Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:40

zoepahhpaula schreef:
Gefeliciteerd hoor!! Fijn dat ze goedgekeurd is!

Ik ben ook helemaal H@ppy!..Mn merrie heeft gisteravond een merrieveulentje gekregen van Sorento! Mooi bruin met een kolletje...alles is goedgegaan gelukkig!!

Afbeelding

:D

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:46

Gefeliciteerd!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:58

SunNDLM schreef:
Hallo allemaal,
ik kom me heel even melden om wat adviezen...
ik heb op MP een geweldig leuk paard gezien wat ik al zo'n maand lang een paar keer per week bekijk, haha! Het is een 11 (volgens sporthorses) of 12 (volgens MP) jarige vos ruin van tegen de 1.80m en M2 dressuur. Super leuk paardje van democraat x jet set D maar de VP is 'maar' €2500,-. Nu vind ik die prijs natuurlijk geen probleem alleen gaan er bij mij al 'alarmbellen rinkelen'... Is dat wel een reële prijs?
Misschien is het slimste gewoon te mailen naar de eigenaar maar ik vroeg me af wat jullie mening is, en misschien heeft iemand uit dit topic al gereageerd op de advertentie?
Bedankt!

Foto's zijn nogal 'tactisch' genomen, mooi aansprekend paard, maar ik zou toch graag een echt goede foto van de zijkant willen zien. Zoals het nu lijkt is de acherhand niet optimaal gebouwd, waarschijnlijk goed zat voor basisdressuur en recreatie, maar ik denk dat daarboven wat lastig wordt. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar dit is de indruk die ik er van krijg.
Als het paard je aanspreekt ga je kijken, dan kun je zelf beoordelen of het wat voor je is. En je kunt natuurlijk eens vragen waarom hij nu niet meer wordt uitgebracht in de sport.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:23

Bedankt voor de adviezen!
Nou ik heb besloten maar gewoon te mailen anders kom ik toch niet van het 'wat als..' gevoel af. Ben benieuwd naar meer info.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:26

was er hier niet iemand die had gebeld voor dit paard? Ik ben benieuwd of je meer info en fotos krijgt want zoals waratje al zegt erg taktisch op de foto gezet je ziet net niets

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:33

@ steffie; gewoon rustig laten wennen :)
Die vn mij eet ook nooit op de trailer terwijl hij er wel doodbraaf opstapt en in blijft :)

@ Sun; gewoon ind mailen of bellen. Misschien echt een buitenkansje.
Mss al n tijd te koop, geen animo voor evt ook door zn hoogte. Dus dan maar zakken in prijs :)
Zie wel M1 staan in de adv. Maar daarin ook wp?!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:39

Dat over wedstrijden vroeg ik me ook af dus had een beetje gegoogled naar uitslagen maar kom niks tegen onder de naam Teun dusja.. Ik wil het liefste ook een filmpje maar als ik het goed begrijp uit de advertentie wordt er nu niet zo veel mee gedaan.
Jammere is dat het voor mij een heel eind van huis is dus even snel kijken is ook geen optie.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:41

zoepahhpaula schreef:
Gefeliciteerd hoor!! Fijn dat ze goedgekeurd is!

Ik ben ook helemaal H@ppy!..Mn merrie heeft gisteravond een merrieveulentje gekregen van Sorento! Mooi bruin met een kolletje...alles is goedgegaan gelukkig!!

Gefeliciteerd! Mooi veulen? Heb ook een fijne Sorento staan :D

@SunNDLM; als ik de advertentie zo lees, denk ik dat hij ooit wel M1 heeft gelopen, maar dat kan zomaar al jaren geleden zijn. Dus ik weet niet of je een echt leerpaard zoekt? Maar dan vraag ik me af of zo een geschikt is.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:45

Citaat:
@SunNDLM; als ik de advertentie zo lees, denk ik dat hij ooit wel M1 heeft gelopen, maar dat kan zomaar al jaren geleden zijn. Dus ik weet niet of je een echt leerpaard zoekt? Maar dan vraag ik me af of zo een geschikt is.

Een leerpaard hoeft het niet persee te zijn.
Ik heb nu een pony (tussen de paarden) in 't M2 maar daarmee zal ik niet veel verder dan het Z komen. Daarbij komt ook dat ik graag een wat grotere wil.
Ik weet totaal niet wat ik wil, het ene moment een 3jarige, dan weer een 10 jarige waar ik gelijk mee aan het werk kan. Dus ik was gewoon een beetje aan het kijken op mp toen ik hem tegen kwa, en nu blijft ie hangen in mn hoofd haha!
Het hoeft ook geen makkelijke te zijn zolang ik er maar wel lekker wedstrijden kan gaan rijden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:52

Als je echt ambitie hebt en weer Z wilt gaan rijden, zou ik persoonlijk niet zo'n paard kiezen. Maar goed, het hangt natuurlijk ook van je budget af!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:09

Ja helaas is m'n budget niet zo hoog aangezien in m'n huidige paard niet wil verkopen. 3000 is toch wel wat ik maximaal uit wil geven en dan heb je al snel een groene of een ouders. En dan vind ik geen probleem, mits een goede gezondheid uiteraard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:51

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:55

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:01

zoepahhpaula schreef:

Leuk, zeg!

Steffi: Komt wel in orde, he? :)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:12

Ik ben gister voor de 2e keer bij de merrie geweest waarvan ik van de week de link hier al geplaatst had, super leuke merrie en braaf moet alleen wel worden opgepakt (loopt nu 2x per week een prive les van een uur that's it verder elke dag stapmolen en 2x per week gelongeerd)

Ga van de week nog even met haar naar buiten kijken hoe dit gaat maar ben zeer enthousiast (de foto's van MP vertekenen heel erg zal van de week even een eigen foto plaatsen)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:27

Bedankt voor de tips, af en toe zie je ook door de bomen 't bos niet meer.. Er staan zo veel paarden te koop en foto's zeggen ook zo weinig.
Ik zal vanavond eens de filmpjes bekijken, m'n telefoon geeft nogal een langgerekt beeld :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:31

ben benieuwd naar die merrie uria klinkt wel goed :j

Tis ook lastig met al die dieren die te koop staat maar als je goed weet wat je zoekt kan je goed filteren, misschien moet je eerst daar over gaan denken :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:51

volg ook weer :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:54

Gewoon gaan kijken of om een filmpje vragen? Filmpjes zeggen zoveel meer!
Dan kan je het misschien ook hier delen en om advies vragen..

Oh jongens ik ben zo nerveus, hoop zo dat mijn instructrice morgen niks geks ziet, en ben benieuwd of ze word goed gekeurd op de merrie keuring vandaag!
Ik wil dr heel graag hebben! Hihi

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:59

@Seven. Dat is ook het probleem, dat ik niet weet wat ik wil. Ik zat/zit namelijk is die fase waarin in dat uitzocht toen ik hem zag staan haha. De planning is eigenlijk om einde van de zomer een paard te kopen. Maar het laat me niet los dus ik heb ook gemaild en gevraagd om een filmpje van het rijden. Als het dan tegenvalt weet ik dat ook :p

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:49

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:55

Geef me nu aandacht :( , schraap schraap schraap en helpt het :=
Heel grappig om dr koppie zo te zien, leuk paard gefeliciteerd

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:33

Leuk dier Udessa, gefeliciteerd er mee!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:34

Heeft iemand trouwens een idee hoeveel het kost in Hellendoorn om paard klinisch en rontgelogisch te laten keuren?

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:48

Wat een lieverd Udessa!