Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nat schreef:Toch ga ik voor inslapen.
De slacht, ik weet niet. Ik ben er niet echt tegen, maar zelf kan ik het niet aan.
Ik heb nooit een enkele seconde gedacht aan de slacht toen 2x mijn pony's moesten worden ingeslapen.
Ze hebben allebei een spuitje gehad, en het ging bij allebei heel vredig, gelukkig.
quartprinces schreef:jha K VIND da geen respect voor paarden hebben en mensen slaap je toch ook in !?
RuiterL schreef:Als ze een spuitje krijgen, krijgen ze trouwens toch eerst een kalmerings spuit zodat ze er niets meer van merken, kan dat ik er naast zit hoor. Heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt, maar zo gaat het wel bij andere dieren
xKatleentjex schreef:quartprinces schreef:jha K VIND da geen respect voor paarden hebben en mensen slaap je toch ook in !?
Als ik de keuze had om door een supersnelle kogel in minder dan een seconde dood te zijn dan wist ik het wel hoor. Gelukkig dat paarden daar niet zo bij stilstaan, die lopen gewoon vrolijk achter de baas aan en voordat ze ook maar angst hebben of pijn lijden zijn ze al lang in het hiernamaals
.
Citaat:Kalmeringspuit zodat ze er niks meer van merken??? Paard merkt echt wel dat zijn benen opeens niet meer mee willen werken en dat hij in elkaar begint te zakken ...
Een paard is toch wel heel wat anders dan een konijntje ofzo dat je uit het doosje tilt en op de behandeltafel van de dierenarts zet en kan vasthouden.
En hoe denk je dan hoe het dode paard uit zijn stal moet komen?? Heb je daar al eens over na gedacht?
Ik zal je mijn verhaal van mijn ervarig met het spuitje besparen (omdat er ook mensen zijn bij wiens paard dit proces wel goed verlopen is) maar romantisch of wat voor idee je erbij hebt ... dat is het niet hoor.
Lieve mensen die net ingschakelen ... lees je eerst even in aub ... en kom daarna dan gezellig met ons mee babbelen
ozzyhorse schreef:je hebt zelf niet eens paarden, praat me dan niet van respect.
Verder kun je een paard toch niet met een mens vergelijken.
Ik heb al meer van die opmerkingen voorbij zien vliegen hier op Bokt. Sommigen gaan zover, dat ze een paard nog hoger in aanzien hebben dan een mens, en er meer om geven dan om een mens. Dan is er sociaal toch iets niet helemaal goed gegaan bij de opvoeding.....
Quartprinces, ik geef je even de weergave van de werkelijkheid. Paard sterft door te schieten binnen 5 seconden. Je hoeft geen kadaver af te laten voeren, alles wordt keurig en zeer schoon en hygienisch opgeruimd. Wat is hier fout aan?
ozzyhorse schreef:Beest voelt er zelf niks van, Quartprinces. Ik ben er meerdere keren bij geweest, dat een paard werd geschoten in het slachthuis. Ze hebben niet de tijd om bang te worden of in de stress te raken.
En dat je nu zegt dat je zelf geen afscheid kunt nemen is egoïstisch. Dat kun je net zo goed in het slachthuis. Je mag er zelf bij zijn. Verder moet je dit hele thread maar eens goed doorlezen, voor je verder gaat met je veroordelingen naar mensen die een paard naar de slager hebben gebracht.
ozzyhorse schreef:Bij een paard komt geen kogel kijken, maar een pin die wordt afgevuurd met behulp, van ik meen, een gaspatroon. Je hoort ook geen knal, maar een klik. Dier is meteen hersendood en zich nergens meer van bewust.
ozzyhorse schreef:Bij een paard komt geen kogel kijken, maar een pin die wordt afgevuurd met behulp, van ik meen, een gaspatroon. Je hoort ook geen knal, maar een klik. Dier is meteen hersendood en zich nergens meer van bewust.