Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:40

ElineS schreef:
Allright... Maar, ik schaam me er wel als de dood voor.

Mijn zus, ik en een vriendin hadden dus verzorgpony's bij een boer. Een Shetlander, Haflinger en een Welsh. Hartstikke leuk allemaal, behalve dat de boer dus haast geen spullen had. Dit kochten we zelf. Ik heb toen ook voor de Haflinger een goed zadel gekocht toen, omdat er een veel te groot zadel op haar rug lag. Verder had de boer wat borstels, shet reden we met halster en we hadden twee hoofdstellen met verroeste bitten. We kochten zelf meer borstels, dekjes, zwepen, bandages, longeerlijnen etc. Maar dat vonden we niet genoeg.. En zoveel geld hadden we niet. (Jullie kunnen vast al wel raden waar ik heen ga met dit verhaal)

'Gelukkig' was er een hele leuke camping in de buurt die wat shetlanders had voor de gasten. De kids mochten dan voor een euro (of was het toen nog gulden..) een ronde doen met de shets. Ook kon je voor 3 euro een kleine buitenrit maken van een halfuur. Dus zo'n grotere ronde zonder begeleiding over de zandpaden. Ze hadden een leuk stukkie wei waar de shets dan stonden en ook werden opgezadeld. Er stond ook een klein schuurtje bij waar alle spullen in zaten.

Toen hebben met zijn drie 's nachts stiekem onze verzorgpaarden meegenomen. We deden geen zadels op en reden met halster ernaar toe. We hadden een zaklamp bij ons om alles te kunnen zien.

Bij de schuur hield de vriendin de drie pony's vast. Mijn zus heeft met een baksteen een raampje in gegooid en ik mocht er doorheen kruipen. Van binnenuit kon je de schuurdeur gewoon openen... En zo hebben we op onze dooie gemak wat hoofdstellen gepast en in gedaan.. Verder hebben we halsters, borstels, dekjes, twee shetlander zadels en wat nog meer mee genomen. De kleine dingen propten we in onze rugzak.

Maar toen hoorden we... Geluid. Er kwamen mensen aan. We zijn snel op onze pony's geklommen en er met een keiharde sprint vandoor gegaan. De mensen riepen iets, maar we gingen ervandoor. Het meisje op de shet raakte ontzettend achter. Die heeft het zadel dat ze in haar armen had in de sloot gegooid, want het was zwaar en ze heeft zich daarna in het bos verstopt. Mijn zus had ook een zadel in haar armen en liet die ook vallen omdat ze anders niet goed kon sturen. Toen heeft ze het hek van de shetlander weide's open gegooid en door al het rumoer zijn er een paar de wei uit gegaan. De mensen achter ons hebben toen achter de shetlanders moeten vangen en kwamen niet achter ons aan.

Dus... Ja.. Toen we dachten dat we veilig waren gingen we terug naar stap. Zaten we in dat bos, paarden en wijzelf helemaal vol geladen met gestolen spul, vriendin met de shetlander kwijt. We waren als de dood dat ze gepakt was.. Maar goed, op naar huus, egoïstisch als we waren. Gelukkig kwamen we haar onderweg weer tegen.

We hebben de pony's weer in het weiland gezet en zijn met onze buit naar huis gegaan... We hebben nog heel lang plezier gehad van de spullen..

En tot op de dag van vandaag weet niemand wie nou in dat schuurt ingebroken heeft... Jaren geleden. En ik mag hopen dat niemand van die camping hier op Bokt zit :o

Maanden later toen we naast die drie pony's ook twee Friezen verzorgden, hebben mijn zus en ik tegen de eigenaren gezegd dat die ene vriendin een dief was en zadels had gestolen. Toen is ze weg gestuurd en hadden we daar het rijk alleen. Wat was ik een bitch :') .

Wow dat is echt slecht je hebt echt geluk gehad

tinkerfunss

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:04

Dit topic heeft mij echt alert gemaakt op alle jonge paardenmensjes! damn! ik was er zelf ook een hoor, maar als ik sommige verhalen hier lees! Ik hou mijn ogen open!

13maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:36

Ik vind dit echt een geniaal topic _/-\o_
Alleen als sommige penny-verhalen op mijn paard gebeurd zou zijn...
Dan was ik dagen chagrijnig geweest en zou ik blijven waken...
TS, je moet wel blij zijn, dat de politie je nooit gepakt heeft :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:38

Mijn nichtje is/was zo en ik moest haar er steeds weer uit de penarie helpen :(

een keertje zei ze dat verzorg shetjes had. nou prima ik geloofde jaar en ze mocht ook de wei in. ik twijfelde wel, maar ze haalde me over. ik wou er eentje aaien en die begon achter me aan te rennen en te steigeren. ik huilen en gillen dat ik dood ging. uiteindelijk zonder kleer scheuren eruit gekomen.

maar een andere keer was ze helemaal in love met een mooi, donkerbruin paardje. ik vond het ook té leuk en ging een paar keer mee. op en ge geven moment wou ze op het erf. ik stond te twijfelen. maar ze haalde me weer over (stom achteraf). ik gooide voor de zekerheid het lege bakje in de bosjes waar de snoepjes in hadden gezeten. me nicht ging naar de pony en ik drentelde een beetje heen en weer over het erf. toen kwam een van de eigenaren en die was laaiend. ik had dit eerlijk gezegd al een beetje ''verzonnen'' en zei dat het bakje in de bosjes was gewaaid en we die moesten pakken.
konden gelukkig zo gaan!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:52

haha te grappig..
ik heb het ook wel eens gedaan hoor gewoon een weiland inlopen.. op een paardje zitten... niet zo zeer rijden.. zitten vond ik al leuk.
vervolgens kwam een keer de verzorger en ik zat erop...
ik liep er echt vol zelfvertrouwen heen en zei toen..
hooi ik ben de nieuwe verzorgster..
hij zo okee gezellig..
en toen zei die ja ga erop zitten dan .. ik dus doen..
had ie ineens voer in zijn handen en ging die renne..
ik op dat paard zonder hoofdstel of zadel... had nog nooit gereden..
Boemm! DAAR LAG IK DAN...
zei die erna zo.. jij een verzorgster..
laat me niet laggen..
dat was egt zoonnnn dikke dis:p

HAHA wel grappig

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:38

Juulxx schreef:
haha te grappig..
ik heb het ook wel eens gedaan hoor gewoon een weiland inlopen.. op een paardje zitten... niet zo zeer rijden.. zitten vond ik al leuk.
hij zo okee gezellig..
laat me niet laggen..

HAHA wel grappig

HAHAHHAHAAHAHHA _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:03

Kan er nou niet echt om lachen, zomaar op een ander z'n paard gaan zitten...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:27

Nou ik kan je wel vertellen: ik volg dit topic op de voet, en probeer, indachtig de jonge leeftijd van de Penny's indertijd, daar ook wel om mee te lachen. HEEL erg lachen vind ik het toch echter niet... Het zal je eigen paard maar zijn!!!.Of je jonge kind, die zulke roekeloze dingen uithaalt. Ben dus wel 10 x zo alert geworden, op jonge dorpskinderen.
Het is wel een goed inkijkje in de beleving van zulke jonge kinderen die blijkbaar geen gevaar zien, en dat het dus ook in een onbewaakt moment met je eigen paard(en) kan gebeuren... waarna ik uiteraard laaiend zou worden.
Niet in de laatste plaats omdat dit gewoon heel gevaarlijk kan zijn.
En in de eerste plaats moet iedereen, groot of klein, van mijn paarden (en paardenspullen) af blijven.
Beiden zijn gelukkig vrij moeilijk bij te komen, maar als ik sommige verhalen lees....
Tsja....

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:10

ja maar je moet ook begrijpen tot je er als kind nog niet echt bij nadenkt.
Nu heb ik zelf ook zoiets van.. Ohhweee... En ja t was toen ook niet goed..
Maar ik werd altijd van paarden weggehouden door me ouders..
terwijl het toch een kinderdroom is... en dan ga je soms stomme dingen doen
als je jong bent...

duss..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:21

Oh, ik dacht dat ik zo'n penny was, maar het bleef alleen maar bij 'fantaseren'.. Hadden we paarden in de wei zien staan, waar we weleens op wilden. Niet durven natuurlijk, maar toch de wekker zetten 's nachts omdat we dan zouden gaan.. Gaat de wekker, no way dat wij ons bed uitgingen! Maar het fantaseren was al spannend..

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:48

Marocje schreef:
Oh, ik dacht dat ik zo'n penny was, maar het bleef alleen maar bij 'fantaseren'.. Hadden we paarden in de wei zien staan, waar we weleens op wilden. Niet durven natuurlijk, maar toch de wekker zetten 's nachts omdat we dan zouden gaan.. Gaat de wekker, no way dat wij ons bed uitgingen! Maar het fantaseren was al spannend..

hahahahahahhahaa wekker zetten en er niet uitgaan..
hoevaak ben je voor niks wakker geworde?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:18

Uhm , niet vaak hoor, op 1 hand te tellen denk ik, haha. Maar altijd die spanning: "vanavond gaan we echt he? Ja, echt!"

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:02

Mijn penny verhaal schaam ik me nog steeds voor al is het meer dan 6 jaar geleden.

Ik was op vakantie en ik en mijn zusje mochten van onze ouders een ritje maken op een manege in de buurt.

De stal eigenaar vroeg ons daar naar onze ervaring

Ik: Ik kan heeeel goed paardrijden want ik heb een eigen paard (een shetlander waar ik niet op kan rijden :+)
Hij: Oke hoe oud ben je
Ik: Bijna 13!
Hij: wanneer ben je jarig?
Ik: Dat weet ik niet meer
Zusje: 23 mei ben je jarig
Ik: (zusje op haar tenen staan) Niet waar dat weet ik echt niet
Hij: Goed 12 dus, wat voor pony wil je rijden?
Ik: Een hele wilde want ik ben heel er goed in rijden!

De meneer zal wel gedacht hebben, deze penny haal ik wel even van haar hoogmoed af.
Ben flink hard van het ponytje afgevallen omdat hij veel te lastig was voor een onervaren meisje van 12 en heb wel geleerd dat liegen niet zo handig is :').

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:21

Whahahahahhahaa hoogmoed komt voor de val he;)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:18

Hahaha ElineS: You made my day! :))
Het lijkt wel een verhaal wat zo in de penny kan staan :=

Ik was ook best een erge penny hoor. Gingen ook altijd bij onbekende paarden de wei in en als we de kans kregen gingen we er ook op zitten. Vooral de shetlanders waren erg geliefd.
En dan tegen andere mensen inderdaad zeggen dat de pony's van ons waren.

Kennen jullie van die stickerboeken van Panini? Die hadden wij ook en de dubbele stickers plakten we op karton en dan deden we net of dat foto's van onze eigen paarden waren. Gaven ze namen en al :=
En dan onderling nog ruzie maken wie wie kreeg. Ken de meeste namen nog denk ik :o

Oh en je fiets als paard beschouwen heb ik inderdaad ook gedaan. Zweep in de hand en cap alvast op. Je weet nooit wanneer die fiets gekke dingen gaat doen. 1 x zelfs een halstertouw aan mijn stuur gedaan om zo proberen te sturen. Kan je vertellen, dat liep niet zo goed af :=
Ook het liefste door kuilen heenrijden in de berm, want dan leek het net of je in galop zat. Mijn vader was helemaal niet blij met mijn hobby :P

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:29

In zo'n lange stal alle paardjes een boterham geven en dat een paar keer herhalen, dan gingen ze zo leuk hinniken als ik binnenkwam.... Eindeloos gras plukken voor een pony op een kaal weitje.. (en de eigenaar maar denken waarom 'ie niet dunner werd?)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:05

_Michelle__ schreef:
Ook het liefste door kuilen heenrijden in de berm, want dan leek het net of je in galop zat. Mijn vader was helemaal niet blij met mijn hobby :P

Whahahaha, dat deed ik ook! :')

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 02:48

Maar toch heb ik ontzettend veel geleerd in mijn penny tijd!

De goede penny:
ALLES wat met paarden te maken had vond ik geweldig, het begon met een paar honderd oude penny's (het tijdschrift) te lezen die ik had gehad. Ik was 6 jaar, zat net in groep drie. Tot diep in de nacht leefde ik helemaal mee met alle verhalen in die kinderzielstrelende boekjes. Juf vond dat ik een ontzettend grote voorsprong had met lezen, juf vond ook dat ik er altijd moe uit zag.

Toen ik 10 was kwam mijn stiefmoeder in mn leven, die altijd al een paard had gehad. Al snel kwam ze bij ons wonen en bij het opruimen van haar huis kwam ik allemaal verschrikkelijk oude saaie boeken tegen over hoef aandoeningen, tandproblemen bij paarden ect. En de leukere boekjes zoals beleren van het jonge paard ,longeren met lammert haanstra ect. Dit las ik tot diep in de nacht.
De manege vond mij erg wijs, juf vond dat ik er altijd moe uit zag.

De penny op de manege:
Op de manege had ik altijd in de avond uren les, ik liet mijn vader mij altijd pas laat op halen. In de tussen tijd hield ik me vooral bezig met het ''western aanleren'' van die arme manege pony's... In hun stalletjes, op de pony, de pony's constant aandrijven zodat ze korte rondjes draaiden. jaja, ik leerde de pony's te spinnen.. :')

Op de manege hadden we een voerkar, deze stond in het voerhok, het hok zat meestal op slot. Ook stonden daar de tonnen voer van de prive paarden. Ik stond verstopt achter iets te wachten totdat er een paarden eigenaar kwam die voer pakte voor zijn/haar paard en het hok open liet. Dan was het feest voor al mijn lievelings pony's.

Achter de stallen stond de longeerbak, perfect uit het zicht voor de 'wilde paarden temmer -penny'. Omdat ik zo'n wijs meisje was mocht ik de shetlanders soms longeren als ik dit vroeg, met vriendinnetjes hele hoge sprongen door de gehele longeerbak geplant en die arme pony's maar springen.. Om daarna manege les te lopen..

Mijn vriendinnetjes en ik waren ERG jarlours op al die meiden met een eigen pony. In de zadel kamer stonden hun kasten waar ze spullen in bewaarden, sommige vergaten deze dicht te doen.
Mijn moeder bleef het maar een raadsel vinden hoe ik altijd thuis kwam met die spulletjes die ik zogenaamd van een vriendin te leen had..

Toen ik 6 jaar was had ik mijn hele klas verteld dat ik een eigen paard had. Iedere dag de stoerste verhalen over mijn droompaard. Toen ik mijn kinderfeestje op de manege hield vroegen mijn vriendinnetjes zich af waar mijn paard stond. Ehhmm paniek.. Ik was naar het rustigste pad van de pensioenstalling gelopen en koos het mooiste paard uit, dat was 'mijn' paard. Op het naambordje stond Lola, het viel mijn vriendinnetje op dat in mijn verhalen mijn paard altijd beauty heette. Ach.
Na een kwartiertje flink poetsen, gillen, giechelen kwam de eigenaar van lola ons boos weg sturen en haar geterroriseerde paard troosten. Arm paard.

De pony-inpik penny:
Het toppunt kwam toen ik een jaar of 13 was.
Verder op in mijn stad stonden in een modderpoel (weiland) 1 haflinger en 2 shetlanders. Het weiland was een en al modder, de pony's waren meer modder dan pony, nergens was een schuilstal of plek voor schaduw in de zomer. EN nergens een eigenaar...
Het begon met aaien en poetsen over het hek,
binnen 2 weken had ik de pony's omgedoopt naar Bella, Binky en Snipper. Bella de haflinger zat helemaal onder de mok, iedere dag met een handoek en vasaline naar het weitje de pony ''genezen''. Binky was de shetlander waar ik op reed, snipper was een verschrikkelijk gemeen paard.
En ach wat waren hun manen 'mooi' geknipt.
Arme pony's stonden perfect schoongepoetst iedere dag in de regen. Met hun oude modder vacht hadden ze nog meer bescherming..
1x betrapt door eigenaar, nog nooit zo hard gerend oeff..
3 maanden later waren de pony's helaas weg. Nog steeds geen idee waar naar toe.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 03:59

Wat een verhalen hier := ben ik even blij dat mijn stal klein is en er geen ''penny'' meisjes kunnen komen die rottigheid uit halen, het zal je paard maar wezen!

Een vriendin (S) had een eigen shetlander. S had weer een vriendin (D), die ook een shetlander had en hun shetjes stonden samen op dezelfde wei. Op een dag ben ik met haar mee gegaan, en ze had ineens zin om buiten te gaan rijden. S stelde voor dat ik Zina wel mocht nemen om op te rijden, zo heette de shet van D. Zonder dat D het wist, heb ik Zina dus gepakt, hebben we even geborsteld, en ben ik met halster, gefabriceerde halstertouw ''teugels'', zonder zadel, zonder cap en in een spijkerbroek opgestapt en samen met S en haar shet weggereden :') we hadden een heerlijke lange bosrit gemaakt. Gelukkig heeft S nooit wat gezegd tegen D en ze weet het tot op de dag van vandaag niet :') ik was toen 13, dat is het stoutste wat ik gedaan heb.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:05

Ik was gister weer eeens op de manege, en daar kenne ze me van waar mijn pony vooheen stond, en daar staat nu nog een vriendin van me, en zij heeft geen verzorgers maar weet dat er penny's zijn die zomaar het land op gaan,
En was er gister dus ook een die mij stoer vertelde dat het haar verzorgpony's waren, en ze zijn zooo lief! Warscheinlijk word er op gereden ofzo dus we gaan ze er nu in luizen! en dan zullen we ze eens even duidelijk maken dat dit niet kan!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:06

hahahaa echt al die verhalen...
lig hier op de grond van het lagge..!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:22

poeef wat hoor ik hier een verhalen! (=lees)
ik ben nu 13 jaar en zou het allemaal niet durven :o
maar het schilt denk ik wel dat ik een verzorgpony heb waar ik 3 keer in de week naar toe ga O:)

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:40

Juulxx schreef:
haha te grappig..
hij zo okee gezellig..
laat me niet laggen..

HAHA wel grappig

hahahaha :D

anneegeraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:09

Ik ben nooit echt zomaar een weide in gelopen, te bang om gesnapt te worden :'). Ben wel een aantal keren naar dezelfde stal gegaan om naar een groot paard te kijken die ik ''Hans'' noemde en die altijd mee draafde langs het hek. Daar hadden die eigenaren geen problemen mee, ik was 5 en ze vonden het alleen maar schattig, ik mocht er zelfs een keer een rondje op stappen :D.
Er zijn wel ooit kinderen geweest die de manen van mijn oude verzorgpony hadden afgeknipt, ik was er zo trots op, ze waren eindelijk lang en vol, echt prachtig en toen had 'ie bijna een hanenkam, oooh ik was zo boos. Ik denk nog steeds dat zijn andere verzorgster het had gedaan..

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:32

Hahaha gelukkig heb ik hier nooit het lef voor gehad! Hahah:)