Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tijn

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:42

Wat vinden jullie eigenlijk van de advertentie's met "keuren toegestaan, kosten koper"?
Ik ben van mening dat het moet zijn, afgekeurd kosten verkoper, goedgekeurd kosten koper.
Of ben ik nu heel ouderwets? :o

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:46

Zo denk ik er ook over en als de verkoper het echt niet wil gaat de koop niet door.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:00

ingetje3012 schreef:
R_ali_R schreef:
Hey iedereen mag ik jullie mening over deze.

http://link.marktplaats.nl/490684574

Leuk paard om te zien.
Vindt hem alleen wel erg kort in zijn rug. Er is weinig plaats achter het zadel over.
Verder wel compact en mooi beestje om te zien.

Kort in de rug valt wel mee. Wel een weke rug en in schrale conditie. Als die in het voer en werk komt kon daar best eens een heel leuk paard uit kunnen komen. Hij lijkt me wat overbouwd. Zou er zeker het trucje met het touwtje op loslaten of ie dat blijft.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 02:49

Tijn schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van de advertentie's met "keuren toegestaan, kosten koper"?
Ik ben van mening dat het moet zijn, afgekeurd kosten verkoper, goedgekeurd kosten koper.
Of ben ik nu heel ouderwets? :o

Ben het met je eens.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:28

[qoute] Zou er zeker het trucje met het touwtje op loslaten of ie dat blijft.[/quote]
wat is dat voor een truc precies?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:11

Touwtje van punt van elleboog naar de spoor en dan bij elleboog vasthouden en touwtje omhoog halen naar de schoft. Geeft een aardige indicatie van de eindmaat. Als je touw over hebt gaat ie nog aardig groeien, is het even lang is ie uitgegroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:21

R_ali_R schreef:

Zeer beperkt in lijf en beweging en bovendien te duur. Wat zoek je ook alweer precies, ik weet nog een leuke merrie te staan.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:26

Die bruine Rhodium had ik ook zien staan. Vond hem wel een mooi koppie hebben maar het lichaam wat minder.. En het is een DP dus ook niet echt wat voor mij.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:45

hoi hoi allemaal kom ook even binnen vallen! iedereen is hier op zoek naar een paard! ik ben vrij kalm aan opzoek naar een pony hahaha, het jonkie komt volgend jaar deze kant op :)) is nu 2,5 mag nog even goed uitgroeien, nog een merrie van 10 onder het zadel maar op het moment mag/kan ze alleen met een lang teugeltje gereden worden ivm blessure die ze heeft gehad, ben samen met de eigenaar van de merrie opzoek naar een leuke pony als gezelschap en voor mij om er op te rijden (ben zelf niet lang en zwaar) met mijn 26 jaar weeg ik 49 kilo :+ dus als iemand een leuke pony weet! leeftijd kleur etc niet belangrijk er moet een klik zijn! pony hoeft ook geen wedstrijden te lopen daar is het jonkie voor hahaha.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:24

R_ali_R schreef:

leuk paard moet je doorheen kijken, wordt hier erg verkeerd gereden achter de LL en mag wat dikker worden.
persoonlijk vind ik het een zeer nette prijs

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:20

Om een paard echt te kunnen beoordelen, moet je 'm in het echt zien. Van een foto krijg je een indruk en kan je zien of het paard je aanspreekt. Dat dit paard beperkt in z'n lijf en beweging is, vind ik nogal snel geoordeeld, van een foto.

Zo van de foto spreekt hij me best aan en de prijs vind ik ook niet verkeerd. Maar ik kijk er misschien anders tegenaan omdat ik niet op zoek ben naar een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:25

mbkaatje, er wordt toch juist om meningen gevraagd? Als ik die foto's zie, dan verwacht ik geen ruim bewegend paard met ontspannen lossigheid in zijn lijf. Ondertreden kan hij wel en zijn ijzers aftrappen ook :).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:38

Lovely schreef:
mbkaatje, er wordt toch juist om meningen gevraagd? Als ik die foto's zie, dan verwacht ik geen ruim bewegend paard met ontspannen lossigheid in zijn lijf. Ondertreden kan hij wel en zijn ijzers aftrappen ook :).

Jouw toon is nu al anders dan je eerst mening. In ieder geval zou ik het absoluut niet waarderen als ik dit zou lezen, als het mijn paard zou zijn. En ik blijf erbij dat je, wil je echt een paard goed kunnen beoordelen, je 'm in het echt moet zien en eventueel voelen door erop te rijden.
Ook van het grootste talent zijn slechte foto's te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:52

De eigenaar van het paard zit niet in dit topic, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.

In het verleden heb ik ook wel eens iets gezien aan een paard en dat dan vervolgens voor me gehouden en niks over gezegd. Het is meer dan eens voorgekomen dat dingen later minder leuk uitpakten en ik eigenlijk spijt had dat ik mijn mond had gehouden, daarom zeg ik het nu dus gewoon wel.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:03

Dat de eigenaar niet op bokt zit, weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dat bokt een heel groot forum is, met meelezers en ik probeer zoveel mogelijk de regel aan te houden dat als het negatief zou kunnen uitpakken voor andere mensen, dat ik het probeer voor me te houden. Zeker in het geval van dit soort dingen.

Jij hebt dus een andere ervaring, dat kan uiteraard. Mijn ervaring is dat mensen vaak toch, ondanks een goed advies, een verkeerde beslissing nemen.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:44

nou alles zo even snel doorgelezen en klinkt als een leuk topic! heel intressant vind ik het ook wat iedereen voor verschillende eisen heeft! en sommige (wat ik heel knap vind) ook van die eisen los kunnen laten.
zelf wil ik later van paarden me beroep maken,
volgend jaar zou ik graag opzoek gaan naar een leuk paard, maar aangezien ik toch meer ervaring wil krijgen hiermee, ben ik het van plan geheel anders aan te pakken, ik ga gewoon kijken bij verschillende paarden, van 5 maar ook van 2 in ieder geval onder de tien, en het liefst onder de 8 maar evt. ouder maakt niet uit. daarbij wil ik deze paarden gewoon op stal nemen, ze door gaan rijden evt, uitbrengen op wedstrijd in hun discipline springen of dressuur, en vervolgens de paarden gewoon weer voor een leuk prijsje door verkopen wanneer ik het paard goed genoeg vind om verkocht te kunnen worden, lijkt me heel leuk om te doen, en bovendien heb ik op deze manier de kans om gewoon te nemen wat op mijn pad komt en pas een paard te houden wanneer ik er door onderste boven ben geblazen! ben heel benieuwd ook is het idee erachter om steeds een paard in lagere prijsklasse te kopen ( die er nu genoeg zijn ) zo goed te krijgen tot weer een hogere prijsklasse te verkopen, de winst te houden en dan van de rest van het geld weer zo eentje op deze manier te doen, totdat ik van de winst genoeg geld hebt om mijn hoogbenige dressuurtopper te kopen! het geluk heb ik dan ook wel dat ik altijd nog samen met mijn moeder een paard heb waar ik gewoon actief mee in de wedstrijdsport uit kan komen, en dus niet stil kom te staan! ben wel heel erg benieuwd hoe dit volgend jaar een vervolg voor mij gaat krijgen, en ben zeker erg benieuwd wat voor een paarden jullie allemaal nog te zien krijgen en voor welke julie dan gaan, en vooral ook wat de doorslag hiervan was!

Heeel erg veel succes met het zoeken en het vinden!

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:35

ok. Ik ben sinds vandaag voorzien. Heel veel succes allemaal met jullie zoektocht.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:20

Eb01 schreef:
ok. Ik ben sinds vandaag voorzien. Heel veel succes allemaal met jullie zoektocht.

Vertel!

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:31

Een jonge dreamcatcher merrie (net drie). ong. 166, zwart, zadelmak, Prok en voorlopig keur, heeel braaf karakter maar nog errug groen (met haar neus naar de wolken zwabberend door de bak). Ze ziet er erg gewoontjes uit maar alles is in verhouding en klopt gewoon. En als ze loopt, .... niets extreem maar heel mooi ondertredend. Ik ben blij. Ik heb ongeveer 8 paarden gezien, van 2 tot 6 jaar, van 3500 tot 9000, alleen op deze een bod uitgebracht. En met deze ben ik echt heel blij. Zo braaf op stal. echt fijn. Ik hoop dat ze ri 170 gaat maar dit is ook goed, moest niet kleiner zijn. Ik tril nog een beetje. Stom hoor, volwassen vrouw en dan zit ik hier na te trillen. DA was ook erg onder de indruk van karakter en gangen. Ben blij (of had ik dat al gezegd).

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:34

heb je misschien al een foto?

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:36

uhm nee niet echt. Enkel wat met de mobiel met slechte kwaliteit. komt nog.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:36

Lovely schreef:
R_ali_R schreef:

Zeer beperkt in lijf en beweging en bovendien te duur. Wat zoek je ook alweer precies, ik weet nog een leuke merrie te staan.

als de merrie leuke bewegingen heeft en niet ouder is dan 7
wil ik best meer informatie hebben lovely.
Ik ben van mijn zoek lijstje afgestapt en sta voor alles open :P

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:39

kirri schreef:
hoi hoi allemaal kom ook even binnen vallen! iedereen is hier op zoek naar een paard! ik ben vrij kalm aan opzoek naar een pony hahaha, het jonkie komt volgend jaar deze kant op :)) is nu 2,5 mag nog even goed uitgroeien, nog een merrie van 10 onder het zadel maar op het moment mag/kan ze alleen met een lang teugeltje gereden worden ivm blessure die ze heeft gehad, ben samen met de eigenaar van de merrie opzoek naar een leuke pony als gezelschap en voor mij om er op te rijden (ben zelf niet lang en zwaar) met mijn 26 jaar weeg ik 49 kilo :+ dus als iemand een leuke pony weet! leeftijd kleur etc niet belangrijk er moet een klik zijn! pony hoeft ook geen wedstrijden te lopen daar is het jonkie voor hahaha.

Hoi kenissen van mij hebben nog een leuke D-pony te koop staan
Hij is 3 jaar een friesx.......?
Hij is een schimmel

Als je intressen heb moet je maar even pben dan kan ik je meer info geven en het e-mail adres van de eigenaren

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:41

kirri schreef:

misschien de in mijn os ( is wel hogere prijsklasse)

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:08

Anne_GTI schreef:
Touwtje van punt van elleboog naar de spoor en dan bij elleboog vasthouden en touwtje omhoog halen naar de schoft. Geeft een aardige indicatie van de eindmaat. Als je touw over hebt gaat ie nog aardig groeien, is het even lang is ie uitgegroeid.

wat bedoel je met het spoor? vind wel interessant wil wel weten ofmijn paardje nog veel gaat groeien :j