hobbyboerin schreef:neem joelle ze is nu drie en een x appaloosa met groninger we hebben haar zelf gefokt.
meestal is ze een netjes opgevoed paard maar soms lijkt het of we nog nooit wat met haar hebben gedaan.
meelopen aan het halter neeee dat kan niet!!!!!!
hoezo niet bijten???? das toch leuk.
meestal lossen we dit op en dan gaat het weer heel lang goed.
maar als je ons net ziet als ze zo'n bui heeft denk je echt dat we er niet van kunnen.
Ag dat beestje is 3 en nog lekker aan het proberen. Als je het netjes oplost zal niemand denken van goh die bakt er ook niks van! Mijn nrpsje zoekt ook grenzen op, en er zijn dagen bij dat er haar achter het behang kan plakken, maar er zijn ook dagen bij dat het het ideale ponietje is waar ik heel graag mee aan het werk ga

Toen we nog op de oude stal stonden deed ze dit niet. Laatst was er een meisje mee van de oude stal die schrok bij ieder stapje wat ze deed bang dat ze een mep zou krijgen maar ons paardje is zo veranderd
negative reinforment gebruik je als het goed is altijd (als je druk toepast) en intuitie is gewoon wat bepaalt waar, wat & wanneer je ervoor kiest iets te doen of te laten.
daar zie ik eerlijk gezegd het nut ook niet van in, maar voor iemand die steeds voor zijn paard aan de kant gaat is het waarschijnlijk een zeer leerzaam uurtje
Zo gaat dat dus niet. Na vijf minuten was hij weer de braafheid zelve 
Dit is wat ik ook een paar keer duidelijk heb proberen te maken - maar zoals jij het opschrijft is het duidelijker. Ik vind het ook vreemd dat sommige mensen uren bezig zijn met 'grondwerk'- en als ik ze dan vraag wat ze doen, dan denk ik, óóóhhhh, maar dat doe ik ook - maar dan gewoon tussendoor en eigenlijk altijd
. Dan wil die de stal uitlopen, en iets waar ik een hekel aan heb, is paarden die de stal uitlopen. Dus dan krijgt die een pets. maar 5 sec later is die het alweeer vergeten.