Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 19:06

Afbeelding
Gupje eet nu in de groep ipv zich af te zonderen. Leo nam hem mee naar voren. :+

jokari

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:09

Super ! Kleintje heeft het getroffen dat ie bij jou terecht kon !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:25

Ik ben blij dat hij zijn plek aan het vinden is. Leo is hem de kneepjes van het vreet-vak aan het leren. :+

Vandaag heeft hij een bak slobber op geëist. Allemaal signalen dat hij meer en meer deel begint uit te maken van de groep. :+:
Hij is ook minder angstig in het algemeen en ziet de voordelen van een voer emmer die mee reist. (De voerzak dus. :)) )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:19

Wat fijn dat dit zo goed gaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:28

Knappe gup, mooi hoe ze vooral ook van elkaar leren. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 14:15

Het is machtig om te zien hoe snel ze leren. Stuk voor stuk. Ook de oudere mannen van het jonkie. Ze zijn met Toto veel voorzichtiger en hebben door dat hij echt nog een gup is. :+: ze spelen met hem en dan zoals gisteren dat Leo hem even mee naar voren nam om bij de groep te eten. :+:

Om half drie mag ik voor een RX gaan.
Dokter fronste en zei ‘das wel erg blauw hè.’

Wat verwachten mensen precies na de woorden ‘er heeft een paard op mijn voet gestaan.’ ? :?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:27

Dacht die dat je een aaike had gekregen ofzo ? :')
Hopelijk valt de schade een beetje mee.

Zo fijn dat de heren rekening houden met hoe klein Toto nog maar is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 23:49

jokari schreef:
Dacht die dat je een aaike had gekregen ofzo ? :')
Hopelijk valt de schade een beetje mee.

Zo fijn dat de heren rekening houden met hoe klein Toto nog maar is.

_O- heb dat gesprek nog eens herhaald met de radioloog. _O-
Het is een barstje. Valt al bij al dus mee. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 08:29

Fijn dat het meevalt. Geneest dit vanzelf?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 08:59

Als het maar geen barstje wordt met een hele dot artrose er omheen :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 12:50

pien_2010 schreef:

:j potentieel met artrose zoals Pmarena ook al zegt maar in het verslag staat heel droog:
‘Volledig gedeformeerd enkel gewricht waarmee patiënt blijkbaar mee bekend is.’

Normaal is hun zinsbouw echt beter. _O- maar een beetje extra artrose in die voet gaat me niet meteen een probleem geven.

Zei maandag al tegen mijn fysio ‘kom op er is een realistische kans dat hij iets verbeterd heeft met er op te gaan staan in die voet.’ :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:30

Haha ja dat dacht ik ook al _O-

Beetje extra versteviging aanbrengen dacht 'ie misschien :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:33

wie weet heeft ie het losser gewerkt :D

ik ben blij dat het niet ernstiger is dan dat.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 23:08

Ayasha schreef:
pien_2010 schreef:

:j potentieel met artrose zoals Pmarena ook al zegt maar in het verslag staat heel droog:

Normaal is hun zinsbouw echt beter. _O- maar een beetje extra artrose in die voet gaat me niet meteen een probleem geven.

Zei maandag al tegen mijn fysio ‘kom op er is een realistische kans dat hij iets verbeterd heeft met er op te gaan staan in die voet.’ :+

Bij deze omschrijving klinkt je enkel als een soort bouwpakket.

Hopelijk levert het je niet nog meer ongemak op.

Ik vind de nieuwste aanwinst wel leuk! Heerlijk dat je al zo vlot ontwikkeling ziet.
Hopelijk naast je voet ook weer een beetje een positieve lijn voor jullie naast de paarden. Je klinkt of leest wel weer wat meer happy?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 01:49

Muga schreef:
Ayasha schreef:

Bij deze omschrijving klinkt je enkel als een soort bouwpakket.

Hopelijk levert het je niet nog meer ongemak op.

Ik vind de nieuwste aanwinst wel leuk! Heerlijk dat je al zo vlot ontwikkeling ziet.
Hopelijk naast je voet ook weer een beetje een positieve lijn voor jullie naast de paarden. Je klinkt of leest wel weer wat meer happy?

Mijn enkel is soort van ‘weg’ :+ ik heb geen gewricht meer tussen mijn hielbeen en mijn fibula. Er zit nog een laag verbrokkelt spul dat met elkaar vergroeit is omdat ons lichaam hellbend is op dingen herstellen ook als dat niet echt mogelijk is waardoor de boel nu ‘vast’ zit maar ik kan mijn linker voet dus ook niet meer echt bewegen vanuit de enkel. Dat was vijf jaar geleden het ‘best case scenario’ want zodra het vast zou groeien zou de pijn in de enkel minder worden. Ik heb nog last als ik te veel vraag (als ik bv naar vancranebroek ga of op wedstrijd. Die paar extra stukken wandelen zijn te veel zelfs met pauzes en met het feit dat ik bewust op stap aan de vrachtwagen en daar pas terug af stap om mijn enkels te sparen.) maar ik kan al terug lopen en de keren dat ik een pees terug op zijn plek moet duwen zijn sterk verminderd. Een paar jaar geleden moest dat elke keer als ik op stond.

Kwa hoe ik me voel:
Het wisselt heel erg. Momenteel erg veel pijn. Voet omdat ik gewoon te veel gelopen heb. Donderdag viel echt álles tegen waardoor ik een belofte niet kon nakomen wat me enorm pissig maakte en dat mijn fysio deels de oorzaak was stelde me erg teleur. Ik sta enorm op wat ik beloof en als dat niet lukt dan weegt dat zwaar.

Joy heeft zich vandaag blijkbaar niet zo sociaal gedragen naar een van de eigenaren dus heb gevraagd om me zeker up to date te houden daarover. Storm Pia is in België en mogelijk veroorzaakt dat zijn gedrag (hij wilde haar niet bij haar veulen laten.) maar eigenlijk mag hij dit natuurlijk gewoon niet. Ik heb vandaag ook even gecorrigeerd maar van haar pikte hij dat blijkbaar niet (zit er toch een stukje Rêve in. := ) ze stuurde ook dat ze nu snapt wat ik bedoel als ik zeg dat er bij Rêve een punt is dat je in heel je wezen voelt dat je gewoon echt niet moet pushen.. met Joy heb ik dat nog niet gezien maar goed. Hij is natuurlijk mijn paard.

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat Joy eigenaren weg houdt van hun veulen ongeacht zijn redenen. We hebben hooi gebracht en terwijl Leo en hij de auto belaagde moesten Charlie en Whiskey Toto tussen zich houden dus het is echt beschermend gedrag maar als hij zich niet laat ontmoedigen door iemand anders dan mij (omdat ik zijn mens ben wsl. Je bijt de hand die je voert niet.) dan zal hij toch stilaan naar huis moeten vrees ik.

Heb dus gevraagd om me op de hoogte te houden.

Hij vertoonde ook gewoon apart gedrag. Enfin het was beschermend gedrag maar gewoonlijk voelt ie niet de nood om de kudde te beschermen tegen een auto. :+ ik kon hem gewoon pakken en toen was het klaar maar het was wel gek om hem een poging te zien doen om de auto weg te drijven, :+
Leo heeft in de voorband gebeten vlak voor ik zijn halster vast kon grijpen. :+

Daarom hebben ze dus halsters aan. :o wel met clips die makkelijk breken maar zonder is eigenlijk gewoon onpraktisch en al meer dan eens heb ik dingen kunnen voorkomen omdat ze halsters aan hebben… je hebt ze gewoon sneller steviger vast in geval van gepuber.

Toto begint zich meer en meer op zijn gemak te voelen, ook met mij. Had hem even meegenomen naar de hooiruif want was voor hem de eerste keer dat ie hooi gebracht zag worden en hij zag het niet zitten om dat alleen te trotseren. Dus gewoon zijn naam gezegd en mee ‘gelokt’ (ja waarom volgen ze je? Ik zeg wel gelokt maar hij doet nog niet aan snoep en had ook zijn halster niet vast. Gewoon ‘kom Toto.
En hij volgde…) en toen hij zag dat het gewoon hooi was en ik niet dood ging toen ik er bij ging staan ging hij eten. Hij is nog erg mensgericht. Misschien nog iets te veel in die zin dat hij nog niet helemaal durft rekenen op de kudde. Heb hem vandaag. Vergeleken met een student die op kot zit en zijn was niet naar zijn moeder kan doen dus nu niet snapt waarom zijn ondergoed roze is en zijn T-shirts gekrompen, :+

Onze nonkel was daar want onze 4x4 is nog altijd buiten commissie (om het allemaal nog makkelijker te maken.) en die vroeg aan mijn man waarom ik hem het niet zelf liet uit zoeken. Hoorde mijn man zeggen ‘hij is nog maar een week hier en erg jong en momenteel is Kath de voornaamste reden dat hij eet denk ik. Als zij hem toont dat het oké is, is het oké voor hem.’
<3

Iets later had hij het hooi plukken uit weten te besteden. :+ Charlie gaf een deel van zijn buit steeds aan Toto. _O- hij kreeg tussendoor kroeltjes dus Charlie vond het geen probleem om de baby te helpen. :))

Nieuwe emmers gehaald (flexibele specie kuipen.) gezien mijn andere of weggewaaid zijn of onbruikbaar en ineens laarzen met stalen tip mee genomen. :+ had nieuwe nodig, of meer. Ik wilde een paar dat ik in mijn auto kan laten staan en neem gewoonlijk goedkope maar manlief duwde me een paar in handen die teddy voering hadden, waterdicht zijn en een stalen tip hebben met de woorden: ‘hier blackfoot dees hebben een stalen tip’ :+

Ik ben mentaal gewoon moe. Feestdagen zijn ook niet mijn beste dagen…. :o rond nieuwjaar ben ik ziek geworden en hoewel ik pas 11 januari op genomen ben in het ziekenhuis was ik wel al van kerst ziek… mijn onderbewustzijn heeft dat nog niet helemaal los gelaten. Mijn broer heeft een paar jaar geleden met kerst in het ziekenhuis gelegen waar hij nog steeds gevolgen van draagt… kerst confronteert mij elke keer opnieuw met mijn onvermogen om te weten wat er toen echt gebeurt is en daarmee ook meteen met het besef hoe lang hij al aan het lijden was. (Geen zelfmoordpoging voor alle duidelijkheid. Hij heeft zijn enkel verbrijzeld door ‘over een wasmand te struikelen’ maar met alles wat we nu weten zijn wij even zeker als de chirurgen dat dat verhaal bullshit was. Chirurg heeft letterlijk gezegd dat hij gedaan had wat hij kon maar dat het zo kapot was dat het gewoon niet volledig te herstellen was. Ik weet dat de littekens van de operaties voor nu ook nog vooral verdriet en pijn op roepen bij mijn broer.
Niet de kracht en overwinning waar ze in mijn ogen voor staan op dit punt.
Hoewel mijn broer beter is weet ik dat zondag ook weer zwaar wordt voor hem… en ik kan niks doen behalve hem een knuffel geven… hij verdient zoveel meer dan dit. Hij werkt zo hard. Vecht zo hard…

De feestdagen hebben voor mij gewoon hoofdzakelijk negatieve connotaties en ik denk/hoop dat dat is wat ‘op me hangt’.

Dit was vast veel meer info dan je in gedachte had. :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 07:58

Veel meer info maar geen verkeerde info denk ik zo. Mij helpt het eigenlijk altijd heel goed als ik opschrijf hoe ik me voel en waardoor dat komt. Of misschien wel vertel. Maar de keren dat daar echt de ruimte voor is, zijn beperkt.
Ik hoop dat het jou dan ook helpt, en vind het alleen maar fijn dat je de ruimte voelt.
Ik snap volledig dat de feestdagen een erg beladen moment zijn, zowel voor jou als je broer. Eigenlijk is er volgens mij geen ruimte voor je eigen gevoelens omdat je zo meevoelt met je broer. Ik kan alleen maar wensen voor jou en je omgeving dat deze feestdagen voorspoedig verlopen en jullie een beetje steun van elkaar kunnen hebben.

Ik heb heel veel respect hoe je het onder woorden weet te brengen en hoe je je staande houdt. Ik vind je een mooi mens, wat soms volgens mij, zichzelf wat minder weg mag cijferen. :knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 08:48

Daar sluit ik me bij aan Muga. Sterkte Kathleen met de Kerstmis. Als wij je via dit topic wat kunnen helpen door klankbord te zijn voor je, dan vind ik dat fijn!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:48

Dikke knuffel dan Kathleen, ipv een holle “fijne feestdagen”. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:52

Nou een zo fijn mogelijke feestdagen dan maar. Dat gure, grijze, natte modderweer helpt ook niet echt voor de sfeer dan hè.

Die Joy die een beetje de patser uit ging hangen! Ik denk dat hij dan nog best imposant kan zijn....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:45

Die Joy, het is toch meer zijn moeder's zoon dan je dacht.
Mooi om te lezen hoe je op basis van je ervaringen met Rêve en andere paarden denkt dat Joy best makkelijk is, totdat een relatieve buitenstaander je er fijntjes op wijst dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Mijn arabierig typje is ook nogal schrikachtig van zichzelf en ik gebruik zo'n beetje dezelfde methode om haar te laten wennen aan iets "engs". Ik ga nonchalant tegen het enge aanleunen of er bij staan of wat dan ook, terwijl ik arabierig typje aan een longeerlijn met halster vast heb. Zij begint meestal op veilige afstand van het object, dat achter of naast mij is, en ik nodig haar uit tot "touch". Dat betekent dat ik haar vraag het object met haar neus aan te raken. Dat doet ze op mijn uitnodiging eigenlijk altijd wel, zij het na enige aarzeling. Dat mag, ze mag haar eigen tempo bepalen en ik pas me daaraan aan.

Ik hoop trouwens dat je voet zodanig heelt dat alle brokstukken op een betere manier aan elkaar groeien, zodat je minder last van je enkel hebt. Maar dat zal wel wishful thinking zijn.

Ik begrijp het beladen gevoel wat Kerst betreft ook. Hoewel er nooit zo ingrijpende dingen zijn gebeurd merk ik ook al jaren bij mezelf dat ik richting het eind van het jaar altijd behoorlijk depri word. Dat gevoel werd bij mij vergroot doordat er veel te veel familiebijeenkomsten zijn in die tijd. Dat begint half december en dat eindigt eind januari. Als ik overal naar toe zou gaan, zie ik mijn familie 7x in dat tijdsbestek. Simpel gezegd: dat hou ik niet vol en ik heb me daaraan zoveel mogelijk onttrokken. Dat betekent dat ik ze nu nog 2x zie in die periode en dat werkt al zo veel beter.
Op de zogenaamde feestdagen geniet ik van de vrije dagen en ga ik lekker naar buiten voor een wandeling en uiteraard ook naar stal, waar ik ook geen haast heb.

Ik heb je nog nooit "live" ontmoet, maar ik heb uit jouw topics we begrepen dat je een sterk mens bent en altijd begaan met anderen. Je broer boft maar met jou als zus. En jij boft met je man en andersom. Hij is jouw rots en jij de zijne.
Datzelfde geldt voor je paarden trouwens, niet alleen voor je eigen trio, maar ook voor de andere jongelingen die je momenteel onder je hoede hebt. Ik zeg het nog maar eens: je bent een kanjer!
Edit: dat doet me trouwens denken aan een fantastische uitspraak die een oud-collega eens deed over zijn vrouw van 1.50 meter lengte (hij was zelf ongeveer 1.80 meter schat ik): "all precious things come in small packages".
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 23-12-23 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:52

Ik was je topic ontstipt :oo

Heftige updates.

Ik hoop van ganser harte dat je feestdagen minder onstuimig zijn dan het weer

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:37

Hier droogt het nu mooi op door de storm. GElukkig al een paar dagen geen regen gehad. Mag nog even zo blijven van mij.

Denk dat het weer er wel voor iets zal tussen zitten maar Joy wordt straks 3 en misschien komen de hormonen nu wat meer tot uiting?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:02

Spoiler:
i
Muga schreef:
Veel meer info maar geen verkeerde info denk ik zo. Mij helpt het eigenlijk altijd heel goed als ik opschrijf hoe ik me voel en waardoor dat komt. Of misschien wel vertel. Maar de keren dat daar echt de ruimte voor is, zijn beperkt.
Ik hoop dat het jou dan ook helpt, en vind het alleen maar fijn dat je de ruimte voelt.
Ik snap volledig dat de feestdagen een erg beladen moment zijn, zowel voor jou als je broer. Eigenlijk is er volgens mij geen ruimte voor je eigen gevoelens omdat je zo meevoelt met je broer. Ik kan alleen maar wensen voor jou en je omgeving dat deze feestdagen voorspoedig verlopen en jullie een beetje steun van elkaar kunnen hebben.

Ik heb heel veel respect hoe je het onder woorden weet te brengen en hoe je je staande houdt. Ik vind je een mooi mens, wat soms volgens mij, zichzelf wat minder weg mag cijferen. :knuffel:

Het is altijd een beetje mijn broer en ik tegen de wereld geweest. natuurlijk hebben we ruzie's en discussies gehad. Maar zijn pijn is mijn pijn en andersom… enerzijds zijn we nooit alleen in een strijd maar anderzijds voelen we de ander zijn of haar strijd ook terwijl we machteloos toe kijken.

Toen ik wakker werd uit coma hebben ze me eerst wijs gemaakt dat ik gewoon verzwakt was door de coma. Dat ik daarom niet kon bewegen. Mijn bloeddruk moest nl laag blijven.

Mijn rechterarm had ik snel terug maar links niet. We hebben samen een uur lachend en gierend een mandarijntje gepeld en toen samen op gegeten. :+ revalideren is in essentie je hersenen door blijven prikkelen motiveren om te erkennen dat ze wat moeten met dat lichaamsdeel. Ik kon alleen mijn vingers beperkt gebruiken dus mijn broer maakte een stukje los en hield m vast en ik trok ze los zo goed als kon.. mijn strijd was zijn strijd…

Ik weet niet of ik mezelf echt weg cijfer… soms denk ik vooral dat het makkelijker is om gewoon niets te zeggen. :o

pien_2010 schreef:
Daar sluit ik me bij aan Muga. Sterkte Kathleen met de Kerstmis. Als wij je via dit topic wat kunnen helpen door klankbord te zijn voor je, dan vind ik dat fijn!

:+: jullie zijn schatten!

jokari schreef:
Dikke knuffel dan Kathleen, ipv een holle “fijne feestdagen”. :(:)

:+: thx!

pmarena schreef:
Nou een zo fijn mogelijke feestdagen dan maar. Dat gure, grijze, natte modderweer helpt ook niet echt voor de sfeer dan hè.

Die Joy die een beetje de patser uit ging hangen! Ik denk dat hij dan nog best imposant kan zijn....

Hij wordt dan inderdaad imposant. Maar naar mij blijft hij eigenlijk heel rustig. :) nu het iets droger was, was de bende idd ook wel rustiger.

Maflinger_S schreef:
Die Joy, het is toch meer zijn moeder's zoon dan je dacht.
Mooi om te lezen hoe je op basis van je ervaringen met Rêve en andere paarden denkt dat Joy best makkelijk is, totdat een relatieve buitenstaander je er fijntjes op wijst dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Mijn arabierig typje is ook nogal schrikachtig van zichzelf en ik gebruik zo'n beetje dezelfde methode om haar te laten wennen aan iets "engs". Ik ga nonchalant tegen het enge aanleunen of er bij staan of wat dan ook, terwijl ik arabierig typje aan een longeerlijn met halster vast heb. Zij begint meestal op veilige afstand van het object, dat achter of naast mij is, en ik nodig haar uit tot "touch". Dat betekent dat ik haar vraag het object met haar neus aan te raken. Dat doet ze op mijn uitnodiging eigenlijk altijd wel, zij het na enige aarzeling. Dat mag, ze mag haar eigen tempo bepalen en ik pas me daaraan aan.

Ik hoop trouwens dat je voet zodanig heelt dat alle brokstukken op een betere manier aan elkaar groeien, zodat je minder last van je enkel hebt. Maar dat zal wel wishful thinking zijn.

Ik begrijp het beladen gevoel wat Kerst betreft ook. Hoewel er nooit zo ingrijpende dingen zijn gebeurd merk ik ook al jaren bij mezelf dat ik richting het eind van het jaar altijd behoorlijk depri word. Dat gevoel werd bij mij vergroot doordat er veel te veel familiebijeenkomsten zijn in die tijd. Dat begint half december en dat eindigt eind januari. Als ik overal naar toe zou gaan, zie ik mijn familie 7x in dat tijdsbestek. Simpel gezegd: dat hou ik niet vol en ik heb me daaraan zoveel mogelijk onttrokken. Dat betekent dat ik ze nu nog 2x zie in die periode en dat werkt al zo veel beter.
Op de zogenaamde feestdagen geniet ik van de vrije dagen en ga ik lekker naar buiten voor een wandeling en uiteraard ook naar stal, waar ik ook geen haast heb.

Ik heb je nog nooit "live" ontmoet, maar ik heb uit jouw topics we begrepen dat je een sterk mens bent en altijd begaan met anderen. Je broer boft maar met jou als zus. En jij boft met je man en andersom. Hij is jouw rots en jij de zijne.
Datzelfde geldt voor je paarden trouwens, niet alleen voor je eigen trio, maar ook voor de andere jongelingen die je momenteel onder je hoede hebt. Ik zeg het nog maar eens: je bent een kanjer!
Edit: dat doet me trouwens denken aan een fantastische uitspraak die een oud-collega eens deed over zijn vrouw van 1.50 meter lengte (hij was zelf ongeveer 1.80 meter schat ik): "all precious things come in small packages".

Pfoeh ik snap wel dat jij wat beperkt hebt… 7x dan zou ik in winterslaap gaan elke december. :=

Ik zou dus echt iemand zijn die een braaf paard verkoopt, dat oprecht geloofd, en iemand doet verongelukken. := := Ik ben een uur na haar gegaan en bij mij gaat het gewoon van ‘Joy! Gedraag u of ik geef u reden om humeurig te zijn!’
En dan komt Joy knuffelen. _O-

Ik moet vanavond naar mijn moeder met mijn broer. Dat was vroeger wel veel drukker dus daarin is het wel verbeterd. Woensdag ga ik naar mijn vader maar dat is gewoon wekelijks bezoek dat 1 dag verzet is omdat ik op dinsdag fysio heb door dat maandag ‘uit de week’ valt.

Met nieuwjaar zijn we gewoon thuis met de honden en de paarden en dan is het Sam door nieuwjaarsnacht krijgen. Waar de veulens staan hebben ze geen last van vuurwerk maar onze nonkel gaat voor ons kijken en wij ook zodra Sam veilig is voor zichzelf tenzij er iets zou voorvallen. Maar waar de veulens staan had Sam ook veel minder last van het vuurwerk.

Ik pak bange paarden idd aan zoals jij. Ik maak het me gemakkelijk en ik wacht. :D meestal hebben ze gewoon een beetje steun nodig.

Rocamor schreef:
Ik was je topic ontstipt :oo

Heftige updates.

Ik hoop van ganser harte dat je feestdagen minder onstuimig zijn dan het weer

_O- dat klinkt alsof je dat een grove belediging vindt van bokt uit. _O-

Met nieuwjaar mag het weer zo zijn van mij. Wat ze niet aangestoken krijgen gaat de lucht niet in. Nog nooit zo weinig vuurwerk gehad in december als dit jaar. Normaal worden we nu al gek er van.

petraaken schreef:
Hier droogt het nu mooi op door de storm. GElukkig al een paar dagen geen regen gehad. Mag nog even zo blijven van mij.

Denk dat het weer er wel voor iets zal tussen zitten maar Joy wordt straks 3 en misschien komen de hormonen nu wat meer tot uiting?

Hier al terug regen. *ik wil een Calimero smiley*
Naar mij merk ik dat op zich niet zo. Natuurlijk zal hij stilaan wel meer man worden maar ik krijg hem nog steeds ‘koest’ met een ‘Joy!’ Of een ‘eh-eh!’
Maar als hij enige eenkennigheid geërfd heeft van Rêve dan knuffelt hij wel met iedereen maar pikt hij maar van een paar mensen correcties…. := Rêve behandeld ook alleen onze correcties als een suggestie. Als iemand anders haar corrigeert, corrigeert ze terug. :=

Joy behandeld de correcties wel als correcties van ons maar blijkbaar niet van anderen… een andere eigenaar stuurde dat ze zich nog steeds het veiligste voelt bij Joy dus voor nu gaan we er behoedzaam van uit dat het weer een rol gespeeld heeft en hij dus iets meer in zijn ‘beschermingsrol’ zat dan normaal… en Joy is braaf maar hoe hij heeft wél iemand nodig die stevig in zijn schoenen staat als hij gepikeerd is. Hengsten zijn prima te corrigeren maar je moet wel overtuigen… waar je bij een ruin weg komt met één halfhartige correctie lukt dat bij Joy inmiddels niet meer hoe braaf hij ook is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:15

^)

Alstu

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 16:28

_O- fijne kerst trouwens dames!