Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:12

Zo dus je hebt het druk. sterkte

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:54

Heb wel liever de avonddiensten in plaats van de nachtdiensten van deze week. :O

Maar als er verhalen die mensen graag willen zien even zo goed mogelijk doorgeven welk nummer gezien ik veel boekjes heb.......heel veel. En weinig tijd om te zoeken. ;)

Lusitana

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:38

Hoever ga je terug Marcella, want ik ben op zoek naar een april nummer, niet voor het verhaal maar omdat een van mijn ponies, Blitser, op de voorpagina is belandt. Ze stonden er vaak in, omdat ik ze als illustratief material gebruikte, dus dat is niet byzonder, maar dit is de enige keer dat 1 op de voorpagina stond. Gaat wel om een Penny Plus.
De uitgever heeft altijd bladen op voorraad gehad, maar van dat nummer net niet. We hadden er maar een en die is bij mijn ex (de fotograaf) gebleven. Hij heeft ook bijna alle foto´s van mijn ponies, dus ik zou heel graag dat nummer bemachtigen. Ik schat tussen 1994 en 1998. Gaat om een bruin lang rank hoofd en groot opvallend oog, min of meer van de zijkant genomen. Ik denk dat haar smalle onregelmatige bles amper te zien is. Ik meen zonder halster, maar kan zijn dat ze een blauw halster om had. En dus een aprilnummer van de Penny Plus.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:49

Wat een heerlijke nostalgie. Waarom heb ik die van mij niet bewaard?? Ik verslond de pennys en de ponyclubs.

Toevallig niet iemand die ze me allemaal wil opsturen denk ik?? O:) O:)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:53

franka75 schreef:
Was dat holco publications zwarteweg 106. flop zo uit mn hoofd

Holco is Penny. Poster boven je had het over Ponyclub.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:44

Lusitana schreef:
Hoever ga je terug Marcella, want ik ben op zoek naar een april nummer, niet voor het verhaal maar omdat een van mijn ponies, Blitser, op de voorpagina is belandt. Ze stonden er vaak in, omdat ik ze als illustratief material gebruikte, dus dat is niet byzonder, maar dit is de enige keer dat 1 op de voorpagina stond. Gaat wel om een Penny Plus.
De uitgever heeft altijd bladen op voorraad gehad, maar van dat nummer net niet. We hadden er maar een en die is bij mijn ex (de fotograaf) gebleven. Hij heeft ook bijna alle foto´s van mijn ponies, dus ik zou heel graag dat nummer bemachtigen. Ik schat tussen 1994 en 1998. Gaat om een bruin lang rank hoofd en groot opvallend oog, min of meer van de zijkant genomen. Ik denk dat haar smalle onregelmatige bles amper te zien is. Ik meen zonder halster, maar kan zijn dat ze een blauw halster om had. En dus een aprilnummer van de Penny Plus.

Kijk morgen even heb volgens mij ook een paar Penny Plus.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:49

Lusitana schreef:

Ooh geweldig, ik keek in je profiel en ik herkende je pony's (Blitser en Serena) direct. Ze stonden er zoooo vaak in en ik vond ze zo leuk! Ik heb nog een heleboel penny's en penny plussen van die jaren, en ik weet ook welk nummer je bedoelt, ik herken jouw pony ook meteen :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:28

Ik zou heel blij zijn met een goede scan van die cover.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:26

Wat een mooi verhaal van dancer!
Kan iemand het verhaal van mistral ook inscannen? Die naam is me altijd bijgebleven
Oh en van Bessie en de kolenmijn pony's?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:58

Lusitana schreef:
Ik zou heel blij zijn met een goede scan van die cover.

Ik ben net door mijn dozen penny's heen geweest en vond nog wel foto's van je paarden, vooral in de Club Penny trouwens, maar bijna al mijn Penny Plussen hebben geen voorkant meer :(. Maw: ik heb hem niet meer kunnen vinden. Weet je nog welk verhaal erin stond?

En terzijde: ik had ooit een favoriete Penny Plus, dus ik borg hem heeeeeeel goed op, dus ik raakte hem kwijt. Ik zou heel nlij zijn als ik er weer eens een verhaal uit zou kunnen lezen? Weet iemand welke ik bedoel? Het eerste verhaal was 'De Dromenvanger', over een meisje dat met haar paard over een kloof sprong. Op de voorkant stond een lichtgekleurde pony, geloof ik, ongeveer van voren gefotografeerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:05

Geen idee welk verhaal er in stond. Ik schreef ze zelf, dus ik las ze niet meer achteraf. Penny Plus werd in zijn geheel door mij gevuld ...
Ik weet alleen zeker dat het een aprilnummer was van voor 1999...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:43

Ben bang dat ik de penny plus niet meer heb of ergens op zolder in een doos zitten. := Als het laatste is dan ga ik ze ook niet even zomaar vinden ben ik bang is namelijk een van de vele dozen. :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:37

Lusitana schreef:
franka75 schreef:
Was dat holco publications zwarteweg 106. flop zo uit mn hoofd

Holco is Penny. Poster boven je had het over Ponyclub.

hm ik dacht dat heel vroeger ook in ponyclub stond.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:45

Lusitana schreef:
Geen idee welk verhaal er in stond. Ik schreef ze zelf, dus ik las ze niet meer achteraf. Penny Plus werd in zijn geheel door mij gevuld ...

ik zal ook eens kijken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:18

franka75 schreef:
hm ik dacht dat heel vroeger ook in ponyclub stond.

Holco Publications is begonnen met Debbie en toen de nummers met paardenverhalen beter verkochten, hebben ze die los er van gemaakt en Penny begonnen. Ik ben er toen niet lang daarna bijgekomen, in eerste instantie om te vertalen.
Daarvoor was de uitgever aan Tina verbonden. Ze hebben echt niks met Ponyclub te maken.
Ponyclub is Zweeds, de eerste Pennyverhalen waren Engels. Daarna ben ik ze gaan schrijven.
Het adres zegt me niet zoveel, volgens mij zaten ze toen aan de nicolaas witse kade of weg ofzo in Hoofdorp (Alkmaar), maar ze zijn een paar keer verhuisd.
Maar in elke geval zul je "Classics uitgevers" vinden in Ponyclubs en niet "Holco Publications".
Ponyclub bestaat veel langer, begon ergens begin jaren 70 (ik had vanaf nummer 3 als tiener), Penny in 1979 als ik me niet vergis.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:51

Ik vind het sowieso geweldig dat jij toen de verhalen schreef hoor,ik verslond ze :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 02:19

hier nog eentje

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:35

Dat is leuk om te weten!

De serie Manege Dennenbos is trouwens een eerbetoon aan een overleden militar ruiter.
Die vond het heel leuk om mij te ontmoeten omdat hij een echt Pennyjongetje was, nog steeds zelfs als volwassene, en ik vond het natuurlijk leuk om hem te ontmoeten omdat hij de sport beoefende die ik erg bewonder en daarbij was het een onwijs leuk persoon. Een vriendin van me stond bij hem op stal.
Deontmoeting heeft erge indruk op me gemaakt.
Hij heeft daarna tijdens een buitenrit zijn nek gebroken en bepaald dat hij zo geen kwaliteit van leven had en euthanasie laten plegen. Ik was daar erg ondersteboven van en om het te verwerken heb ik Manege Dennenbos verzonnen en in mijn hoofd was hij dus de eigenaar. Zo was hij dus zelf in de Penny belandt.

De meeste verhalen waren gebaseerd op dingen die ik had meegemaakt of dingen die leerzaam konden zijn (de serie van de Dierenarts bv. Nu ben ik haar naam even kwijt, Veronica?).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:38

ja dierenarts veronica!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:50

Heftig joh , snap die jongen wel een dapper besluit.

Wel tof dat je zolang verbonden bent geweest met de penny

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:48

Ik vind het geweldig Lusitana!!

Ik kan me voorstellen dat die jongen een onuitwisbare indruk op je gemaakt heeft. Goh, ik ga nu echt op zoek naar Debbies, Pennys en Ponyclubs. Zal mijn zus eens lief toespreken en kijken of ze die dan mee kan nemen voor me naar hier :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:31

Wauw mensen.. Ik herken ook superveel verhalen.. Ik heb ook nog een hoop penny's ergens in een doos opgeborgen (gaan ook niet weg ;))
mijn moeder was vroeger ook lid, dus ik heb er nog een aantal van '86 tot '90 en dan weer vanaf dat ik zelf lid werd zo rond 2003-04. Lees ze nu af en toe nog :o

Vind de oude overigens wel leuker dan wat nu uitkomt.

Lusitana schreef:

Ik heb ook nog even gekeken.. maar helaas.. ook niet in mijn stapel.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:21

idylle schreef:
Wat een mooi verhaal van dancer!
Kan iemand het verhaal van mistral ook inscannen? Die naam is me altijd bijgebleven
Oh en van Bessie en de kolenmijn pony's?

Dat verhaal van mistral was dat niet dat veulen dat zonder moeder op in de wildernis door Nadia werd gevonden en haar vader hem wilde breken maar mistral was te trots en Nadia die liet hem los en uiteindelijk geeft mistral 1 van zijn veulens aan haar.

Die kolenmijn pony´s was dat niet met jester die gewond raakte en met Georgina die later hielp bij de mijn pony´s en pony Martha die een veulen moest krijgen.
IK heb nog dozen staan maar helaas geen scanner wel dubbele penny´s te koop.
Verschillende jaargangen super staat.
PB voor meer info.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:27

Ik las in dit topic over een paard die beroemd was dat was lavender.
Stond in de deze penny.
Afbeelding

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:33

Sheran schreef:
Storm schreef:
Hadden jullie ook de 'Wereld van Pony en Paard'?

Ja, die werd later de Club Penny :). Die vond ik leuk leerzaam, heb ik ook heel veel gelezen.

die twee Friese koetspaarden weet ik ook nog wel... Waren dat niet Cheese & ... of twee andere namen die samen hoorden.

Dat waren Claude en Henry