Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:12

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 13:19

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:20

Je krijgt nooit meer dan je vraagt :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:23

Op proef geven? Absoluut niet. Kom gerust meerdere keren kijken, maar ik breng mijn paard nergens heen. Dat risico neem ik niet.

Zelf hebben we de pony's van vroeger wel op proef gehad, maar daar viel ook werkelijk niets aan te verpesten, alleen maar te verbeteren. := Ging ook om veel lagere bedragen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:28

monica08 schreef:
Pletje123 schreef:

Niveau: M
Tekst: L1 met winstpunten >;)

Vp ligt imo ook veel te hoog, maarja wie niet waagt die niet wint.

We hebben elkaar in dit topic al zo knettergek gekregen om het normaal te vinden dat een paard enkel op z'n afstamming al 6000 euri's mag kosten, terwijl dat paard nog helemaal niets had laten zien. In die context past deze prijs heel goed bij het paard..........

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:31

Ikke: maar met deze afstamming is hij ook geen 6.000 euri waard als je het mij vraagt. En het is een ruin.. en heb je wel bekeken hoe hij in elkaar zit? :=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:34

Over 2 weken komt trouwens deze dame bij ons op stal:

Afbeelding

Ik ga haar doorrijden en uitbrengen, is de bedoeling. Kan ik mooi even vooruit :) Ondertussen zijn we ook druk met een nieuw eigen paard.. een hele interessante merrie. Ben benieuwd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:35

Pletje123 schreef:
Ikke: maar met deze afstamming is hij ook geen 6.000 euri waard als je het mij vraagt. En het is een ruin.. en heb je wel bekeken hoe hij in elkaar zit? :=

Dat andere paard liet ook niet veel bijzonders zien.............

Het zijn de kopers die elkaar gek maken! De verkopers lezen hier vrolijk mee en schroeven de prijzen op omdat het blijkbaar acceptabel is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:41

Toch bespeur ik een heel andere tendens, namelijk dat kopers niet zoveel meer willen geven voor een (goed) paard, want de markt is slecht.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:45

Jah, moet zeggen Pletje, dat gevoel bekruipt mij ook eerder dan dat verkopers de prijs opschroeven....

Al ben ik wel van mening dat kopers iets meer zouden moeten willen betalen voor het wensenlijstje dat ze hebben. Dat heeft niets met de verkopers te maken, die proberen gewoon een nette prijs te krijgen en zullen liever niet met een te lage prijs beginnen. Zakken kan immers altijd nog.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:22

Dees schreef:
Jah, moet zeggen Pletje, dat gevoel bekruipt mij ook eerder dan dat verkopers de prijs opschroeven....

Al ben ik wel van mening dat kopers iets meer zouden moeten willen betalen voor het wensenlijstje dat ze hebben. Dat heeft niets met de verkopers te maken, die proberen gewoon een nette prijs te krijgen en zullen liever niet met een te lage prijs beginnen. Zakken kan immers altijd nog.

Inderdaad.... :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:35

daarom ook VRAAGprijs :j ik heb ook nooit vast bedrag maar altijd een vraagprijs doen ze een goed bod ga ik daar ook mee accoord :j

kijk eens :+: ben zo trots op mn rijkdom <3
met halleandro (die zo leuk met nick :D)
Afbeelding
waika en halleandro :+:
Afbeelding
nick er even op zitten! jong geleerd is oud gedaan toch 8-)
Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:42

Oe, Houstonnetje kijkt daar niet zo lief bij :D
Maar heerlijk zomerse foto's! Ben jaliers, zit op kantoor vanmiddag...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:01

Gave foto's! En wat een mooi getekend hoofd heeft Halleandro! :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 15:04

Pletje: Gave merrie! Heeft ze 3 witte stukken op haar hoofd? :) En heeft ze al eens wat gelopen?

Ikke: Zulke paarden klik ik meestal meteen weg, dat ze om hun afstamming al duizenden euros moeten kosten zonder iets te gepresteerd te hebben. En daarnaast heb ik toch niet zo'n groot budget helaas :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:37

Dees schreef:
Oe, Houstonnetje kijkt daar niet zo lief bij :D
Maar heerlijk zomerse foto's! Ben jaliers, zit op kantoor vanmiddag...

Gezien de tweede foto kan het ook zijn dat de merrie het kindje extra in de gaten houdt omdat ze vind dat de mama van het kindje eigenlijk onverantwoord bezig is }> Leuke foto's, moeders met hun kroost ;)
Ik zit ook op kantoor en ben totaal niet jaloers, dit weer wil ik helemaal niet in zijn....... Hier binnen valt het nog mee en het is lekker rustig 8-)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:59

Mag ik in dit topic ook een paard aanbieden?

Ik verkoop met spijt in het hart mijn lieve 8jarige donkerbruine bomprove merrie. Met spijt want ik weet nu al dat ik zo'n brave nergens meer zal vinden.
DONMATCHO (DonnerhallxMatcho) X ERNO (GrandexFurst Ferdinand) (NRPS papieren)
Ik bied het paard aan voor de ruiter die graag wat recreatief dressuur wil rijden naast boswandelingetjes of misschien wel fokken?
Het paard wordt getraind op Zniveau (drafappuyementen, vliegende wissels zitten erop, SB, TR,..., maar sinds een jaar zijn we very into academische dressuur: grondwerk. Het paard is zeer betrouwbaar in het verkeer. Er zal misschien wel een pittig tempo op zitten, maar verschrikken en wegspringen heeft ze nog nooit gedaan!
Jammer genoeg heeft het paard op keuring voor hogere sport een opmerking gekregen op de straalbeentjes. In het dagelijkse leven laat ze hier geen last van zien. Op infraroodbeelden werd er niets bemerkt!
Toch wil ik ook eerlijk zijn tegenover mijn meid. Het rijden doet ze super, maar ik wil ook niet de raad van de dierenarts in de wind slaan. Ze verdient zeker een baasje dat het beste bij haar past! Je kan haar gerust 14 dagen op de wei laten zonder werk. Hier wordt ze niet grillig en ga je gewoon verder met de training waar je gestopt bent.
Het advies van de dierenarts: recreatief dressuur (tot op heden is dat vooral soepel maken in het hele lijf en achterhand training), wandelen en fokken.
Zoek jij zo'n paard of weet je iemand die een leuk beestje zoekt dan mag je een PB'tje sturen.
Foto's kunnen gemaild worden.
Paard staat in Belgie.
Alleen serieuze gegadigden aub.
Ik zoek een goede thuis!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:39

Wat een leuke foto's Lisch, Nick is ook een knapperd, net als Halleandro :)
S ylvan is ook gek op paarden, hij mag ook wel eens op mijn reus, is ie helemaal blij :)
Hij kan ook al met zijn tong "klikken" hihi maak er een paardengekje van ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:48

mooie fotos :j
Ben benieuwd naar meer info over die merrie pletje. Ben zelf nog steeds aan t zoeken naar een rijdier die hier kan komen te staan is nog lastig

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:25

Tja met of zonder contract. Ik doe altijd met. Als ik een paard koop, en als ik een van de mijne verkoop. Niet omdat ik niemand vertrouw, maar omdat het dan zwart op wit staat. Ik heb een standaard contract van: Verening Eigen P aard. nl, over verkoopsom, nieuwe eigenaar etc.

En waarom nu vooral met. Ik heb een paard gekocht 3 jaar geleden ( voor mijn huidige paard) en die bleek na 10 dagen te gaan schuren wat hij bij de oude eigenaar niet deed. Bij ons ging ze veel naar buiten, maar bij de verkoopstal niet. Getest op bloed en jawel hoor, zomereczeem. Tja en dan sta je daar met je klinische en rontgenpapieren in je hand.. -O- Ga dan maar eens iets eisen. Dat is ook een ''verborgen gebrek'' en omdat er een contract ( waarin een periode van ''verborgen gebreken '' van 4 weken was opgenomen ) en die beste man het ook jammer/erg vond gewoon de dag erna terug kunnen brengen met de dierenartsverklaring/ bloeduitslagen..

En ik heb het ook al vaker in de omgeving gehoord. Daarom nooit meer zonder. Voor ieder zijn geruststelling.

Btw, er is trouwens een wettelijke termijn hiervoor van 6 weken. Dus mocht je gewoon een papiertje tekenen met verkopen/koper en bedrag en echt mocht dus echt iets zijn wat de verkoper wist dan is dit wettelijk vastgelegd. Maar als je echt niets hebt, dan sta je zwak.. En voor een gebrek dat zich pas uit wanneer het zich voor kan doen ( bijv zomereczeem) dan is dit buiten de 6 weken termijn.
Bijv. je koopt je paard in de winter en in de zomer kom je erachter dat het paard zomereczeem heeft. Ook hier is weer een uitzondering op. Paarden onder de 6 jaar kunnen namelijk door verhuizing/stress dit ontwikkelen en daarom zijn hier een heleboel (juridische )zaken op vervallen. Paarden boven de 6 jaar kunnen het niet meer ontwikkelen en staat daarom vast dat ze het wel of niet krijgen.
Toevallig een advocaat in de familie die me dat eens heeft uitgelegd :o Het zijn dus niet mijn woorden ;)

Maarja ieder zijn eigen ding.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:44

Ik koop niet met contract, wel met betalingsbewijsje :D Maar dat kwam alle keren bij de verkoper vandaan.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:55

Naja ik ben het eigenlijk met Ramzi eens, zelfde redenen. Straks ontdek je een verborgen gebrek (met behulp van de DA) dan krijg je je geld terug. En vind het gewoon fijn dat alles zwart op wit staat, dat beide partijen niet ineens met andere dingen kunnen aankomen. En het is dus je eigendomsbewijs.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:57

Ik kreeg van de verkoper een uitgebreid contract onder mijn neus geschoven :D een keer wat anders....betaling ging via de bank, dus dan heb je sowieso een betalingsbewijs.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:04

Hallo! Ik wil me ook graag melden :)
Aangezien bij mijn merrie van 18 jaartjes vorige week dampigheid is geconstateerd,
ga ik rustig verder kijken voor een ander paard (merrie blijft overigens wel!)

Zal even een lijstje maken met voorkeuren :)
- geen hengsten
- 1.68-1.75m
- tussen de 5 en 8 jaar
- Braaf met buitenritten
- voornamelijk dressuur
- maar moet ook wel een sprongetje kunnen maken

Ik weet niet precies wat de bedoeling is van dit topic maar daar kom ik snel genoeg achter :D

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:34

Laatst bijgewerkt door Floortje88 op 26-07-12 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt