Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:57

Ik meld me ook maar even hier. Ook op zoek. Eigenlijk pas eind juli plek (maar ook een 2e paard nodig dan), maar merk al dat het erg lastig is om wat te vinden, dus toch maar gaan kijken. Is tussentijds altijd wel een oplossing te vinden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:58

Ach wat jammer kiwia! Maar misschien had het ohz helemaal niet geklikt? Je weet het niet.
Donderdag is “mijn” paardje opnieuw gekeurd door de eigenaresse (een week na mijn keuring) en ik heb gewoon niks gehoord van haar, de tussenpersoon/mijn verkoopster ook niet. Moet wel een afkeuring zijn dan, of ze willen haar toch niet verkopen. Contact loopt zo stroef is echt vervelend.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:59

Ja over mijn rijden ben ik niet zo heel onzeker, toch zeker niet met zo'n type paard (braaf maar sensibel/ril en heel voorwaarts, da's mijn match, kan goed om met dat type paarden omdat ik zelf heel rustig en subtiel ben. Een tragere waar je echt moet aanrijden is minder voor me). Maarja. Mocht niet zijn. Moet wel zeggen dat ik er nu helemaal geen zin meer in heb.

Ik snap wel dat je wil weten hoe je paard terecht komt, ik heb ook niks te verbergen en ze mocht zelfs komen kijken. Maar blijkbaar toch afgeknapt op iets.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:00

manzano schreef:
Ik meld me ook maar even hier. Ook op zoek. Eigenlijk pas eind juli plek (maar ook een 2e paard nodig dan), maar merk al dat het erg lastig is om wat te vinden, dus toch maar gaan kijken. Is tussentijds altijd wel een oplossing te vinden.

Heb je niet een goede vriend(in) die, eventueel tijdelijk, bij je wil komen staan? Lijkt me een goedkopere oplossing dan in deze achterlijke tijd een tweede paard proberen te bemachtigen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:00

Scw, misschien beter zo wel.. denk idd dat er toch echt iets niet oke is. Alsnog heel erg jammer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:09

Kiwiaa schreef:
Ja over mijn rijden ben ik niet zo heel onzeker, toch zeker niet met zo'n type paard (braaf maar sensibel/ril en heel voorwaarts, da's mijn match, kan goed om met dat type paarden omdat ik zelf heel rustig en subtiel ben. Een tragere waar je echt moet aanrijden is minder voor me). Maarja. Mocht niet zijn. Moet wel zeggen dat ik er nu helemaal geen zin meer in heb.

Ik snap wel dat je wil weten hoe je paard terecht komt, ik heb ook niks te verbergen en ze mocht zelfs komen kijken. Maar blijkbaar toch afgeknapt op iets.

Mogelijk is er een andere koper komen opdagen die hem meteen meenam.Veel verkopers hebben dat liever,dan hebben ze meteen zekerheid i.p.v. nog een hoop heen-en-weergedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:18

anjali schreef:
Kiwiaa schreef:

Mogelijk is er een andere koper komen opdagen die hem meteen meenam.Veel verkopers hebben dat liever,dan hebben ze meteen zekerheid i.p.v. nog een hoop heen-en-weergedoe.
Maar die zekerheid hebben ze momenteel sowieso wel. Neemt Kiwiaa het paard toch niet mee, dan staat er een dag later wel iemand anders op je erf die het dier wel koopt.

Dilan93 schreef:
Kiwiaa schreef:
Mijn bezichtiging van volgende week is helaas afgezegd, kon pas ten vroegste dan komen maar ze heeft toch iemand tussendoor laten komen omdat ze eerder geen tijd had en ze te hard aan mij twijfelde. Ze heeft ze aan hen verkocht meteen zelfde avond. Weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb (hele screening met hoe mijn paarden gehouden worden etc, foto's filmpjes.) Baal er wel van, was eigenlijk helemaal mijn droompaard en het is extra poedersuiker om dan te horen dat ze je plekje niet goed genoeg vindt.

Vind dat eerlijk gezegd best apart, dat je eisen gaat stellen aan hoe iemand zn paard gaat houden als die hem van je koopt :=

En heel eerlijk, hoeveel heb je er na eventuele koop over te zeggen? Ik ben begonnen na de koop van Titane met een stal waar ie overdag biiten kwam en 's nachts op stal. Maar daarna heeft ie ook een tijd 24/7 buiten gestaan.

En toen ik naar Oostvoorne verhuisde, kon ik dus geen (fatsoenlijke) 24/7 plek vinden en ging ie in de nacht weer op stal.
Als er bij mij mensen langskomen die een (hypothetisch) paard 23 uur per dag binnen willen houden, zou ik het ook over laten gaan. :o Je hebt er inderdaad niets meer over te zeggen als ze verkocht zijn, maar je kunt wel je best doen om een klein beetje te screenen. Je kijkt immers ook of de ervaring, persoonlijkheid en rijstijl van potentiële kopers passen bij het paard en binnen het redelijke, mag je dat imo ook wel bij huisvesting doen.

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:23

Ik denk eigenlijk dat ik hem ook meteen had meegenomen.. maar het was vooral de andere kant die moeilijk deed en snap niet zo waarom. Ik wou dezelfde dag al komen kijken haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:35

Binnen het redelijke zeker wel, ik vraag ook wel een beetje hoe ze een paard willen gaan houden.

Maar los daarvan, als de verkoper hieraan twijfelt, zou ik dat ook direct zeggen. Niet iemand anders langs laten komen en daaraan verkopen, om dat vervolgens naar de andere geïnteresseerde te zeggen dat je toch twijfels had. :=

Dan zou ik direct bij het kijken of eerste contact zeggen wat mijn richtlijnen zijn qua huisvesting.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:36

Kiwiaa schreef:
Ik denk eigenlijk dat ik hem ook meteen had meegenomen.. maar het was vooral de andere kant die moeilijk deed en snap niet zo waarom. Ik wou dezelfde dag al komen kijken haha.

Dan kun jij er niets aan doen.Ik dacht eerst dat jij wat had zitten twijfelen of niet meteen kon. Nou dan is het maar zo en dan was dit paard gewoon niet voor jou bestemd.Dat geeft niets want straks vind je een andere die wel voor jou in de sterren staat en daar word je dan dolgelukkig mee waardoor je blij bent dat deze niet is doorgegaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:21

ikke schreef:
manzano schreef:

Heb je niet een goede vriend(in) die, eventueel tijdelijk, bij je wil komen staan? Lijkt me een goedkopere oplossing dan in deze achterlijke tijd een tweede paard proberen te bemachtigen.

Nope, niet in die regio. Los daarvan... Ik heb nu een 30jarige en wil dus voor mezelf ook een jonger rijpaard om lekker mee lange ritten te maken nu we aan het bos gaan wonen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:43

anjali schreef:
Kiwiaa schreef:

Dan kun jij er niets aan doen.Ik dacht eerst dat jij wat had zitten twijfelen of niet meteen kon. Nou dan is het maar zo en dan was dit paard gewoon niet voor jou bestemd.Dat geeft niets want straks vind je een andere die wel voor jou in de sterren staat en daar word je dan dolgelukkig mee waardoor je blij bent dat deze niet is doorgegaan.

Ik betwijfel het een beetje, was echt op slag verliefd haha. Achja. Ik denk dat ik het even uit mijn hoofd ga zetten en stop met zoeken. Merk dat ik er toch efkes echt niet goed van ben. Ook al is het stom en dacht ik sws wel van dit is te goed om waar te zijn. Maar efkes terug bekomen en dan pas terug met frisse moed naar paarden kijken, denk dat ik nu niets goed genoeg ga vinden :=

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:17

@kiwia wat zoek je precies?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:26

Kiwiaa :(:) wat *piep* zeg! Dit was precies wat je zocht .. maar jouw paard komt er ook, dat weet ik zeker!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:35

Britt_xxx schreef:
xSCWx schreef:
@Tarzan wat een knapperd <3
Over “mijn” paardje; de eigenaar laat zelf opnieuw de buigproef doen. Omdat ze niet gelooft dat ze niet door de buigproef komt omdat ze nooit een pas kreupel heeft gelopen bij haar.
En ik weet niet zo goed wat ik moet doen als ze wordt goedgekeurd. Vind het een hele lastige, eerlijk gezegd heb ik de hele zoektocht al een klein beetje opgegeven. Ik ben er even zat van.

Ik zou er dan wel graag zelf bij willen zijn. En weten welke dierenarts te gaan vragen, dezelfde of een bekende? Want straks sluiten ze een deal en dat wordt het paardje ineens goedgekeurd. Ik zou hier wel mee uitkijken. Succes!

Eigen dierenarts laten keuren dus.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:20

Ik krijg geen contact meer dus denk dat er verder weinig meer te keuren valt aan dat paardje :')
Heb nu een leuke gezien op marktplaats... Kan het toch niet laten om te kijken he, ongelooflijk. Toch maar een berichtje aan gewaagd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:27

Dilan93 schreef:
Kiwiaa schreef:
Mijn bezichtiging van volgende week is helaas afgezegd, kon pas ten vroegste dan komen maar ze heeft toch iemand tussendoor laten komen omdat ze eerder geen tijd had en ze te hard aan mij twijfelde. Ze heeft ze aan hen verkocht meteen zelfde avond. Weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb (hele screening met hoe mijn paarden gehouden worden etc, foto's filmpjes.) Baal er wel van, was eigenlijk helemaal mijn droompaard en het is extra poedersuiker om dan te horen dat ze je plekje niet goed genoeg vindt.

Vind dat eerlijk gezegd best apart, dat je eisen gaat stellen aan hoe iemand zn paard gaat houden als die hem van je koopt :=

En heel eerlijk, hoeveel heb je er na eventuele koop over te zeggen? Ik ben begonnen na de koop van Titane met een stal waar ie overdag biiten kwam en 's nachts op stal. Maar daarna heeft ie ook een tijd 24/7 buiten gestaan.

En toen ik naar Oostvoorne verhuisde, kon ik dus geen (fatsoenlijke) 24/7 plek vinden en ging ie in de nacht weer op stal.

Dat is wel zo verkocht is verkocht. Maar een koper mag nadenken of zei een Paard wel willen kopen maar een verkoper heeft dit recht toch ook? Als de verkoper niet het gevoel heeft bij de koper mag deze een koper toch ook afwijzen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:09

Maar dan kun je dat toch eerlijk zeggen? Ipv het melden zodra ie tussendoor aan iemand verkocht is?

Of van tevoren al aangeven wat je voorkeur heeft?

Vind het bij Kiwiaa en de verkoper gewoon heel apart overkomen.
Dat je checkt hoe het paard terecht komt, oké. Maar laat dan direct weten of het wel of niet is wat je wilt. Ipv achteraf ineens als reden geven dat de stalling niet in orde is

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:10

Hele bijzondere verkoper kiwia, je hebt ook wel echt pech!

Scw, heb je al een afspraak gemaakt?

Ik kan dus echt niks vinden waarvan ik denk: oh leuk, daar ga ik kijken. Ik word echt gek van mezelf :))

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:57

Dilan93 schreef:
.

Om eerlijk te zijn, als een koper aangeeft dat die mijn paard graag wil stallen op zo'n grote pensionstal/ manege in de buurt van een grote stad. Waar het paard een leven zal kennen van 22/7 opgehokt in 3 bij 3, 1 uur arbeid en oh wat luxe 1 uur paddock en nooit weer een grasspriet in zicht....

Dan verkoop ik het paard niet hoor!

Niet dat Kiwai zo'n huis aanbiedt, ik heb geen idee, maar als je als verkoper je paard wat gunt, ga je voor het best passende thuis.

Anno1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:27

Hoi, wat een leuk topic!
Ook ik ben op zoek naar een paardje.
Maar jeetje wat is dat nog moeilijk zeg...
Het is een eerste paard wat ik zal kopen en vind dat best een serieuze zaak hahaha ...
Maar de huidige markt is 3 x knipperen met je ogen en een leuk paard is al verkocht.
Dat vind ik toch wel lastig hoor.
Ik zoek naar een lief, betrouwbaar, gezond paard, liefst robuust barok uiterlijk enz.
Maar ik geloof dat iedereen zoekt wat ik zoek haha.
Is dat ook jullie ervaring?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:31

De PRE waar ik laatst naar gaan kijken was heeft twee melanomen. Dus de zoektocht gaat verder. ;(

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:10

Balou had de verkoper dat niet in de advertentie gezet?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:20

Barb schreef:
Balou had de verkoper dat niet in de advertentie gezet?

Ze had ze nog niet opgemerkt, althans, dat is wat ze zegt. :)

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:50

Nou, mijn zoektocht is toch heel snel gegaan in vergelijking met de verhalen die ik hier lees..
In april mijn zoektocht echt fanatiek begonnen, en mijn nieuwe paard staat inmiddels al 3 dagen hier bij mij in de wei :)
Ik blijf jullie hier zeker volgen, en zal het in mijn omgeving ook in de gaten houden!