De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:28

geerke schreef:
je vraagt toch het verschil tussen paardenmensen en mensen met paarden?
Dan krijg je van verschillende mensen verschillende meningen...inderdaad kun je door de regels heen lezen van mijn berichtje hoe ik denk over de mensen met schone rijbroek en leren laarzen(en die rijbroek blijft ook schoon...)die in nog geen twee jaar op een paard gezeten hebben....je kunt daar inderdaad doorheen lezen hoe ik daarover denk...
Ik probeer toch ook die mensen in hun waarde te laten....maar ja...ik heb er een mening over,al probeer ik van niet....moeilijk hoor.
Ik vind namelijk dat die mensen het zeker zelf moeten weten hoe ze gekleed gaan.....maar om nu compleet in out-fit de super in te stappen en al twee jaar niet meer hebben gereden,laat staan een paard te hebben aangeraakt....
Ben ik nu de enige die dit vreemd vind(ik heb het hier over een specifiek geval natuurlijk...)

Nee dat vraag ik niet Geerke, maar dat maakt niet uit. Ik vraag wat de definities van beide zijn omdat mens met paard op bokt vrijwel bijna altijd als negatief en minderwaardig gezien word. Als je dan leest wie het zeggen denk ik ook jaja....de definitie van paardenmens slaat dan ook blijkbaar nergens meer op. De 1 zou zeggen, ehh jij weet niks van wedstijden dus je bent geen paardenmens, de ander zegt als je je paarden scheert ben je geen paardenmens en bla bla bla...ik persoonlijk zag een paardenmens in de eerste instantie anders. Iemand die gewoon op gevoel alleen al heel goed met paarden om kan gaan in nagenoeg alle situaties. Maar dan lees ik dat omdat je niet sochtends in je rijbroek stapt om er weer savonds uit te stappen dag in dag uit dat dat je een paardenmens maakt. Of omdat iemand in de bijstand op alle mogelijke manieren zn paard probeert te houden omdat het een paarden mens is...Beide definities kloppen van geen kant vandaar ook een hele foute uitslag in de poll.

Citaat:
ik heb hem ook niet ingevuld....ik vind mezelf wel een paardenmens....maar ik vind eigenlijk dat iemand anders daarover moet oordelen,niet ikzelf....maar ja....niemand kent me hier dus dat word moeilijk..

Dat vind een heel goed antwoord eerlijk gezegd. Want Penny kan ook wel van haarzelf vinden dat ze een paardenmens is en dan weten we allemaal dat Penny niet weet waar ze het over heeft. En dat kun je van achter een scherm ook nooit beoordelen of Penny nu gelijk had of niet.

Anoniem

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:39

Ik heb nog even een paar leuke, ter overweging, uitspraken die ik van een "paardenman" heb geleerd.

Drie minuten, drie uren, drie dagen, drie weken, drie maanden, drie jaar. (wie weet waar dit op slaat? ik ben reuze benieuwd!!!)

En deze:

De eerste is voor de vijand, de tweede voor de vriend, de derde voor jezelf...

Dit zijn dus hele oude "uitspraken".

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:41

dat je definities van beide zijde wilt is o.k....maar het wordt moeilijk als zelfs de mensen met paarden er heilig van overtuigt zijn dat zij paardenmensen zijn....en wie maakt uit wanneer je een paardenmens bent?
En waarom zou een paardenmens beter zijn dan een mens met paarden?
Ik vind persoonlijk echte paardenmensen leuk om mee te praten...over paarden....africhting, medische dingetjes....
dat kan ik met mensen met paarden minder....die hebben ook nog een leven naast de paarden....kinderen,baan enzo...
Ik zelf ben ook erg "beperkt" in mijn onderwerpen,tuinen,honden en paarden...mijn leven is dus paarden....beperkt zeggen veel van mijn vriend zijn kennissen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:43

Nou kijk Perro, vroeger had je bijna geen mensen met paarden zoals dat hier kennelijk heet, maar hoofdzakelijk paardenmensen. En de mensen met paarden die er wel waren, hadden weer personeel voor de paarden...
Ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die bovenstaande uitspraken van de oude garde kennen, that's all :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:46

nee..ik ken die uitspraak niet(maar ik ben natuurlijk al een tijdje weg uit nl..)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:48

Ik ken ze allebei.

De eerste gaat over het kunnen beoordelen van het exterieur van een pasgeboren veulen/paard (al ken ik hem pas vanaf 3 dagen/weken/maanden/jaren)

De tweede over het beleren van een paard, omdat je bij de eerste paar altijd fouten maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:50

Correct :D Cassidy!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:52

De eerste uitspraak is over de beoordeling van een paard. (Toen ik jong was vond ik het altijd vreemd dat tussen de 3 maanden en 3 jaar er dan blijkbaar helemaal niet beoordeeld wordt. :+ )
De tweede over het zadelmak maken van een paard.

Edit- Cassidy was me voor...
Laatst bijgewerkt door dejavu op 17-02-09 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:53

Ik ken alleen de eerste....Maar goed, veel bij fokkers meegelopen die van de oude garde waren :')

De tweede kan ik al wel eens gehoord hebben, helemaal onbekend komt hij me niet voor, mar ik kon er bij god niet meer een betekenis aan geven :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:54

@ Dejavu, je kunt wel beoordelen, alleen gaat de groei van het paard niet gelijk op, eerst schiet de achterhand omhoog, dan trekt de voorhand bij, dan heeft het paard ineens een onmogelijk lange hals, en dan zien ze er toch echt niet uit. Ze zeggen niet voor niets: jaarlingen zijn naarlingen!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:55

Cassidy schreef:
@ Dejavu, je kunt wel beoordelen, alleen gaat de groei van het paard niet gelijk op, eerst schiet de achterhand omhoog, dan trekt de voorhand bij, dan heeft het paard ineens een onmogelijk lange hals, en dan zien ze er toch echt niet uit. Ze zeggen niet voor niets: jaarlingen zijn naarlingen!

I know, maar ik zeg ook 'toen ik jong was'. Jaarlingen zijn naarlingen inderdaad....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:57

Als fokker ken ik natuurlijk de eerste.

De 2e zegt mij helemaal niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:59

De tweede gaat inderdaad over het beleren van jonge paarden, de eerste is voor de vijand, met andere woorden, dan heb je er nog niet zo veel van gebakken, de tweede voor de vriend, die is al beter gelukt, en de derde, ja spreekt voor zich ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:02

ik kende de 2e.. mooie uitspraak hehe :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:03

suleilitha schreef:
De tweede gaat inderdaad over het beleren van jonge paarden, de eerste is voor de vijand, met andere woorden, dan heb je er nog niet zo veel van gebakken, de tweede voor de vriend, die is al beter gelukt, en de derde, ja spreekt voor zich ;)

Bij sommige miepen gaat deze regel totaal niet op. Het moet vooral in je bloed zitten. Maar goed, wel leuk om zo'n gouden oude weer eens te lezen.
(Ik wil het toch gezegd hebben: Ik heb er in mijn leven maar een zadelmak gemaakt, en die is goed gelukt. In plaats van 'm aan de vijand te geven, heb ik 'm zelf gehouden.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:04

Dejavu, het is geen regel, het is een oud gezegde ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:05

suleilitha schreef:

Ja hehe ;( Wilde alleen zeggen dat 't niet altijd toepasbaar is. (Net als zoveel niet.)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:05

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, wel het poll ingevuld.

Ik zie mezelf als een mens met paarden. Waarom? Alleen al omdat ik zelf vind dat ik nog zo ontzettend veel te leren heb. Jah ik kan met ze lezen en schrijven en ik zie en voel aan mijn paard als er iets niet goed zit. Al is het maar voor 0,1%, maar toch mis ik naar mijn idee nog zoveel kennis dat ik niet vind dat ik bij de paardenmensen hoor. Wie weet op den duur wel kan horen trouwens, ik voel ze wel goed aan. ;)

Valt me trouwens wel op dat er aardig wat mensen zijn die zichzelf paardenmens noemen ipv mens met paarden. Is iedereen zo zelfverzekerd van zijn eigen kunnen of kijk ik nou altijd op verkeerde plekken dat ik het niet eens ben met deze uitslag :o

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:09

dejavu schreef:
suleilitha schreef:

Ja hehe ;( Wilde alleen zeggen dat 't niet altijd toepasbaar is. (Net als zoveel niet.)

Hoezo? Wedden dat jij op je eerste keer terug kijkt en denkt: "Dit doe ik nooit weer, dit pak ik bij een volgende keer anders aan"

Edit: ik heb het bij de eerste keer over een paard inrijden natuurlijk... O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:09

Ik wel in ieder geval en kan wel stellen dat de derde éigen het beste gelukt is :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:11

Mellamoshan - Prima, toch? Als jij aangeeft dat je nog veel te leren hebt, dan denk ik juist dat je door de motivatie om te leren nog veel verder komt. (Wat 'verder' is, kun je het beste zelf invullen.)

Ik heb niks aangevinkt. Eerlijk gezegd noemen hier sommige mensen zich paardenmensen die ik (op basis van hun posts, dat is natuurlijk discutabel) nooit en nimmer onder de noemer paardenmensen zou plaatsen, maar eerder in het hokje 'nitwit'.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:11

suleilitha schreef:
Ik wel in ieder geval en kan wel stellen dat de derde éigen het beste gelukt is :D

Over twee jaar wordt het spannend: voor het eerst een paard inrijden dat ik zelf ga houden...Oeh wat een druk, nu moettie natuurlijk per-fect worden :P

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:13

Adil - Ik zou echt niet weten wat, echt niet. Ik had ontzettend goede begeleiding, dat moet wel gezegd worden.
Suleilitha - Hihi, ik ga onmiddellijk op zoek naar 2 beesten.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:14

De eerste en de tweede zeggen mij niets.....o jee degradeer ik nu nog verder ??? Grapje !

Waha, nou dit mens met paard in de goede zin heeft helaas geen personeel en moet alles zelf doen. Iedere dag weer, weer of geen weer, zin of geen zin, griep of geen griep etc. en we hebben geen trekker en ik sta dus iedere dag me de hand alle mest uit het land te scheppen van vijf paarden w.o. een Belg. Daar wordt je dus ook geen paardenmens van dus daar zou ik best personeel voor willen hebben. En volgens sommigen doe ik dat dan in mn nieuwe kleertjes, bij voorkeur een setje en lederen laarzen. Haha mn ouders herkennen me nu niet eens....

Ben even een uurtje scheppen doei !

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:16

Ik kan me de 2e en 3e niet eens herinneren. De eerste staat in mijn geheugen gegrift.
Een 3 jarige shet :P .