Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:27

Hee, je woont in mijn regio, dat hoor je niet zo heel vaak! Vind Bennie erg leuk. Altijd grappig om te zien hoe die jonkies er heel volwassen uit kunnen zien, totdat je ze onder het zadel ziet, daar is hij echt een heel jong ding!

Teigetje008

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:29

klopt! Bennie is daar 3,5!
Hij is de hele winter bij zijn eigenaar geweest. Donderdag ga ik hem weer ophalen. Heb hem nog niet weer gezien, dus ben heeeel erg benieuwd hoe hij geworden is!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:29

Oh wat een leuk topic! Hadden jullie dit maar eerder gemaakt, heb mijn pony inmiddels al 1,5 jaar. Als je zelf een dierenarts meebrengt om te keuren (dus iemand die niet bekend is met degene van wie jij het paard koopt), wordt het moeilijk voor mensen om je een ongezonde knol aan te smeren. Miss_Malfoy ik moest erg lachen om jouw post over hobbelpoowns. Ik ben zelf namelijk ook altijd een ponymeisje gebleven, zie mezelf niet op een groot paard rijden (wel eens gedaan vroeger, maar was niks voor mij). Dus ik heb een pluizig knuffelbeest van 1.48 van marktplaats gekocht waar ik nog steeds helemaal happy mee ben.
Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: altijd laten keuren!!! Ik ken een meisje die telkens denkt een koopje te hebben met een goedkope knol van de handelaar. Daar kan ze dan een half jaar op rijden, vervolgens wordt 'ie ziek(aan iets wat er allang in zat), kost 'ie handen vol geld en gaat hij dood. En dan begint ze weer van voren af aan. Keuren en verzekeren daar wil ze niets van weten, want dat is allemaal 'veel te duur.' Ik hoop dat jullie verstandiger zijn dan dat ;)
En vaak zijn paarden goedkoop omdat de markt momenteel niet zo goed is. Er worden niet zoveel paarden verkocht en als het paard in de weg staat en dus gauw verkocht moet worden, dan maakt het niet uit hoe gezond en mooi hij is. Hij moet weg, dus is de prijs laag. Lage prijs betekent echt niet altijd dat je een slecht paard koopt.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:35

Jeetje mina wat gaan jullie hard zeg :oo. Ik heb even globaal bijgelezen, ben te moe om alles bij te lezen :o.

Over de vraag of dat paard van Jansen van der hout gekeurd was? Nee nóg niet, ze wou heb eerst op proef, als het klikte liet ze hem keuren..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:36

@junia, paarden worden nog steeds goed verkocht hoor, zoals ik al eerder in dit topic zei, had 6 paarden op het oog 4 daarvan waren binnen een week al weg,
en nu al veel meer gehad

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:39

De paarden met stalgebreken of kleine gebreken die niet eens problemen hoeven te veroorzaken worden nu vooral goedkoop aangeboden, daarvan zijn er nu gewoon erg veel.
Dat is ook het grootste probleem.
De paarden in de (wat) hogere prijsklasses worden wel nog goed verkocht, teminste in mijn ervaring.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:41

idd tootje dat is zeker waar!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:41

Ik heb er geen ervaring mee maar vond dit toch behoorlijk schokkend, en al helemaal dat hij nu weer als gezond paard te koop staat. Arm dier :(:)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:43

Dat is gewoon echt het handelswereldje.. En dan vooral ook weer in die lagere prijsklasses. Handelsstallen die echt dure paarden verkopen kunnen zich dat niet permiteren.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:44

Al vond ik 5000 toch ook wel aan de hoge kant voor dat paard.. Maargoed, voor iedereen is een prijsklasse anders haha. Ik vind 5000 voor een niet heel bijzonder paard hoog.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:46

5000 is wel redelijk hoog voor zo'n paard, maar niet echt een echt hoge prijsklasse.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:48

Nee niet de hoge prijsklasse nee. Maar wel een redelijke prijs voor een niet bijzonder paard en voor de doorsnee mens denk ik.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:53

Wat een leuk en handig topic zeg!
Ik heb mijn eerste paardje nu een dikke week, en het bevalt super. Ik heb steeds complimenten gehad over hoe ik alles aangepakt heb. Dus misschien is het de moeite om het hier neer te gooien?

Een maand of twee geleden werd mijn eeuwige penny-droom werkelijkheid; mijn ouders hadden een bod gedaan op een paardje die ik als potentieel leasepaard proef had gereden.
Toen dit gebeurd was, ben ik nogmaals gaan rekenen of alles wel lukte financieel en heb tot in het oneindige lijstjes gemaakt. En alles klopte gewoon, financieel lukte het, wat tijd betreft ook, ik kreeg steun van iedereen om mee heen. Na wat meer mailcontact te hebben gehad, ben ik voor de tweede keer proef gaan rijden, maar dit keer buiten. Dat was immers een van de dingen wat ik met het paard wilde gaan doen, buitenrijden. Ook dat beviel me helemaal. Daar hebben we ook het bod besproken en heeft ze een tegenbod gedaan. Daarmee zijn mijn ouders akkoord gegaan.
Toen heb ik rustig aan een afspraak gemaakt bij een onafhankelijke DA voor een keuring, dat was op een dinsdag. Die dag is ze goedgekeurd en die zondag is ze gebracht.

Dus, toekomstige paardeneigenares. Wat is nou de moraal van dit verhaal? Maar geen overhaaste beslissingen. Neem overal de tijd voor, hoe snel je het paardje ook wil hebben. En vooral laat je toekomstige ros keuren

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:15

Oeh ik vind het zo spannend morgenmiddag wordt mijn (hopelijk) toekomstige paardje gekeurd en als ze wordt goedgekeurd komt ze gelijk door naar de manege waar ik rij. Benieuwd of ik kan slapen vannacht en morgen een beetje normaal kan werken... ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 00:21

oeeeh spannend bella123!
Hahaha zal voor je duimen, ik zie je al staan op je werk, stijf van de zenuwen en tot niks in staat. :')
En dan je baas uitleggen, jamaaaarrr mijn paard word gekeurd!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:23

Had het al gevraagd maar hoe gaat zo,n keuring, heb daar namelijk geen ervaring mee. Dus hoe regel je dat?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:54

Ik ben net verliefd geworden op een twee jarige tinker :)
Jammer genoeg het ik op dit moment niet genoeg geld voor een paardje.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:14

Marleen, je belt gewoon een DA die dat zou kunnen die redelijk in de buurt is waar het paard staat. Dan maak je een afspraak op een dag en tijd waarop jij en de verkoper kunnen.
Dan komt de DA, je kan ook met het paard naar de DA toe. Daar begint hij met buigproeven, een stukje longeren op het harde, longeren op het zachte en dan gaat hij luisteren naar de longen en het hart, kijkt hij hoe helder de ogen zijn en kijkt hij nogmaals naar de rest van het lichaam.
Daarvan maakt hij een keuringsrapport op en is alles afgerond :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:11

@bella123

spannend! we ziiten in hetzelfde schuitje haha := Ik heb vandaag ook al 0,0 concentratie..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:11

Bella, ik ga voor je duimen! Ben je zelf niet bij de keuring?

Wat jammer Leonie, waar ken je haar/hem van? (Dit klinkt alsof we het over je lover hebben :'))

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:56

Succes voor iedereen wiens paard vandaag gekeurd word :D Jullie laten het weten he? :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:04

Ik laat het meteen weten via mn mobiel denk ik haha :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:12

Hoe gaan jullie dat met een zadel doen als deze niet bij het paard wordt verkocht? Ik zit daar echt steeds over na te denken. We laten wel een zadelpasser komen hoor, maar hoelang duurt dat dan totdat je het zadel hebt? Een paar dagen, een week? Voel me echt heel blonT nu, maar misschien weet iemand het antwoord hier op :Y)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:15

En ook iedereen succes natuurlijk bij wie het paard gekeurd wordt vandaag :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:37

Boomlooossss!!!! Je zult hoogstens een andere pommel moeten bestellen, maar in de tussentijd kun je ook makkelijk het even bij grondwerk houden, of zonder pommel rijden.

Oké hier gaan alle opties helemaaaaal open. Wie weet ben ik wel een toekomstige muildier eigenaar nu. :+