

En quera, ik weet niet of je het las maar de berm is een halve meter. Paard is wel langer dan een halve meter, tenminste die van mij dan.

Ach meis, houd toch op. Als iederen conclusies over mij gaat trekken, over hoe het daadwerkelijk gegaan is etc is de koek voor mij wel een keer op.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:00

Ik begrijp je helemaal amykimmie, vroeger reed ik op het voetpad om het doorrazend verkeer zo weing mogelijk te storen.
Het is een stukje waar ik nog nooit een voetganger ben tegen gekomen.
Nu rij ik volgens de regels op de rijbaan, is een dorpskern max 50/u. Bij jou is het natuurlijk wat anders als de toegelaten snelheid 100km/u is.
Ik krijg veel meer respect nu en men let veel beter op tegen vroeger. Ik doe alles om gevaarlijke situaties te vermijden.
Ik geef toe dat ik geen "bomproof" paard heb en ik stap af wanneer ze zich te druk maakt.
Het is vooral dat men geen tijd meer heeft om rustig te zijn, iedereen die zich verplaatst, rijdt tegen de tijd. Wij proberen ons te ontspannen op ons paard en dan loop je tegen zo'n zaken op.
Scheldpartijen zijn echt het laagste van het laagste, veel rijplezier straks ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:00

amykimmie schreef:
Er zijn wel veel wielrenners die niet in de openbare weg horen omdat ze met niemand rekening houden.

En quera, ik weet niet of je het las maar de berm is een halve meter. Paard is wel langer dan een halve meter, tenminste die van mij dan.

Ach meis, houd toch op. Als iederen conclusies over mij gaat trekken, over hoe het daadwerkelijk gegaan is etc is de koek voor mij wel een keer op.

Dan nogmaals.
Dan hoor je daar niet te rijden als jij niet vind dat dit veilig genoeg is.

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:02

amykimmie schreef:
Huertecilla schreef:

Hang je ego in de zadelkamer aan een haakje! :)*

?

Ik denk dat HC bedoeld met hang je ego aan een haakje in de zadelkamer dat je niet altijd je gelijk hoeft te halen om de verstandigste te zijn. (Verbeter mij als dat niet zo is) Daarbij spelen regels en wetten geen rol denk ik.. Je kunt niet verwachten dat met het openen van dit topic iedereen bevestigt dat de wielrenster associaal was omdat jij geïrriteerd was door haar. Uiteindelijk kies je er zelf voor om boos/geïrriteerd te worden omdat ze zo tegen jou deed zonder erbij na te denken wat nu eigenlijk de "echte" beste oplossing is...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:05

amykimmie schreef:

Correct.
Dat legt een nóg grotere verantwoordelijkheid op de schouders van de ruiter.
Je wéét dat. Het is geen onzekerheid en JIJ neemt de keuze om jouw rijdier daaraan bloot te stellen.
Laat je ego thuis en stel je in dienst van de zorg voor je paard!
Wie dat niet begrijpt hoort eigenlijk helemaal geen verantwoordelijkheid voor een paard waar dan ook.

Tancreda4

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:06

Hier ging trouwens regelmatig savonds een wielrenner langs die met een flinke snelheid een boek zat te lezen op zijn fiets - serieus!!! Echt een rare man :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:08

Dit topic doet me steeds meer denken aan zo´n moeder die haar baby in de kinderwagen ´asertief´ een zebra op steekt om de automobilisten tot stoppen te ´dwingen´...

Verosjaak

Hahahahaha dat moet ik zien Tancreda4 :P dat is echt bizar.

Rocamor

Oke, nu moet je me toch 1 ding uitleggen, want ik snap (door je gedraai) 1 ding toch echt niet meer.

Of je paard springt/draait met haar kont op de weg omdat ze bang is voor de paarden in de wei. Als de wielrenster dichtbij was, heeft ze je dus nooit normaal kunnen ontwijken. Kun je die wielrenster niet kwalijk nemen dat ze niet voor jou is gestopt. Dan is het niet (was het toch al niet) het probleem van de wielrenster. In die hoedanigheid zou ik ook niet vriendelijk hebben gereageerd als er inene een paardenkont voor mijn fiets terecht zou komen.

Of je paard stond al langere tijd (lees meeeeerdere seconden) uit angst met haar kont op het fietspad naar die paarden te kijken. Dan belemmer je het fietspad en is je paard niet onder controle. Dan had de wielrenster dus tijd je te ontwijken, maar je blokkeert haar (!!) rijweg. En als het zo lang duurde, had je dus die 10 seconden al kunnen gebruiken om je paard met haar kont van de rijweg van de wielrenster te verwijderen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:10

Precies rocamor

En in het eerste geval is het gewoon ongelukkig
En in het tweede geval is ts gewoon fout.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:14

Huertecilla schreef:
Dit topic doet me steeds meer denken aan zo´n moeder die haar baby in de kinderwagen ´asertief´ een zebra op steekt om de automobilisten tot stoppen te ´dwingen´...

:') de spijker op de kop, ergernis nummero 2!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:15

Urielle schreef:
Waratje schreef:
Nee, je stond dwars over het fietspad ;)

In dat kader... volgende keer als een auto per ongeluk in de slip schiet de berm in of het fietspad op zal ik niet meer gaan kijken of alles oke is en evt. hulp bieden maar een keer goed op het dak slaan en een scheldpartij beginnen :+ Hoe durven ze hun voertuig niet onder controle te hebben :(

:?

Helaas voor jou, dan verzaak je je burgerplicht ;)
En met deze post gaf ik geen oordeel over de reden dat het paard dwars op het fietspad stond, ik merk slechts op dat de TS op het moment van het incident niet "in de berm reed", naar haar eigen eerdere verslag van de gebeurtenissen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:25

Huertecilla schreef:
MirandaFuego schreef:

Nee, die zijn er niet.

Er zijn wel veel ruiters die niet in de openbare ruimte horen omdat ze de regels niet kennen.

Jahoor, hier bijv. om de hoek is een fietspad waar ook auto's rijden om te parkeren, dit is tevens ook het voetpad en het begin van een zandpad.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:35

MirandaFuego schreef:
Jahoor, hier bijv. om de hoek is een fietspad waar ook auto's rijden om te parkeren, dit is tevens ook het voetpad en het begin van een zandpad.

Er is een gezegde over één zot en tien geleerden.

Dit topic geeft een invulling met tientallen zotten.
Elk zinnig antwoord is als een steen in het drijfzand.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:39

Huertecilla schreef:
MirandaFuego schreef:

Zolang ik maar bij de zotten wordt gerekend ben ik tevree O:) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:43

Huertecilla schreef:
MirandaFuego schreef:

Zolang ik maar bij de zotten wordt gerekend ben ik tevree O:) :D[/quote]

_/-\o_
Liever zot dan alleswetend, dan weet je ook zoveel...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:46

Zou mooi zijn als de zotten dan ook eens iets van de geleerde aannemen. :) helaas heeft diegene dat alleen nog niet in de gaten of wil het niet weten ;)

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:48

Volgens mij ben je niet persé een zot als je niet alwetend bent :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:49

Nee, ik blijf liever zot.
Ik houd het liever bij de praktijk dan allerlei theorie uit een boekje!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:50

amykimmie schreef:
Nee, ik blijf liever zot.
Ik houd het liever bij de praktijk dan allerlei theorie uit een boekje!

Als je dat doet doe het dan goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:53

Doe ik ook, maak je maar niet druk!
Gelukkig heb ik een gezonde dosis boerenverstand.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:55

:') in een berm van 50 cm noem jij gezond boeren verstand.
Nee dat is ontwetendheid. Komt met de jaren wel :j