Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Ik meld me ook maar even hier. Ook op zoek. Eigenlijk pas eind juli plek (maar ook een 2e paard nodig dan), maar merk al dat het erg lastig is om wat te vinden, dus toch maar gaan kijken. Is tussentijds altijd wel een oplossing te vinden.
Kiwiaa schreef:Ja over mijn rijden ben ik niet zo heel onzeker, toch zeker niet met zo'n type paard (braaf maar sensibel/ril en heel voorwaarts, da's mijn match, kan goed om met dat type paarden omdat ik zelf heel rustig en subtiel ben. Een tragere waar je echt moet aanrijden is minder voor me). Maarja. Mocht niet zijn. Moet wel zeggen dat ik er nu helemaal geen zin meer in heb.
Ik snap wel dat je wil weten hoe je paard terecht komt, ik heb ook niks te verbergen en ze mocht zelfs komen kijken. Maar blijkbaar toch afgeknapt op iets.
anjali schreef:Maar die zekerheid hebben ze momenteel sowieso wel. Neemt Kiwiaa het paard toch niet mee, dan staat er een dag later wel iemand anders op je erf die het dier wel koopt.Kiwiaa schreef:Ja over mijn rijden ben ik niet zo heel onzeker, toch zeker niet met zo'n type paard (braaf maar sensibel/ril en heel voorwaarts, da's mijn match, kan goed om met dat type paarden omdat ik zelf heel rustig en subtiel ben. Een tragere waar je echt moet aanrijden is minder voor me). Maarja. Mocht niet zijn. Moet wel zeggen dat ik er nu helemaal geen zin meer in heb.
Ik snap wel dat je wil weten hoe je paard terecht komt, ik heb ook niks te verbergen en ze mocht zelfs komen kijken. Maar blijkbaar toch afgeknapt op iets.
Mogelijk is er een andere koper komen opdagen die hem meteen meenam.Veel verkopers hebben dat liever,dan hebben ze meteen zekerheid i.p.v. nog een hoop heen-en-weergedoe.
Dilan93 schreef:Als er bij mij mensen langskomen die een (hypothetisch) paard 23 uur per dag binnen willen houden, zou ik het ook over laten gaan.Kiwiaa schreef:Mijn bezichtiging van volgende week is helaas afgezegd, kon pas ten vroegste dan komen maar ze heeft toch iemand tussendoor laten komen omdat ze eerder geen tijd had en ze te hard aan mij twijfelde. Ze heeft ze aan hen verkocht meteen zelfde avond. Weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb (hele screening met hoe mijn paarden gehouden worden etc, foto's filmpjes.) Baal er wel van, was eigenlijk helemaal mijn droompaard en het is extra poedersuiker om dan te horen dat ze je plekje niet goed genoeg vindt.
Vind dat eerlijk gezegd best apart, dat je eisen gaat stellen aan hoe iemand zn paard gaat houden als die hem van je koopt
En heel eerlijk, hoeveel heb je er na eventuele koop over te zeggen? Ik ben begonnen na de koop van Titane met een stal waar ie overdag biiten kwam en 's nachts op stal. Maar daarna heeft ie ook een tijd 24/7 buiten gestaan.
En toen ik naar Oostvoorne verhuisde, kon ik dus geen (fatsoenlijke) 24/7 plek vinden en ging ie in de nacht weer op stal.
Kiwiaa schreef:Ik denk eigenlijk dat ik hem ook meteen had meegenomen.. maar het was vooral de andere kant die moeilijk deed en snap niet zo waarom. Ik wou dezelfde dag al komen kijken haha.
ikke schreef:manzano schreef:Ik meld me ook maar even hier. Ook op zoek. Eigenlijk pas eind juli plek (maar ook een 2e paard nodig dan), maar merk al dat het erg lastig is om wat te vinden, dus toch maar gaan kijken. Is tussentijds altijd wel een oplossing te vinden.
Heb je niet een goede vriend(in) die, eventueel tijdelijk, bij je wil komen staan? Lijkt me een goedkopere oplossing dan in deze achterlijke tijd een tweede paard proberen te bemachtigen.
anjali schreef:Kiwiaa schreef:Ik denk eigenlijk dat ik hem ook meteen had meegenomen.. maar het was vooral de andere kant die moeilijk deed en snap niet zo waarom. Ik wou dezelfde dag al komen kijken haha.
Dan kun jij er niets aan doen.Ik dacht eerst dat jij wat had zitten twijfelen of niet meteen kon. Nou dan is het maar zo en dan was dit paard gewoon niet voor jou bestemd.Dat geeft niets want straks vind je een andere die wel voor jou in de sterren staat en daar word je dan dolgelukkig mee waardoor je blij bent dat deze niet is doorgegaan.
Britt_xxx schreef:xSCWx schreef:@Tarzan wat een knapperd![]()
Over “mijn” paardje; de eigenaar laat zelf opnieuw de buigproef doen. Omdat ze niet gelooft dat ze niet door de buigproef komt omdat ze nooit een pas kreupel heeft gelopen bij haar.
En ik weet niet zo goed wat ik moet doen als ze wordt goedgekeurd. Vind het een hele lastige, eerlijk gezegd heb ik de hele zoektocht al een klein beetje opgegeven. Ik ben er even zat van.
Ik zou er dan wel graag zelf bij willen zijn. En weten welke dierenarts te gaan vragen, dezelfde of een bekende? Want straks sluiten ze een deal en dat wordt het paardje ineens goedgekeurd. Ik zou hier wel mee uitkijken. Succes!
Dilan93 schreef:Kiwiaa schreef:Mijn bezichtiging van volgende week is helaas afgezegd, kon pas ten vroegste dan komen maar ze heeft toch iemand tussendoor laten komen omdat ze eerder geen tijd had en ze te hard aan mij twijfelde. Ze heeft ze aan hen verkocht meteen zelfde avond. Weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb (hele screening met hoe mijn paarden gehouden worden etc, foto's filmpjes.) Baal er wel van, was eigenlijk helemaal mijn droompaard en het is extra poedersuiker om dan te horen dat ze je plekje niet goed genoeg vindt.
Vind dat eerlijk gezegd best apart, dat je eisen gaat stellen aan hoe iemand zn paard gaat houden als die hem van je koopt
En heel eerlijk, hoeveel heb je er na eventuele koop over te zeggen? Ik ben begonnen na de koop van Titane met een stal waar ie overdag biiten kwam en 's nachts op stal. Maar daarna heeft ie ook een tijd 24/7 buiten gestaan.
En toen ik naar Oostvoorne verhuisde, kon ik dus geen (fatsoenlijke) 24/7 plek vinden en ging ie in de nacht weer op stal.
Dilan93 schreef:Vind dat eerlijk gezegd best apart, dat je eisen gaat stellen aan hoe iemand zn paard gaat houden als die hem van je koopt
.