ElineS schreef:Allright... Maar, ik schaam me er wel als de dood voor.
Mijn zus, ik en een vriendin hadden dus verzorgpony's bij een boer. Een Shetlander, Haflinger en een Welsh. Hartstikke leuk allemaal, behalve dat de boer dus haast geen spullen had. Dit kochten we zelf. Ik heb toen ook voor de Haflinger een goed zadel gekocht toen, omdat er een veel te groot zadel op haar rug lag. Verder had de boer wat borstels, shet reden we met halster en we hadden twee hoofdstellen met verroeste bitten. We kochten zelf meer borstels, dekjes, zwepen, bandages, longeerlijnen etc. Maar dat vonden we niet genoeg.. En zoveel geld hadden we niet. (Jullie kunnen vast al wel raden waar ik heen ga met dit verhaal)
'Gelukkig' was er een hele leuke camping in de buurt die wat shetlanders had voor de gasten. De kids mochten dan voor een euro (of was het toen nog gulden..) een ronde doen met de shets. Ook kon je voor 3 euro een kleine buitenrit maken van een halfuur. Dus zo'n grotere ronde zonder begeleiding over de zandpaden. Ze hadden een leuk stukkie wei waar de shets dan stonden en ook werden opgezadeld. Er stond ook een klein schuurtje bij waar alle spullen in zaten.
Toen hebben met zijn drie 's nachts stiekem onze verzorgpaarden meegenomen. We deden geen zadels op en reden met halster ernaar toe. We hadden een zaklamp bij ons om alles te kunnen zien.
Bij de schuur hield de vriendin de drie pony's vast. Mijn zus heeft met een baksteen een raampje in gegooid en ik mocht er doorheen kruipen. Van binnenuit kon je de schuurdeur gewoon openen... En zo hebben we op onze dooie gemak wat hoofdstellen gepast en in gedaan.. Verder hebben we halsters, borstels, dekjes, twee shetlander zadels en wat nog meer mee genomen. De kleine dingen propten we in onze rugzak.
Maar toen hoorden we... Geluid. Er kwamen mensen aan. We zijn snel op onze pony's geklommen en er met een keiharde sprint vandoor gegaan. De mensen riepen iets, maar we gingen ervandoor. Het meisje op de shet raakte ontzettend achter. Die heeft het zadel dat ze in haar armen had in de sloot gegooid, want het was zwaar en ze heeft zich daarna in het bos verstopt. Mijn zus had ook een zadel in haar armen en liet die ook vallen omdat ze anders niet goed kon sturen. Toen heeft ze het hek van de shetlander weide's open gegooid en door al het rumoer zijn er een paar de wei uit gegaan. De mensen achter ons hebben toen achter de shetlanders moeten vangen en kwamen niet achter ons aan.
Dus... Ja.. Toen we dachten dat we veilig waren gingen we terug naar stap. Zaten we in dat bos, paarden en wijzelf helemaal vol geladen met gestolen spul, vriendin met de shetlander kwijt. We waren als de dood dat ze gepakt was.. Maar goed, op naar huus, egoïstisch als we waren. Gelukkig kwamen we haar onderweg weer tegen.
We hebben de pony's weer in het weiland gezet en zijn met onze buit naar huis gegaan... We hebben nog heel lang plezier gehad van de spullen..
En tot op de dag van vandaag weet niemand wie nou in dat schuurt ingebroken heeft... Jaren geleden. En ik mag hopen dat niemand van die camping hier op Bokt zit![]()
Maanden later toen we naast die drie pony's ook twee Friezen verzorgden, hebben mijn zus en ik tegen de eigenaren gezegd dat die ene vriendin een dief was en zadels had gestolen. Toen is ze weg gestuurd en hadden we daar het rijk alleen. Wat was ik een bitch.
Wow dat is echt slecht je hebt echt geluk gehad