Nemurin, bedankt voor je reactie. De knoop is afgelopen voorjaar al doorgehakt omdat hij in de winter echt teveel inlevert. Alles is ook al doorgesproken met mijn DA. Ik moet zelf beslissen wat ik wil, op de kliniek of thuis. Hij werkt mee aan wat ik maar wil dus dat is heel fijn. Heeft de voor-en nadelen verteld van thuis of op de kliniek inslapen maar ik vind het heel moeilijk. Tegen die tijd zal het me vanzelf wel invallen hoe we het gaan doen. Ik neig naar inslapen in de wei met de andere twee erbij omdat ze eigenlijk onafscheidelijk zijn. Maar ik heb geen flauw idee hoe de anderen gaan reageren op zoiets. Ik zie Zola er voor aan om helemaal te gaan flippen wanneer Victor door zijn benen gaat bijvoorbeeld. Of ze daagt Vic uit en ze rennen samen weg, hij met een infuusnaald in z'n donder, zoiets. Daar moet je toch ook niet aan denken
Hij heeft al eerder een paard van me in laten slapen en ook het paard van een vriendin van me, dus ik weet dat hij dat netjes en op respectvolle wijze doet. Hij kent Vic ook, weet dat ie een hekel heeft aan naalden en houdt daar ook rekening mee in zijn benadering.
Dus de knoop is al door gehakt. Hij leverde de afgelopen 2 winters al zoveel in, ik laat hem niet nog een lange winter doorworstelen. Mijn DA vond het ook genoeg geweest. Ik moet zeggen dat ik die bevestiging wel even nodig had om tot een besluit te komen. Dat je weet dat iemand die hier professioneel mee bezig is ook vindt dat het genoeg is geweest.
Victor staat niet op pijnstillers, hij trekt zijn sprintjes op adrenaline. Pijnstillers helpen bij hem niet. Hij heeft voorheen een hele periode op metacam gestaan en metacam mag je maar een bepaalde periode geven dus toen is ie over gegaan op weer een ander middel maar daar gaat ie niet beter van lopen. Ik denk dat er teveel letterlijk scheef zit in zijn lijf. Ook op pijnstillers valt ie af. Hij krijgt het dubbele aan voer van wat mijn (6 dagen werkende) merrie krijgt. Hij ziet er op dit moment trouwens wel goed uit voor zijn doen gelukkig. Hij heeft het op het moment erg naar zijn zin. En dat was ook mijn insteek. Ik gunde hem nog zo een fijne zomer. En nu heb ik het geluk dat we er dit jaar een weiland bij hebben kunnen krijgen zodat ie kan vreten tot ie erbij neervalt bij wijze van. Hij zit echt lekker in zijn vel op dit moment. En ik ben blij dat ik hem dat nog kado heb kunnen doen.
Maar het najaar komt steeds dichter bij, de dagen worden weer korter....dus de *slik* momenten als ik ze met z'n drieen zie knuffelen volgen elkaar steeds vaker op. En iedere keer op van die mooie momenten heb ik natuurlijk net geen camera bij me, of mijn telefoon ligt nog binnen
AnneOmie schreef:Mailkeltje, wat een vreselijke moeilijke beslissing die je moet nemen zeg. Alvast heel veel sterkte en kracht toegewenst. Zola en Vic lijken idd op elkaar, allebei mooie paarden. Je ziet idd wel duidelijk verschil met bovenste en onderste foto.
Dank je wel. Ja het verschil is bizar. Ik heb nooit geweten dat ie uberhaubt heupbotten had.
Zodra ik recente foto's heb dan plaats ik ze. Ik moet bekennen dat ik de laatste 1,5 jaar geen foto's meer gemaakt heb van Vic, want wie moet ik ze laten zien. Mensen begrijpen niet dat een paard kan interen vanwege pijn, die denken vaak dat ik 'm niet voldoende te eten geef. En dat terwijl die twee anderen rond en gezond zijn.
Heb alleen foto's van afgelopen najaar op de wei, maar daar had ie een deken op dus dan valt het niet zo op...