Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:20

@ Mikkie : ze@Mikkie beide voor en nadelen. Maar ik zou toch wel heel graag buiten kunnen rijden in de zomer (piste). één met de natuur :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:45

Ben ik toch dolblij met zomer en winter buiten in de groep voor 100 euro per maand. Ja en dan 't hooi nog, maar ik hoef me zelf iig niet druk te maken over hoe dat te regelen da's wel fijn. En in de zomer doen ze 't puur op gras dus totaal geen kosten verder dan.
En een bak is er niet maar die mis ik ook totaal niet.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:07

@ twilight : al iets gehoord van het paard ondertussen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:25

Oja, nog niks positiefs over soulmate tot nu toe. Als ik het gewoon over een broodje met wat stukjes wortel doe wil ze het namelijk niet eten. Ze kon er niks aan zien maar rook het gewoon, zucht. :')
Toch iets met appelmoes ofzo gaan proberen dus... Moet toegeven het ruikt ook niet erg lekker.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:54

JulieDR schreef:
Gefeliciteerd Siddieqje!

Jammer dat je het hebt moeten afzeggen Hobbyboerin!

Wow Lioony, plots een 13 jarige! Wat voor iets? :)

Het was een ZZ paard, zat een erge mooie kop op waar ik voor viel!
Maar hij is blijkbaar al verkocht, want is van sporthorses af haha..

Silly1972 schreef:
Lioony schreef:
Ik heb m'n oog laten vallen op een 13 jarige ( :wow: Van 3-4 naar 13 _O- ), maar twijfel een beetje over iets op het filmpje. Heb een hele waslijst aan paarden doorgestuurd naar m'n instructrice en heb gevraagd of die daar even geod naar wil kijken. :)

waar twijfel je over?

Ik twijfelde over de uitgestrekte draf en galop. Paard verruimde imo niet, versnelde alleen en maakte zijn passen in draf niet goed af (voor zover ik kon zien). Maar doet er dus al niet meer toe, want hij is al verkocht blijkbaar haha!

Mikkie schreef:
Oh wat jammer Lioony, wat is er gebeurd?
Paarden die bijna in Duitsland staan zijn goed hoor. :D De mijne staat, niet gelogen, 3 meter van de grens af.

Wat betreft de stallingskosten. Ik heb twee stallen op het oog. De ene is ouder, heeft binnenbak, buitenbak, in de zomer weidegang, perfecte begeleiding en je rijdt zo het natuurgebied in. De tweede is veel nieuwer (en netter) heeft alleen een overdekte binnenbak, uitgebreidere mogelijkheden tot weidegang en veel mogelijkheden als het gaat om wensen van de eigenaar (voer, hooi enz) Beide stallen kosten €265,-

Morgen keuring. Brrrrr spannend.

Ja het is echt een bloedmooi paard erg jammer dat dat voor ons écht te ver is!
Succes morgen!!

Ik ga weer even pb's sturen naar de mensen die erom vroegen. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 22:55

Ow jammer dat hij al verkocht is! Verderzoeken dan maar...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:59

Ach, heb al een aardige lijst samengesteld. :D Morgen maar even paar mensen bellen!

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:00

over een weekje komt mn eerste paardje.
een helemaal zwarte tinker ruin.
ik vind het heeeeeeeeeel spannend :wow:
toch een hele verantwoordelijk erbij.
Ik heb al heel wat paarden hiervoor bezocht maar met geen een had ik een echte klik.
ook ben ik toen ik bij een paard ging kijken er meteen flink vanaf gevallen, hersenschudding ziekenhuis scans alles gehad hierdoor toch wel flink geschrokken nu toch echt mn liefde gevonden!
stalling enzo alles al geregeld.
nu lekker afwachten. :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:01

Gefeliciteerd! :)
Ik ben er ook een keer bijna afgevallen bij de eerste keer kijken := Vreemd genoeg voelde het nog steeds goed op dat paard. _O-

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:01

Gefeliciteerd Sunnygirl. Leuk hoor, je bent vast en zeker ook veel op het tinkerforum te vinden neem ik aan?!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 23:02

Moest ik er de eerste keer afvallen, of bijna afvallen, zou ik 'm toch niet meer willen denk ik hahah :D

Vriendin van me ging een paard kijken, iemand reed 'm voor en kletterde er keihard vanaf, en toch heeft ze het paard nog gekocht :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:06

Bij mij was het rare dat degene die hem voorreed er geen problemen mee had, maar bij mij ging die uit het niets steigeren en dan ook écht uit het niets. Ik deed namelijk écht niks. Hij flipte helemaal uit, was nog een erg jong ding ook := Zat gelukkig wel aan een longeerlijn, maar moest er nog af ook, en laat ie op en af stappen nou net zo eng vinden _O-

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:06

hahaha ja ik ben der ook veel op te vinden, ik ben zowiezo verliefd op het tinkerras terwijl ik toch eerst meer voor een fries ging.
ik ben ook van een fries afgevallen haha, en nogal hard dus.
bij mij is hij niet eens voorgereden, het meisje van die stal zij dat het toch geen verschil zou maken..
mn tinker is nu pas 2 dus we hebben nog anderhalf jaar om lekker een band op te bouwen en ik ben van plan om het gewoon lekker rustig aan te doen.
ik heb er veel zin in maar toch wel spannend hoor!
hier een fotootje:
Afbeelding
lekkerding is het toch <3

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:07

Leuk hoor! :j

Hmm best balen dat ik pas 10 uur thuis was van stal vandaag.. Anders hadden we nog even wat rond kunnen bellen. Ben namelijk heel erg benieuwd naar de vraagprijzen van 2 paarden, ben bang dat ze net te duur gaan zijn :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:30

Oh benieuwd lioony, altijd balen als je moet wachten! Maar gewoon de wekker vroeg! Die boeren staan met de zon op! hahaha! :D Succes meid!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:34

hahaa, het zijn helaas geen boeren! Nee ik ga morgen gewoon half 8 m'n bed uit en om 5 voor acht loop ik naar school haha! Ben om half 1 uit dus dan kan ik samen met m'n moeder er even voor gaan zitten om een paar belletjes te gaan plegen. :)
Ze had vandaag al iets gebeld, maar het paard wat ons wel aansprak bleek wel heeeeeeeeel duur te zijn := Dan heb ik het niet eens meer over 10000 := Ander paard vond ik eigenlijk niets.. Dus denk dat ik dat laat voor wat het is!

Wacht, ik ben half 1 uit, dan moet m'n moeder morgenochtend maar zelf alvast wat gaan rond bellen, want kan net zo goed dat we morgen middag dan nog ergens kunnen gaan kijken!! _O-

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:37

nou spannend lioony!
succes haha

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:40

De spanning is er bij mij bij dit onderdeel wel vanaf, ondertussen haha! De spanning zit alleen nu heel erg bij de keuring, heb ook besloten dat ik de volgende keer gewoon niet meer mee ga! M'n ouders gaan dan wel, maar ik blijf lekker thuis!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:59

Zodat je je thuis gek kan maken! Als ik jou was zou ik meteen als je weer denkt dit wordt hem helemaal laten keuren! Dan ga je ook geen projecten aan die uiteindelijk verspilde tijd zijn. En hecht je je nergens aan. Ik weet nog bij de tweede merrie waar ik gek van was dat we het niet eens konden worden over de prijs. Daar was ik ook een hele week van slag van. Nou en dan wil ik nu dus echt niet in jouw schoenen staan!
IIg succes morgen met bellen. Heel benieuwd of je snel weer wat leuks vindt!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:58

Ik ben terug, maar dit gaat hem niet worden... := hij was braaf met poetsen etc. Alleen als je hem in galop wil zetten gaat ze steigrren en bokken... En ze kan niet goed overweg met anderepaarden en heeft hele erge last van zomerexeem... En staat dus niet op de wei, maar heel de dag op stal }:0 en dat wil ik dus niet, want als hij bij ons staat gaat hij Somers 24/7 op de weide..
Dus ja, we gaan weer verder met de paardenzoektocht !

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:21

Aangezien ons weitje en de stal nog niet klaar zijn voor een pony en we gisteren ineens een SUPERleuke pony tegenkwamen (grote B, 125 cm, 12 jaar, merrie) hebben we besloten rond te kijken naar een weide met schuilstal bij een boer of een pensionstal oid... maakt niet uit wat het wordt, als het maar een geschikte plek is. Heb al verschillende dingen aangeschreven, ben benieuwd of er wat uit gaat komen.
We overwegen zelfs al om een plekje te reserveren op de manege/pensionstal waar mijn dochter rijdt! Dan zou ze op haar eigen pony kunnen lessen... Wie weet gaat haar droom nog wel eerder uitkomen dan we dachten!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:52

@alice
Ik hoop het ook! Sowieso wil ik wel eerst 3 of 4 keer kijken en dan gewoon keuren. Ik hoop dit weekend een leuk paard tegen te komen en die dan over 2 weken te laten keuren.. :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:13

JA precies meid, niet meer een proces in gaan als er nog zoveel anders mis kan zijn:S
Ik wens je heel veel succes!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:14

Ik had altijd superhard stress als ik moest rijden. Ik moet altijd even wennen aan een paard en dan voel ik mij zo een sukkelaar. Zit je daar dan te prutsen op iemand anders zijn paard. Niet fijn nee.

Is leuk als je enkele keren kunt gaan kijken. Ik ben dus maar 1x geweest ( te ver om veel te gaan) maar mijn gevoel zit altijd juist. Vorige keer ook gekocht in 1 x en geen spijt van gehad.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:17

Oh ik wel. ik heb op mijn 18e een e-pony gekocht gelijk de eerste niet verder gekeken (deze was van kennisen en kon ik kopen durfde en dacht er geen moment aan om verder te kijken! Wilde zo graag een paard)
Nou en wat heb ik daar een problemen mee gehad!!!!!!!!!!
Nu hoop ik het beter te hebben gedaan, vandaag gaan we voor het eerst rijden, spannend!