Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
. Margje schreef:Wat jammer dat ik dit topic pas na 22 pagina's ontdek! ..
Ik denk dat dat ook een heel belangrijk iets is, dat je het in je eigen tempo moet doen. Alleen vind ik mezelf dan zo'n 'schijterd' dat ik toch mezelf te ver wil pushen omdat ik het ergens gewoon 'genant' vind
), dan heb je met haar inderdaad nog een poosje te gaan. Mijn angst is op de wagen dus ook nihil (zeker met P.C.)...
.
) en ik moet er toch meer hebben omdat ze aan huis staan. Als ik alleen de jongste merrie had en ze in pension stond zou ik denk ik wel op zoek gaan naar een paard dat beter bij me past. Je moet natuurlijk wel eerlijk tegen jezelf zijn of het gaat lukken met dit paard. Bij de een voel je je veiliger dan bij de ander, ook al zijn ze even braaf. Ik heb vroeger pony's gereden waarvan ik het niet erg vond als ze eens wat lastiger waren, bij anderen deed ik het al in mijn broek als ze iets sneller gingen stappen. Als de klik er echt niet is en je op zoek moet naar een ander paardje zul je daar denk ik gewoon meer tijd voor moeten nemen dan een ander doet. Voor jou is het vertrouwen nog veel belangrijker dan voor een ander en dat vind je niet zomaar. Mijn oudste merrie zal er ook ooit niet meer zijn en ik ben er van overtuigd dat ik dan weer een paardje kan vinden wat ik (na ene tijdje) helemaal kan vertrouwen. Heel goed zoeken, weten waar je je prettig bij voelt (in mijn geval vooral niet te hoog en niet te smal; zegt natuurlijk niets over karakter, maar wel over hoe veilig ik me voel) en vaak genoeg gaan kijken. Ik weet niet of je heel grote wedstrijdambities hebt, maar misschien is het het beste om voorlopig (niet alleen bij het zoeken; ook juist bij het rijden) alle ambities aan d ekant te zetten. Je enige ambitie is om ontspannen en met plezier te paard te zitten. Dat lukt niet altijd, maar steeds vaker wel eventjes, is mijn ervaring.
. Uiteindelijk heeft dan de ruiter gewonnen en begon Goldz best fijn te lopen, maar ze was wel enigszins gammel toen ze uiteindelijk afstapte.
.
.
Ik heb het al als ik mijn pony door de wei zie feesten. Bókken dat hij dan kan ( zonder ruiter dan wel..) En soms denk ik dan ook:eeeuuhhhh.... dit had ik misschien niet hoeven zien, niet hoeven weten dat hij dít kan..) 

riagr schreef:Of alsnog héél erg veel respect voor jezelf gaan krijgen? Ik ga er even vanuit dat je paard bij deze ruiter hetzelfde heeft gedaan als bij jou... Dus kennelijk kun je heel wat aan!!
( Maar ik snap je helemaal hoor...Ik heb het al als ik mijn pony door de wei zie feesten. Bókken dat hij dan kan ( zonder ruiter dan wel..) En soms denk ik dan ook:eeeuuhhhh.... dit had ik misschien niet hoeven zien, niet hoeven weten dat hij dít kan..)
. Als ik zie wat hij af loopt te stunten in de wei, moet je van ontzettend goed huize komen wil je daar op blijven zitten
. Zo heb ik hem een paar keer zien bokken dat zijn achterhoeven bij zijn oren uitkwamen
. De eerste keer dat ik dat zag, dacht ik echt dat ik het niet goed had gezien, maar Goldz zal Goldz niet zijn als hij niet een paar seconden later nog zo'n zelfde demonstratie zou geven
.
ik niet altijd iig)
bang dat het weer gebeurt....