GZ: FOTO van een perfect bespierd paard + uitleg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:15

Idigo, een 4 jarige paint hengst die op de foto's pas 2 maanden onder het zadel is. Vind het er zelf ontzettend goed uitzien. Toen ik ben begonnen hem te rijden, had ik hier niet over durven dromen :)

Afbeelding
http://nl.tinypic.com/m/68uf14/3
Afbeelding

Helaas geen foto van de zijkant...

Munnie

Re: GZ: FOTO van een perfect bespierd paard + uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:39

LoveStella. Deze foto's kan je totaal niet beoordelen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:05

ik ben wel benieuwd wat jullie over deze merrie zeggen.

merrie voelt over het algemeen altijd erg los in het lijf. ik laat haar maandelijks masseren door iemand van Happy Athlete.

het zijn helaas geen recente foto's. ze is 9 jaar en we starten momenteel in de klasse zz licht.

eerste foto is ze net 1 dag geleden bevallen van een hengstveulen, dit was in mei 2008.

Afbeelding

uitstappen na een proef
Afbeelding

neus mag er meer uit, maar wel goed over de benen.
http://94.100.120.227/591050001-5911000 ... _MKPD.jpeg

http://94.100.120.90/736000001-73605000 ... _J8gA.jpeg
Laatst bijgewerkt door Leo op 18-12-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's ter illustratie

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:17

Laatst bijgewerkt door Leo op 18-12-09 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:18

Mooie gladde spieren!
Ik schrik wel van de rijfoto van je merrie, maar zo te zien heeft ze er in de hals niet al te veel last van.
Je ruin is prachtig! :D
Erg mooie billen en lendenen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:26

Laatst bijgewerkt door Leo op 18-12-09 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's --> link

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:11

Gezien dit een oud topic is, hier een slotje.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:37

Moderatoropmerking:
Na overleg hebben we besloten dat dit topic open mag blijven, omdat het een leuk en leerzaam topic is. Normaal gesproken worden oude topics wel gesloten, maar hier maken we een uitzondering. Wel wil ik jullie graag wijzen op de foto regels; er mogen maximaal twee foto's geplaatst worden ter illustratie. Meerdere posts na elkaar met twee foto's is niet toegestaan. De rest van de foto's mogen wel in link worden geplaatst.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:40

Super bedankt Leo :D

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:50

Inderdaad bedankt!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:37

inderdaad bedankt..!

hier nog wat plaatjes, van mijn nieuwe paard. Ik weet dat er een aantal dingen niet goed zijn qua bouw.
Ze is op foto helemaal goed, haar verleden is niet even geweest heb ik het vermoeden. Een aantal dingen
weet ik en een hele hoop niet. Ze is 5 jaar en ik ben haar 5de eigenaar.

ze was zo:
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 0_0135.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 0_0234.jpg

toen zo:
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 151181.jpg

paar maanden terug:

(beetje schuin maar een hoop vetjes minder)
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... -09-09.jpg
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vencedor op 22-12-09 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:41

en nog 2 van mijn oude paard, ben benieuwd wat hier uit komt.
Kan ik later invullen of jullie helemaal gelijk hebben.

Afbeelding
Afbeelding

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:34

Is het niet handig als er eerst weer iemand (of nog beter: meerdere) zich hier meldt die kan beoordelen? En dat er dan weer opnieuw foto's worden geplaatst?
Volgens mij komen we zo niet echt verder..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:01

rockey schreef:
misschien geeft die foto ook wel een iets vertekend beeld.

misschien heb je hier meer aan? het zijn wel oude foto's. ik moet zeggen dat we momenteel in de training erg veel bezig zijn in het nog meer los door het lijf bewegen. en ze is eigenlijk fijner dan ooit te voren. :)

hier was ze hoog drachtig. dus begin 2008.
http://94.100.122.205/200000001-2000500 ... _QR7M.jpeg

http://94.100.120.134/590650001-5907000 ... _OHqx.jpeg

bedankt voor je reactie!

ik denk dat het zadel waar je mee rijd op de foto haar niet echt fijn ligt

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:28

Randie je eerste paard vind ik op de laatste 2 foto's wel netjes maar er zit niet echt bespiering op lijkt het op de 1 na laatste foto. Op de laatste lijkt het van wel maar ik weet niet hoeveel deze foto's qua tijd van elkaar schelen?
Het tweede paard heeft een zware voorhand maar totaal geen achterhand op de tweede foto lijkt het ook of de buik spieren niet mee gaan tijdens het lopen waardoor die op die foto ook echt een hang buik lijkt te hebben.

Ik ga zo eens even foto's zoeken van mijn paard.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:38

Nou ik heb even twee foto's van mijn paard gezocht van 2 maanden geleden of zo. Zijn geen mooie foto's maar wel duidelijk en geen vertekeningen door beweging of het zadel. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan denken.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zou erbij zeggen dat dit paard door de vorige eigenaar altijd pijn heeft gehad tijdens het rijden en dus ook niet liep eigenlijk.. Ik heb haar nu jaren en ook aan de bespiering zie je dat ze steeds beter loopt.

Eigenlijk ben ik ook wel eens benieuwd naar alle andere paarden op zo een stand foto... Want met zadel en in beweging kan het beeld veel beter worden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:53

Citaat:
Randie je eerste paard vind ik op de laatste 2 foto's wel netjes maar er zit niet echt bespiering op lijkt het op de 1 na laatste foto. Op de laatste lijkt het van wel maar ik weet niet hoeveel deze foto's qua tijd van elkaar schelen?
Het tweede paard heeft een zware voorhand maar totaal geen achterhand op de tweede foto lijkt het ook of de buik spieren niet mee gaan tijdens het lopen waardoor die op die foto ook echt een hang buik lijkt te hebben.

het eerste paard heeft op de laatste foto's weinig bespiering wat dus wil zeggen dat op de middelste foto het alleen maar
vet was. Op deze foto's had ik haar net een paar weken. Ondertussen ziet ze er al weer anders uit maar heb geen foto's.

Mijn andere paard ontwikkelde inderdaad zijn voorhand veel beter dan zijn achterhand, achter is ook altijd het probleem
geweest bij hem. Dit is uiteindelijk ook de reden geworden waarom hij niet voor de sport geschikt was..

@ munnie: jouw paard zie ik achter iets aan, er zit voor de heupen een bult in zijn ruggengraat lijkt kaperrug achtig?
achterbenen staan apart? Stijl? verder een zware hals die diep uit de borst komt, flink bespierde voorhand.
Hij staat bij zijn voorbeen wat doorgeknikt. alle bijbehorende spieren zou ik niet weten :Y)

Verder mooi rond en ziet er gezond uit qua vacht.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:07

@Munnie, ik dacht al meteen te zien dat het een PRE was en na het kijken in je profiel heb ik gelijk (toch?).
Bij deze rassen vind ik het altijd moeilijker om de bespiering in de achterhand te beoordelen, omdat ze niet zo'n standaard kontje hebben ;)
Verder moet je ook zeker niet op mijn oordeel vertrouwen (zijn hier mensen met veel meer verstand) maar het lijkt dat ze het gedeelte waar haar rug over gaat in de achterhand (zeg maar) nogal vast lijkt te houden. Dat zou bij ons mensen de onderrug zijn?
Verder kan je zien dat spier(groepen) van de achterbenen niet erg ontwikkeld zijn, de achterkant van de kont is vrij recht. Dit had mijn paardje ook altijd, maar tegenwoordig begint er meer vorm in te komen doordat haar achterhand sterker wordt.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:44

Randie ik snap dat de middelste foto inderdaad alleen maar vet is is ook goed te zien maar ik snap het even een niet denk ik had het namelijk over die 1 na laatste en laatste foto gehad :D Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd hoe ze er nu uit ziet.
Het tweede paard zie je ook heel duidelijk aan zijn bespiering dat de achterhand niet mee gaat.

Mijn paard is inderdaad heel erg stijl achter waardoor het ook een moeilijk paard blijft om te rijden vooral om die achterhand eronder te krijgen. Verder is er met haar rug niks aan de hand dus dit vertekend misschien wel gewoon beetje door de hoek van de foto. De zware voorhand ligt dus ook grotendeels aan het ras zoals Rianne al heel goed had geraden :D En nu je het zegt zien haar voorbenen er best krom uit zo even checken of dat aan de foto ligt :P Haar vacht is echt super mooi altijd.

RianneH dat heb jij inderdaad goed gezien. Veel mensen verwachten het niet door haar kleurtje.
Gister was er ook nog iemand naar mijn paardje aan het kijken en die zei het ook meteen die kontjes van die paarden zijn altijd heel anders. Ik ga je gewoon net zo serieus nemen als de rest ;)
Je eigendunk mag wel wat omhoog want jij noemt precies de plek op waar ik altijd tegen aan loop ook met rijden waar ze dus een ernstig rug probleem heeft gehad met een ontstoken en gedraaide werfel toen ik haar kocht. Dit is dus inderdaad een moeilijk punt voor haar.
De achterbenen zijn inderdaad nog niet super dit komt wel steeds en steeds meer en het is al iets meer dan op de foto te zien is. Je hebt toch een paar dingen gezien hoor ;)

Heb je zelf ook al foto's van die van jou er tussen staan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:59

@Munnie
Dankje, ben blij dat ik het goed gezien heb :) Vind het vooral bij die jonge PRE hengsten grappig om te zien, zo'n enorm front en een iel kontje :P
Naar probleem met haar rug zeg, lijkt me erg moeilijk om dat helemaal goed te krijgen.

Ik zal even kijken of ik goede foto's kan vinden, maar de mijne is zwart, dus echt goed kan je het niet zien...
Oke, misschien geeft het een beeld. Het is een draver en ze is jaren terug verlamd geweest in har achterhand. Daardoor heeft ze een zwakke achterhand en is haar rug anders dan normaal. Tegenwoordig begint ze lekker bespierd te raken, wordt haar rug 'normaler' en loopt ze bewuster met haar achterhand.
2007, hele slechte conditie en bijna geen spier erop
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... G_0739.jpg
September
Afbeelding
November
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... r09022.jpg
December
Afbeelding

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:49

Zit net een heeeeel lang bericht te tikken en kijk even jou foto in de link en kan nu opnieuw beginnen pfff. Maar denk dat je een foutje hebt gemaakt met je foto 2de link is zelfde als de foto erboven :D Ga zo misschien even nieuwe poging wagen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:36

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:22

Ha ha ha ja echt bagger..
Ik ga nu even niet meer tikken doe ik morgen weer :D
Deze foto zie je wel duidelijk het probleem ga het morgen even toelichten. ;)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:21

Afbeelding
je kunt zeggen wat je wilt, maar deze 30 jarige bink ziet er nog lekker uit!!! :9

Afbeelding
En gezien hij nu nog, op 33 jarige leeftijd achter de dames aangaat, op deze niets ontziende wijze van versieren, zegt genoeg :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:50

IJn de experten trouwens nog in het forum of issie echt doodgebloed? Anderszou ik namelijk graag advies willen hebben over d bespiering vanmijn paarden en natuurlijk vooral wat er niet goed is zodat ik eraan kan werken/laten werken :Y)