Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:29

krijg vaak de vraag of ik de hele dag bezig ben met borstelen.. was het maar waar, was een stuk minder zwaar dan het mesten (wat soms wel een dagtaak lijkt).
En waarom ik nog wel eens van paard af val, dit terwijl een collega van mij op een manege beginnersles en (suffe flegmatische) pony er nooit af valt. Waarom diegene dan mij niet kan helpen met rijden zodat ik weer verder kom in training... aaahhum?

oja.. waarom ik (volgens mijn collega) bespierde armen heb: omdat ik de hele dagen zit te trekken aan de teugels. Maar ook hier weer door het mesten ben ik bang.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:35

oja.. waarom ik (volgens mijn collega) bespierde armen heb: omdat ik de hele dagen zit te trekken aan de teugels. Maar ook hier weer door het mesten ben ik bang.[/quote]

aaaah, daarom hebben mannen altijd van die bespierde armen, logisch :D

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:40

Mijn beste vriendin had deze lente geweest haar allereerste jumping, en de ganse famillie kwam haar succes wensen. Haar stiefvader was er ook bij, en die vond het wel heel knap dat paarden ook polsbandjes aandeden als ze gingen sporten!

(peesbeschermers dus :D )

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:46

Nu we dan toch helemaal in de sinterklaas zitten. Aantal jaar geleden was ik aan het wandelen met onze witte welsh, was rond sinterklaas tijd. Had haar per toeval een rood halster aan gedaan en haar deken was ook rood. Tjaa, dat stond haar gewoon leuk.
Komt er een kindje langsgefietst met zijn vader, roept het kind jaar of 4 gok ik:
'' Papa, op de tv lijkt het paard van sinterklaas toch veel groter ? '' <:)

Kinderen hebben echt de leukste opmerkingen, hele tijd terug reden wij door het dorp met onze bonte pony. Roept een kind.
'' Woooooooooooow mama kijk! Dat meisje rijd op een koe ! '' }:0

En bedankt :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:53

De pony die bij mijn oud-bijrijdhafje stond was een kruising welsh/shet met cushings :(:) en dus een dikke vacht. Een schimmel. Op een dag was ik gaan rijden, vriendin was mee op het schimmeltje. Ik reed voorop. Er kwamen wandelaars aan, één van hen riep: "kijk, een meisje op een pony!" En toen ze de vriendin op het witte, langharige ding zagen: "ahh wat zielig, dat andere meisje rijdt op een geitje..."

Deze pony heette Mel, en is ook al eens uitgemaakt voor ezel ("nee meneer, dit is een Meldier" :P )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:14

Citaat:
oja.. waarom ik (volgens mijn collega) bespierde armen heb: omdat ik de hele dagen zit te trekken aan de teugels. Maar ook hier weer door het mesten ben ik bang.

bij mij vragen ze zich af hoe ik aan het eelt op m'n handen kom. Ik heb een zwaar koudbloed paard en ze denken dan dat het ook komt van trekken aan de teugels.... als ik dat zou doen, kom ik helemaal niet meer vooruit :+
Ik stel dan voor dat ze een weekje komen uitmesten en vegen bij mij, dan plak ik na een week wel pleisters op hun blaren :)

wilma84

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:17

Mijn neefje van 4 kon maar niet onthouden dat onze merrie Romy heet. En elke keer weer vroeg hij dus hoe 'het meisjespaard' ook al weer heette. Vind het zo vertederend klinken...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:06

toch grappig dat niet-hengsten vaak voor hengst worden uitgemaakt en dat de echte hengsten weer zo weinig als zodanig worden herkend :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:35

Toen ik eens met me hengst op het erf aan het rondstappen was.
Hij stond op een manege kwam er een manneke naar me toe.
Waarom soms hengsten wel met ballen geboren worden en ruinen zonder :+
Heb gezegt dat hij dat maar verder met zijn pa moest bespreken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:05

Vandaag ging een mevrouw haar grote rat (of was het nou een lelijk klein hondje? >;) ) uitleggen "nee nee dat is geen grote hond dat is een kleine pony".
Ze vond zichzelf heel grappig geloof ik.

Denk je ook es leuk met de shetter te gaan fietsen. ^)

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:21

Toen ik met mijn fjord in het bos reed zei een wandelaar tegen een ander....."nou moet het niet gekker worden, rijden ze tegenwoordig ook al op Przewalskipaarden"?

En een collega die bij haar kleindochter naar het paardrijden ging kijken....."zo dat is hard werken, ik dacht dat die paarden alles zelf deden".

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:32

Jankeke schreef:
Toen ik met mijn fjord in het bos reed zei een wandelaar tegen een ander....."nou moet het niet gekker worden, rijden ze tegenwoordig ook al op Przewalskipaarden"?

En een collega die bij haar kleindochter naar het paardrijden ging kijken....."zo dat is hard werken, ik dacht dat die paarden alles zelf deden".

Gut, nu moet ik ineens aan een geweldige opmerking van mijn vader denken. Hij kwam terug van een bedrijfsuitje, waar ze met een koets hadden gereden.
'Ja, en ze hadden de manen van die haflingers helemaal rechtop gezet!'
'Eh, pap, hadden ze toevallig een zwarte streep door het midden van de manen'
'Ja, hoe weet jij dat?'

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 01:02

RusselNuwell schreef:
'Ja, en ze hadden de manen van die haflingers helemaal rechtop gezet!'
'Eh, pap, hadden ze toevallig een zwarte streep door het midden van de manen'
'Ja, hoe weet jij dat?'
_O-

Gypsy schreef:
Vandaag ging een mevrouw haar grote rat (of was het nou een lelijk klein hondje? >;) ) uitleggen "nee nee dat is geen grote hond dat is een kleine pony".

Uh...dat, en omgekeerd, zeg ik dus altijd tegen paardlief als ze weer eens aan het snuiven raakt van grote honden of kleine Shetjes. Ze is ooit eens helemaal in de vlekken geraakt van een hond die een Shet bleek te zijn (honden zijn okay, Shetlanders daarentegen zijn strotvliegende staatsgevaarlijke aliens verpakt in gekrompen paardenpakjes) en sindsdien worden ook grote harige honden met argwaan bekeken. "Rustig maar schat, dat is een Leonberger, een grote hond, en geen Shetje'. En dan moet je zo'n verbaasde hondeneigenaar uitleggen dat het dier bang is voor haar eigen soortgenoten :') .

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:29

Gypsy schreef:

Uh...dat, en omgekeerd, zeg ik dus altijd tegen paardlief als ze weer eens aan het snuiven raakt van grote honden of kleine Shetjes. Ze is ooit eens helemaal in de vlekken geraakt van een hond die een Shet bleek te zijn (honden zijn okay, Shetlanders daarentegen zijn strotvliegende staatsgevaarlijke aliens verpakt in gekrompen paardenpakjes) en sindsdien worden ook grote harige honden met argwaan bekeken. "Rustig maar schat, dat is een Leonberger, een grote hond, en geen Shetje'. En dan moet je zo'n verbaasde hondeneigenaar uitleggen dat het dier bang is voor haar eigen soortgenoten :') .[/quote]

ja mijn pony is ook niet zo'n fan van shetjes ,
honden zijn geen probleem maar als ze een kleine pony tegen komt (laatst op wedstrijd een a-ponytje) dan moet je daar wel hard naar snurken en er erg ver omheenlopen...
en dan nog het ergste is dat ze naast een weiland met shetters staat die ze niet eens eng vind _/-\o_

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:49

Die van mij is juist verzot op Shetjes ;)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:09

ik heb het ook een keer gehad met een meisje van teon 10 of 11 jaar,

er stond een 3 jarige arabierse hengst op stal die net uit de weide kwam dus een behoorlijk buikje had.
ik was aan het uitmesten gaat en ik had nog al haast omdat ik achter liep op mijn schema, ik reageerde nog al kort af tegen haar.

vroeg ze me "is dit paard zwanger?"
dus ik zei: het is een hengst.
"dat vroeg ik niet, is dit paard zwanger?"
nou het is een hengst!
"oke maar hij heeft zo'n dikke buik dus hij krijgt een baby?"
nee het is een hengst, dat is een mannetjes paard met ballen.
"oow dus hij heeft een dikke buik en is niet zwanger, nou dan vind ik hem lelijk :D"

meisje moest echt even heel goed nadenken en had eerst ook echt niet door dat een hengst geen veulen kon krijgen :P uiteindelijk naar ongeveer een half uur nadenken had ze door dat hij geen veulen kreeg... en toen was hij lelijk...

ook een keer liep ik met mijn shetlander hengst door het dorp, komt een meisje( jaar of 6/7) naar me toe en die vraagt of de pony een veulen kreeg. dus ik zeg ja HIJ krijgt een veulen. waarop zij weer antwoord wanner krijgt ZIJ een veulen dan. dus ik zeg: het is een HIJ en hij krijgt volgende week een veulen. toen zag ik een heel bedenkelijk kopje,en even later zei ze: Dan is het wel een heel speciaal paard want ik dacht altijd dat een HIJ geen veulens konden krijgen! maar deze dus wel. daar zal vast een heel mooi veulen uit komen !! die wil ik wel hebben dan.
uhm... ja zeker weten :P maar dan zul je wel heel lang moeten wachten :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:47

Gister ook nog zo gelachen... Was met ponybeest aan het wandelen en besloot stukkie dorp mee te pakken. Kwam langs t grand café en daar stonden 3 meiden buiten te roken, 1 ervan vond het heel erg leuk dus liep even die kant op voor een babbeltje. Bleek dat ze zelf ook paardreed :)
Vroeg op een gegeven moment hoe oud hij was.. Nou, 2,5. ''hèèèèè`?????????? Pas 2,5???? En dan loopt ie al zó braaf met je mee????''. Toen ik ook nog zei dat het een hengst is had ze het helemaal niet meer :') :=
(hij was overigens ook wel extreem dapper gezien ze heel dichtbij vuurwerkbommen aan het afsteken waren en hij daar niet eens op reageerde, dus ergens begrijp ik de verwarring over zn leeftijd wel := )

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:49

hahaha mensen denken altijd dat elke jong paard gek is en helemaal hengsten, hoeft helemaal niet, zo zie je maar dat ze er geen ervaring mee hebben

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:50

Jaaaa hengsten zijn altijd levensgevaarlijke monsters :') Lees t hier iig veel dat de drukke paarden voor hengsten worden aangezien en dat men de toch lang niet altijd zo linke hengsten niet eens herkent :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:52

Ook zoiets waar ik me steeds over verbaas, ik werk vast als vrijwilliger op een manege en hoe vaak ouders en kleine kinderen de pony net gaan aaien op t hoofd als ik aan het aansingelen ben voor ze en dan hun vingers bijna kwijt zijn :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:58

mijn vader is zo'n type, was ik zo'n wat happerig paard aan het opzadelen, en ik zei tegen hem, dat ze nog wel eens nukkig wilde doen als ik met het zadel aankwam. "Nee joh doe niet zo raar ze is hartstikke lief!". Ja dat is ze ook, maar ze had wel zijn mouw 5 seconden later 8)7 Normaal gesproken doet ze dat niet omdat ik het nog kan voorkomen (al 'uh' zeggen voordat ze haar hoofd naar mij toe draait) maarja als iemand z'n arm voor je neus gaat houden dan vraag je er ook om :')

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:52

nicole_hetty schreef:
arabierse hengst

:D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:57

amyz schreef:
toch grappig dat niet-hengsten vaak voor hengst worden uitgemaakt en dat de echte hengsten weer zo weinig als zodanig worden herkend :=

Nou, soms wel hoor. :D

Mijn vorige paard stond als jaarling eens met z'n leuter naar buiten. (in de hengsten opfok)

Een jongen van een jaar of 20 stond er naar te kijken, ging eens door de knieen om beter te kijken. Je zag hem denken.

Vol ontzag besloot hij toen: En dit is nog maar een jonkie...

Z'n vriendin die er bij stond stikte bijna van het lachen.:D

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:02

die hier boven vind ik ook wel echt heel erg leuk!!

komen echt leuke dingen voorbij hierzo!